ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΕΡΜΑΤΟΣ – ΒΙΟ-ΕΙΣΒΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΕΡΜΑΤΟΣ ΠΛΟΙΩΝ
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΕΠΕ 3/6/2008 ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ.
1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
Περιβαλλοντική Πιστοποίηση Λιμένων
Βιολογικός Καθαρισμός
Ορθές Πρακτικές Διανομής Φαρμάκων
ΕΠΑΛ ΑΓΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Της μαθήτριας: Αρμπούζη Γεωργίας Τάξη Α1 του 3ου Γυμνασίου Σπάρτης
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΟΔΗΓΙΑ 2001/42/ΕΚ
ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ε.Δ.Ε.Υ.Α
Το σύνολο των φυτών μιας συγκεκριμένης περιοχής
«ΥΔΑΤΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ» Κεφάλαιο 5 (Διαχείριση Φυσικών Πόρων Β’ Λυκείου)
1 Μπαλωμένου Γεωργία ΑΣΠΑΙΤΕ 2011.
Ρύπανση του νερού.
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 852/2004 «για την υγιεινή των τροφίμων»
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
1 Μπαλωμένου Γεωργία ΑΣΠΑΙΤΕ 2011.
Μονάδες Αφαλάτωσης.
Ανάλογα με  Τον τρόπο κατανάλωσής τους και  Τη δυνατότητα ανανέωσής τους.
Γεωλογία & Διαχείριση Φυσικών Πόρων Κεφ. 3 Διάκριση Χλωρίδας
Γιάννης Αυγουστάκης Β1  Συχνό φαινόμενο των πόλεων, αλλά όχι μόνο. Η ρύπανση χωρίζεται σε φυσική και τεχνητή. Η φυσική προέρχεται από διάφορα φυσικά.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ (LOGISTICS) Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ: ΟΙ ΕΥΡΩΠΑIΚΟΙ ΛΙΜΕΝΕΣ & ΤΟ ΛΙΜAΝΙ.
ΣΧΕΔΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΝΕΡΟΥ
Στάδια εξέλιξης των συστημάτων ποιότητας. ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ.
06 ΑΠΡ ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΤΟΧΩΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΖΩΝΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (ΖΕΠ) ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΕΙ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία Υπουργική απόφαση Υ. Α. οικ /2012 Μέτρα και όροι για τη διαχείριση αποβλήτων υγειονομικών μονάδων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Κατερίνα Παπαοικονόμου Διάλεξη στο πλαίσιο του ΠΜΣ «Χωρική Ανάλυση.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΕΡΜΑΤΟΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ Ν.ΝΙΚΗΤΑΚΟΣ Καθ. Πανεπιστήμιο ΑΙΓΑΙΟΥ Δ.Παπαχρήστος ΕΔΙΠ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία 1. Νόμος 1650/86 Για την προστασία του Περιβάλλοντος.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Εισαγωγή N. ΝΙΚΗΤΑΚΟΣ καθηγητής Παν. Αιγαίου Γ.ΛΕΒΕΝΤΑΚΗΣ μεταδιδακτορικός υπότροφος Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
EE : Διαχείριση κινδύνων Ενσωμάτωση σε διάφορες πολιτικές –Πολιτική συνοχής –Μεταφορές & ενέργεια –περιβάλλον –Προστασία Κρίσιμων υποδομών –ΒΑΜΕ –Διαχείριση.
Κλιματική αλλαγή.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ε.Δ.Ε.Υ.Α
Κανόνες πυρκαγιάς και ασφάλειας.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία
Ενημερωτική εκδήλωση ΤΕΕ για το ΕΛΟΤ ΕΝ
Στάδια εξέλιξης των συστημάτων ποιότητας
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Διαχείριση Διακινδύνευσης
Energy efficiency in chemical sector
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Νομική Σχολή
ΡΥΠΑΝΣΗ ΥΔΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Τυπολογία τουριστικών προορισμών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ αΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ.
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΝΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ «ΧΑ - ΠΟΤΑΜΙ»
ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΤΟΧΩΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΖΩΝΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (ΖΕΠ) ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΕΙ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ.
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΝΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ «ΞΕΡΟΣ ΠΟΤΑΜΟΣ»
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΝΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ «ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΖΙΟΝΙΑ»
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΝΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ «ΚΑΒΟ ΓΚΡΕΚΟ»
ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΤΟΧΩΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΖΩΝΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (ΖΕΠ) ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΕΙ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ.
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΝΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ «ΚΟΙΛΑΔΑ ΕΖΟΥΣΑΣ»
ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ:ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΝΕΡΟΥ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΝΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ «ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ ΑΚΑΜΑ»
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΝΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ «ΦΑΡΟΣ ΚΑΤΩ ΠΑΦΟΥ»
Το κόστος Ποιότητας    
Ευρωπαϊκή Νομοθεσία Περί Διάθεσης Φυτοπροστατευτικών Προϊόντων στην Αγορά Κανονισμός 1107/2009 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2ο.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Λήψη απόφασης για Ενεργειακό Σχεδιασμό
ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Νομική Σχολή
ΡΥΠΑΝΣΗ ΥΔΑΤΩΝ.
Η φίλη μας η θάλασσα
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΝΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ «ΑΛΥΚΕΣ ΛΑΡΝΑΚΑΣ»
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
ΟΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΩΝ ΚΙΝΗΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΟΔΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΝΟΜΟΙ ΤΟΥ 2005 ΚΑΙ 2009 Χρίστος Χρίστου Λειτουργός Εργασιακών.
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΕΡΜΑΤΟΣ – ΒΙΟ-ΕΙΣΒΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ένας αριθμός από μαλάκια, οστρακόδερμα, σκουλήκια και φύκι, από τα οποία απειλούνται γηγενή θαλάσσια περιβάλλοντα, μεταφέρονται σε παγκόσμια κλίμακα με τις διεργασίες ερματισμού – αφερματισμού των πλοίων. Επίσης τοξικοί οργανισμοί, επιζήμιοι για την ανθρώπινη υγεία,

