4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δημιουργία ψηφιακής μουσικής βιβλιοθήκης
Advertisements

υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
6ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Δημιουργία ψηφιακής μουσικής βιβλιοθήκης
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΝ(ΔΙΑΦΕΡΟΝ) ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Μια Σύγκριση στα Πλαίσια των Αναγκών του Εκπαιδευτικού.
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων
Δημιουργία ψηφιακής μουσικής βιβλιοθήκης με δυνατότητα πρόσβασης σε αρχεία ηλεκτρονικού κειμένου Braille 1o βραβείο Εθνικού Διαγωνισμού eTwinning 2009.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
Google docs Google docs forms
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
7ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Εισαγωγή στις Βασικές Έννοιες Πληροφορικής
Τίτλος δραστηριότητας: Όνομα Εκπαιδευτικού: Σχολείο:
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ο τομέας της Πληροφορικής
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά.
1 Υλοποίηση διαλέξεων σύγχρονης εκπαίδευσης Τσέλιος Δημήτρης Καθηγητής Εφαρμογών Ημερίδα παρουσίασης του έργου «Προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης.
Δημιουργία Παρουσίασης
Σχολικό Έτος ο ΕΚ Καρδίτσας Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης “H ενδοσχολική επιμόρφωση της καρδιάς μας. Ο ένας για τον άλλο” Η χρήση του.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΦΥΣΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΕΡΕΥΝΩ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ Ε΄ & ΣΤ΄ΤΑΞΕΩΝ.
Μελοποίηση-Παρουσίαση Κοντακίου Αγίου Ρωμανού του μελωδού π. Θεόδωρος Τσαμπατζίδης-Κωνσταντίνος Κεντρωτής, ΠΕ16.01 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Διαθεματική πρόταση για τη διδασκαλία των ομηρικών επών και της περιγραφής έργου τέχνης Βασιλική Αφεντουλίδου Εκπαιδευτικός ΠΕ 02 Γυμνάσιο Σίφνου Δ/νση.
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή 1/26 12/2/2015 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Ανάπτυξη Εφαρμογών για την Εκπαίδευση & την.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Σμαράγδα Χρυσοστόμου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγίας και Διδακτικής, ΤΜΣ, ΕΚΠΑ Συνεργάτης ΙΤΥΕ «Διόφαντος» Συντονίστρια της Ομάδας Αισθητικής.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης.
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ Μάιος ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ Κοκκινομηλιώτη Ελένη Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Προδιαγραφές εκπαιδευτικού Λογισμικού. Γενικές προδιαγραφές Να αξιοποιεί όλα τα επικοινωνιακά μέσα (κείμενο, εικόνα, ήχο, μουσική, video, σχέδια και κινούμενα.
Παρουσίαση Web 2.0 εργαλείων
Ελληνογαλλική σχολή Πειραιά
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Συγκριτικά στοιχεία ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας
Προδιαγραφές εκπαιδευτικού Λογισμικού
6ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων
Google docs Google docs forms
ΜΟΥΣΙΚΟΣ.
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Σχολική Χρονιά
Μεταγράφημα παρουσίασης:

4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων 4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas

Τίτλος δραστηριότητας: Διδασκαλία μουσικής σε μαθητές με προβλήματα όρασης Όνομα Εκπαιδευτικού: π. Θεόδωρος Τσαμπατζίδης Σχολείο: Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Email: brailletheo@gmail.com Τηλ. Επικοιν.:2310-451028

Τίτλος Δραστηριότητας Αντικείμενο: Τάξεις: Σκοπός: Λογισμικό: Διδασκαλία μουσικής σε άτομα με προβλήματα όρασης Α΄,Β΄και Γ΄ Λυκείου Παράλληλη υποστήριξη στη διδασκαλία μουσικής με χρήση ηλεκτρονικών μέσων Wordpad/Word/ PowerPoint/Excel/ Movie Maker

Περιγραφή δραστηριότητας Επινοήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα ειδικός ηλεκτρονικός κώδικας για μεταφορά μουσικής σε μορφή braille. Επιπρόσθετα χρησιμοποιούνται προβολές παρουσίασης για τους μαθητές με πρόβλημα μειωμένης όρασης, γραμματοσειρές παρασημαντικής, φωνητικοί οδηγοί και ηχογραφη-μένες παρουσιάσεις. Γίνεται χρήση υπολογιστή σε κάθε μάθημα. Τα μαθήματα μουσικής για τα παιδιά με ολική τύφλωση μεταγράφονται και επεξεργάζονται σε μορφή ηλεκτρονικού κειμένου και εκτυπώνονται σε ανάγλυφη μορφή σε ειδικό εκτυπωτή (everest emposser).

