1 ο Νηπιαγωγείο Βραχναιίκων Σχολικό έτος
Ποιοι είμαστε Είμαστε το 1 ο Νηπιαγωγείο Βραχναιίκων. Έχουμε 2 τμήματα υποχρεωτικά κλασσικά με 20 και 21 παιδιά αντίστοιχα και ένα τμήμα προαιρετικό ολοήμερο. Στεγαζόμαστε σε δικό μας χώρο.
Σκοπός Η ομαλή μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό. Η συνέχεια, μέσα από δραστηριότητες, που θα γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ σπιτιού – νηπιαγωγείου και νηπιαγωγείου-δημοτικού. Η προετοιμασία του Δημοτικού για την υποδοχή των νέων μαθητών.
Στόχοι (για τους μαθητές) Η Εξασφάλιση όρων ομαλής μετάβασης. Η Γνωριμία με τη λειτουργία του δημοτικού (χώροι, πρόγραμμα, ειδικότητες κ.τ.λ.) Η Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεικόνας των μαθητών. Η Συνειδητοποίηση της συνύπαρξης με μεγαλύτερα παιδιά. Η Διαπίστωση κοινών μεθόδων και λειτουργιών. Η Συνάντηση με γνωστά πρόσωπα στο χώρο του νέου τους σχολείου. Η Κάλυψη του κενού της ασυνέχειας που συχνά δημιουργεί το πέρασμα από μια γνωστή κατάσταση σε μια άγνωστη.
Στόχοι (για τους γονείς) Η Αύξηση εμπιστοσύνης προς το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς. Η Διαπίστωση της συνέχειας στην εκπαίδευση. Η Αναγνώριση και εκτίμηση από τους γονείς του θετικού έργου που γίνεται στην εκπαίδευση.
Στόχοι (για τους εκπαιδευτικούς) Η Ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας και αλληλεγγύης μεταξύ των εκπαιδευτικών των δύο σχολικών μονάδων. Η Προετοιμασία του σχολείου για την υποδοχή των νέων μαθητών (υπόθεση όλου του συλλόγου και όχι των εκπαιδευτικών της Α΄ τάξης). Η Ενημέρωση για το μαθησιακό προφίλ των νηπίων.
Ανίχνευση των ιδεών και αντιλήψεων των νηπίων για το δημοτικό σχολείο Γιατί πηγαίνουμε στο Δημοτικό σχολείο; Μεγαλώσαμε Να μάθουμε να γράφουμε Να μάθουμε να διαβάζουμε
Οι αντιλήψεις των παιδιών για τη μαθησιακή διαδικασία στο δημοτικό Έχουν εργασίες και διάβασμα για το σπίτι Πρέπει να κάνουμε ωραία γράμματα Οι δάσκαλοι είναι αυστηροί Έχουν πολλά βιβλία και τετράδια Έχουν πολλά διαλείμματα Κάνουν γυμναστική
Δράση 1 η : Κομποστοποίηση (1) Διάρκεια δράσης: μία ώρα Το Α1 τμήμα (τα Βατραχάκια) επισκέφθηκε το Δημοτικό και συγκεκριμένα τη Β΄ τάξη. Τους υποδέχτηκε η υποδιευθύντρια του σχολείου, τους έδειξε τους χώρους και τους σύστησε στη δασκάλα της τάξης. Τα νήπια ενημέρωσαν τους μαθητές της Β΄ τάξης για την Κομποστοποίηση με την οποία ασχολούνται και τους ζήτησαν βοήθεια, για να μαζέψουν υλικά για τον κάδο τους.
Δράση 1 η : Κομποστοποίηση (2) Τους μοίρασαν την εφημερίδα που έφτιαξαν, η οποία αναφέρει τα υλικά που χρησιμοποιούνται για να τα θυμούνται. Επίσης, τους έδωσαν και ένα φυλλάδιο για τους γονείς με οδηγίες για να φτιάξουν μόνοι τους ένα οικιακό κομποστοποιητή. Οι μαθητές της Β΄ τάξης ευχαρίστησαν και υποσχέθηκαν να βοηθήσουν. Τέλος, μας αποχαιρέτησαν κερνώντας μας καραμελίτσες.
Δράση 2 η : Τα κάλαντα του Λαζάρου (1) Διάρκεια δράσης: μία ώρα Τα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου μας επισκέφθηκαν το Δημοτικό Σχολείο για να πουν τα κάλαντα του Λαζάρου. Τα Βατραχάκια (Α1) ενημέρωσαν τη Β΄ τάξη (που είχαν ξαναεπισκεφθεί) για τη δανειστική μουσική πινακοθήκη που κάνουν κάθε Παρασκευή. Τους ρώτησαν ποια τραγούδια ή μουσική τους αρέσει και τους ζήτησαν να πουν κι αυτοί ένα.
Δράση 2 η : Τα κάλαντα του Λαζάρου (2) Τους έβαλαν (τα Βατραχάκια) να ακούσουν μουσική (ταραντέλα, ala turka…) και να ζωγραφίσουν εμπνεόμενοι από αυτή, για να χρησιμοποιήσουν τους πίνακες τους στην έκθεση ζωγραφικής που θα κάνουν το καλοκαίρι.
