ΝΕΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Πρώτη έκθεση – Στρατηγικές επιλογές για το μέλλον της Ευρώπης Σύνοψη για τις Συμβουλευτικές Ομάδες Πολιτών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση του Συμφώνου των Δημάρχων
Advertisements

Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
Χαρακτηριστικές Προκλήσεις για την Αυτοδιοίκηση στην Ευρωπαϊκή Ενωση κατά την περίοδο 2007 – 2013 Σκέψεις για την αξιοποίηση τους από τις ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΒΑΣΑΡΔΑΝΗΣ.
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ»
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
27 juin 2014 Slide N° 1 19 Ιουνίου η διαφάνεια Γραμματεία προγράμματος Urbact URBACT II Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Ε δαφικής Συνεργασίας για.
Οφέλη και Προοπτικές Χρηματοδότησης μέσω Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Ροζάννα Σεμερτζιάν Υπεύθυνη Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Γραφείο Στήριξης Ερευνητικών & Αναπτυξιακών.
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
Η νέα οικονομική διακυβέρνηση στη ζώνη του ευρώ και η Ελλάδα ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΙΑΡΓΚΟΒΑΣ.
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ίσων Ευκαιριών
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
 Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα  Ε.Ο.Κ..
Η Τέχνη της Διοίκησης των Επιχειρήσεων.
Κοινωνικό κράτος και κρίση Με έμφαση στις ανισότητες ανάμεσα στα φύλα Χρήστος Κουτσαμπέλας Κέντρο Οικονομικών Ερευνών, Πανεπιστήμιο Κύπρου.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
Η μεταρρύθμιση της ΚΑΠ Προκλήσεις και προοπτικές ΠΑΣΕΓΕΣ Τζανέτος Καραμίχας Πρόεδρος ΠΑΣΕΓΕΣ Επιτροπή Παρακολούθησης του Γ΄ ΚΠΣ.
RIS3 στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας Σύνοψη Συνάντησης Εργασίας.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ»
Εργαστήρι – Στρατηγικές της Αριστεράς στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Ο θεσμός του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης ως εργαλείο προώθησης του σεβασμού.
ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΠ ΗΠΕΙΡΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΠΕΙΡΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ-
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 1 Πολιτική συνοχής ( ) Πρόταση της Επιτροπής για νέους κανονισμούς 14 Ιουλίου.
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων
Ιστορική Αναδρομή Η Ευρωπαϊκή Ιδέα, δηλαδή η ιδέα μιας κοινής ανθρωπιστικής Ευρώπης, αποτέλεσε όραμα πολλών φιλοσόφων (π.χ. Καντ, Κομένιος, Ουγκώ). Οι.
Η Οικονομική Κρίση και η Διεθνής Οικονομική Συνεργασία και Ολοκλήρωση Διαλέξεις για το Μάθημα Διεθνής Οικονομική Συνεργασία και Ολοκλήρωση Δημήτρης Κατσίκας.
Δίκτυο Europe Direct για την Ελλάδα Αθήνα, 10 Ιουνίου 2014 Ομάδα Δράσης για την Ελλάδα1 Ανεργία των Νέων και Εγγύηση για την Νεολαία (Youth Guarantee)
Ευρώπη, Ελλάδα, Νέοι : προοπτικές. Ευρωπαϊκή ένωση.
«Αν δεν φυτέψουμε το δέντρο γνώσης όταν είμαστε νέοι, δεν θα μας δώσει τον ίσκιο του όταν θα έχουμε γεράσει.»
Φάση 2: Αvάπτυξη εθνικών και ευρωπαϊκών σεναρίων Ορφανός Ευθύμιος.
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη», Ηράκλειο, 5-6 Μαϊου, kedke.ntua.gr 1.
ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ; Οι βασικοί οικονομικοί λόγοι για την κυβερνητική παρέμβαση είναι:  Ο επιχειρηματικός κύκλος- οι αποφάσεις σχετικά με.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
«Ξαναδιαβάζοντας την Ευρωπαϊκή Ένωση με την έκθεση των πέντε προέδρων και την νέα δια-θεσμική συμφωνία: Νέα στρατηγική σε παλιό σκηνικό;» Λουτράκι
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
3. ΟΝΕ Ι. Θεσμικά όργανα Ευρωπαϊκό Σύστημα Κεντρικών Τραπεζών (ΕΣΚΤ) Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) 1. Συγκρότηση 1.1. ΕΣΚΤ= ΕΚΤ και εθνικές κεντρικές.
Μαθαίνω για τους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς, το Δ.Ν.Τ. και το Νέο Πρόγραμμα Στήριξης και Σταθερότητας της Ελληνικής Οικονομίας. Πολιτιστικό Πρόγραμμα Σχολικών.
Συμβούλιο Οικονομικών και Δημοσιονομικών Θεμάτων (ECOFIN- Economic and Financial Affairs Council) ΠΛΕΣΣΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
ΩΣ ΤΡΙΤΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
360funding.gr Μάϊος 2017.
Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας & Τεχνολογίας Ε.Σ.Ε.Τ.
Οι χώρες της Ε.Ε..
2. Σκοπός της ΕΕ Ειρήνη, αξίες, ευημερία.
Διαγωνισμός EUROSCOLA 2015
Η Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε ( )
Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 472/2013 για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ τα οποία αντιμετωπίζουν ή απειλούνται.
ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΥΚΛΩΝ
8.1. Οικονομική και Νομισματική Πολιτική
Ο ρόλος της ClientEarth στην Περιβαλλοντική Δικαιοσύνη
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
3.4. Τοπική αυτοδιοίκηση Οι σύγχρονες τάσεις διοικητικής οργάνωσης ευνοούν την αποκέντρωση της πολιτικής εξουσίας σε κατώτερες βαθμίδες της Διοίκησης,
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Η Ευρωπαϊκή οικονομία: ισχυρότερη μαζί
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΠΜΣ Δίκαιο της ΕΕ Οικονομική και Νομισματική Ένωση Μανώλης Περάκης
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ενιαία Ψηφιακή Πύλη.
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΝΕΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Πρώτη έκθεση – Στρατηγικές επιλογές για το μέλλον της Ευρώπης Σύνοψη για τις Συμβουλευτικές Ομάδες Πολιτών

