Οργανωσιακή Κουλτούρα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΙΧΙΩΤΗΣ Διευθύνων εταίρος.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Προσωπικές δεξιότητες
ΕΡΓΑΛΕΙΑ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΙΧΙΩΤΗΣ Διευθύνων εταίρος.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
1 Η σύνδεση των γλωσσών με χώρες και πολιτισμούς και οι συνέπειές της στις στάσεις και τα κίνητρα για εκμάθηση: συμπεράσματα μιας έρευνας σε μαθητές 5.
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Κουλτούρα του Οργανισμού
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
MANAGEMENT Εναρμόνιση Πόρων Προς Επίτευξη Στόχων.
Ανάπτυξη και Λειτουργία
Δέσποινα Σιδηροπούλου-Δημακάκου Τομέας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Πώς φθάσαμε εδώ…; ΜΑΣΟΥΡΑΚΗ ΑΡΙΣΤΕΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΠΕΡΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λουκάς Τσιρώνης1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ (1) Διοίκηση είναι η συστηματοποίηση της συλλογικής προσπάθειας μέσω της οποίας στοχεύουμε στην ικανοποίηση των στόχων που έχουν.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (Σ.Ψ.)
Νίκος Ε. Σκουλάς & Συνεργάτες
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Ορισμός Έργου Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας.
Αντίληψη, Απόδοση Αιτιών Συμπεριφοράς, Μάθηση (Perception, Attribution, Learning) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
ΤΕΙ Δ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΜΣ «ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ & ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ» 1 ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Δρ. Α. Καταραχιά Επίκουρος Καθηγήτρια Τμήμα Λογιστικής.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
Υποδείγματα Συμπεριφοράς n Η ερμηνεία της χωροθέτησης πρέπει να στηρίζεται στην συμπεριφορά: –των ατόμων (decision makers) –των επιχειρήσεων (decision.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΑΞΗ: Β’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Ερμηνευτική προσέγγιση
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Eργαστήριο ομαδικής παρέμβασης στην προσωπική ανάπτυξη ΙΙ
Ταξινόμηση του SCHIRO Ακαδημαϊκή θεωρία ΑΠ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Ο Παράγοντας της Αυτοδιαχείρισης σε Σχέση με την Υγεία των Καρδιοπαθών
Εργασία 2ης Ενότητας-Σαμαρτζής Πέτρος Δ201611
Δραστηριότητα από ΑΠΣ Α’ Λυκείου
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οργανωσιακή Κουλτούρα ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Οργανωσιακή Κουλτούρα & Αλλαγή Στέφανος Μιχιώτης Researcher, University of Greenwich Scientific Director, Tetras Consultants

Περίγραμμα Σεμιναρίου Πλαίσιο –Βασικές έννοιες Συλλογικά οργανωσιακά μοτίβα και αρχέτυπα Ατομική εργασία (“τυφλά σημεία”) Συλλογική ωριμότητα για αλλαγή Ατομική εργασία (“άγνωστα μαθήματα”) Άλλα μεθοδολογικά εργαλεία κι εφαρμογές Τελική συζήτηση – Αξιολόγηση σεμιναρίου Στέφανος Μιχιώτης, 2010, cc by-nc-nd

Ποιες προθέσεις με φέρνουν εδώ; Στοχασμός Ποιες προθέσεις με φέρνουν εδώ; Ποιο κεντρικό ερώτημα θέλω να διερευνήσω; Στέφανος Μιχιώτης, 2010, cc by-nc-nd

Περιεχόμενο 1ης συνάντησης Το σύστημα αντιλήψεων και η επίδρασή του στην οργανωσιακή κουλτούρα Οι περιορισμοί της γραμμικότητας στην διοίκηση – Το νέο Παράδειγμα Το βασικό σκεπτικό στην αλλαγή οργανωσιακής κουλτούρας (αλλαγή 2ης/3ης τάξης) Χρήσιμα δεδομένα και δεξιότητες για την διευκόλυνση της αλλαγής Στέφανος Μιχιώτης, 2010, cc by-nc-nd

Η οργανωσιακή κουλτούρα είναι το συνολικό μοτίβο των βασικών παραδοχών που ανακαλύπτει ή αναπτύσσει μια ομάδα ανθρώπων καθώς παλεύει με τα προβλήματά της (για εξωτερική προσαρμογή και εσωτερική ολοκλήρωση) και το οποίο έχει αποδειχθεί λειτουργικά επαρκές, ώστε να “διδάσκεται” στα νέα μέλη ως ο σωστός τρόπος να αντιλαμβάνονται, σκέπτονται και αισθάνονται σε σχέση μ’ αυτά τα προβλήματα. Edgar Schein MIT Sloan School of Management Στέφανος Μιχιώτης, 2010, cc by-nc-nd

