ΑΘΗΝΑ: ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΝΙΑΙΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Γ΄: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΔΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ & ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ.
Advertisements

Κυκλοφοριακοί – Πολεοδομικοί - Περιβαλλοντικοί Στόχοι  Δημιουργία συνθηκών ασφαλείας για την κίνηση των ποδηλάτων.  Απελευθέρωση πεζοδρομίων από σταθμευμένα.
4 ο Συνέδριο InfoCOM Green ICT 2012 Αθήνα, 17 Μαΐου 2012 «Οι Τεχνολογίες IC και η Καθαρή Ενέργεια» Δρ Γιώργος Αγερίδης Μηχανολόγος Μηχανικός Γενικός Διευθυντής.
Χρηματοδοτικό Σχέδιο για τη ΜΕΑ της ΔΙΑΔΥΜΑ Στρατηγική Υλοποίησης για την Περίοδο
Επιστημονική Επιτροπή «ΠΡΟΣ ΕΝΑ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ/ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ-ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΩΝ ΒΙΩΣΙΜΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ» Γιάννης Φραντζεσκάκης,
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
ΕΝΙΑΙΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Β΄: ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ.
To ποδήλατο στην πόλη το παράδειγμα της Critical Μass Ηρακλείου.
Η Μαγούλα Είναι μια αστική περιοχή στην δυτική πλευρά του Θριασίου.
ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΒΑΛΑ.
•Π/Υ Έργου: ,00 € ευρώ με ΦΠΑ •Χρηματοδότηση Έργου: ΕΠ Κοινωνία της Πληροφορίας •Φορέας Λειτουργίας: Δήμος Κοζάνης Βασικά Στοιχεία του έργου ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ.
Αγορά Ενέργειας στην Ελλάδα Π. Κάπρου Προέδρου της ΡΑΕ Καθηγητή ΕΜΠ.
Εργαλείο Υποστήριξης Αποφάσεων DELTA Ένα εργαλείο καθορισμού μέτρων διαχείρισης κινητικότητας σε περιοχές που αντιμετωπίζουν εποχιακή ζήτηση για μεταφορές.
ΔΗΜΟΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ.
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΜΕΤΡΑ ΑΜΕΣΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΣΗΣ
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Αλληλεξάρτηση Χρήσεων Γης και Συγκοινωνιακού Συστήματος
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 28/05/2004.
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ» Σύγχρονες υποδομές για μία ανταγωνιστική βιομηχανία 4 Αυγούστου 2009.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΜΙΚΡΟΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ Κ. ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.ΖΕΙΜΠΕΚΗ Υ.Π.Ε.Χ.Ω.Δ.Ε.
Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσιτηλ.: τηλ.:
Λύκειο Αγίου Νικολάου Τάκη Βασιλική Όθωνος Κατερίνα
ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ - ΠΡΟΣΤΙΜΑ Κ.Ο.Κ.
ΟΜΑΔΑ 6 Εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης στην ευρύτερη κεντρική περιοχή της Πάτρας.
Ευρυζωνικότητα ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ.
1 Το Κοινωνικό Κόστος από τη Χρήση Αυτοκινήτων στις Κυπριακές Πόλεις Θεόδωρος Ζαχαριάδης Τμήμα Διαχείρισης Περιβάλλοντος, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
ΟΔΗΓΙΑ INSPIRE (N. 3882/2010) ΑΝΑΔΡΟΜΗ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Θωμάς Χατζηχρήστος Πρόεδρος HellasGIS.
Ημερίδα:H νεοφιλελεύθερη επίθεση στο Δημόσιο Τομέα,τη Δημόσια Περιουσία και τους Εργαζομένους:η απάντηση της αριστεράς Ενότητα 2 η :Oι επιπτώσεις της νεοφιλελεύθερης.
ΒΙΩΣΙΜΗ ΠΟΛΗ-ΜΜΜ,ΖΩΝΕΣ ΗΠΙΑΣ ΚΗΚΛΟΦΟΡΙΑΣ,ΠΟΔΗΛΑΤΑ
Τ.Ε.Ε. ΤΜΗΜΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΟΛΕΩΝ & ΑΣΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ
ΕΙΔΙΚΗ ΜΟΝΙΜΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Συνεδρίαση 10 Ιανουαρίου 2006 ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗ 1 η : ΑΙΤΙΑ,
ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ρούβα «ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ» Ιωάννης Φραντζεσκάκης Πολ. Μηχανικός, Συγκοινωνιολόγος.
ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΝΕΟΕΚΛΕΓΕΝΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΗΜΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΉΣ Η. Λίτσος, Μηχανικός Παραγωγής, στέλεχος Ε.Ε.Τ.Α.Α.
