1 Η συμβολή των Ελλήνων εισαγωγέων τροφίμων και ποτών στη διαμόρφωση των ελληνικών εξαγωγών στη Γερμανία Detrop 2009: 20η Διεθνής Έκθεση Τροφίμων, Ποτών,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Athens Hotel Branding Seminar Franchising στα Ξενοδοχεία 23/09/2005 Dr. Άρης Ίκκος Corporate Membership:Director Membership:Corporate Membership:
Advertisements

© GfK 2013 | Η Επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη – 2013 | Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου GfK Hellas | Consumer Experiences | Dr. Spyridon Tryfonas Αθήνα, 4 Φεβουαρίου.
Www. seve.gr Βασικά ερωτήματα για την εξαγωγική πολιτική των επιχειρήσεων:  Ποιες αγορές παρουσιάζουν ευκαιρίες για το προϊόν μου;  Ποια είναι η κοινωνικο-οικονομικο-πολιτική.
1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
1o ΕΛΛΗΝΟΚΙΝΕΖΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Πεκίνο, Μαΐου, 2013.
Παρουσίαση στην ΕΧΑΕ 18 Νοεμβρίου 2013
ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ & ΑΝΕΡΓΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Προς ένα Πλαίσιο Προσόντων στον κλάδο του Εμπορίου στην Ελλάδα 8/12/2010 Εύη Αποστολάκη Δ.Σ. Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.
Συνεισφορά στις ελληνικές εξαγωγές ανά περιφέρεια Διάστημα: Ιαν-Ιούνιος 2012 •70% των ελληνικών εξαγωγών εξακολουθεί να πραγματοποιείται από τις περιφέρειες.
ΔΡΑΣΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑΣ
Ημέρα Πληροφόρησης Επιχειρήσεων (ΥΠ.ΕΞ) Η γερμανική αγορά
ΜΕΓΑΛΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ – ΤΟΠΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Royal FrieslandCampina
Ημέρα Πληροφόρησης Επιχειρηματιών, Αθήνα, 9 Μαΐου 2013 Γερμανία Η αγορά τροφίμων – ποτών και καταναλωτικών αγαθών Αντιγόνη Μαριόλη Γραμματέας ΟΕΥ Α΄ Γραφείο.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΠΙΧΕΙΡΩ 2009» ΔΡΑΣΕΙΣ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
Θεσσαλονίκη, 21/12/2009 Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος Η σημασία και ο Ρόλος των ΤΠΕ στην εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας Βασίλης Θωμαΐδης Πρόεδρος.
Η Ουκρανική αγορά και οι προοπτικές ανάπτυξης των διμερών οικονομικών και εμπορικών σχέσεων.
ΤΡΟΦΙΜΑ Κατάταξη Διαφορά με Μ.Ο. EU27 (%) , ΠΗΓΗ: EUROSTAT ΠΗΓΗ: ΕΛΣΤΑΤ Η Ελλάς στη γενική κατηγορία Τροφίμων βρισκόταν στην 14η θέση.
ENA ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ Η ΝΕΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΥΛΗ ΤΟΥ ΥΠΕΞ “ΑGORA”
ΔΙΚΤΥΟ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΩΙΝΟ PHILOXENIA 2011 ORGANIC PRODUCTS CLUSTER MORIHOVOU SQ. 1 THESSALONIKI ΔΙΚΤΥΟ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ.
expectations raise your H ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΛΙΒΥΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ
1 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΦΥΜΑΤΙΩΣΗΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Ευάγγελος Μαρίνης Επίτιμος Διευθυντής Μικροβιολογικού.
Νέες τάσεις της διεθνούς αγοράς Ελληνικά αγροτικά προϊόντα Προϋποθέσεις ανάδειξης σε ισχυρό εξαγωγικό «όπλο» ΥΠΕΞ – Δράσεις Οικονομικής Διπλωματίας: Υποστήριξη.
F.B.S. Η Διοίκηση του Επιμελητηρίου Καβάλας και η εταιρία “F.B.S. Δρ. ΔΗΜ. ΚΑΜΠΟΥΡΗΣ &ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ” Σας καλωσορίζουν στην παρουσίαση της μελέτης με.
ΕΛΙΑ-ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
PhiloxeniaPlus / forum Thessaloniki-Drama/ June 2013 Dr.Ευδοκία Μπαλαμόυ Υπεύθυνη Ομάδας Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Αναπτυξιακή Εταιρεία Επαρχίας Λάρνακας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ – ΕΛΛΑΔΟΣ
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΩΙΝΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΠΙΚΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥ
Κύρια Ευρήματα Μελετών Κυριότερα Εξαγώγιμα Προϊόντα/Υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων με προοπτική Βάση Hs Coding.
Page 1 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΠΟΨΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΩΝ ΚΟΡΥΦΑΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ Εμείς δεν βλέπουμε ένα απλό σχεδιάγραμμα. Βλέπουμε τον τρόπο.
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
Προς ένα Πλαίσιο Προσόντων στον κλάδο του Εμπορίου στην Ελλάδα 26/11/2010 Βάλια Αρανίτου, Πανεπιστήμιο Κρήτης, ΙΝ. ΕΜ.Υ Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού.
«Παράγω & Εξάγω: το νέο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης της Ηπείρου» 03/03/12 Δημήτρης Λακασάς Πρόεδρος ΣΕΒΕ.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Σύντομη Παρουσίαση Προγράμματος «Ενίσχυση της εξωστρέφειας των Αθηναϊκών Επιχειρήσεων» Δικαιούχος: Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου – ΟΠΕ Α.Ε.
ΕΡΕΥΝΑ 2010 ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
1 Μελέτη για την εξαγωγική δραστηριότητα του κλάδου των αγροτικών προϊόντων Παρουσίαση Στοιχείων.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΕΡΕΥΝΑ ΕΚΘΕΤΩΝ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ KAVALAEXPO 2014
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
PROJECT: ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ
"Πορεία και Προοπτικές του Ελληνικού Ελαιολάδου στη Διεθνή Αγορά" Γρηγόρης Αντωνιάδης Πρόεδρος Δ/Σ ΣΕΒΙΤΕΛ Ημερίδα ΥΠΕΞ-ΥΠΑΑΤ, 16/9/2008.
Greek Foodosophy- Mall για παραγωγούς Η φρέσκια, νέα ιδέα εμπορίου.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
Τα Ιταλικά Επιμελητήρια στο εξωτερικό: ένα παγκόσμιο δίκτυο για τη στήριξη της διεθνοποίησης των επιχειρήσεων Θεσσαλονίκη, 14 Μαΐου 2010 Ομιλία του κ.
Αγροτική Επιχειρηματικότητα: Ελληνικά Προϊόντα & Τεχνολογίες Αιχμής «Οι Επιδόσεις του Ελληνικού Αγροτικού Τομέα » Βασίλειος Θωμαΐδης Πρόεδρος.
Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης Πτυχιακή Εργασία Έρευνα για την ηθική κατανάλωση,
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΕΣΒΕΙΑ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΕΥ
ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη/Ίδρυμα Καρέλια
1 Αδάμ Δαμιανάκης Conceptum A.E. Tουριστικές και Πολιτιστικές Πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Η περίπτωση του.
Residency Database Residency Database Project IFMSA Transnational project Από τηv Ελληνική Επιτροπή Διεθνών Σχέσεων και Ανταλλαγών Φοιτητών Ιατρικής (HelMSIC)
Η πυραμίδα των τροφίμων!
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ Αγροτική Επιχειρηματικότητα: Επιχειρηματικές Προτάσεις, Προϊόντα & Τεχνολογίες Αιχμής Γεώργιος Πίττας Δ.Σ. Σ.Ε.Β.Τ.
ΤΡΙΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ, ΑΜ:Δ15100 ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ &ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
Δρ. Ιωάννης Ε. Χανιωτάκης
Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών Αμαλία Παπαγιαννοπούλου
Γεώργιος Επ. Τοσούνης Σύμβουλος Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων
Η ΑΓΟΡΑ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ΚΑΙ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΟ ΒΕΛΓΙΟ Αναστασιος Παπαθωμάς Σύμβουλος ΟΕΥ Α’, Βρυξέλλες ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ.
Οι Ελληνικές Εξαγωγές Τροφίμων και Ποτών – Ο Ρόλος του ΣΕΒΕ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η συμβολή των Ελλήνων εισαγωγέων τροφίμων και ποτών στη διαμόρφωση των ελληνικών εξαγωγών στη Γερμανία Detrop 2009: 20η Διεθνής Έκθεση Τροφίμων, Ποτών, Μηχανημάτων & Εξοπλισμού Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο HELEXPO, Θεσσαλονίκη 6-9 Μαρτίου 2009 ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

