1/θεσιο Νηπιαγωγείο Ισώματος Σχολικό έτος
Ποιοι είμαστε Τμήμα: 1 υποχρεωτικό πρωινό, τα νήπια που θα πάνε στην επόμενη βαθμίδα είναι 2 Χώρος: Δημοτικό σχολείο Ισώματος Η νηπιαγωγός Ράνια Σιλιντζήρη
Σκοπός και στόχοι Ο σκοπός των δράσεων μας είναι τα νήπια: Να έχουν ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό. Να γνωρίσουν το νέο περιβάλλον του Δημοτικού και να εξοικειωθούν με τα καινούργια αντικείμενα που τον απαρτίζουν. Να συνειδητοποιήσουν ότι στον καινούργιο χώρο θα συνυπάρχουν με μεγαλύτερα παιδιά. Να απομυθοποιήσουν αρνητικά στερεότυπα και προκαταλήψεις για το Δημοτικό και να νοιώσουν άνετα, οικεία, ήρεμα.
Δράση 1 η : επίσκεψη στην πρώτη τάξη του Δημοτικού Απευθύνεται: στα παιδιά του νηπιαγωγείου Χώρος υλοποίησης: η Α΄ τάξη του Δημοτικού Επιμέρους στόχοι: τα νήπια να γνωρίσουν τον χώρο της Α΄ τάξης και να χρησιμοποιήσουν το καινούργιο υλικό που την απαρτίζει (να καθίσουν στις ψηλές καρέκλες και να ακουμπήσουν στα θρανία, να γράψουν με τον μαρκαδόρο στον πίνακα να δουν που θα τοποθετούν τις τσάντες και τα βιβλία), να νιώσουν άνετα και οικεία στον καινούργιο χώρο, να συνειδητοποιήσουν ότι θα συνυπάρχουν με μεγαλύτερα παιδιά, καθώς στο 3/θεσιο Δημοτικό θα κάνουν μάθημα μαζί με την Β΄ τάξη Διάρκεια:30΄ Περιγραφή δράσης: πάμε στο διπλανό ακριβώς κτήριο από το νηπιαγωγείο που είναι το Δημοτικό μας σχολείο. Τα νήπια έχουν δημιουργήσει σε μεγάλο κάνσον χαρτόνι με τέμπερες μια ζωγραφιά που θα διακοσμήσει την καινούργια τάξη (αυτό το έχουμε συνεννοηθεί με την δασκάλα). Μας υποδέχονται τα πρωτάκια με χαρά και γέλια, αξίζει να σημειωθεί ότι και τα 2 νήπια έχουν τα αδέρφια τους στην Α΄ δημοτικού. Η δασκάλα του Δημοτικού ξεναγεί τα παιδιά στην τάξη. Τους αφήνει να κάνουν χρήση του καινούργιου υλικού, τα νήπια κάθονται στο ίδιο θρανίο με τα αδέλφια τους, κολλάμε την καινούργια ζωγραφιά στον τοίχο της Α΄ τάξης όπου θα τους περιμένει την επόμενη χρονιά. Φεύγουμε πολύ χαρούμενοι και νοιώθουμε ήδη μεγάλοι Αξιολόγηση δράσης: θεωρώ ότι υλοποιήθηκαν και επιτεύχθηκαν οι προσδοκώμενοι στόχοι κι αυτό φαίνεται από τα πρόσωπα και τα χαμόγελα των νηπίων. Το γεγονός ότι τα νήπια έχουν αδέρφια στην Α΄ τάξη και γνωρίζουν την δασκάλα του Δημοτικού νομίζω ότι λειτουργεί καταλυτικά στην επίτευξη των συγκεκριμένων στόχων για την ομαλή μετάβαση. Η συζήτηση στην τάξη μας έδειξε ότι τα νήπια όχι μόνο δεν έχουν συστολή αλλά ανυπομονούν να πάνε στο μεγάλο σχολειό.
Δράση 2 η : (κοινή χριστουγεννιάτικη γιορτή) Απευθύνεται: Στα νήπια και τα παιδιά Α΄ και Β΄ τάξης δημοτικού Χώρος υλοποίησης: Η τάξη του δημοτικού Επιμέρους στόχοι: να αντιληφθούν τη συνύπαρξη και τη συνεργασία με τα μεγαλύτερα παιδιά, να ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση και η αυτοεκτίμηση των νηπίων. Διάρκεια: 45΄ Περιγραφή δράσης: Η γιορτή είχε θέμα «το ποντικάκι που ήθελε να πιάσει τ’ αστέρια». Τα παιδιά του νηπιαγωγείου υποδύονταν τα στρατιωτάκια, είχαμε κοινές πρόβες και καθοδηγούνταν και από τη νηπιαγωγό, αλλά και από την δασκάλα της Α΄ και Β΄ τάξης. Αξιολόγηση δράσης: Ήταν μια επιτυχημένη δράση καθώς διαπιστώσαμε ότι τα νήπια ανταποκρίθηκαν ικανοποιητικά,δεν δυσκολεύτηκαν να συνεργαστούν και να συνυπάρξουν με τα παιδιά του Δημοτικού και υποδύθηκαν τα στρατιωτάκια με ιδιαίτερη αυτοπεποίθηση. Χάρηκαν όλοι τη γιορτή.
Αξιολόγηση Σαν τελική αξιολόγηση των δράσεων της μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό θα ήθελα να προσθέσω ότι λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών στο σχολείο μας (κοινή αυλή με το Δημοτικό, αδερφάκια στην Α΄ δημοτικού, μικρός αριθμός νηπίων και ήδη υπάρχουσα σχέση με τη δασκάλα της Α΄ τάξης) ήταν αναμενόμενη η επίτευξη των στόχων κάθε δράσης.