ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Περιγράφοντας την ως σήμερα πορεία της έρευνας … Πρακτικές δημιουργίας διδακτικού υλικού στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Χαρτοφύλακα Τόνια Υποψήφια δρ. ΕΑΠ.
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Νέες τεχνολογίες επεξεργασίας της πληροφορίας στη δημόσια διοίκηση1 Τεχνολογίες για ΑΜΕΑ Καθολική πρόσβαση Αθανάσιος Πρωτόπαπας Ινστιτούτο Επεξεργασίας.
Η ερώτηση στην διδασκαλία
Προσωπικές δεξιότητες
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
Θεωρητικό Υπόβαθρο Αυτισμός: πρόοδος σε δομημένα πλαίσια
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
Διαφοροποιηςη της Διδαςκαλιας για Μαθητες με Αυτιςμο
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης Διδάσκουσα: Ελευθερία Αργυροπούλου.
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΑΥΤΟΡΡΥΘΜΙΣΗ «Ο μαθητής παίρνει την ευθύνη του εαυτού και των σχέσεών του» Πουλής Αναστάσιος Ψυχολόγος - 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Οι μέθοδοι και οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται στη ΘΚ Χαράλαμπος Πουλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης και.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Ταξινομίες διδακτικών στόχων
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Εκπαιδευτικά Προγράμματα: PECS, TEACCH, MAKATON
«Εγκλεισμός και εκπαίδευση: δύο δρόμοι συγκλίνοντες ή παράλληλοι;»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
Γερολυμάτου Σταυρούλα ΑΜ: ΣΧΨ
Η ερώτηση στην διδασκαλία Η ερώτηση έχει σημαντική θέση στη διδακτική διαδικασία Δημιουργία ενδιαφέροντος Εστίαση της μαθητική προσοχής σε συγκεκριμένο.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
Νοητικη υστερηση/ αυτισμοσ Διδασκουσα: Ελενη Τραγουλια
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ

Κοινωνικές Ιστορίες (Social Stories) Carol Gray (1993 - The Gray Center for Social Learning and Understanding

Θεωρητικό Υπόβαθρο Τα άτομα στο φάσμα του αυτισμού έχουν αδυναμία στην : κατανόηση των νοητικών καταστάσεων των άλλων («τύφλωση του νου») επεξεργασία και εύρεση συνολικού νοήματος από διαφορετικές πληροφορίες που αφορούν ένα πλαίσιο (αδύναμη κεντρική συνοχή)

Ανεπαρκής έως ανύπαρκτη κοινωνική κατανόηση Διαταραχή στην κοινωνική αλληλεπίδραση (DSM-IV)

Στόχοι Παροχή κοινωνικών πληροφοριών που είναι σαφείς και ακριβείς Διαμόρφωση μιας ρουτίνας συμπεριφορών (σαν κανόνες) Τήρηση της προβλεψιμότητας των κοινωνικών καταστάσεων

Χαρακτηριστικά των Κοινωνικών Ιστοριών Οπτικοποίηση του διδακτικού υλικού Περιορισμένη κοινωνική αλληλεπίδραση Εξατομίκευση Προσωπικά ενδιαφέροντα και προτιμήσεις ως κίνητρα Οπτική γωνία του ατόμου με αυτισμό

Για ποιόν ;;;; Άτομο Δεξιότητα / Συμπεριφορά Γεγονός Έννοια Κοινωνική κατάσταση

Διαδικασία Ανάπτυξης Κοινωνικών Ιστοριών 1. Προσδιορισμός Θέματος Προετοιμασία για δύσκολες καταστάσεις Διδασκαλία νέων δεξιοτήτων Πρόληψη αρνητικών αντιδράσεων Επιβεβαίωση επιτυχίας

2. Συλλογή πληροφοριών για το άτομο και την κοινωνική κατάσταση Που, Ποτε, Ποιος, Τι, Γιατί Παρατήρηση Συνεντεύξεις

3. Γράψιμο της Ιστορίας Σύντομη Δομή: Εισαγωγή, Κύριο Μέρος, Συμπέρασμα Μόνο σχετικές πληροφορίες

Α΄ ή γ΄ πρόσωπο Θετική διατύπωση Ακρίβεια στην έκφραση Ενδιαφέροντα και προτιμήσεις του ατόμου με αυτισμό Προσαρμογή στο στυλ μάθησης του ατόμου με αυτισμό: φωτογραφίες/ εικόνες Τήρηση της αναλογίας των προτάσεων

Περιγραφικές Προτάσεις Είναι η «ραχοκοκαλιά» της ιστορίας Περιγράφουν μία αληθινή κατάσταση Π.χ. «Μερικές φορές οι άνθρωποι χρειάζονται βοήθεια.»