Το πρόγραμμα • ΣΤΟΧΟΣ: Να προωθήσει ένα ευρωπαϊκό δημόσιο διάλογο για το μέλλον της Ευρώπης. Υποστηρίζεται από 11 Ευρωπαϊκά Ιδρύματα. • Α’ ΦΑΣΗ (Μάρτιος-Νοέμβριος 2013): Επεξεργασία στρατηγικών επιλογών, ανάλυση της κατάστασης και οι σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει τώρα η Ε.Ε. • Β’ ΦΑΣΗ (Νοέμβριος Μάρτιος 2014): Διαβούλευση με τους πολίτες, διαμορφωτές πολιτικής και ειδικούς για το μέλλον της Ε.Ε. (περίπου 50 εκδηλώσεις) • Γ’ ΦΑΣΗ: Τελική έκθεση του «Νέου Συμφώνου για την Ευρώπη» που περιλαμβάνει και τις συστάσεις από τις διαβουλεύσεις • Δ’ ΦΑΣΗ: Παρουσίαση του του «Νέου Συμφώνου για την Ευρώπη» στη νέα ηγεσία της Ε.Ε. μετά τις Ευρωεκλογές του 2014.

Προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρώπη (i) Η Ευρώπη αντιμετωπίζει μία σειρά προκλήσεων που συνδέονται μεταξύ τους: Οικονομικές προκλήσεις: ο θυμός για τη διαχείριση της οικονομικής κρίσης, καθώς και για την αύξηση της ανεργίας, ιδιαίτερα μεταξύ των νέων, έχει ξεχυθεί στους δρόμους σε ορισμένες περιοχές της ΕΕ. Οι κυβερνήσεις δέχονται πιέσεις για την υποστήριξη των συστημάτων πρόνοιας. Το οικονομικό χάσμα μεταξύ των χωρών της ΕΕ διευρύνεται, ακόμη και στο εσωτερικό των χωρών του κοινού νομίσματος. Πολιτικές προκλήσεις: έλλειψη δημόσιας υποστήριξης της ΕΕ. Η πολιτική ηγεσία τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο ΕΕ βρίσκεται σε δύσκολη θέση και τα παραδοσιακά πολιτικά κόμματα της αριστεράς και της δεξιάς δέχονται απειλές από πιο επιθετικές ακροαριστερές και ακροδεξιές ομάδες.

Προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρώπη (ii) Προκλήσεις από την κοινωνία: υπάρχει σύγχυση στο μυαλό των ανθρώπων ως προς το τι είναι η ΕΕ και τι θα έπρεπε να κάνει. Οι πολυάριθμες διαφωνίες μεταξύ των κρατών μελών σχετικά με τις αρμοδιότητες και τους στόχους της ΕΕ οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι πολιτικοί ηγέτες είναι ανίκανοι, ενώ και η ΕΕ αποκτά κακή φήμη, με αποτέλεσμα οι πολίτες να πάψουν να ασχολούνται τόσο πολύ με την ΕΕ. Εξωτερικές-παγκόσμιες προκλήσεις: ο κίνδυνος να χάσει η ΕΕ βαθμιαία την επιρροή της στον κόσμο, καθώς αναδύονται νέες παγκόσμιες δυνάμεις όπως η Κίνα.

