Διδακτικά Εργαλεία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Δραστηριότητες προσομοίωσης
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Στοιχεία διδακτικής Φυσικών Επιστημών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Πρόγραμμα Kidspiration
Συμβολική αναπαράσταση της γνώσης
Επιστημολογική Επάρκεια
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Μουσειοσκευή Racce «Σεισμοί και Ηφαίστεια» Φύλλο Προ- αξιολόγησης Το ερωτηματολόγιο στοχεύει στη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τα χαρακτηριστικά και τα.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δημιουργία διδακτικού συμβολαίου- συμβολαίου τάξης Κανείς -ούτε οι ενήλικες, ούτε τα παιδιά- δεν επιθυμεί να διατάσσεται. Σε κανένα δεν αρέσει η υποταγή,
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Εργαστήριο με θέμα: Η χαρτογράφηση εννοιών ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της Π.Ε/ Ε.Α.Α.
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
John Dewey
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Eποικοδομητική προσέγγιση της διδασκαλίας
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Δημιουργία σεναρίου.
Μέθοδοι και εργαλεία της Διδασκαλίας
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ (concept mapping)
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτικά Εργαλεία

Διδακτικά Εργαλεία Τρόποι, μέσα, εφόδια, τεχνικές για την επίτευξη των διδακτικών στόχων Σκοπεύουν στην απόκτηση γνώσεων μέσω ενός ανακαλυπτικού ή εποικοδομητικού μοντέλου διδασκαλίας

1. Ερωτήσεις- Σωκρατικοί Διάλογοι Ποια κατά τη γνώμη σας είναι τα εργαλεία που πρέπει να διαθέτει ένας δάσκαλος? Ερωτήσεις για την αποκάλυψη των πιστεύω/ γνώσεων των μαθητών Σειρά ερωτήσεων (Δάσκαλος) –απαντήσεων (Μαθητές) με σκοπό να οδηγήσουν του μαθητές στις επιδιωκόμενες απόψεις/γνώσεις 1. Ερωτήσεις- Σωκρατικοί Διάλογοι

Τι κοινό έχουν / Ιδια γένεση/ Ιδια γεωγρ. Περιοχή/Μέτρα πρόληψης 2. Καταιγισμός Ιδεών

Με δομημένο τρόπο, όπου τα μέλη της ομάδας λένε τις ιδέες τους με τη σειρά. Με ελεύθερο τρόπο, όπου τα μέλη της ομάδας διατυπώνουν της ιδέες, χωρίς να περιμένουν τη σειρά τους. Ο συντονιστής της ομάδας καταγράφει όλες τις ιδέες, ακριβώς όπως λέχθηκαν από το μέλος της ομάδας, χωρίς να τις ερμηνεύει ή να τις παραφράζει. Με τη μέθοδο αυτή παρακινούνται όλοι οι μαθητές να εκφραστούν και να εμπλακούν στη συζήτηση.

Φυσικές Καταστροφές Γή Κατολισθήσεις Πλημμύρες Σεισμοί Ανθρώπινη Ζωή Εκπαίδευση-Ενημέρωση

3. Εννοιολογικός Χάρτης Ιδεών Εκπαίδευση-Ενημέρωση παρέχοντας παρέχοντας Γη ελαχιστοποιεί συμβαίνουν συμβαίνουν συμβαίνουν Κατολισθήσεις Σεισμοί Πλημμύρες συντελούν συντελούν συντελούν Υποβάθμιση ανθρώπινης ζωής 3. Εννοιολογικός Χάρτης Ιδεών

Επιλογή Επικέντρωση σε ένα θέμα και εντοπισμός σχετικών λέξεων και φράσεων. Διάταξη Όλα τα προηγούμενα έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας ιεραρχικής σειράς από το πιο αφηρημένο και περιληπτικό στο πιο διακριτό και συγκεκριμένο. Ομαδοποίηση Ομαδοποίηση των ιδεών που έχουν κοινό επίπεδο αφαίρεσης και συσχετίζονται στενά. Ταξινόμηση Ταξινόμηση ιδεών και φράσεων σε διαγραμματική αναπαράσταση. Σύνδεση και προσθήκη συσχετισμών Οι κόμβοι του εννοιολογικού χάρτη δημιουργούνται από τις ιδέες και τις φράσεις και συνδέονται με γραμμές, οι οποίες φέρουν το όνομα και τον τύπο σύνδεσης των δύο κόμβων.