Το μέγεθος το προβλήματος Υπολογίζεται ότι περίπου 10 δισεκατομμύρια τόνοι έρματος μεταφέρονται κάθε χρόνο, ανά τον κόσμο με τις διαδικασίες ερματισμού – αφερματισμού των πλοίων (ΙΜΟ 1999). Πιο συγκεκριμένα, μελέτες έχουν δείξει ότι περίπου 150.000.000 τόνοι θαλάσσιου έρματος απορρίπτονται στα χωρικά ύδατα της Αυστραλίας κάθε χρόνο από τη διεθνή ναυσιπλοΐα και περισσότεροι από 34.000.000 τόνοι από την ακτοπλοΐα. Παρόμοιες είναι οι ποσότητες και για την Αμερική.

Το μέγεθος το προβλήματος Τουλάχιστον 7.000 ( ίσως >10.000) διαφορετικά είδη θαλάσσιών μικροβίων, φυτών και ζώων μεταφέρονται στο έρμα των πλοίων κάθε μέρα. Περισσότερα από 50 είδη έχουν εμφανιστεί στον κόλπο του San Francisco από το 1970, ενώ πάνω από 40 είδη έχουν εμφανιστεί στις Μεγάλες Λίμνες των ΗΠΑ από το 1960. Από το 1991 η εξάπλωση των Ευρωπαϊκών μυδιών (zebra mussel) στις ΗΠΑ, έχει επιφέρει σημαντικές μεταβολές στην τοπική τροφική αλυσίδα, καθώς σημαντικά ποσά βασικών τροφικών συστατικών καταναλώνονται από τα μύδια-εισβολείς, με αποτέλεσμα να εκπλείπουν από τους ενδημικούς οργανισμούς του οικοσυστήματος.