Διδασκαλία Οι μαθητές με προβλήματα όρασης παρακολουθούν ειδικό ατομικό μάθημα στις αντίστοιχες ώρες με τους άλλους μαθητές και συμπράττουν στα σύνολα μουσικής. Τακτικά γίνονται ηχογραφήσεις της παράδοσης των μουσικών μαθημάτων και ηχογραφείται η εκτέλεση μουσικών έργων από τους μαθητές. Πολλές φορές ζητείται από τους μαθητές να ετοιμάσουν στο σπίτι εργασία με χρήση φωνητικού οδηγού. Μέσω του Erwinning υπάρχει συνεργασία με άλλους μαθητές με αντίστοιχα προβλήματα.

Παράδειγμα 1 Επεξεργασία μουσικού κειμένου (Σπουδή για φλάουτο) σε ηλεκτρονική μορφή braille για εκτύπωση σε ανάγλυφη μορφή και το ίδιο μουσικό κείμενο με γραμματοσειρά Simbraille

Παράδειγμα 2 Μουσικό κείμενο έτοιμο προς εκτύπωση σε ανάγλυφη μορφή Παράδειγμα 2 Μουσικό κείμενο έτοιμο προς εκτύπωση σε ανάγλυφη μορφή. Χορωδιακό μέρος Σοπράνο από έργο του G. Faure

Παράδειγμα 3 Παράθεση μουσικού κειμένου σε παρτιτούρα, σε braille και σε ηλεκτρονική παρτιτούρα braille.

Παράδειγμα 4 Πίνακας επεξήγησης εξάστιγμου μουσικού κώδικα braille σε αριθμητική ταξινόμηση

Παράδειγμα 5 Εντολή εκτύπωσης μουσικού κειμένου σε ανάγλυφη μορφή μέσω του προγράμματος Winbraille. (Κοιμήσου αγγελούδι μου του Μ. Θεοδωράκη)

Παράδειγμα 6 Μουσικό κείμενο έτοιμο προς εκτύπωση σε ανάγλυφη μορφή Ιδιόμελο από τον εσπερινό του Αποστόλου Παύλου σε ήχο πρώτο (Δίνεται και η αντιστοιχία των κωδικών)

Συγγραφή επιστημονικών άρθρων και Ανακοινώσεις σε Επιστημονικά Συνέδρια σχετικά με τον ηλεκτρονικό κώδικα μουσικής στο σύστημα braille 1) « Η Διδασκαλία της ψαλτικής τέχνης σε πρόσωπα με προβλήματα όρασης στον 21ο αιώνα», Πρακτικά Α΄ Διεθνούς Ημερίδας του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για τη Βυζαντινή μουσική με τίτλο: «Η βυζαντινή μουσική στον 21ο αιώνα. Προβληματισμοί και προοπτικές», Θεσσαλονίκη 2007. 2) «Οι δυνατότητες μεταφοράς της βυζαντινής παρασημαντικής στο σύστημα γραφής μπράιγ», Γρηγόριος Παλαμάς, 817 (2007) 253-271

Παράδειγμα 7 Υμνολογική σύνθεση τροπαρίου από τη μαθήτρια με ολική τύφλωση Εύη Ζυγούρη. Σύνθεση ύμνου (προσόμοιο) πάνω στο απολυτίκιο του Αγίου Δημητρίου «ΜΕΓΑΝ ΕΥΡΑΤΟ». Γίνεται χρήση του WORD με φωνητικό οδηγό. (Σημ.:Τα ορθογραφικά λάθη δεν έχουν διορθωθεί) Mέγας Κύριε λελεμπρυσμένος. Σε δοξάζουσιν εις οικουμένη. Τοις αποστόλοις μαθηταίς Σου εποίησες. Και εις τα έθνη αυτούς εξαπέστειλες, ταις δωρεές Σου διδάσκοντες εν τοις πέρασι. Συ ο Χριστός ημών ημάς διεφύλαττε, Σωτήρ ο Θεός ημών, παρέχων ημίν πάντα τα ελέη Σου.

