37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών Σχολικό έτος
Ποιοι είμαστε Τμήματα: Δύο Υποχρεωτικά Πρωινά Τμήματα Ένα Προαιρετικό Ολοήμερο Δύο Τμήματα Ένταξης Χώρος Τρεις αίθουσες διδασκαλίας Γραφείο Τουαλέτες και τραπεζαρία/κουζίνα από κοινού με το 15 ο Δ. Σχ.
Σκοπός και στόχοι Να βοηθήσουμε τα νήπια να προσαρμοστούν ευκολότερα στο μελλοντικό νέο τους σχολικό περιβάλλον, να έχουν μια θετική άποψη για το σχολείο και την αίσθηση ότι είναι επαρκείς ως μαθητές.
Να γνωρίσουν τα νήπια τους χώρους και τα πρόσωπα του Δημοτικού Σχολείου Να εξοικειωθούν με τις εκπαιδευτικές μεθόδους και δραστηριότητες της Α΄ Δημοτικού Να αναπτυχθούν συνεργασίες μεταξύ δασκάλων και νηπιαγωγών με την ανταλλαγή εμπειριών και με τον από κοινού σχεδιασμό δραστηριοτήτων Να ενημερωθούν οι γονείς για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά κατά τη σχολική μετάβαση και την εφαρμογή μέτρων στήριξής τους Να γίνει η έγκαιρη διάγνωση νηπίων με μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες.
Δράση 1 η (Παίζουμε παιχνίδια στην αυλή, ) Απευθύνεται σε όλους τους μαθητές του νηπ/γείου και στους μαθητές της Α΄ του 15 ου Δ. Σχ. Χώρος υλοποίησης: Η αυλή του 15 ου & 17 ου Δημοτικού Σχολείου Επιμέρους στόχος: Να έχουν τα νήπια μια βιωματική επαφή με τους δασκάλους, το χώρο και τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου. Διάρκεια: 45’ Περιγραφή δράσης: Όλοι οι μαθητές του νηπ/γείου συμμετείχαν στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Πριν αρχίσουν τα παιχνίδια ο δάσκαλος έδωσε οδηγίες και εξήγησε τους κανόνες τους οποίους τα παιδιά άκουσαν προσεκτικά. Τα παιδιά συμμετείχαν σε ομαδικά παιχνίδια, τα οποία απαιτούσαν σωματική και πνευματική άσκηση (τρέξιμο, αυτοσυγκέντρωση κλπ.). Αξιολόγηση δράσης: Τα νήπια είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τις ικανότητες τους, έμαθαν καινούργια παιχνίδια και γνώρισαν τα παιδιά του δημοτικού, μερικά εκ των οποίων ήταν αδέρφια τους. Γενικά, χάρηκαν πολύ που συμμετείχαν στη δράση.
Δράση 2 η (Επίσκεψη γνωριμίας στο 15ο Δημοτικό Σχολείο, ) Απευθύνεται σε όλα τα νήπια και των δύο Υποχρεωτικών Πρωινών Τμημάτων. Χώρος υλοποίησης: Αίθουσα διδασκαλίας της Α’. Επιμέρους στόχος: Να έχουν τα νήπια μια βιωματική επαφή με τους δασκάλους, το χώρο και τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου. Διάρκεια: 30’ Περιγραφή δράσης: Πριν την επίσκεψη έγινε μια συζήτηση και διερεύνηση των απόψεων των νηπίων, τι γνωρίζουν για το Δημοτικό. Επίσης τα νήπια κατασκεύασαν έναν δώρο για τους μαθητές της Α΄ Δημοτικού. Στη συνέχεια έγινε ξενάγηση στο χώρο του Σχολείου και γνωριμία με την δασκάλα και τους μαθητές. Η δασκάλα τους έδειξε τα βιβλία και τα τετράδια και τον τρόπο που δουλεύουν στη τάξη. Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου προσπάθησαν να συμμετέχουν όσο μπορούσαν στο μάθημα της Γλώσσας, «διάβασαν» συλλαβές, άκουσαν κείμενα, έγραψαν στον πίνακα το όνομά τους, τράβηξαν φωτογραφίες κ.α. Αξιολόγηση δράσης: Μετά την επίσκεψη τα νήπια γύρισαν ικανοποιημένοι στην τάξη τους. Ακολούθησε συζήτηση για το τι τους άρεσε και τι τους έκανε εντύπωση, τι τους φάνηκε εύκολο ή δύσκολο. Έγινε προσπάθεια να αποκτήσουν θετική στάση και εικόνα απέναντι στο Δημοτικό Σχολείο.
Δράση 3 η (Επίσκεψη γνωριμίας στο 15 ο Δημοτικό Σχολείο, ) Απευθύνεται σε όλα τα νήπια και των δύο Υποχρεωτικών Πρωινών Τμημάτων. Χώρος υλοποίησης: Αίθουσα διδασκαλίας της Μουσικής. Επιμέρους στόχος: Να έχουν τα νήπια μια βιωματική επαφή με τους δασκάλους, το χώρο και τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου. Διάρκεια: 20’. Περιγραφή δράσης: Τα νήπια συμμετείχαν στο μάθημα της μουσικής μαζί με τους μαθητές της Β΄ Δημοτικού. Έγινε σύντομη ενημέρωση για το τι κάνουν στο μάθημα και στη συνέχεια ακολούθησαν ρυθμικά παιχνίδια. Τα παιδιά έπαιξαν «αγάλματα», περπάτησαν σε διάφορους ρυθμούς με το τύμπανο κ.α. Αξιολόγηση δράσης: Μετά την επίσκεψη ακολούθησε συζήτηση για το τι τους άρεσε και τι τους έκανε εντύπωση, τι τους φάνηκε εύκολο ή δύσκολο στο μάθημα. Έγινε προσπάθεια να αναπτύξουν τα νήπια σχέσεις εμπιστοσύνης με τα άλλα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς.
Αξιολόγηση Στις τρεις δράσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία: Δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές του Νηπιαγωγείου να αποκτήσουν νέες εμπειρίες, να γνωρίσουν τους χώρους, καθώς και μερικούς εκπαιδευτικούς και μαθητές του Δημοτικού Σχολείου. Είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν στα μαθήματα Φυσικής Αγωγής, Γλώσσας και Μουσικής. Τα παιδιά απέκτησαν περισσότερη αυτοπεποίθηση όσον αφορά τις μαθησιακές τους ικανότητες και μειώθηκε το άγχος της μετάβασης τους από τη μια βαθμίδα στην άλλη. Οι εκπαιδευτικοί των δύο βαθμίδων συνεργάστηκαν μεταξύ τους και γνωρίστηκαν με τους μαθητές.