2 Ενότητες ομιλίας  Τα ελληνικά τρόφιμα και ποτά στη Γερμανία –η γερμανική αγορά –διάρθρωση εξαγωγών ελληνικών τροφίμων και ποτών –πορεία των τελευταίων ετών  Η συμβολή των Ελλήνων εισαγωγέων στη διαμόρφωση των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων και ποτών  Ο ρόλος του Γραφείου ΟΕΥ στην προώθηση των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων και ποτών στη Γερμανία

3 Ελληνογερμανικές εμπορικές σχέσεις  Γερμανία: ο κυριότερος εμπορικός εταίρος της Ελλάδος απορροφά το 11,5% (2007) των συνολικών ελληνικών εξαγωγών προς ολόκληρο τον κόσμο (1988: 25,1%)  Ελληνικές εξαγωγές προς Γερμανία: 2007, 1.980,3 εκ. €, α’ εξάμ. 2008: 970 εκ.€ (2008/2007: -1,74%)  Ελληνικές εισαγωγές από Γερμανία: 2007, 7.114,5 εκ. €, α’ εξάμ. 2008: εκ.€ (2008/2007: +6,73%)  Εμπορικό έλλειμα 2007: 5.134,2 εκ.€, α’ εξάμ. 2008: εκ.€ (2008/2007: +4,95%)

4 Οι εξαγωγές ελληνικών τροφίμων και ποτών στη Γερμανία  Οι εξαγωγές ελληνικών τροφίμων και ποτών προς τη Γερμανία αποτελούν το 22,33% των συνολικών ελληνικών εξαγωγών προς τη χώρα αυτή (2007)  Αποτελούσαν το 2007 το 0,98% των συνολικών γερμανικών εισαγωγών τροφίμων & ποτών από ολόκληρο τον κόσμο (2007) (2006: 1,07%)  Αξία εξαγωγών 2006: 478 εκ. € 2007: 494 εκ. € α’ εξάμ. 2008: 265 εκ. € α’ εξάμ / α’ εξάμ. 2007: +7,2%  Κυριότερες ανταγωνίστριες χώρες: Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Τουρκία αλλά και χώρες από Ν. Αμερική, τέως ανατολικές

5 Οι ελληνικές εξαγωγές τροφίμων και ποτών στη Γερμανία  Κυριότερες κατηγορίες ελληνικών εξαγωγών τροφίμων & ποτών προς τη Γερμανία και τα ποσοστά συμμετοχής τους στις συνολικές εξαγωγές τροφίμων & ποτών προς Γερμανία κατά το 2006 και το 2007 –ιχθυηρά (3,2% / 3,07%) –γαλακτοκομικά (11,4% / 11,57%) –νωπά λαχανικά (σπαράγγια, αγγούρια, πιπεριές κτλ) (16,6% / 14,37%) –νωπά φρούτα (επιτραπέζια σταφύλια, πορτοκάλια κτλ) (20,86% / 20,72%) –Λίπη και λάδια ζωικά ή φυτικά (5,89% / 2,9%)  παρθένο ελαιόλαδο (1,78% / 1,21%) –παρασκευασμένα φρούτα και λαχανικά (22,51% / 26,1%) –ποτά (9,94% / 9,7%)

6 Ποσοστά κατηγοριών προϊόντων στις γερμανικές εισαγωγές ειδών διατροφής από την Ελλάδα,

7 Πορεία εξαγωγών ελληνικών προϊόντων διατροφής προς τη Γερμανία κατά το α’ εξ. 2008, σύγκριση με το α’ εξ  Αύξηση ελληνικών εξαγωγών τροφίμων και ποτών κατά 7,2%  Συγκεκριμένα: ιχθυηρά (+6,7%), γαλακτοκομικά (+38,4%), φρούτα (+23%), παρθένο ελαιόλαδο (+92,4%), παρασκευάσματα φρ. & λαχ. (+2,5%), και κυρίως ροδάκινων, ποτά (+12,3%)  Νωπά λαχανικά (-13,8%)