Πιθανές προοπτικές για το μέλλον Η Ομάδα Προβληματισμού προσδιόρισε πέντε πιθανές πορείες εξέλιξης της ΕΕ: 1. Επιστροφή στις θεμελιώδεις αρχές (αποκατάσταση των σφαλμάτων του παρελθόντος) 2. Σταθεροποίηση με βάση τα επιτεύγματα του παρελθόντος (ό,τι λειτουργεί παραμένει ως έχει) 3. Φιλόδοξη συνέχιση της υφιστάμενης πορείας (περισσότερες αρμοδιότητες και καλύτερη εκτέλεσή τους) 4. Πραγματοποίηση άλματος προς τα εμπρός (η πλήρης ευρωπαϊκή ολοκλήρωση είναι η μοναδική απάντηση) 5. Αλλαγή της φιλοσοφίας της περισσότερης/λιγότερης Ευρώπης (απαιτείται ανασχεδιασμός εκ βάθρων)

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ 1: Επιστροφή στις θεμελιώδεις αξίες (αποκατάσταση των «σφαλμάτων» του παρελθόντος)

Κύρια πιθανά μέτρα Η ΕΕ και τα κράτη μέλη θα μπορούσαν να αποφασίσουν να προβούν στα ακόλουθα: • Αποκατάσταση του «σφάλματος του ευρώ», με συντονισμένο και συμφωνημένο τρόπο, είτε καταργώντας το ευρώ και επιστρέφοντας στα εθνικά νομίσματα, με την υιοθέτηση δύο διακριτών νομισματικών ζωνών εντός της ΕΕ, είτε μειώνοντας το μέγεθος της ευρωζώνης, μέσω της εθελοντικής αποχώρησης ορισμένων πιο αδύναμων χωρών. • Διεξαγωγή μιας ανασκόπησης των αρμοδιοτήτων και των πλεονεκτημάτων της Ένωσης σε επίπεδο ΕΕ, προκειμένου να διαπιστωθεί σε ποια πεδία η ευρωπαϊκή συνεργασία δεν έχει πραγματικό νόημα για τα κράτη μέλη. Αυτό μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα ορισμένα κύρια πεδία πολιτικής και συγκεκριμένοι στόχοι να αποτελέσουν το σημείο εστίασης (π.χ. να αξιοποιήσουν όλοι στο έπακρο τα οφέλη της ενιαίας αγοράς) και άλλα σημεία να επανεθνικοποιηθούν. • Περιορισμός του ρόλου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, και ενίσχυση του ρόλου των εθνικών κυβερνήσεων και κοινοβουλίων στη διαδικασία λήψης αποφάσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ 2: Σταθεροποίηση με βάση τα επιτεύγματα του παρελθόντος (ό,τι λειτουργεί παραμένει ως έχει)

Κύρια πιθανά μέτρα Η ΕΕ και τα κράτη μέλη θα μπορούσαν να αποφασίσουν να προβούν στα ακόλουθα: • Πιο καινοτόμο και ευέλικτη χρήση της χρηματοδότησης της ΕΕ για φτωχότερες περιφέρειες της ΕΕ, ώστε να μετριαστούν οι επιπτώσεις της κρίσης, ιδιαίτερα στους νέους, και διαμόρφωση ενός πιο ολοκληρωμένου σχεδίου σε επίπεδο ΕΕ για την ανάπτυξη και την απασχόληση. • Καλύτερη φορολογική συνεργασία, για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και της φορολογικής απάτης σε ολόκληρη την ΕΕ. • Εντονότερη συμμετοχή των εθνικών κοινοβουλίων στη χάραξη πολιτικής της ΕΕ, αυξάνοντας το ρόλο τους τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο και ενισχύοντας τη συνεργασία τους με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ 3: Φιλόδοξη συνέχιση της υφιστάμενης πορείας (περισσότερες αρμοδιότητες και καλύτερη εκτέλεσή τους)