Στέφανος Μιχιώτης, 2010, cc by-nc-nd

Διερευνώντας το σύστημα των αντιλήψεών μας Στέφανος Μιχιώτης, 2010, cc by-nc-nd

Πώς αντιλαμβανόμαστε τα ερεθίσματα της πραγματικότητας ; Πώς αντιλαμβανόμαστε τα ερεθίσματα της πραγματικότητας ; Συνδέοντάς τα – με συνάψεις! Στέφανος Μιχιώτης, 2010, cc by-nc-nd 8

Ο μηχανισμός αντίληψης & ερμηνείας της πραγματικότητας Ο μηχανισμός αντίληψης & ερμηνείας της πραγματικότητας Κάθε καινούργιο ερέθισμα που κάνει νόημα για μας, είναι γιατί το συσχετίζουμε με κάποιο οικείο μοτίβο. Αν όμως δεν μπορούμε να το συσχετίσουμε, δεν το κατανοούμε και τότε : το προσπερνάμε, το διερευνούμε (και το ενσωματώνουμε ή το εξαιρούμε) ή αντιδρούμε σ’ αυτό. Στέφανος Μιχιώτης, 2010, cc by-nc-nd 9

Τα ανθρώπινα μοτίβα Λειτουργούν σαν φίλτρα πρόσληψης κι ερμηνείας της πραγματικότητας Αντανακλούν τις βαθύτερες αντιλήψεις μας για τη ζωή και τον θάνατο Έχουν διαμορφωθεί με την προσωπική και συλλογική μας εμπειρία ζωής και εργασίας Σχετίζονται με τα συστήματα αξιών, που ενυπάρχουν σε μας και στο οικογενειακό και εργασιακό περιβάλλον μας. Επηρεάζουν τη στάση μας απέναντι στα διάφορα ερεθίσματα και κυριαρχούν στη λήψη των αποφάσεών μας Στέφανος Μιχιώτης, 2010, cc by-nc-nd 10

Η Σκάλα της Αντίληψης Πράξεις Πεποιθήσεις Συμπεράσματα Υποθέσεις Πράττουμε (και προσδοκούμε) σύμφωνα με τις πεποιθήσεις μας Πεποιθήσεις Υιοθετούμε πεποιθήσεις για τον κόσμο και τα πράγματα Συμπεράσματα Καταλήγουμε σε συμπεράσματα Υποθέσεις Κάνουμε υποθέσεις που βασίζονται στο νόημα που έχουμε προσδώσει Νοηματοδότηση Χρωματίζουμε, νοηματοδοτούμε την πληροφορία (προσωπικά, πολιτισμικά) Επιλογή Επιλέγουμε, φιλτράρουμε τα ερεθίσματα σύμφωνα με τις πεποιθήσεις μας Παρατήρηση Παρατηρούμε, προσλαμβάνουμε πληροφορία Στέφανος Μιχιώτης, 2010, cc by-nc-nd

Σκηνές από χώρους εργασίας & συναναστροφής Πράξεις Τι θέλετε επιτέλους από μένα κύριε; …………………… Πεποιθήσεις Επειδή είναι βαρεμένος, την πληρώνω εγώ …………………… Συμπεράσματα Ωχ, πάλι ανάποδα θα πάει η μέρα σήμερα …………………… Τώρα να δεις που θ’ αρχίσει να φωνάζει …………………… Υποθέσεις Σαν να έχει κάτι ή ίσως δεν κοιμήθηκε καλά …………………… Νοηματοδότηση Δες τον κάτι μούτρα πρωί πρωί .... …………………… Επιλογή Παρατήρηση Ερεθίσματα από την καθημερινότητα Στέφανος Μιχιώτης, 2010, cc by-nc-nd

Αποδομώντας τις ψευδαισθήσεις Στέφανος Μιχιώτης, CC BY-NC-ND, 2010

Μερικές διοικητικές ψευδαισθήσεις Μπροστά σε εναλλακτικές λύσεις, οι άνθρωποι αποφασίζουν κι επιλέγουν πάντοτε ορθολογικά, με κριτήρια κόστους-οφέλους Ένα επιτυχημένο μοντέλο συμπεριφοράς μπορεί να γίνει εύκολα κατανοητό και να χρησιμοποιηθεί υποδειγματικά παντού Το κυνήγι της απόδοσης και της ικανότητας οδηγεί πάντοτε στην αποτελεσματικότητα και την επίτευξη του σκοπού Όλες οι σχέσεις μεταξύ παραγόντων, γεγονότων ή καταστάσεων μπορούν να αναχθούν εκ των προτέρων σε αιτιατή βάση Η προσομοίωση της λειτουργίας ενός συστήματος μπορεί να εξασφαλίσει ακριβή πρόβλεψη της συμπεριφοράς του Στέφανος Μιχιώτης, 2010, cc by-nc-nd