Το μέγεθος το προβλήματος Οι οικονομικές επιπτώσεις σε παγκόσμιο επίπεδο από την εισαγωγή των επικίνδυνων βιο-εισβολέων (invasive marine organisms) μπορεί να είναι της τάξεως των δεκάδων έως και εκατοντάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων (ΗΠΑ) το χρόνο.   Η καταστροφή που προξενεί η εξάπλωση του Ευρωπαϊκού μυδιού (zebra mussel) στη βιομηχανία, στις δημόσιες υπηρεσίες, στη ναυσιπλοΐα, στην αλιεία και το τουρισμό των ΗΠΑ, εκτιμάται στα 5 δισεκατομμύρια δολάρια (στοιχεία του 2000).

βιο-εισβολή Ορίζεται ως η εισαγωγή επιζήμιων οργανισμών, παθογόνων και μη, σε νέα περιβάλλοντα. Θεωρείται πλέον μια από τις βασικότερες μορφές θαλάσσιας ρύπανσης. Συγκαταλέγεται μεταξύ των πηγών ρύπανσης της θάλασσας, της υπερεκμετάλλευσης των θαλασσίων πόρων και των αλλοιώσεων της παράκτιας ζώνης, συμμετέχοντας στην καταστροφή των θαλάσσιων βιοτόπων. Πολλοί μελετητές θεωρούν ότι η βιο-εισβολή που προέρχεται από το έρμα των πλοίων είναι η σημαντικότερη μορφή θαλάσσιας ρύπανσης που προέρχεται από τη ναυτιλία.

Ευνοικές συνθήκες Ταξίδι Εποικισμός Μικροοργανισμοί, προνύμφες κύστες κ.α. Πολλαπλα-σιάζονται Εισαγωγή ιζήματος το οποίο περιέχει μικροοργανισμούς, προνύμφες, κύστες κ.α. από ερματισμό στο λιμάνι Μικροοργανισμοί, προνύμφες, κύστες κ.α στο ύδωρ και στο ίζημα απορρίπτονται με τον αφερματισμό και εγκαθίστανται στα νερά και τα ιζήματα του λιμένα ραγδαία εξάπλωση εξαφάνιση ενδημικών ειδών επιπτώσεις στην τροφική αλυσίδα

Ποιοτική απεικόνιση της εξέλιξης των βιο – εισβολών και της πετρελαικής ρύπανσης, σε σχέση με το χρόνο

Περιπτώσεις βιο–εισβολών σε σχέση με το χρόνο

Δραστηριότητες που επιτείνουν το σημαντικό αυτό περιβαλλοντικό πρόβλημα : Εισαγωγή νέων ειδών για την αλιεία. Απελευθέρωση θαλασσίων ειδών από τις ιχθυοκαλλιέργειες (υδατοκαλλιέργειες). Χρήση συστημάτων ναυσιπλοΐας με κανάλια και διώρυγες. Καθαρισμοί υφάλων πλοίων. Απορρίψεις σεντινόνερων. Καθαρισμός άξονα προπέλας. Χρήση άγκυρας και αλυσίδας. Απόρριψη ύδατος που χρησιμοποιείται για ψύξη μηχανών και άλλων μηχανών του πλοίου.

ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ – ΑΦΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ Ως έρμα (ή θαλάσσερμα) ορίζεται κάθε στερεό ή υγρό που τοποθετείται σε ένα πλοίο για την αύξηση του βυθίσματός του στη θάλασσα, την αλλαγή της συμπεριφοράς του στη θάλασσα, τη ρύθμιση της πλευστότητας ή τη διατήρηση των φορτίων καταπόνησης μέσα σε αποδεκτά όρια. Ο όρος αυτός περιλαμβάνει επίσης και το ίζημα που συσσωρεύεται στις δεξαμενές έρματος. Το ίζημα, όπως και το νερό προέρχονται από το λιμάνι αφετηρίας του ταξιδιού και απορρίπτονται (συνήθως μερικώς) στο λιμάνι προορισμού του πλοίου.