Προτάσεις που αναφέρονται σε εσωτερικές καταστάσεις Περιγράφουν μία φυσική ή νοητική κατάσταση ενός άλλου ατόμου (επιθυμίες, πεποιθήσεις, γνώσεις, κίνητρα, φυσική κατάσταση/ υγεία) Π.χ. «Μερικές φορές οι άνθρωποι είναι άρρωστοι» «Οι άνθρωποι θέλουν να τους βοηθάνε»

Καθοδηγητικές Προτάσεις Περιγράφουν μία αντίδραση ή ένα σύνολο εναλλακτικών αντιδράσεων Χρήση κατάλληλων εκφράσεων για την αποφυγή σύγχυσης λόγω κυριολεκτικής κατανόησης Π.χ. «Αν δω κάποιον που χρειάζεται βοήθεια, μπορώ να τον ρωτήσω «Θέλετε βοήθεια;» «Στο πάρκο μπορώ να κάνω κούνια ή να τσουλήθρα»

Προτάσεις Επιβεβαίωσης Περιγράφουν μία αποδεκτή αξία ή άποψη μίας κοινότητας Ενισχύουν το νόημα των άλλων προτάσεων Π.χ. «Είναι πολύ καλό να βοηθάς τους άλλους.» «Όταν η ηλεκτρική σκούπα λειτουργεί κάνει ένα θόρυβο. Αυτό είναι εντάξει.»

Προτάσεις Ελέγχου Περιγράφουν προσωπικές στρατηγικές που χρησιμοποιεί το ίδιο το άτομο για να ανακαλέσει πληροφορίες της ιστορίας Αντανακλούν τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και τον προσωπικό τρόπο έκφρασης / γραφής Π.χ. «Μπορώ να σκεφτώ τι εννοεί κάποιος όταν λέει «θα γίνω καλύτερος». Είναι όπως όταν αλλάζει η κάμπια και γίνεται πεταλούδα.»

Προτάσεις Συνεργασίας Περιγράφουν τι θα κάνουν οι άλλοι για να βοηθήσουν το άτομο με αυτισμό Υπενθυμίζει σε άλλους τις δικές τους αντιδράσεις. Μπορεί να έχει ημιτελή μορφή Π.χ. «Ο κύριος Αντώνης μπορεί να βοηθήσει αν χρειαστώ βοήθεια στα Μαθηματικά.»

Η αναλογία της ολοκληρωμένης Κοινωνικής Ιστορίας 0-1 καθοδηγητικές ή ελέγχου _____________________________________ 2-5 περιγραφικές, προτάσεις για εσωτερικές καταστάσεις, προτάσεις επιβεβαίωσης ή προτάσεις σενεργασίας

4. Παρουσίαση της Ιστορίας Χαλαρή διάθεση Εισαγωγή Λίγα ερεθίσματα στο περιβάλλον Συμμετοχή άλλων ενηλίκων

5. Επανάληψη της ιστορίας Συστηματική ανάγνωση πριν από το γεγονός Σταδιακή απόσυρση Αποθήκευση της ιστορίας

6. Παρακολούθηση της συμπεριφοράς του ατόμου με αυτισμό – Αποτελέσματα της ιστορίας Από ενήλικες Από το ίδιο το άτομο με αυτισμό

Ερευνητικά ευρήματα Πλούσια κλινική εφαρμογή Περιορισμένη έρευνα Μεθοδολογικές αδυναμίες συνδυασμός παρεμβάσεων (λεκτική υπενθύμιση, συμβολικές αμοιβές)