Βασικά συστατικά στοιχεία ενός εννοιολογικού χάρτη είναι οι κόμβοι και οι σύνδεσμοι. Οι κόμβοι αναπαριστούν τις έννοιες και οι σύνδεσμοι προσδιορίζουν τις σχέσεις μεταξύ των εννοιών περιγράφοντας πώς μια έννοια συνδέεται με μια άλλη. Η τριάδα Έννοια-Σύνδεσμος-Έννοια δημιουργεί μια πρόταση. Ουσιαστικά, ένας εννοιολογικός χάρτης αποτελεί μια διαγραμματική αναπαράσταση συνδέσεων μεταξύ δύο ή περισσοτέρων εννοιών με τη μορφή προτάσεων προβάλλοντας και αναδεικνύοντας τις συνδέσεις και τις σχέσεις μεταξύ των εννοιών.

ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ (ψυχοκινητικά) ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Συνθέστε έναν εννοιολογικό χάρτη Λιθοσφαιρικές Πλάκες Ηφαίστεια Λάβα Μάγμα Μαγματικός θάλαμος Κρατήρας Δόμος ηφαιστείου Ηφαιστειακά τόξα Φυσικές Καταστροφές

Θέλουμε να διδάξουμε τα είδη των ρηγμάτων

ΑΝΑΣΤΡΟΦΟ ΡΗΓΜΑ Κάτω τέμαχος Άνω τέμαχος

ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΡΗΓΜΑ Ανω τέμαχος Κάτω τέμαχος 3. Προσομοίωμα

Συμπεριφορά κτιρίων σε σεισμό VIDEO

4. Αναλογία-Μεταφορά (Μοντέλο) Η αναπαράσταση ενός συστήματος. Η πρόβλεψη της εξέλιξη του συστήματος και των μεταβολών του. Η εξήγηση. 4. Αναλογία-Μεταφορά (Μοντέλο)

η επινόηση, η παραγωγή η χρησιμοποίηση μοντέλων είναι σύμφυτη με την ίδια τη λειτουργία της επιστήμης και του επιστημονικού τρόπου σκέψης και προσέγγισης της πραγματικότητας (Σταυρίδου, 1995)

5. Πείραμα Βοηθάει στη διανοητική ανάπτυξη του παιδιού, Η υλοποίηση πειραματικών δραστηριοτήτων από τους μαθητές θεωρείται πολύ σημαντική εκπαιδευτική διαδικασία γιατί: Βοηθάει στη διανοητική ανάπτυξη του παιδιού, Συμβάλλει στην κατανόηση της θεωρίας και στην ανάπτυξη τεχνικών δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες στο σύγχρονο άνθρωπο. Τέτοιες δεξιότητες είναι η σωστή χρησιμοποίηση συσκευών, η κατανόηση και εκτέλεση οδηγιών, ειδικές δεξιότητες των χεριών κλπ.

καθώς ο μαθητής εκτελεί πειράματα είναι υποχρεωμένος: να εργαστεί μόνος του ή με συνεργάτες, να κάνει υποθέσεις, να επιλέξει τα μέσα που θα χρησιμοποιήσει, να παρατηρήσει προσεκτικά, να κάνει μετρήσεις, να καταλήξει σε συμπεράσματα τα οποία και να επαληθεύσει. Με τον τρόπο αυτό εξοικειώνεται ταυτόχρονα και με τις επιστημονικές διαδικασίες.

6. Δραματικό Παιχνίδι -Παιχνίδι Ρόλων Οι μαθητές εφοδιάζονται με στοιχεία με τα οποία μπορούν να προσομοιώσουν μια πραγματική κατάσταση. Αυτό σημαίνει ότι η τάξη συνδέεται με πραγματικές καταστάσεις. Στο παιχνίδι ρόλων ο μαθητής καλείται να συμπεριφερθεί σύμφωνα με τις ανάγκες της ομάδας που εκπροσωπεί και όχι βάση των πεποιθήσεων του.

7. Επιχειρηματολογία Οφέλη και ζημειές από Η διαδικασία της διαλεκτικής αντιπαράθεσης, που είναι τόσο σημαντική στην επιστημονική μεθοδολογία, βρίσκει τη θέση της και στο επίπεδο των μαθητικών κοινοτήτων, και ιδιαίτερα στις Φυσικές και Θετικές Επιστήμες, ως διδακτική στρατηγική που προσφέρεται για θέματα για τα οποία δεν υπάρχει μία προφανής και κοινά αποδεκτή απάντηση και επιδέχονται πολλές λύσεις. 7. Επιχειρηματολογία

8. Νέες Τεχνολογίες