Κύρια πιθανά μέτρα Η ΕΕ και τα κράτη μέλη θα μπορούσαν να αποφασίσουν να προβούν στα ακόλουθα: • Περισσότερη ευθυγράμμιση των εθνικών οικονομικών σχεδίων μεταξύ τους, συμπεριλαμβανομένης της εναρμόνισης των εθνικών φορολογικών πολιτικών σε επίπεδο ΕΕ. • Αύξηση του προϋπολογισμού της ΕΕ και παροχή στην ΕΕ της δυνατότητας να συγκεντρώνει τουλάχιστον μέρος των δικών της εσόδων. • Κάθε πολίτης θα μπορούσε με την ψήφο του να επιλέγει έναν υποψήφιο από τον κατάλογο υποψηφίων στις εκλογές σε επίπεδο ΕΕ και άλλον έναν από τον εθνικό ή περιφερειακό κατάλογο του αντίστοιχου κράτους μέλους. Ο κατάλογος σε επίπεδο ΕΕ θα μπορούσε να περιλαμβάνει και υποψηφίους για «κορυφαίες» θέσεις στην ΕΕ, παρέχοντας αποτελεσματικά στους ψηφοφόρους για πρώτη φορά το δικαίωμα να εκφράσουν άμεσα την άποψή τους για την ηγεσία της ΕΕ • Περαιτέρω επέκταση των δικαιωμάτων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ιδιαίτερα σε πεδία όπου η ΕΕ έχει αναλάβει μεγαλύτερο ρόλο, όπως η δημοσιονομική εποπτεία ή εποπτεία των τραπεζών.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ 4: Πραγματοποίηση άλματος προς τα εμπρός (η οικονομική και πολιτική ένωση είναι η μοναδική απάντηση)

Κύρια πιθανά μέτρα Η ΕΕ και τα κράτη μέλη θα μπορούσαν να αποφασίσουν να προβούν στα ακόλουθα: • Μεταβίβαση των οικονομικών αρμοδιοτήτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συγκέντρωση εξουσιών σε πεδία όπως η φορολογία, η ενέργεια, η εργασία και η βιομηχανική και κοινωνική πολιτική. Εναρμόνιση των εθνικών φορολογικών καθεστώτων και των συστημάτων κοινωνικής πρόνοιας και εισαγωγή ενός κατώτατου μισθού σε ευρωπαϊκό επίπεδο. • Χρηματοδότηση ενός σημαντικού προϋπολογισμού μέσω φόρων που επιβάλλονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με τη δυνατότητα συγκέντρωσης εσόδων και λήψης αποφάσεων για τη διάθεση των κονδυλίων. • Εκχώρηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο του δικαιώματος άσκησης βέτο επί των εθνικών προϋπολογισμών, εάν δεν ευθυγραμμίζονται με τις δεσμεύσεις που έχουν συμφωνηθεί για τη συγκέντρωση εσόδων. • Ισότιμη συμμετοχή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με τις κυβερνήσεις στη λήψη αποφάσεων σε όλα τα πεδία χάραξης της ευρωπαϊκής πολιτικής, καθώς και πλήρης εκχώρηση δημοσιονομικών αρμοδιοτήτων, του δικαιώματος υποβολής προτάσεων ευρωπαϊκής νομοθεσίας και του δικαιώματος εκλογής του επικεφαλής της ευρωπαϊκής κυβέρνησης.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ 5: Αλλαγή της φιλοσοφίας της περισσότερης/λιγότερης Ευρώπης (απαιτείται ανασχεδιασμός εκ βάθρων)

Κύρια πιθανά μέτρα Η ΕΕ και τα κράτη μέλη θα μπορούσαν να αποφασίσουν να προβούν στα ακόλουθα: • Να καταστήσουν την πολιτική και τους πολιτικούς της ΕΕ περισσότερο υπόλογους για όσα αποφασίζουν και όσα πράττουν, παρέχοντας στους πολίτες τη δυνατότητα να εκφράζουν περισσότερο την άποψή τους για τη διαδικασία σε ευρωπαϊκό, εθνικό και τοπικό επίπεδο. • Να καταστήσουν ευκολότερη τη συμβολή των μεμονωμένων πολιτών και των οργανωμένων ομάδων πολιτών στη χάραξη πολιτικής της ΕΕ, πέραν της εκλογής των ευρωβουλευτών. Σε αυτό το πλαίσιο, θα μπορούσαν να πραγματοποιούνται τοπικά δημοψηφίσματα με τα οποία θα ερωτώνται οι πολίτες πώς πιστεύουν ότι πρέπει να δαπανώνται τα κονδύλια που παρέχονται μέσω του προϋπολογισμού της ΕΕ. • Να βελτιώσουν το ρόλο της Ένωσης ως θεματοφύλακα των αξιών της ΕΕ για το σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της ισότητας και του κράτους δικαίου. Στο πλαίσιο αυτό, θα μπορούσε να διασφαλίζεται η πρόσβαση στην εκπαίδευση και τις υπηρεσίες υγείας, να δημιουργηθεί ένα «Ευρωπαϊκό Ταμείο Μετανάστευσης», το οποίο θα υποστηρίζει τις τοπικές κοινότητες που έχουν πληγεί ιδιαίτερα από τη μετανάστευση, ή να δοθεί οικονομική στήριξη για την ενίσχυση των προσπαθειών μεταρρύθμισης σε μεμονωμένες χώρες της ΕΕ που δέχονται ιδιαίτερες πιέσεις.