8 Κυριότερες εξαγωγές μεμονωμένων προϊόντων και ποσοστά μεταβολής τους α’ εξάμ / α’ εξάμ  Ψάρια: τσιπούρα (+21,3%), λαβράκι (+33%), θετικές προοπτικές αύξησης εξαγωγών  Γαλακτοκομικά: φέτα (+37,5%), θετικές προοπτικές  Λαχανικά: σπαράγγια (+7,25%), αγγούρια (-13,8%)  Φρούτα: σταφύλια, βερίκοκα, πεπόνια, ροδάκινα, φράουλες, πορτοκάλια, καρπούζια  Λίπη-έλαια, ελιές: παρθένο ελαιόλαδο (+92,4%), ελιές (+27,3%)  Παρασκευάσματα με βάση δημητριακά, άμυλα: ζυμάρι αρτοποιίας, ψωμί  Παρασκευάσματα από λαχανικά, φρούτα: κομπόστα ροδάκινο, ελιές, κονσέρβα τομάτα  Μέλι (τετραπλασιασμός πωλήσεων, 600 χιλ. Ευρώ)  Ποτά: ούζο (+7,8%), ερυθροί οίνοι (-5,8%), λευκοί οίνοι (+20,1%), οίνοι ΟΠΑΠ (+39,5%)

9 Βιολογικά προϊόντα στη γερμανική αγορά  Η αγορά βιολογικών προϊόντων στη Γερμανία κατά το 2008 παρουσίασε ρυθμό ανάπτυξης περί το 10%, συνολικό τζίρο 5,8 δις Ευρώ  Κατά το 2008 κατεγράφησαν εταιρείες επεξεργασίας/συσκευασίας, 826 εισαγωγείς βιολογικών προϊόντων σε όλη τη Γερμανία  Έρευνα Ökobarometer: «πού αγοράζετε βιολογικά προϊόντα;», οι καταναλωτές απάντησαν: κατά 77% στο σούπερ μάρκετ, 62% στους discounters, 58% στις εβδομαδιαίες λαϊκές αγορές  Τα βιολογικά προϊόντα που προτιμούν περισσότερο οι Γερμανοί είναι τα αυγά, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, οι πατάτες και τα προϊόντα αρτοποιίας.

10 Η συμβολή των Ελλήνων εισαγωγέων στη διαμόρφωση των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων & ποτών  Περίπου 200 σημαντικοί Έλληνες εισαγωγείς/χονδρέμπορεοι τροφίμων και ποτών στις κυριότερες πόλεις της Γερμανίας, πολλά μικρομάγαζα, πλανόδιοι  Περίπου το 50% των Ελλήνων της Γερμανίας απασχολούνται άμεσα ή έμμεσα στο χώρο της γαστρονομίας ( )

11  Έλληνες χονδρέμποροι: εισάγουν το 70% των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων & ποτών στη Γερμανία  Το υπόλοιπο 30% εξάγεται απευθείας από την Ελλάδα προς γερμανικές αλυσίδες, χονδρεμπόρους, καταστήματα κτλ.  Το 30% των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων & ποτών προς γερμανικές επιχειρήσεις εξάγεται κυρίως από μεγάλες ελληνικές εταιρείες μετά από μακροχρόνιες προσπάθειες προώθησης ή είναι ελληνικά προϊόντα που συεκευάζονται στην Ελλάδα σύμφωνα με προδιαγραφές που ορίζουν οι γερμανικές εταιρείες

12  Οι Έλληνες χονδρέμποροι τροφοδοτούν κατά 60% περίπου τα 8000 ελληνικά εστιατόρια που υπάρχουν στη χώρα όπως και πολλά μικρομάγαζα και τους Έλληνες ομογενείς ( )  Το υπόλοιπο 40% προωθείται από τους Έλληνες εισαγωγείς προς γερμανικές αλυσίδες, καταστήματα, γαστρονομία  Η συμβολή των Ελλήνων χονδρεμπόρων στη προώθηση των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων & ποτών στη Γερμανία είναι θετική. Απετέλεσαν πάντα ένα σημαντικό εργαλείο στην προώθηση των ελληνικών προϊόντων

13  Αρχικά θετικός ήταν επίσης και ο ρόλος των ελληνικών εστιατορίων στην προώθηση των ελληνικών τροφίμων & ποτών. Στα τελευταία χρόνια ο κύκλος εργασιών τους παρουσιάζει σημαντική μείωση και η ποιότητα προσφερομένων εδεσμάτων & ποτών, καθώς και η εξυπηρέτηση έχει ιδιαίτερα υποβαθμιστεί.