IANOS. ΚΥΚΛΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ «ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΣ» Συζήτηση: «ΠΟΛΗ ΚΑΙ Ι.Χ. – Μια Ασφυκτική Σχέση» 30 Μαρτίου 2007 Βιώσιμη Κινητικότητα. Η Μείωση της.
Ομάδα 2 Παναγιώτης Μπελτάος Μάριος Μπορόβας Βασίλης Κανελλόπουλος
European Commission 1 Μετανάστευση: Αποτελεσματική Πολιτική και Ανοιχτή Κοινωνία ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥΛΛΑΣ ΚΑΜΙΝΑΡΑ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ.
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΩΝ
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΘΟΥΛΑ.
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ & ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΟΜΕΑΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 01/42/ΕΚ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ.
Ηλίας Λίτσος Μηχανικός Παραγωγής, Msc Περιφ. Ανάπτυξη
ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ECODRIVING Έξυπνος τρόπος οδήγησης ο οποίος συμβάλλει: –στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου –στη μείωση των εκπομπών ρύπων και αερίων.
Κυκλοφορία & Πάρκινγκ Διοίκηση Αθλητικών Εγκαταστάσεων.
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΕΥΒΟΙΑΣ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ ΜΑΡΙΑ Α ΔΗΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ.
Εγώ και τα τροχοφόρα. Χάρτης Πως μετακινούνται οι πολίτες; Ποδήλατο Μηχανάκι Αυτοκίνητο Πατίνι Μ.Μ.ΜΜε τα πόδια.
Η καταγραφή και ανάλυση ατυχημάτων ως εργαλείο στήριξης αποφάσεων για την επιλογή παρεμβάσεων στο Ε.Ο. Δίκτυο της Π.Δ.Ε. με στόχο τη βελτίωση της οδικής.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
ΝΕΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Γιάννης Δημητρόπουλος Πολιτικός Μηχανικός - Συγκοινωνιολόγος MSc Μέλος Συλλόγου Ελλήνων.
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΡΩΝ ΓΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Δημήτριος Δ. Θεοδωρακόπουλος Εργαστήριο Συγκοινωνιακών.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, Γεώργιος Κανελλαΐδης, Καθηγητής ΕΜΠ Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΟΜΩΝ ΔΗΜΩΝ
Κρατικος παρεμβατιςμος και κατα pareto αριςτοποιηςη
ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΣΒΑΚ – ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Συντονιστική Επιτροπή Συνεδρίου / Εκδήλωσης
ΟΡΑΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ Η ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ Οικονομική ,κοινωνική , πολιτιστική ανάπτυξη, δημιουργία θέσεων εργασίας. Μια καθαρή, όμορφη, βιώσιμη πόλη. Να.
Σχέδιο Δράσης για την Κλιματική Αλλαγή
ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ν.Α.Μ.Ε
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Γιώργος Γραμματικάκης
ΕΝΙΑΙΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Β΄: ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ.
ΕΝΙΑΙΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Γ΄: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΔΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ & ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ.
ΕΝΙΑΙΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Γ΄: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΔΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ & ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ.
Η εμπειρία της Ανακύκλωσης στο Νησί της Χίου
Μελέτη αστικού περιβάλλοντος ΚΠΕ Μουζακίου
Περιβάλλον και Ποιότητα Ζωής
5η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΘΗΝΑ: ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ Ημερίδα 22/3/2009 ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ: ΕΝΑ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ Αδράνεια και Λανθασμένες Ενέργειες στην Αθήνα Γιάννης Μ. Φραντζεσκάκης Συγκοινωνιολόγος, Ομότιμος Καθηγητής Ε.Μ. Πολυτεχνείου Συντονιστική Επιτροπή Συλλόγων και Κινήσεων για τους Ελεύθερους Χώρους και την Ποιότητα Ζωής της Αθήνας Παρατηρητήριο Ελεύθερων Χώρων Αθήνας – Αττικής