5 λανθασμένες θεμελιώδεις πεποιθήσεις Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΕΡΙ ΧΩΡΙΣΤΟΤΗΤΑΣ & ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ (separateness & fragmentation) ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΤΗΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ (you can only manage what you can measure) Η ΑΝΑΓΚΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ - ιδίως όταν νοιώθεις ότι τον χάνεις (necessity of control) Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ (rational choice) Η ΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ (problem solving) & ΔΙΟΡΘΩΣΗΣ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΩΝ (defect correction) Στέφανος Μιχιώτης, 2010, cc by-nc-nd

Ένας περίπλοκος κόσμος Η κλασσική διοικητική επιστήμη και η θεωρία συστημάτων προσπαθούν να μελετήσουν τους οργανισμούς εξετάζοντας χωριστά τη συμπεριφορά των μερών τους. Όμως αγνοούν ότι πρόκειται για ενιαία συστήματα κι έτσι υποπίπτουν σε συχνές υπεραπλουστεύσεις ή αίρουν ουσιώδεις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των μερών. Στέφανος Μιχιώτης, 2010, cc by-nc-nd

Ουσιώδεις αλληλεπιδράσεις & άτυποι ρόλοι (Ο χάρτης δεν είναι η χώρα) Στέφανος Μιχιώτης, 2010, cc by-nc-nd 17

Ένας πολύπλοκος κόσμος Τα πολύπλοκα συστήματα αποτελούνται από πολλούς και διαφορετικούς συντελεστές (stakeholders agents, actors), που βρίσκονται σε μόνιμη αλληλεπίδραση μεταξύ τους. Οι συντελεστές αυτοί προξενούν στο σύστημα συνεχείς αλλαγές καταστάσεων και νέες ανάγκες, από τις οποίες διαρκώς αναδύονται συγκρούσεις. Στέφανος Μιχιώτης, 2010, cc by-nc-nd

Τα ανθρώπινα συστήματα ως C.A.S. Οι άνθρωποι: Έχουν διαφορετικά ενδιαφέροντα, ανησυχίες & στόχους. Δημιουργούν και χρησιμοποιούν - αναλόγως των περιστάσεων - πολλαπλές ταυτότητες συχνά αντιφατικές & παράδοξες. Αυτό-οργανώνονται - ιδίως σε έκτακτες συνθήκες - και όταν συνεργούν εθελοντικά πετυχαίνουν περισσότερα. Προσλαμβάνουν την πραγματικότητα, σχετίζονται μεταξύ τους, λαμβάνουν αποφάσεις κι ενεργούν βασισμένοι σε μοτίβα. Η συλλογική συμπεριφορά τους δεν μπορεί να προβλεφθεί εξ αρχής & επακριβώς, αλλά επηρεάζεται από κάποιους “ελκυστές”. Το ζητούμενο είναι το αποτέλεσμα (ενώ για τις μηχανές η απόδοση). Στέφανος Μιχιώτης, 2010, cc by-nc-nd

Ιδιότητες Μη Γραμμικών Συστημάτων Ιδιότητες Μη Γραμμικών Συστημάτων Στέφανος Μιχιώτης, CC BY-NC-ND, 2010

Ελκυστές (Attractors) - Σταθεροί (μαύρη τρύπα) Περιοδικοί (θερμοστάτης ή αντηχείο) Παράξενοι (απρόβλεπτοι κίνδυνοι ή παράθυρα ευκαιρίας;) Οι ελκυστές της ανθρώπινης ζωής Στέφανος Μιχιώτης, 2010, cc by-nc-nd

Ανάδυση (Emergence) Εμφάνιση νέων δυναμικών μοτίβων σε συνθήκες ασυνέχειας & δημιουργία νέας τάξης μέσα από το χάος της ανθρώπινης ζωής Στέφανος Μιχιώτης, 2010, cc by-nc-nd

Αυτο-ομοιότητα (Fractality) Πιστή και ατελεύτητη αναπαραγωγή του κυρίαρχου μοτίβου σε διάφορες κλίμακες Στέφανος Μιχιώτης, 2010, cc by-nc-nd

Αυτο-οργάνωση (Self-organization) Αίτιο και αποτέλεσμα ενεργοποίησης, επιβίωσης & αυτογνωσίας σ’ ένα συνεχή κύκλο δημιουργίας, διατήρησης & καταστροφής Στέφανος Μιχιώτης, 2010, cc by-nc-nd