Παράδειγμα 8 Προβολή παρουσίασης των οκτώ ήχων με κείμενο σε μεγέθυνση και χρήση ηχητικών παραδειγμάτων

Παράδειγμα 9 Επεξεργασία βυζαντινής μουσικής στην επιφάνεια του Υπολογιστή. Γίνεται χρήση και ειδικών μακροεντολών .

Παράδειγμα 10 Η τυφλή μαθήτρια Ευγενία Ξεφτέρη τραγουδά σε σχολική εορτή σε πρώτη εκτέλεση μουσική σύνθεση για τον Καραϊσκάκη. (Ιστοσελίδα Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης)

Παράδειγμα 11 Δημιουργία DVD με θέμα τον απόστολο Παύλο, στο πλαίσιο Πανελληνίου Διαγωνισμού. Η δημιουργία έγινε από μαθητές με προβλήματα όρασης. Τυφλή μαθήτρια ψάλει μουσική σύνθεση και μαθητής με μειωμένη όραση επιλέγει και επεξεργάζεται την εικόνα.

Παράδειγμα 12 Δημιουργία DVD με μαθητές υπό την αιγίδα της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης. Παρουσίαση του έγινε στο Α.Π.Θ από τη Νομαρχία Θεσσαλονίκης, από την Ι. Μητρόπολη Βέροιας και από το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης σε ειδική κρουαζιέρα στο Αιγαίο.

Βράβευση της τυφλής μαθήτριας Ευγενίας Ξεφτέρη από τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Χριστόδουλο για τη δημιουργία DVD με θέμα τον Απόστολο Παύλο στο πλαίσιο Πανελλήνιου Διαγωνισμού.

Επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχη κ Επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου για το έργο των μαθητών με προβλήματα όρασης του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης.

Σύγκριση Για μια τυφλή μαθήτρια που παίζει φλάουτο ή για μια μαθήτρια που ψάλλει ένα αργό βυζαντινό μέλος θα απαιτούνταν πολλαπλάσιος χρόνος μελέτης για αποστήθιση, σε σχέση με τη χρήση μουσικού κειμένου. Η σωστή εκμάθηση ενός μουσικού έργου μεγάλης διάρκειας με απομνημόνευση, χωρίς χρήση παρτιτούρας braille θα ήταν σχεδόν αδύνατη.

Αξιολόγηση Οι μαθητές με προβλήματα όρασης μπορούν να γνωρίζουν με κάθε λεπτομέρεια την ανάλυση του μουσικού κειμένου, όπως σημεία τονισμού, έκφρασης, μεταβολές της δυναμικής, χρωματισμούς, αποδίδουν θαυμάσια και συμπράττουν με τους υπόλοιπους μαθητές. Η ηλεκτρονική επεξεργασία μουσικού κειμένου διαφέρει τόσο, όσο διαφέρει το κείμενο μιας χειροκίνητης γραφομηχανής από ένα έγγραφο του Word. Επιπρόσθετα, με χρήση προβολών παρουσιάσεων και χρήση φωνητικού οδηγού μπορεί εύκολα να γίνει η διδασκαλία ενός μαθητή που δε θέλει να χρησιμοποιήσει το σύστημα αφής που χρησιμοποιούν οι ολικώς τυφλοί.

Επιπλέων Σχόλια Θεωρούμε ότι είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που γίνεται χρήση ηλεκτρονικής παρτιτούρας μουσικού κειμένου braille για καταγραφή και επεξεργασία μουσικής. Με τη χρήση του λογισμικού της Microsoft μπορούν να λειτουργούν με πολύ επιτυχία τμήματα παράλληλης στήριξης μαθητών με προβλήματα όρασης. Οι μαθητές αυτοί μπορούν όχι απλώς να μην υστερούν, αλλά να αριστεύουν και να πρωτοτυπούν Ανοίγεται μπροστά τους ένας νέος ορίζοντας. Έργο που υλοποιείται στο Σχολείο μας είναι η δημιουργία ψηφιακής βιβλιοθήκης, ώστε να μπορούν τυφλοί μαθητές από όλο τον κόσμο να γνωρίσουν, να μελετήσουν, να ακούσουν και να κατεβάσουν αρχεία ελληνικής μουσικής στο σύστημα braille.