Τα Βατραχάκια στη Β΄ τάξη
Δράση 2 η : Τα κάλαντα του Λαζάρου (3) Το Α2 (τα Σκιουράκια) επισκέφθηκαν ένα τμήμα της Α΄ τάξης και είπαν τα κάλαντα. Η νηπιαγωγός διάβασε σε όλους ένα παραδοσιακό πασχαλινό παραμύθι και μετά ζωγράφισαν σε ζευγαράκια ότι τους άρεσε. Τους κέρασαν, τους πρόσφεραν χάρτινες κατασκευές και υποσχέθηκαν να επισκεφτούν το Νηπιαγωγείο μετά το Πάσχα.
Τα σκιουράκια στην Α΄τάξη
Δράση 3 η : Επίσκεψη της Α΄τάξης στο Νηπιαγωγείο Διάρκεια δράσης: μία ώρα Η Α΄ τάξη τήρησε την υπόσχεσή της και επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο. Έτσι αφού άκουσαν τραγούδια, ζωγράφισαν όλοι μαζί χωρισμένοι σε δύο ομάδες, δύο μεγάλα χάρτινα πανό. Ένα για το Δημοτικό που θα το βρουν τα νήπια το Σεπτέμβρη να τα «περιμένει» και ένα για το Νηπιαγωγείο για να το χρησιμοποιήσει στην καλοκαιρινή έκθεση ζωγραφικής. Τα νήπια χάρισαν σε κάθε παιδί από μια ανοιξιάτικη χάρτινη κατασκευή φτιαγμένη από τα χεράκια τους.
Η Α΄ τάξη στα Σκιουράκια
Δράση 4 η : Εκδήλωση για την Ομαλή Μετάβαση Το 1ο & το 2ο Νηπιαγωγείο Βραχναιίκων κάλεσαν σε εκδήλωση τους γονείς την Δευτέρα 27/5/2019 στις 6:30 μ.μ στο Σταυροπούλειο πνευματικό κέντρο με θέμα: «Η ομαλή μετάβαση από το σπίτι στο Νηπιαγωγείο και από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό». Ομιλητές ήταν η κ. Χαρά Βοϊνέσκου Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Νηπιαγωγών, του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας και η κ. Άννα Μαρία Βιέρου ψυχολόγος. (Η προσέλευση των γονέων ήταν ικανοποιητική & η δράση είχε διάρκεια 2 ώρες)
Η εκδήλωση στο Σταυροπούλειο Πνευματικό Κέντρο για τους γονείς
Δράση 5 η : Επίσκεψη των καινούργιων νηπίων Διάρκεια δράσης: μία ώρα Η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου μας προσκάλεσε με και τηλεφωνικά τους γονείς των καινούργιων νηπίων και τον ιδιωτικό παιδικό σταθμό της περιοχής να μας επισκεφθούν την Πέμπτη 6/6/2019 για να γνωρίσουν το νηπιαγωγείο, τους εκπαιδευτικούς και να απολαύσουν μια παράσταση κουκλοθέατρου και μια θεατρική παράσταση από τα Βατραχάκια.
Από την επίσκεψη στο νηπιαγωγείο
Αξιολόγηση (1) Από τις εντυπώσεις των νηπίων φαίνεται ότι οι δράσεις εξελίχθηκαν θετικά. Ήδη στο Δημοτικό γνωρίζουν για τα νήπια περισσότερα από όσα ήξεραν στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς για τα παιδιά της φετινής Α΄ τάξης. Στους γονείς έχει διαμορφωθεί μια καλύτερη εικόνα ενότητας, συνέχειας και σύνδεσης της εκπαίδευσης. Καλύτερο κλίμα εμπιστοσύνης προς τους εκπαιδευτικούς. Έχουμε (με λίγη «πίεση» από μέρους μας) μεγαλύτερη Ισχυροποίηση των δεσμών συνεργασίας των εκπαιδευτικών, κλίμα αισιοδοξίας, αυτοπεποίθησης και αλληλεπίδρασης.
Αξιολόγηση (2) Οι βασικοί στόχοι που τέθηκαν εξυπηρετήθηκαν. Σε ότι αφορά τους μαθητές Η προσαρμογή τους με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θεωρούμε ότι θα είναι περισσότερο άμεση και εύκολη. Σε ότι αφορά τους γονείς Διαπίστωση της συνέχειας και της ενότητας στην εκπαίδευση. Περισσότερη εμπιστοσύνη – αναγνώριση – συνεργασία
Αξιολόγηση (3) Σε ότι αφορά στους εκπαιδευτικούς και στις σχολικές μονάδες. Γνώση του μαθησιακού προφίλ των νηπίων (Χωρισμός τμημάτων). Άμεση και έγκαιρη αντιμετώπιση διαγνωσμένων μαθησιακών δυσκολιών. Σχετικά καλύτερη οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης και ειλικρίνειας μεταξύ των εκπαιδευτικών.
Ανατροφοδότηση Οι δράσεις ομαλής Μετάβασης για το σχ. έτος θα ξεκινήσουν νωρίτερα. Θα σχεδιαστούν συχνότερες - περισσότερες δράσεις. Θέλουμε εμπλοκή περισσότερων τάξεων. Η κουλτούρα συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών των δύο μονάδων ελπίζουμε να έχει αλλαγή στάσεων και αντιλήψεων ως πρόκληση (?) από την εφαρμογή δράσεων μετάβασης.