ΣΚΟΠΟΣ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ – ΑΦΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ Έλεγχος του βυθίσματος και της πλευστότητας του πλοίου Εξουδετέρωση των ασκούμενων φορτίων καταπόνησης στη γάστρα του πλοίου Έλεγχος της εγκάρσιας ευστάθειας Έλεγχος τηςς πρόωσης μέσω ελέγχου της καταβύθισης της έλικας Υποβοήθηση της ικανότητας ελιγμών μέσω βύθισης του πηδαλίου και μείωσης του μέρους της εκτεθειμένης επιφάνειας της γάστρας (έξαλλα) Αντιστάθμιση της απώλειας βάρους λόγω κατανάλωσης καυσίμου και νερού

ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ – ΑΦΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΙΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ Τα περισσότερα των θαλάσσιων οργανισμών που μεταφέρονται στο έρμα των πλοίων, δεν επιβιώνουν το ταξίδι. Επίσης από τα είδη που μπορεί να επιβιώσουν στις δεξαμενές έρματος, τα περισσότερα δεν επιβιώνουν στις νέες περιβαλλοντικές συνθήκες όπου απελευθερώνονται. Τα είδη που καταφέρνουν να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν στις νέες περιβαλλοντικές συνθήκες θεωρούνται βιο-εισβολείς (invasive marine organisms)

Επιπτώσεις στα θαλάσσια οικοσυστήματα Οικολογικές : Όταν το φυσικό οικοσύστημα ή/και η βιοποικιλότητα ανατρέπονται από το θαλάσσιο είδος – εισβολέα. Έχει υπολογισθεί ότι θαλάσσια είδη που απελευθερώνονται από τις δραστηριότητες της ναυτιλίας, εισβάλουν σε νέα περιβάλλοντα με συχνότητα από ένα την εβδομάδα, έως και ένα την ημέρα. Οικονομικές : Όταν τα είδη εισβάλουν σε περιοχές όπου λειτουργούν παράκτιες βιομηχανίες και διαταράσσουν τις εμπορικές και άλλες δραστηριότητές τους (αναψυχή, αλιεία, παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος από υδροηλεκτρικούς σταθμούς κ.α.). Υπολογίζεται ότι τα κόστη που προκύπτουν από τους θαλάσσιους αυτούς οργανισμούς υπερβαίνουν τα 138 δις δολάρια μόνο στις Η.Π.Α.

Επιπτώσεις στα θαλάσσια οικοσυστήματα Επιπτώσεις στη Δημόσια Υγεία Ήδη από τον 14ο αιώνα είχε γίνει αντιληπτό ότι οι επιδημίες της πανούκλας συσχετίζοντο με τις ρότες των πλοίων. Αν και το θαλάσσιο περιβάλλον θεωρείται ιδιαίτερα εχθρικό (αλατότητα, pH, 0C) για μικρόβια που σχετίζονται με τον άνθρωπο, υπάρχουν περιπτώσεις όπου μικρόβια παραμένουν σε αδρανή κατάσταση, και όταν βρεθούν σε ευνοϊκές συνθήκες μετατρέπονται σε λοιμώδεις παράγοντες, ικανοί να επιφέρουν σοβαρότατες ασθένειες, σε πολλές περιπτώσεις και επιδημίες.

Επιπτώσεις στη Δημόσια Υγεία Η εισαγωγή τοξικών οργανισμών σε νέα περιβάλλοντα μπορεί να εισάγει παθογόνους μικροοργανισμούς και ασθένειες. Σε αρκετές περιπτώσεις αυτοί οι οργανισμοί έχουν αυξήσει σημαντικά την ανθρώπινη νοσηρότητα και θνησιμότητα των περιοχών αυτών. Το θαλάσσιο έρμα μπορεί να μεταφέρει το δονάκιο της χολέρας (Vibrio cholera), πολλούς ιούς, κολοβακτηρίδια κοπράνων (Εscherichia coli) και άλλους παθογόνους οργανισμούς από λιμάνι σε λιμάνι σε όλο τον κόσμο. Η επιβάρυνση του έρματος των πλοίων και του βιοφίλμ των δεξαμενών έρματος με βακτήρια και ιούς είναι σημαντική, γιατί το νερό σε πολλά λιμάνια σε όλο τον κόσμο είναι μολυσμένο από τα αστικά και άλλα λύματα.