1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1.1 Το επιβατικό αυτοκίνητο Ι.Χ., είναι αναγκαίο κακό, αλλά υπάρχουν μέθοδοι μείωσης των επιπτώσεών του που δεν εφαρμόζονται πάντα. 1.2 Αναπόφευκτη αύξηση του αριθμού των Ι.Χ., άρα και των αναγκών στάθμευσης, λόγω: αύξησης του πληθυσμού αύξησης του κατά κεφαλή εισοδήματος και του δείκτη ιδιοκτησίας Ι.Χ. (μέχρι ένα λογικό όριο: περίπου ένα αυτοκίνητο ανά δύο κατοίκους) Ι.Μ. Φραντζεσκάκης: «Στάθμευση: Ένα παρεξηγημένο στοιχείο βελτίωσης της ποιότητας ζωής» 2

Βελτίωση Δημόσιων Συγκοινωνιών 1.3 Δυνατή η μείωση της χρήσης του Ι.Χ. με μέτρα διαχείρισης της ζήτησης: Βελτίωση Δημόσιων Συγκοινωνιών Ευνόιση Δημόσιων Συγκοινωνιών (λεωφορειολωρίδες, προτεραιότητα σε σηματοδότηση) Χρήση άλλων εναλλακτικών πράσινων τρόπων μετακίνησης (ποδήλατο, πεζή) Ευνόιση οχημάτων υψηλής πληρότητας Χρηματική επιβάρυνση χρήσης (διόδια) Περιορισμός κυκλοφοριακής ικανότητας οδικού δικτύου (πεζόδρομοι και αύξηση πλάτους πεζοδρομίων, ποδηλατόδρομοι, πράσινο, ελεγχόμενη στάθμευση παρά το κράσπεδο) Ι.Μ. Φραντζεσκάκης: «Στάθμευση: Ένα παρεξηγημένο στοιχείο βελτίωσης της ποιότητας ζωής» 3

2. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ 2.1 Αύξηση αριθμού Ι.Χ. 2. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ 2.1 Αύξηση αριθμού Ι.Χ. Αύξηση δείκτη ιδιοκτησίας Ι.Χ. από 20 ανά 1.000 κατοίκους το 1962 σε 200 το 1985 Αντίστοιχη μείωση της χρήσης των Δημόσιων Συγκοινωνιών από 450 ετήσιες μετακινήσεις ανά κάτοικο το 1962 σε 140 το 1985 Η βελτίωση και ευνόιση των Δημόσιων Συγκοινωνιών αντέστρεψε την παραπάνω πτώση Οι ετήσιες μετακινήσεις περίπου διπλασιάστηκαν, από 140 το 1985 σε 270 το 2006, παρόλο τον περίπου τριπλασιασμό της ιδιοκτησίας Ι.Χ. από 140 σε 374 Ι.Χ. ανά 1.000 κατοίκους (Σχήμα 1) Ι.Μ. Φραντζεσκάκης: «Στάθμευση: Ένα παρεξηγημένο στοιχείο βελτίωσης της ποιότητας ζωής» 4

ΣΧΗΜΑ 1: Αθήνα 1960-2006. Εξέλιξη Μετακινήσεων με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και Δείκτη Ιδιοκτησίας Ι.Χ. Ι.Μ. Φραντζεσκάκης: «Στάθμευση: Ένα παρεξηγημένο στοιχείο βελτίωσης της ποιότητας ζωής» 5

2.2 Αντιμετώπιση της αναπόφευκτης αύξησης των αναγκών στάθμευσης 2.2 Αντιμετώπιση της αναπόφευκτης αύξησης των αναγκών στάθμευσης Στάθμευση στην οδό: Ανεπιθύμητη, ιδιαίτερα η παράνομη σε κρίσιμα σημεία (διασταυρώσεις, στάσεις λεωφορείων, κλπ.) Απαραίτητη η ορθή κατανομή των ανεπαρκών θέσεων, μέσω ελεγχόμενης στάθμευσης, κατά προτεραιότητα: σε κατοίκους σε ειδικούς χρήστες (ΑΜΕΑ, Δημ. Υπηρεσίες, κλπ.) σε επισκέπτες για περιορισμένο χρόνο σε εργαζόμενους και άλλους χρήστες για μεγάλα χρονικά διαστήματα Αποτυχία ελεγχόμενης στάθμευσης μέχρι σήμερα λόγω λανθασμένης εφαρμογής και έλλειψης συστηματικής αστυνόμευσης και είσπραξης προστίμων Αποτυχημένα παραδείγματα (Μαρούσι, Πάτρα) Το (σχεδόν) επιτυχημένο παράδειγμα του Δήμου Αθήνας) Ι.Μ. Φραντζεσκάκης: «Στάθμευση: Ένα παρεξηγημένο στοιχείο βελτίωσης της ποιότητας ζωής» 6