14 Καταγραφή της παρούσας κατάστασης  Το 7-8% περίπου (600) των ελληνικών εστιατορίων σε ολόκληρη τη Γερμανία είναι σήμερα υψηλού επιπέδου και ανταποκρίνεται σε υψηλές απαιτήσεις της γαστρονομίας και εξυπηρέτησης πελατών  Τα υπόλοιπα ελληνικά εστιατόρια χαρακτηρίζονται μέτρια έως κακά με χαμηλή ποιότητα προσφερομένων εδεσμάτων & ποτών και μέτρια εξυπηρέτηση

15  Τα χαμηλού επιπέδου εστιατόρια αγοράζουν φθηνά και χαμηλών ποιοτικών προδιαγραφών προϊόντα από τους εισαγωγείς με αποτέλεσμα οι εισαγωγείς οι ίδιοι να έχουν στη γκάμα τους ως επί το πλείστον αυτά τα φθηνά ελληνικά προϊόντα για τα οποία παρατηρείται η σχετική ζήτηση  Οι Έλληνες χονδρέμποροι έχουν την ανάγκη απόκτησης σχετικής εκπαίδευσης και γνώσης από τους ίδιους τους Έλληνες παραγωγούς-εξαγωγείς ιδιαίτερα για τρόφιμα και ποτά υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών. Πολλοί από αυτούς δεν γνωρίζουν το προϊόν που προωθούν κυρίως προς γερμανικές αλυσίδες, καταστήματα, γαστρονομία, με αποτέλεσμα να έχουν χαμηλή διαπραγματευτική ικανότητα στις συζητήσεις τους.

16  Πολλές φορές οι Έλληνες εισαγωγείς/χονδρέμποροι επιβαρύνουν κάποια υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών ελληνικά τρόφιμα και ποτά υπερβολικά. Υπολογίζουν το κέρδος τους ποσοστιαία και όχι σε απόλυτο μέγεθος με αποτέλεσμα να τα προσφέρουν στην αγορά ιδιαίτερα ακριβά.  Μεταξύ των Ελλήνων χονδρεμπόρων στην ίδια περιοχή της Γερμανίας παρατηρείται πολλάκις αθέμιτος ανταγωνισμός και όχι υγιής και συνεργασία μεταξύ τους, όπως συμβαίνει σε άλλης εθνικότητα χονδρεμπόρους, πχ Ιταλούς, Ισπανούς, Τούρκους. Η συνεργασία και η αλληλεγγύη θα μπορούσε να βοηθήσει στην αποτελεσματικότερη προώθηση των προϊόντων.

17  Αντίθετα ο αθέμιτος ανταγωνισμός δημιουργεί κακό image στην αγορά, ενδεχομένως διαφορετικές τιμές για το ίδιο προϊόν, γεγονός που δυσχεραίνει τις δυνατότητες προώθησης των προϊόντων.  Θα έπρεπε να βρεθεί τρόπος προκειμένου όλοι οι χονδρέμποροι της ίδιας περιοχής να προσφέρουν το ίδιο προϊόν στην αγορά με τους ίδιους όρους.

18 Ο ρόλος του Γραφείου ΟΕΥ στην προώθηση των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων και ποτών στη Γερμανία  Ενημερώνει ενδιαφερόμενους Έλληνες επιχειρηματίες για τις τάσεις της γερμανικής αγοράς, ανταγωνισμό κτλ και τους προμηθεύει με κατάλογο γερμανικών εταιρειών προκειμένου να ξεκινήσουν διερεύνηση εμπορικού ενδιαφέροντος.  Για κατηγορίες τροφίμων όπως φρούτα & λαχανικά αποστέλλει σε πολλούς αποδέκτες στην Ελλάδα ενημερωτικό δελτίο ανά 15νθήμερο με πολλές πληροφορίες γύρω από την αγορά και το διεθνή ανταγωνισμό.