Επιπτώσεις στη Δημόσια Υγεία Εκτός από βακτήρια και ιούς, το θαλάσσιο έρμα μπορεί επίσης να μεταφέρει και είδη μίκρο-φύκων, συμπεριλαμβανομένων και τοξικών ειδών τα οποία, υπό κατάλληλες συνθήκες, αναπαράγονται ανεξέλεγκτα σχηματίζοντας τις γνωστές «ερυθρές παλίρροιες – red tides». Οι επιδράσεις στην υγεία από τέτοιες καταστάσεις έχουν καταγραφεί και περιλαμβάνουν την επιβάρυνση οστρακοειδών, με σοβαρές συνέπειες (ακόμα και θάνατο) ατόμων που θα καταναλώσουν αυτά τα θαλασσινά.

Επιπτώσεις στη Δημόσια Υγεία Φόβοι για φαινόμενο που δεν αντιμετωπίζεται με τις μεθόδους που προτείνει ο ΙΜΟ: Δεν υπάρχει μηχανισμός που να αδειάζει τελείως τις δεξαμενές έρματος στο πέλαγος, με αποτέλεσμα να παραμένει ένα μέρος του θαλασσέρματος και ιζήματος στις δεξαμενές. Το βιοφιλμ που καλύπτει τις δεξαμενές έρματος και παράγεται από τους μικροοργανισμούς και μακροοργανισμούς, αποτελεί ένα είδος προστασίας για αυτούς τους οργανισμούς (↑ [βιοκτόνων] vs ελεύθερα) . Αν και η αλατότητα του νερού που ανταλλάσεται στις δεξαμενές έρματος μπορεί να είναι υψηλότερη και η θερμοκρασία του χαμηλότερη, οι συνθήκες μπορεί να πιο ευνοϊκές και ο αριθμός των ιών και παθογόνων οργανισμών να φτάσει σε σημαντικά υψηλότερα επίπεδα από ότι πριν την ανταλλαγή με νερό από τον ωκεανό.

Επιδημία χολέρας που συνδέθηκε με τη διεθνή μεταφορά και εκφόρτωση θαλάσσιου έρματος στο Περού το 1991. Η πλέον πιθανή εκδοχή για τη διάδοση της ασθένειας είναι : Το δονάκιο μειώνει 300 φορές τον όγκο του Προσροφάται από το ζωοπλανκτόν (αφθονία) Συγκιριακή αύξηση του φυτοπλανκτόν λόγω αυξημένης ηλιοφάνειας και θερμοκρασίας του νερού για την εποχή Η ανάπτυξη αυτή του φυτοπλανκτόν οδηγεί σε αύξηση του ζωοπλανκτόν, καθώς το φυτοπλανκτόν αποτελεί βασική πηγή τροφής του ζωοπλανκτόν.

Επιδημία χολέρας που συνδέθηκε με τη διεθνή μεταφορά και εκφόρτωση θαλάσσιου έρματος στο Περού το 1991. Τα δονάκια της χολέρας μεταφέρονται (με το ζωοπλανκτόν) στις εκβολές ποταμών, και σε οστρακοειδή και ψάρια που καταναλώνονται από τους κατοίκους των παράκτιων περιοχών, με αποτέλεσμα να μολυνθούν οι κάτοικοι Διαστάσεις επιδημίας, γιατί δεν υπάρχουν καλά αποχετευτικά δίκτυα, δεν τηρούνται οι κανόνες υγιεινής για το πόσιμο νερό, συνήθης πρακτική η κατανάλωση ωμών ή ημιμαγειρεμένων θαλασσινών. Διαδόθηκε σε όλη τη Νότια Αμερική επηρεάζοντας περισσότερο από ένα εκατομμύριο ανθρώπους, με τουλάχιστον 8000 θανάτους. Μέχρι το 1994 καταγράφηκαν 10,000 θάνατοι.