Στάθμευση εκτός οδού: Νομοθεσία για πρόβλεψη ελάχιστων θέσεων στάθμευσης σε νέα κτίρια. Μειονεκτήματα: Δυνατότητα πληρωμής σε ΕΤΕΡΠΣ αντί κατασκευής θέσεων. Έσοδα δεν χρησιμοποιήθηκαν για κατασκευή σταθμών αυτοκινήτων από κράτος Χρησιμοποίηση χώρων στάθμευσης για άλλους σκοπούς Προβλεπόμενες από νόμο ελάχιστες θέσεις στάθμευσης δεν επαρκούν. Αντίδραση σε πρόταση ουσιαστικής αύξησης σε κατοικία με επιχείρημα (;) ότι θα αυξηθεί το κόστος κατασκευής (!) Ι.Μ. Φραντζεσκάκης: «Στάθμευση: Ένα παρεξηγημένο στοιχείο βελτίωσης της ποιότητας ζωής» 7

Ενσωμάτωση ΕΥΔΕΣΑ σε Ειδική Υπηρεσία Κατασκευών χωρίς συμβούλους Δημιουργία (1985) σε ΥΠΕΧΩΔΕ Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Σταθμών Αυτοκινήτων (ΕΥΔΕΣΑ) με ειδικευμένους συμβούλους. Πλήρης προγραμματισμός και σειρά μελετών νέων σταθμών αλλά και ελεγχόμενης στάθμευσης κλπ. Ενσωμάτωση ΕΥΔΕΣΑ σε Ειδική Υπηρεσία Κατασκευών χωρίς συμβούλους Όλοι οι σταθμοί που έχουν κατασκευασθεί με παραχώρηση είχαν προταθεί και μελετηθεί σε προκαταρκτικό σχέδιο από την ΕΥΔΕΣΑ Ορισμένοι (π.χ. στις περιοχές των πλατειών Κολωνακίου και Κυψέλης) δεν υλοποιήθηκαν λόγω αντιδράσεων κατοίκων Καθυστέρηση στην κατασκευή Σταθμών Μετεπιβίβασης από Ι.Χ. σε Δημόσιες Συγκοινωνίες. Έχουν ήδη αρχίσει να λειτουργούν ορισμένοι και προγραμματίζονται ή κατασκευάζονται άλλοι κυρίως σε Σταθμούς Μετρό Ι.Μ. Φραντζεσκάκης: «Στάθμευση: Ένα παρεξηγημένο στοιχείο βελτίωσης της ποιότητας ζωής» 8

3. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΜΕΣΑ 3. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΜΕΣΑ 3.1 Το σοβαρό και μοναδικό για την Ε.Ε. πρόβλημα της Στάθμευσης στην Αθήνα, το οποίο επιδρά τόσο στο κυκλοφοριακό όσο και στην ποιότητα ζωής, πρέπει να αντιμετωπισθεί άμεσα με τις παρακάτω ενέργειες: Συστηματική αστυνόμευση της παράνομης στάθμευσης Ορθή εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης σε επιλεγμένες κεντρικές περιοχές των Δήμων της Αθήνας ώστε να κατανεμηθούν σωστά οι περιορισμένες θέσεις στάθμευσης στην οδό Επιλογή και προγραμματισμός υλοποίησης υπόγειων σταθμών αυτοκινήτων σε κατάλληλες θέσεις κάτω από οδούς ή άλλους κοινόχρηστους χώρους Επιλεκτική χρησιμοποίηση οικοπέδων για υπαίθρια στάθμευση π.χ. Χώροι στάθμευσης στο ΟΑΚΑ που παραμένουν ανεκμετάλλευτοι τον περισσότερο χρόνο Δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για το θέμα της Στάθμευσης Ι.Μ. Φραντζεσκάκης: «Στάθμευση: Ένα παρεξηγημένο στοιχείο βελτίωσης της ποιότητας ζωής» 9

3.2 Μελέτες κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων και ενημέρωση κοινού Απαραίτητη η ενημέρωση κοινού για τη δημιουργία νέων σταθμών αυτοκινήτων ιδιαίτερα κάτω από πλατείες και ελεύθερους χώρους Απαραίτητη η πρόβλεψη κατά την μελέτη της διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου του σταθμού: Πεζόδρομοι, πράσινο, αξιοποίηση χώρων που θα δημιουργηθούν από την πλήρη κατάργηση της παράνομης στάθμευσης κλπ. Η δημιουργία ενός υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων κάτω από πλατεία μπορεί να μετατρέψει την πλατεία από κυκλικό κυκλοφοριακό κόμβο σε χώρο που επικοινωνεί με τα περιβάλλοντα κτίρια μέσω πεζοδρόμων και πρασίνου και γενικότερα να αναβαθμίσει τον περιβάλλοντα χώρο ως άνω Ι.Μ. Φραντζεσκάκης: «Στάθμευση: Ένα παρεξηγημένο στοιχείο βελτίωσης της ποιότητας ζωής» 10