Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΧΝΙΔΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Το παιδικό παιχνίδι από την αρχαιότητα ως σήμερα»
Advertisements

Γιώργος Γιαλλουρίδης, Παναγιώτης Χριστοδούλου Λεμεσός 2006
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Το αγαπημένο μου μάθημα
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Τίτλος Προγράμματος: «Εγώ και οι άλλοι. Πόσο ίδιοι μα και πόσο διαφορετικοί.»  Στοιχεία εκπαιδευτικού  Ονοματεπώνυμο: Νασιούδη Γεωργία  Ειδικότητα :
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή 1/26 12/2/2015 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Ανάπτυξη Εφαρμογών για την Εκπαίδευση & την.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Πρόγραμμα «Μικροί εκπαιδευτές για το διαδίκτυο»
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Πρόγραμμα «Μικροί εκπαιδευτές για το διαδίκτυο 2.0»
Καλώς ορίσατε, μαθητές! Το όνομα του καθηγητή.
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Νηπιαγωγείο Μαυρομανδήλας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΧΝΙΔΙΑ Στοιχεία εκπαιδευτικού Ονοματεπώνυμο: Παπαγεωργίου Ιωάννης Ειδικότητα : Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Τάξη: Στ΄τάξη του Δημοτικού Σχολείου Κεραμωτής. Διάρκεια:Από τον Απρίλιο ως τον Ιούνιο του 2012. Αριθμός μαθητών/τριών:16

Σύντομη περιγραφή του θέματος: ●Το παιχνίδι και η κίνηση αποτελεί ζωτική ανάγκη για κάθε νεαρή ζωή μέσα στη φύση. ●Παιδί και παιχνίδι είναι δύο λέξεις που συνεπάγεται η μία την άλλη. ● Ο αθλητισμός και γενικότερα τα παιχνίδια είναι για τα παιδιά πηγή χαράς κι ευτυχίας, μέσα από τα οποία τα παιδιά αναπτύσσουν την αίσθηση της συντροφικότητας, της ισότητας και της κοινωνικής αλληλεγγύης.

Κάποιοι είπαν για το παιγνίδι: Ο SCHILLER :«Τα παιγνίδια σε ένα λαό βοηθούν να ανακαλύψουμε την ποιότητα του, και την αξία της τέχνης του.» Ο PIAGET:«Τα παιγνίδια είναι μέσο ανάπτυξης της νοημοσύνης, και των άλλων γνωστικών δεξιoτήτων.» O FREUD : «Το παιγνίδι είναι έκφραση του υποσυνείδητου και της φαντασίας του παιδιού.»

Οι θεωρίες αυτές  συμπληρώνουν η μία την άλλη και μας δείχνουν την μεγάλη σημασία του παιγνιδιού και για τη ζωή των παιδιών, και συνεπώς  για τη κοινωνία. Παρόλα αυτά τα σημερινά παιδιά δεν παίζουν σε υπαίθριους χώρους, δεν γνωρίζουν ομαδικά παιχνίδια, είναι συνήθως κλεισμένα σ’ ένα δωμάτιο με μοναδική συντροφιά την τηλεόραση ή τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε και την αφορμή για την ενασχόλησή μας με το θέμα αυτό.

Επιμέρους θέματα : Παιχνίδια από το παρελθόν Παιχνίδια των γονιών και των παππούδων μας Παιχνίδια άλλων λαών

Στόχοι : Οι µαθητές επιδιώκεται: Να µάθουν να τηρούν και να σέβονται τους κανονισµούς. Να αναπτύξουν την οµαδικότητα, τη συνεργασία, την αυτοπειθαρχία το σεβασµό και την επικοινωνία. Να αναγνωρίζουν τη συµµετοχή όλων στο παιγνίδι. Να γνωρίσουν παραδοσιακά παιγνίδια. Να γνωρίσουν παιχνίδια άλλων χωρών και να τα συγκρίνουν µε τα δικά µας.

Να αναπτύξουν τη φαντασία τους. Να αναπτύξουν θετική στάση για αρετές, όπως τιµιότητα, δικαιοσύνη, σεβασµός αντιπάλων, συνετή αντιµετώπιση της νίκης και της ήττας. Να ενθαρρυνθούν να αναλαµβάνουν πρωτοβουλίες. Να μάθουν να αξιοποιούν και να διαχειρίζονται καλύτερα τον ελεύθερο χρόνο τους. Να αντιληφθούν ότι το παιχνίδι όπως και ο αθλητισμός τους χωρά όλους χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς κάθε είδους.

Περιγραφή – Υλοποίηση Προγράμματος Οι στόχοι αυτοί καθώς και οι επιμέρους στόχοι κάθε δραστηριότητας γίνονται γνωστοί στα παιδιά έτσι ώστε να μπορέσουμε να τους αναπροσαρμόσουμε με βάση τα ενδιαφέροντά τους και τις προυπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες τους οι οποίες θα αποτελέσουν και την αφετηρία της εμπλοκής των μαθητών στην διαδικασία.

Οι μαθητές ερευνούν είτε σε βιβλία είτε στο διαδίκτυο τα επιμέρους θέματα του σχεδίου εργασίας (αφού πρώτα χωριστούν σε ανομοιογενής ομάδες 3-5 ατόμων).

Παρουσιάζουν τα αποτελέσματα των ερευνών τους στην τάξη.

Παρακολουθούν power point από το youtube για τα παιχνίδια στις γειτονιές τα παλαιότερα χρόνια, αλλά και παραδοσιακά παιχνίδια από άλλες χώρες (ομοιότητες-διαφορές)

Μαθαίνουν να παίζουν τα παιχνίδια αυτά και τους κανόνες τους, καθώς και κάποια παιχνίδια από ξένες χώρες. ΑΜΑΔΕΣ

ΠΑΠΟΥΤΣΩΜΕΝΕΣ ΚΑΡΕΚΛΕΣ

ΜΠΙΖ

ΣΚΛΑΒΑΚΙΑ

ΓΟΥΡΟΥΝΑ

ΓΚΟΛΑΚΙΑ

ΤΥΦΛΟΜΥΓΑ

Η ΛΙΜΝΟΥΛΑ ΤΟΥ ΒΑΤΡΑΧΟΥ

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΤΑΞΕΙΣ

ΑΛΑΤΙ ΨΙΛΟ ΑΛΑΤΙ ΧΟΝΔΡΟ

ΜΠΙΖ

Αξιολόγηση Στόχοι της αξιολόγησης Να αξιολογήσουν τα παιδιά την εμπειρία τους από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα Να ελέγξουμε κατά πόσον επιτεύχθηκαν οι στόχοι ως προς τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις στάσεις που κατέκτησαν τα παιδιά μέσα από το πρόγραμμα Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί στην αξιολόγηση της συνεργασίας των μαθητών στις ομάδες. Είναι σημαντικό να αξιολογηθεί η ομαδική εργασία, τα προβλήματα που προέκυψαν, αν τα ξεπέρασαν και πώς.

Για το σκοπό αυτό δόθηκε στα παιδιά ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου. Παρουσίαση των παιχνιδιών στην γιορτή λήξης του σχολικού έτους. Τέλος η επιτυχία του προγράμματος θα αξιολογηθεί κυρίως από την παραπέρα ενασχόληση των παιδιών με τα παραδοσιακά παιχνίδια.

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΠΑΙΔΙΟΥ: ΤΑΞΗ: Κυκλώνω αυτό που με αντιπροσωπεύει περισσότερο: 1)Πρόσφερα πληροφορίες και ιδέες στην κοινή συζήτηση. ΛΙΓΟ ΑΡΚΕΤΑ ΠΟΛΥ 2)Ζήτησα πληροφορίες και ιδέες από τα άλλα μέλη. 3)Πρόσφερα βοήθεια σε άλλα μέλη της ομάδας μου. 4)Συνεργάστηκα ομαλά και χωρίς εντάσεις στην ομάδα. 5)Είμαι ικανοποιημένος-η από το αποτέλεσμα της δουλειάς μας ως ομάδα. Γράφω λίγα λόγια για τη συμμετοχή μου στο πρόγραμμα: ( Τι μου άρεσε, τι με δυσκόλεψε, τι θα ήθελα διαφορετικό) _____________________________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________________ _____________________ Αναφέρω ποιο ήταν το αγαπημένο μου παραδοσιακό παιχνίδι: _____________________________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________

ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Ο μεγάλος ποδοσφαιριστής Πελέ είπε κάποτε: « Ο αθλητισμός δίνει σε εμάς την ευκαιρία να κάνουμε όνειρα και να έχουμε ίσες ευκαιρίες για διάκριση. Αυτή είναι μια σπάνια στιγμή που είμαστε όλοι ίσοι.». Κοινό σημείο όλων των παιδιών ανεξαρτήτου χρώματος, γλώσσας, θρησκείας, πατρίδας είναι το παιχνίδι. ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