ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑ Παρουσιαστε το εργο σαΣ κεντριζοντασ το ενδιαφερον των ακροατΩν ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ Δρ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΙΡΜΠΑΣ ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Αχαΐας - Ηλείας
ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ Σκοπός Σχεδίαση σωστής Δομής Μορφή Παρουσίασης Λεκτικοί κανόνες επικοινωνίας Φωνητικοί κανόνες επικοινωνίας Διαχείριση Χρόνου Πρακτικές συμβουλές Κάποια Λάθη Μπίρμπας Θεόδωρος Σχ. Σύμβουλος ΠΕ19 18/2/2014 Παρουσιάστε το έργο σας κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των ακροατών
Σκοπός μιας παρουσίασης ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Σκοπός μιας παρουσίασης Εκπαιδευτικός Επιμορφωτικός Ενημερωτικός είναι η μεταφορά μιας σειράς ιδεών (μηνύματα) από τον εισηγητή στους ακροατές. Μπίρμπας Θεόδωρος Σχ. Σύμβουλος ΠΕ19 18/2/2014 Παρουσιάστε το έργο σας κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των ακροατών
Σχεδίαση σωστής δομής (1) ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Σχεδίαση σωστής δομής (1) Επιλογή τίτλου που αντιπροσωπεύει το θέμα. Σταχυολόγηση των κυριότερων σημείων που θα αναπτυχθούν. Λαμβάνεται υπόψη η σύνθεση του ακροατηρίου. Εστιάζουμε σε πληροφορίες που αναμένουν οι ακροατές να ενημερωθούν. Σαφήνεια έκφρασης. Παραστατικότητα (σχήματα, πίνακες, εικόνες, …) Η διαδοχή των ιδεών γίνεται με λογικό τρόπο Μπίρμπας Θεόδωρος Σχ. Σύμβουλος ΠΕ19 18/2/2014 Παρουσιάστε το έργο σας κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των ακροατών
Σχεδίαση σωστής δομής (2) ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Σχεδίαση σωστής δομής (2) Δομή με αρχή-μέση-τέλος – Σύντομη εισαγωγή (προεπισκόπηση των στόχων και των κυριότερων σημείων) – Θεματικό υλικό (περίπου το 80% του χρόνου) – Σύνοψη των ιδεών και των συμπερασμάτων – Χρόνος ερωτήσεων : 5-10 λεπτά Χρυσός Κανόνας : Το λιγότερο είναι και περισσότερο Μπίρμπας Θεόδωρος Σχ. Σύμβουλος ΠΕ19 18/2/2014 Παρουσιάστε το έργο σας κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των ακροατών
Σχεδίαση σωστής δομής (3) ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Σχεδίαση σωστής δομής (3) Στην εισαγωγή θα πρέπει να κεντρίζεται το ενδιαφέρον των ακροατών. Να τονίζονται τα πρακτικά σημεία. Ποιοτικά συμπεράσματα και όχι παρουσίαση πολλών ποσοτικών αποτελεσμάτων. Κατανομή του χρόνου με βάση τη σημασία των στοιχείων. Πάντα σύνοψη των κυριότερων σημείων για την αποφυγή παρερμηνείας από το ακροατήριο Μπίρμπας Θεόδωρος Σχ. Σύμβουλος ΠΕ19 18/2/2014 Παρουσιάστε το έργο σας κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των ακροατών
ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Μορφή Παρουσίασης Χρυσός κανόνας : Διατήρηση απλότητας και συνοχής Αποφυγή συγκέντρωσης πολλών ιδεών σε μια διαφάνεια. Καθορισμός κατάλληλου αριθμού διαφανειών Θεωρητικά το ύψος γραμμάτων καθορίζεται από τις συνθήκες προβολής (μέγεθος αίθουσας, απόσταση προβολέα-οθόνης). Επιβάλλεται να υπάρχει μεγάλο κενό ανάμεσα στις γραμμές και όχι παραπάνω από 7 λέξεις ανά γραμμή. Να μην χρησιμοποιούνται περισσότερα από τρία χρώματα στην ίδια διαφάνεια. Μπίρμπας Θεόδωρος Σχ. Σύμβουλος ΠΕ19 18/2/2014 Παρουσιάστε το έργο σας κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των ακροατών
Λεκτικοί κανόνες επικοινωνίας ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Λεκτικοί κανόνες επικοινωνίας Η δομή του λόγου και οι λέξεις που χρησιμοποιούνται Απλός και σύντομος. Κατάλληλος και ακριβής. Ζωντανός και παραστατικός. Εκφραστικός και υποβλητικός. Σωστά Ελληνικά (σύνταξη, γραμματική, ορθογραφία). Οι ενδείξεις των εικόνων και των σχημάτων πρέπει να είναι στα Ελληνικά Τα κείμενα στις διαφάνειες παρουσιάζονται τη χρονική στιγμή που ανακοινώνονται Μπίρμπας Θεόδωρος Σχ. Σύμβουλος ΠΕ19 18/2/2014 Παρουσιάστε το έργο σας κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των ακροατών
Φωνητικοί κανόνες επικοινωνίας ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Φωνητικοί κανόνες επικοινωνίας Τα χαρακτηριστικά της φωνής τονικότητα, ένταση, ταχύτητα, έμφαση και παύσεις, Πρακτική του επιφωνήματος «Εμ..» Ανοίξτε της φωνή σας και χαλαρώστε Χρυσός κανόνας : Μιλάμε αργά και καθαρά Μπίρμπας Θεόδωρος Σχ. Σύμβουλος ΠΕ19 18/2/2014 Παρουσιάστε το έργο σας κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των ακροατών
ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Διαχείριση Χρόνου Η διάρκεια της παρουσίασης είναι προκαθορισμένη Απόλυτα σεβαστή από τον ομιλητή Προβλήματα Χρονικής Παραβίασης Κόπωση του ακροατηρίου Ακύρωση του χρονικού προγραμματισμού Ένδειξη μη επιστημονικής πληρότητας Χρυσός κανόνας : Μία ιδιαίτερα μακροσκελής ομιλία καταλήγει να απευθύνεται μόνο στον ομιλητή. Μπίρμπας Θεόδωρος Σχ. Σύμβουλος ΠΕ19 18/2/2014 Παρουσιάστε το έργο σας κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των ακροατών
ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Πρακτικές συμβουλές Πριν από την παρουσίαση προετοιμαζόμαστε: Για παρουσίαση του θέματος σε μικρότερο χρόνο. Για την απάντηση ερωτήσεων με σύντομες απαντήσεις. Έλεγχο λειτουργίας του εξοπλισμού μας Δεν υποθέτουμε ότι η παρουσίασή μας θα λειτουργήσει στο laptop κάποιου άλλου. Ελέγχουμε αν η ανάλυση του προτζέκτορα είναι ίδια με αυτή του δικού μας laptop. Μπίρμπας Θεόδωρος Σχ. Σύμβουλος ΠΕ19 18/2/2014 Παρουσιάστε το έργο σας κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των ακροατών
ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Κάποια λάθη !!! Δεν απολογούμαστε για τα ελαττώματά μας σαν ομιλητές ή για ελλιπή προετοιμασία. Δεν διαβάζουμε το κείμενο των διαφανειών. Δεν δίνουμε σημειώσεις πριν την παρουσίαση. Δεν κρύβουμε την οθόνη με το σώμα μας. Δεν γυρνάμε την πλάτη στο κοινό. Δεν έχουμε τα χέρια στις τσέπες. Αποφεύγουμε να παίζουμε ασυναίσθητα με μολύβια, αντικείμενα, το αφτί μας, την μύτη μας κλπ. Μπίρμπας Θεόδωρος Σχ. Σύμβουλος ΠΕ19 18/2/2014 Παρουσιάστε το έργο σας κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των ακροατών
ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ (χωρίς λόγια!!!) ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ (χωρίς λόγια!!!) «Πάω να κάνω μια μακρά ομιλία γιατί δεν είχα χρόνο για να προετοιμάσω μια πιο μικρή.» Winston Churchill «Το μυστικό για ένα καλό κήρυγμα είναι να έχουμε μια καλή αρχή και ένα καλό τέλος .... και να είναι αυτά τα δύο τόσο κοντά όσο είναι δυνατόν.» Λαϊκή ρήση Μπίρμπας Θεόδωρος Σχ. Σύμβουλος ΠΕ19 18/2/2014 Παρουσιάστε το έργο σας κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των ακροατών
ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Βιβλιογραφία Άβουρης , Ν. (2000). Εισαγωγή στην επικοινωνία του Ανθρώπου – Υπολογιστή Κανάκης Ι. (1989). Διδασκαλία και μάθηση με σύγχρονα μέσα επικοινωνίας . Αθήνα, Εκδόσεις Γρηγόρη. Κόμης Β.Ι (2004) Εισαγωγή στις εκπαιδευτικές εφαρμογές των τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών. Ράπτης, Α. & Ράπτη, Α, (2002). Μάθηση και διδασκαλία στην κοινωνία της πληροφορίας, Ολική προσέγγιση. Αθήνα Έκδοση συγγραφέων Σολομωνίδου, Χ. (1999). Εκπαιδευτική τεχνολογία. Μέσα , υλικά , διδακτική χρήση και αξιοποίηση. Αθήνα , Εκδόσεις Καστανιώτη. Μπίρμπας Θεόδωρος Σχ. Σύμβουλος ΠΕ19 18/2/2014 Παρουσιάστε το έργο σας κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των ακροατών
ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΜΟΝΗ ΣΑΣ Μπίρμπας Θεόδωρος Σχ. Σύμβουλος ΠΕ19 18/2/2014 Παρουσιάστε το έργο σας κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των ακροατών