Υλοποίηση &΄Έλεγχος σχεδιασμού μάρκετινγκ Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Υλοποίηση σχεδιασμού Ο τρόπος που τα διευθυντικά στελέχη μάρκετινγκ εφαρμόζουν τις προγραμματισμένες ενέργειες της λειτουργίας του μάρκετινγκ Η επιτυχής εφαρμογή εξαρτάται από τη δομή του σχεδιασμού τη διαδικασία εφαρμογής και τη διαθεσιμότητα των απαραίτητων ανθρώπινων πόρων και πόρων μάρκετινγκ Συχνά υπάρχουν σημαντικά εμπόδια στην εφαρμογή του σχεδιασμού Για την επιτυχή εφαρμογή μιας στρατηγικής μάρκετινγκ θα πρέπει να συγκλίνει, να συμφωνεί με τη δομή, τα συστήματα, τους ανθρώπους και την κουλτούρα της επιχείρησης Από την εκκίνηση της εφαρμογής του σχεδιασμού κάποια πράγματα δεν θα εξελιχθούν όπως είχαν προγραμματιστεί, είτε λόγω ατελούς σχεδιασμού είτε λόγω αλλαγών στο περιβάλλον Η εφαρμογή του σχεδιασμού απαιτεί σημαντικές εκτελεστικές ικανότητες από τα στελέχη, την αλληλεπίδραση, την κατανομή χρόνου, χρήματος και ανθρώπινου δυναμικού, την παρακολούθηση και την οργάνωση
Διαδικασία ελέγχου μάρκετινγκ Προσδιορισμός στόχων και προτύπων αποτελεσμάτων Δημιουργία συστημάτων μέτρησης και παρακολούθησης Σύγκριση και αξιολόγηση πραγματικών αποτελεσμάτων με βάση προκαθορισμένους στόχους Διορθωτικές ενέργειες (αν κριθούν αναγκαίες)
Μπορεί να είναι αναλυτικός, εκτενές ή σύντομος και απλός Έλεγχος μάρκετινγκ Ο έλεγχος μάρκετινγκ είναι μια συστηματική, κρίσιμη και αντικειμενική ανασκόπηση και αξιολόγηση ολόκληρης της λειτουργίας του μάρκετινγκ Σύνδεσμος ανάμεσα στις ενέργειες/δράσεις του μάρκετινγκ και τα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα τους Βασικός σκοπός του είναι ο εντοπισμός πιθανών προβλημάτων στις τρέχουσες δραστηριότητες του μάρκετινγκ και ο σχεδιασμός των απαραίτητων βημάτων για τη διόρθωση τους Μπορεί να είναι αναλυτικός, εκτενές ή σύντομος και απλός Το εύρος του μπορεί να είναι ευρύ (αξιολόγηση ολόκληρης της στρατηγική μάρκετινγκ) ή περιορισμένο (αξιολόγηση ενός συγκεκριμένου στοιχείου του μείγματος μάρκετινγκ)
Έλεγχος μάρκετινγκ Περιγράφει τις υφιστάμενες δραστηριότητες μάρκετινγκ και τα αποτελέσματα τους Συλλέγει πληροφορίες για τις αλλαγές στο εξωτερικό και εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης οι οποίες επηρεάζουν τις τρέχουσες δραστηριότητες μάρκετινγκ Εξερευνά διαφορετικές εναλλακτικές βελτίωσης της τρέχουσας εφαρμογής των δραστηριοτήτων μάρκετινγκ Παρέχει ένα πλαίσιο αξιολόγησης της επίτευξης των επιδιωκόμενων αποτελεσμάτων καθώς και των στόχων μάρκετινγκ
Ενότητες τυπικού ελέγχου μάρκετινγκ Εντοπισμός τρεχουσών δραστηριοτήτων μάρκετινγκ Ανασκόπηση τυπικών διαδικασιών για κάθε δραστηριότητα μάρκετινγκ Εντοπισμός προτύπων αποτελεσμάτων για κάθε δραστηριότητα μάρκετινγκ Καθορισμός μετρήσεων αποτελεσμάτων για κάθε δραστηριότητα μάρκετινγκ Ανασκόπηση και αξιολόγηση του προσωπικού μάρκετινγκ Καθορισμός και αξιολόγηση των συστημάτων υποστήριξης πελατών