19  Συντάσσει συχνά και αποστέλλει ειδικές μελέτες αγοράς για κατηγορίες τροφίμων και ποτών, όπως βιολογικά προϊόντα, ελαιόλαδο, κρασιά κτλ  Σε συνεργασία με ελληνικά Επιμελητήρια και άλλους επιχειρηματικούς φορείς διοργανώνει συχνά επιχειρηματικές αποστολές από τον κλάδο τροφίμων και ποτών και καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για οργάνωση στοχευμένων επιχειρηματικών συναντήσεων με επιλεγμένες γερμανικές εταιρείες.

20  Προτείνει στον κάθε ενδιαφερόμενο Έλληνα επιχειρήματία να πραγματοποιήσει επίσκεψη στην περιοχή αρμοδιότητάς μας προκειμένου να του προσφέρει την δυνατότητα για μεμονωμένα επιχειρηματικά ραντεβού στους χώρους του Γραφείου.  Διοργανώνει μικρές και στοχευμένες επιχειρηματικές εκδηλώσεις στους χώρους του Γραφείου ΟΕΥ, όπως γευσιγνωσίες, δοκιμές κρασιού, ελαιολάδου κτλ με παράλληλες επιχειρηματικές συναντήσεις.

21  Έχει δημιουργήσει στους χώρους του Γραφείου εκθετήριο ελληνικών τροφίμων και ποτών προκειμένου να δίνεται η ευκαιρία στους Γερμανούς επισκέπτες του Γραφείου να πληροφορούνται σχετικά, να τα δοκιμάζουν και να λαμβάνουν δείγματα και πληροφοριακό υλικό.  Είναι σε συχνή επικοινωνία και συνεργασία με τους Έλληνες εισαγωγείς της περιοχής μας και αρκετές φορές οργανώνει ενημερωτικές συναντήσεις μαζί τους και εκδηλώσεις προβολής ελληνικών τροφίμων σε επιλεγμένες γερμανικές αλυσίδες, δίνοντάς τους την ευκαιρία να προβάλουν σε γερμανική πελατεία τα ελληνικά τρόφιμα & ποτά που διαθέτουν στη γκάμα τους.

22  Οργανώνει συχνά στοχευμένες εκδηλώσεις προβολής και δοκιμής ελληνικών τροφίμων & ποτών σε επιλεγμένα γερμανικά και ελληνικά εστιατόρια της περιοχής με σκοπό να προβάλει τα υψηλών προδιαγραφών ελληνικά προϊόντα σε εξειδικευμένο γερμανικό κοινό. Οι εκδηλώσεις αυτές στοχεύουν στη δημιουργία image για τα ελληνικά ποιοτικά τρόφιμα & ποτά και απευθύνονται ως επί το πλείστον σε επαγγελματικό γερμανικό κοινό από το χώρο των τροφίμων & ποτών και δημοσιογράφους. Βασικός στόχος είναι η πληροφόρηση του εξειδικευμένου γερμανικού κοινού για τις δυνατότητες ποιοτικών προϊόντων που προσφέρει η Ελλάδα και η δημιουργία μεγαλύτερου ποσοστού εξαγωγών ποιοτικών ελληνικών τροφίμων & ποτών που θα εξάγεται από την Ελλάδα κατευθείαν σε γερμανικές αλυσίδες, καταστήματα κτλ. Μέσα στο 2008 πραγματοποιήθηκαν τρεις τέτοιες εκδηλώσεις, που προέβαλαν προϊόντα όπως κρασιά, ελαιόλαδο, ελιές, φέτα, παξιμάδι, μέλι, γλυκά κουταλιού, προϊόντα ιχθυοκαλλιέργειας και στο πρώτο δίμηνο του 2009 εκδήλωση προβολής μεσογειακής διατροφής και εμπορική προβολή Ιονίων νήσων και συγκεκριμένα της Ζακύνθου.

23 ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ  Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας. Το Γραφείο μας βρίσκεται στη διάθεσή σας: Schwanthalerstr. 5, München Tel: Fax: