BrowsReader: A System for Realizing a New Children’s Reading Environment in a Library Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκων: Σαράντος Καπιδάκης Ειρήνη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΟΦΕΛΗ αξιοποίηση τους κατά την προετοιμασία
Η πλατφόρμα moodle και η χρήση ψηφ. εκπαιδευτικού υλικού
Δημιουργία Παρουσιάσεων με τη βοήθεια του PowerPoint
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Εγκατάσταση & Διαχείριση
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Η συγκεκριμένη ψηφιακή βιβλιοθήκη απευθύνεται σε: • μαθητές Δημοτικoύ (6 -12) ετών • δασκάλους • βιβλιοθηκονόμους • ερευνητές παιδικής λογοτεχνίας Ειρήνη.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΤΕ 21,23/2/2005Πληροφοριακή σχεδίαση για πολιτισμική τεκμηρίωση και διαλειτουργικότητα1 Τεκμηρίωση.
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
TEMPLATES STANDARD TEMPLATE LIBRARY ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ C Evangelos Theodoridis.
ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΕ WEB SITE (CONTENT MANAGEMENT TOOL)
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Εργασία Εξαμήνου στα πλαίσια του μαθήματος ¨Ηλεκτρονική Δημοσίευση¨ Θέμα:
Heal Link Η HEAL Link (Hellenic Academic Libraries Link) είναι ο Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών και λειτουργεί υπό.
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ Γ.Σ.Π.. ΟΡΙΣΜΟΙ Ένα σύστημα για τακτικό και συνηθισμένο τρόπο επεξεργασίας δεδομένων και για απάντηση προκαθορισμένων και.
ΈΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΚΘΕΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΚΤΗΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Κολοβός Φίλιππος Τσανακτσίδου ΕλισάβετΠαπαργύρη.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Οργάνωση πληροφοριών Ευρετηρίαση Μέρος Β Σχεδιασμός ευρετηρίων.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Για τη διδασκαλία των πολυμέσων 1/15 ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης,
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό.
ΤΜΗΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΥΦΛΟΥΣ Κωνσταντινά Χαλκιά ΚΕΡΚΥΡΑ 2006.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας» «Ψηφιακός.
1 MedioVis- Ένας φυλλομετρητής μεταδεδομένων MedioVis – A user-centred Library Metadata Browser Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΑΜΠΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Β ΚΑΛΩΤΑ ΑΝΝΑ Β
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΔΙΕΘΝΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ: ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ. (IFLA,
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Εργασία 6ου εξαμήνου ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΑΜΠΑΤΣΙΚΟΣ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
Παρουσίαση της Ηλεκτρονικής Έκδοσης των Περιοδικών «Ιστορία» και «Αρχαιολογία»
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ.
Μετατροπή Μουσικών Συλλογών σε Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Το Πρόγραμμα MUSESCAPE Ιόνιο Πανεπιστήμιο Ιανουάριος 2005 Χριστιανούδης Ιωάννης.
ΠΜΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ The Digital Library and Computational Philology: The BAMBI Project Γόντικα Ειρήνη.
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Γενικά Αρχεία του Κράτους Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ: «Επιστήμη Της Πληροφορίας: Διοίκηση Και Οργάνωση Βιβλιοθηκών Με Έμφαση Στις Νέες Τεχνολογίες.
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ «Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό Περιβάλλον» ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « Ηλεκτρονική Δημοσίευση.
Λογισμικό Υπολογιστή Για να μπορεί το Υλικό μέρος του Υπολογιστή να εκτελεί και τη πιο απλή επεξεργασία δεδομένων χρειάζεται ένα σύνολο εντολών.Οι οδηγίες.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ COLLATE PROJECT COLLATE:Collaboratory for Annotaton,Indexing and Retrieval of Digitized Historical Archive Material(συνεργασία για σχολιασμό,
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΜΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ» ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΓΕΡΓΑΤΣΟΥΛΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Το DSpace ως ένα Ανοικτό.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα
Κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης ψηφιακού υλικού Ενότητα «Δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών συλλογών»
6/3/2015 OCLC Connexion Εργασία στο μάθημα ψηφιακές βιβλιοθήκες Μαρινοπούλου Μαρία.
Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Σαράντος.
Μπόλαρη Αγγελικη(1451) Επιβλέπων Βολογιαννίδης Σταύρος ΑΤΕΙ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Σέρρες 2013.
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉ ΝΊΚΟΣ ΠΑΠΑΔΆΚΗΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
1 Apothesis : Νέο Ακαδημαϊκό Αποθετήριο ΕΑΠ Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης.
 Στόχος της παρουσίασης αυτής είναι η εξοικείωση με τον Ηλεκτρονικό Κατάλογο της Βιβλιοθήκης προκειμένου να αναζητήσουμε ένα τεκμήριο από τη συλλογή.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Κατή Αργυρώ Πρωτοψάλτου Θεόφιλος Τσαρτσαράκης Αντώνιος
Επεξεργασία Κειμένου Διδακτική προσέγγιση των λογισμικών γενικής χρήσης Ζωγραφική Λογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων.
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
DIGITAL FILM LIBRARIES
Εισαγωγή Για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, οι προσωπικοί υπολογιστές αποτελούνταν από ένα desktop system και ένα folder system metaphors για τη διαχείριση.
Το υπολογιστικό σύστημα σαν ενιαίο σύνολο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

BrowsReader: A System for Realizing a New Children’s Reading Environment in a Library Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκων: Σαράντος Καπιδάκης Ειρήνη Χρυσαδάκου Υπότροφος του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης Αθήνα,

Δομή παρουσίασης  Παρουσίαση του συστήματος BrowsReader  Δυνατότητες που παρέχουν τα ψηφικά τραπέζια (digital desks) για την υποστήριξη ηλεκτρονικής δημοσίευσης και ανάγνωσης  Αποθήκευση δεδομένων ψηφιακού περιεχομένου σε “storage bins – tabletops territories”  Τεχνολογίες VR για παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές  Συμπεράσματα - προτάσεις

BrowsReader  Το σύστημα BrowsReader υποστηρίζει ένα περιβάλλον παιδικού ψηφιακού αναγνωστηρίου (children’s digital reading room)  Είναι ερευνητικό αποτέλεσμα της ομάδας του Oita University και δημιουργήθηκε το 2007, στα πλαίσια του «Children’s Event at Oita University»  Το παιδικό ψηφιακό αναγνωστήριο αποτελείται από ένα ψηφιακό τραπέζι (digital desk) με ενσωματωμένη οθόνη αφής (built-in- touch display) και έναν υπολογιστή στον οποίο έχει εγκατασταθεί το σύστημα BrowsReader (Liu, 2007)  Περιέχει 162 εικονογραφημένα βιβλία και χρησιμοποιήθηκε από 111 παιδιά, ηλικίας 2-13 ετών

Βασικές ιδιότητες του BrowsReader  Το σύστημα BrowsReader αποτελείται: από το “Bookshelf-Browser” που υποστηρίζεται από το “Book-Reader”  Οι βασικές δραστηριότητες που γίνονται στο ψηφιακό αναγνωστήριο είναι: 1. αναζήτηση εικονογραφημένων βιβλίων από το ηλεκτρονικό ράφι της βιβλιοθήκης 2. ηλεκτρονική ανάγνωση με διαδικασίες page flipping, μεγενθύσεων και σημειώσεων (graffiti) πάνω στα βιβλία ή απευθείας στην επιφάνεια του digital desk.

Ανάλυση λειτουργίας του BrowsReader Πηγή: (Liu, 2007) Το Book-Reader σχεδιάστηκε: • για να υποστηρίζει το Bookshelf-Browser • για να καθοδηγεί τον αναγνώστη στο ξεφύλλισμα των σελίδων (page flipping)

Character-String-in-Content Index (CSIC) Το ευρετήριο που χρησιμοποιεί το σύστημα του BrowsReader, παρουσιάζει: 1. τη δομή ενός περιστρεφόμενου ευρετηρίου και ειδικότερα του KWIC (Key Word in Context) 2. Λειτουργεί με λίστες ονομάτων και τίτλων που προκύπτουν από την εισαγωγή των χαρακτήρων που κάνει ο χρήστης Οι «χαρακτήρες» που εισάγει ο χρήστης, μπορεί να γίνουν είτε με την επιλογή ενός εξώφυλλου από το ράφι, είτε με την επιλογή ενός γράμματος ή χρωματικής κατηγορίας, μέσα από το ευρετήριο

Σημαντικές δυνατότητες  Οι μεγενθύσεις διευκολύνουν τη συσχέτιση του εξώφυλλου που παρουσιάζεται στο ράφι, με τα βιβλιογραφικά του στοιχεία, καθώς στη μεγέθυνση παρέχονται ταυτόχρονα, εκτός από το εξώφυλλο, το όνομα του συγγραφέα και ο τίτλος του τεκμηρίου  Όταν επιλέγεται το θέμα, αποθηκεύονται διαδοχικά στα ράφια κάποια εξώφυλλα βιβλίων που σχετίζονται με παρόμοιες κατηγορίες/θέματα διευκολύνει τα παιδιά να πλοηγηθούν στα βιβλία που βασίζονται μόνο στις κατηγορίες της αρεσκείας τους  Μια άσπρη ταινία αποθηκεύει και παρουσιάζει το ιστορικό αναζήτησης του χρήστη με βάσει τους χαρακτήρες που επιλέχτηκαν μπορεί να αποτελέσει ένα μικρό προσωπικό αποθετήριο, δεδομένου ότι το BrowsReader βασίζεται στη χρήση του digital desk

Το εξώφυλλο των βιβλίων αντιμετωπίζεται ως πρωτογενής πληροφορία, δηλαδή αφορά σε συγκεκριμένα ψηφιοποιημένα τεκμήρια και το ευρετήριο αποτελεί τη δευτερογενή πληροφορία, που παρέχει βιβλιογραφικά δεδομένα Η ανάγνωση γίνεται με την επιλογή ενός εικονιδίου, τη στιγμή που ο χρήστης «αγγίζει» το εξώφυλλο που τον ενδιαφέρει. Έπειτα ξεφυλλίζει τις σελίδες (page flipping) όπως ακριβώς κάνει και με τη συμβατική μορφή του υλικού. Πηγή: (Liu, 2007)

Μεγενθύσεις: απόδοση πρωτογενούς και δευτερογενούς πληροφορίας Ο εισαγώμενος χαρακτήρας γίνεται «αντικείμενο» μέσω του ευρετηρίου CSIC και αποθηκεύεται στην άσπρη ταινία Πηγή: (Liu, 2007)

Προβλήματα σχετικά με την απόδοση της πρωτογενούς και δευτερογενούς πληροφορίας  Στα περισσότερα περιβάλλοντα ψηφιακής αναζήτησης, η ανάκτηση της πρωτογενούς και δευτερογενούς πληροφορίας γίνεται τμηματικά, καθιστώντας δύσκολο για τα παιδιά να κάνουν τη σύνδεση μεταξύ των δύο πληροφοριών (Liu, 2007)  Η παράλληλη απόδοση της πρωτογενούς και δευτερογενούς πληροφορίας δεν απαλάσσει σε καμία περίπτωση τα παιδιά από το γεγονός, ότι πρέπει να γνωρίζουν τον τρόπο αναζήτησης με λέξεις-κλειδιά ή με κατηγορίες πριν ξεκινήσουν τη διαδικασία αναζήτησης ενός τεκμηρίου (Hutchinson et al., 2006)  Στο BrowsReader τα παιδιά μπορούν να διαχειριστούν τη δευτερογενή πληροφορία, χωρίς να απαιτείται προγενέστερη γνώση και χρήση των λειτουργικών δομών της αναζήτησης με λέξεις-κλειδιά  Δεδομένου ότι το σύστημα δεν στοχεύει στην εκμάθηση της χρήσης λέξεων- κλειδιών, παρέχει έναν εύκολο και χρηστικό τρόπο ανάγνωσης που βασίζεται σε νέες τεχνολογίες

Digital desks - digital tabletops systems  Τα ψηφιακά τραπέζια (digital desks) είναι επιφάνειες εργασίας που υποστηρίζουν τη ταυτόχρονη χρήση από πολλούς χρήστες με οθόνες αφής υψηλής ευκρίνειας και παράλληλα παρέχουν τη δυνατότητα δημιουργίας εξατομικευμένων αποθετηρίων (storage bins/territories) (Scott & Carpendale, 2006)  Βασίζονται σε ειδικές πλατφόρμες υποστήριξης hardware και software (tabletops systems), που υποστηρίζουν δυναμικούς τρόπους ανταλλαγής, αποθήκευσης και ανάγνωσης του ψηφιακού υλικού  Οι τρεις άξονες που διαδραματίζουν βασικό ρόλο για την εκτέλεση εργασιών στο digital desk, αφορούν στο επίπεδο κατανόησης, επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των ομάδων (Kruger et al.,2003)

Χαρακτηριστικά των digital desks  Αποθηκευτικές ικανότητες  Μετακίνηση δεδομένων στην επιφάνεια εργασίας  Διακριτές διαδικασίες και εύκαμπτα όρια  Ανανέωση των αποθηκευμένων πληροφοριών ανά τακτά χρονικά διαστήματα (Scott et al., 2004)

Μετακίνηση δεδομένων στο digital desk  Η δυνατότητα “μετακίνησης” των δεδομένων πάνω στην επιφάνεια εργασίας, περιγράφεται με τη δημιουργία μικρών (storage bins/territories) και μεγάλων αποθετηρίων (tabletop territories) (Tang, et al., 2006)  Η συνεργασία των χρηστών γίνεται με σκοπό: 1. την εισαγωγή και εξαγωγή δεδομένων 2. την ανταλλαγή υλικού, μέσα από τη μετακίνηση των αποθετηρίων Τα digital desks αποτελούν δυναμικά περιβάλλοντα ηλεκτρονικής δημοσίευσης και ανάγνωσης, καθώς μπορούν να υποστηρίξουν εργασίες που απαιτούν μεγάλες επιφάνειες, π.χ. αρχιτεκτονικό σχέδιο, και επιτρέπουν τη διαχείρηση των ψηφιακών τεκμηρίων μεταξύ των χρηστών (Scott & Carpendale, 2006)

Παράγοντες που καθιστούν δυναμικό ένα προσωπικό storage bin/territory  Η λειτουργικότητα και οι δυνατότητες που παρέχει η επιφάνεια εργασίας (digital tabletop workspace) αποτελούν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του συστήματος  Ο χρήστης ανακτά στοιχεία για να δημιουργήσει το προσωπικό του αποθετήριο (storage bin/territory) από τα tabletop territories που βρίσκονται σε διάφορα σημεία στην επιφάνεια του digital desk και χρησιμοποιούνται ως μεγάλα αποθετήρια  Οι χρήστες χρησιμοποιούν τα αποθετήρια, προκειμένου να οργανώσουν τις πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν στην επιφάνεια εργασίας του digital desk

Βασικά χαρακτηριστικά των αποθετηρίων Το μέγεθος και η μορφή του αποθετηρίου εξαρτάται: 1. από το περιεχόμενό του 2. τη τελευταία αποθήκευση, καθώς τα δεδομένα δεν είναι στατικά και μεταβάλλονται ανάλογα με τις ανάγκες των χρηστών 3. τη μορφή των αποθηκευμένων δεδομένων (πίνακες, post-it σημειώσεις καθώς και επισήμανσεις της προέλευσης που ανακτήθηκαν τα στοιχεία)

Συμπεράσματα σχετικά με τις δυνατότητες που παρέχει ένα digital tabletop workspace  Καθιστά ορατές τις ενέργειες του χρήστη  Διάθεση μεγάλης επιφάνειας εργασίας  Λειτουργικότητα κατά τη διαδικασία δημιουργίας προσωπικών storage territories  Επιτρέπει ομαδοποίηση στοιχείων σε ενιαίο αποθετήριο (tabletop territory) (Scott et al., 2006) Οι νέες τεχνικές ενσωμάτωσης storage territories στις ψηφιακές επιφάνειες εργασίας υποστηρίζουν την ανάπτυξη συνεργατικών δραστηριοτήτων σε ψηφιακό περιβάλλον

 Κάθε ενέργεια που εξελλίσεται στο digital desk από κάποιον χρήστη, μπορεί να είναι ορατή και από τους υπόλοιπους (visibility of action)  Όλοι οι χρήστες μπορούν να γνωρίζουν κάθε στιγμή ποιά εργασία βρίσκεται σε εξέλιξη (transparency of action)  Επιπλέον, ανάλογα με τη συλλογή, για τον άμεσο έλεγχο του tabletop territory και τη προστασία των δεδομένων, οι χρήστες μπορούν να παρέμβουν στο αποθετήριο, με μια γραμμή εργαλείων που τοποθετείται κατά μήκος της επιτραπέζιας επιφάνειας και εκτείνεται μπροστά από κάθε χρήστη (Shen et al.,2002)

Παράδειγμα χρήσης Localized use of the storage bins: (a) Οι χρήστες επιλέγουν φωτογραφίες από διαφορετικά tabletop terittories (b) Ένας χρήστης διαγράφει ένα προσωπικό αποθετήριο (storage bin) (c) Συλλέγει φωτογραφίες σε διαφορετικό storage bin, ενώ ο άλλος χρήστης συνεχίζει να επεξεργάζεται φωτογραφίες με χρήση των ίδιων αποθετηρίων (Πηγή: Scott, 2004)

Νέες τεχνολογίες VR για παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές  Η μαθησιακή υποστήριξη και η διαδικασία της ψηφιακής ανάγνωσης πραγματοποιείται με φιλικές διεπαφές προς τον χρήστη και κυρίως με χρήση οθονών αφής (touch-in-display) και με ψηφιακά μολύβια (digital pens)

Παραδείγματα VR τεχνολογιών Pen Tablet Type Therapy System Το λογισμικό επιτρέπει στα παιδιά να σχεδιάσουν γραμμές με το stylus (digital pen) Haptic Device System (Πηγή: Takahashi, 2004) Μέσω της αφής καταγράφεται στην οθόνη η κίνηση που εκτελεί το παιδί στην επιφάνεια του τραπεζιού που βρίσκεται μπροστά του

Συμπεράσματα - προτάσεις  Οι απλές ψηφιακές επιφάνειες εργασίας (digital desks) μπορούν να υποστηρίξουν τόσο την ηλεκτρονική αναζήτηση και ανάγνωση εικονογραφημένων βιβλίων από παιδιά, όσο και άλλες εφαρμογές εκτός των ορίων των παιδικών βιβλιοθηκών  Οι δυνατότητες που παρέχει ένα tabletop system, αποτελεί ιδανικό τρόπο για τη συνεργασία μικρών ομάδων (collaborative coupling) και τη διεκπεραίωση εργασιών με τη δημιουργία αποθετηρίων σε ψηφιακό περιβάλλον ( Scott et al., 2004)  Η αξιοποίηση των δυνατοτήτων του digital desk και του page flipping μπορεί να αποτελέσει χαρακτηριστικό παράδειγμα δημιουργίας και άλλων συστημάτων υποστήριξης ψηφιακών αναγνωστηρίων, όπως το σύστημα BrowsReader σε παιδικές βιβλιοθήκες

Ευχαριστώ για την προσοχή σας