Θαλάσσερμα - Οι οργανισμοί To Ευρωπαϊκό μύδι (zebra mussel, Dreissena polymorpha Ο Αστερίας του Βόρειου Ειρηνικού (North Pacific Sea Star, Asterias amurensis) Κτενοφόρος τσούχτρα [American Comb Jellyfish (Ctenophora) Mnemiopsis leidyi)] Τα Τοξικά Δινομαστιγωτά (Toxic dinoflagellates) Τα Κινέζικα καβούρια (Chinese mitten grab)

Ο κύκλος ζωής των τοξικών αλγών (Δινομαστιγωτά) Ο άνθρωπος που καταναλώνει τα οστρακοειδή θα προσβληθεί από παραλυτική δηλητηρίαση Ευτροφισμό «κόκκινη παλίρροια» Ευνοϊκές περιβαλλοντικές συνθήκες Οστρακοειδή, (π.χ. στρείδια, μύδια, χτένια) Κύστες δινομαστιγωτών στο θαλάσσιο ίζημα

Παθογόνοι μικροοργανισμοί Οι μικροοργανισμοί που έχουν αναγνωρισθεί περιλαμβάνουν : Clostridium perfringens, είδος Σαλμονέλας Echercichia coli (Κολοβακτηρίδια κοπράνων) Vibrio cholerae (Δονάκιο χολέρας) Εντεροιοί Εντερόκοκκοι

ΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Ο Διεθνής Οργανισμός Ναυτιλίας (ΙΜΟ) έχει ασχοληθεί με το θέμα του έρματος από 1992. Με τα ψηφίσματα της Συνέλευσης του οργανισμού Α.774(18) του 1993 και Α.868(20) του 1997, έθεσε τις βάσεις για τις μελλοντικές ενέργειες του ΙΜΟ. Με την απόφαση Α.868(20) ο ΙΜΟ υιοθέτησε σειρά οδηγιών με τίτλο : «Οδηγίες για τον έλεγχο και τη διαχείριση του έρματος των πλοίων με σκοπό την ελαχιστοποίηση της μεταφοράς βλαβερών υδρόβιων και παθογόνων οργανισμών».

ΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Έγκριση από τη Διπλωματική Διάσκεψη του ΙΜΟ στο Λονδίνο την Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2004, της «Διεθνούς Σύμβασης για τον Έλεγχο και τη Διαχείριση του Έρματος και των Ιζημάτων Πλοίων» (International Convention for the Control and Management of Ship’ Ballast Water and Sediments, 2004)

Οι Οδηγίες του ΙΜΟ Οι Οδηγίες του ΙΜΟ προτείνεται να εφαρμόζονται σε εθελοντική βάση μέσω της εθνικής νομοθεσίας Οι Οδηγίες παρέχουν ένα περιεκτικό σύνολο πρακτικών μέτρων ελέγχου και διαχείρισης του έρματος Περιέχουν τα κεφάλαια : Ορισμοί, Πεδία Εφαρμογής, Στόχους, Διάδοση Πληροφοριών, Κατάρτιση και Εκπαίδευση, Διαδικασίες για Πλοία και για Λιμενικές Αρχές, Διαδικασίες Καταγραφής και Υποβολής Εκθέσεων, Λειτουργικές Διαδικασίες Πλοίων, Εκτιμήσεις Λιμενικών Αρχών, Επιβολή και Έλεγχος από Λιμενικές Αρχές, Μελλοντικές Εκτιμήσεις για ανταλλαγή έρματος και σχεδιασμό συστημάτων διαχείρισης έρματος. Περιέχουν 2 Παραρτήματα. 1ο Περιλαμβάνει ένα τυποποιημένο φύλλο ελέγχου των διαδικασιών ερματισμού/αφερματισμου που παραδίδεται στο λιμάνι προορισμού, και 2ο αναφέρεται στις διαδικασίες για την ασφαλή ανταλλαγή έρματος εν πλω.

Η νέα Σύμβαση Η νέα Σύμβαση παρέχει ένα ομοιόμορφο, τυποποιημένο, ρυθμιστικό καθεστώς διαχείρισης του έρματος. βασισμένο στις υπάρχουσες Οδηγίες του ΙΜΟ. Υιοθετεί μια προσέγγιση δύο κατευθύνσεων. 1η κατεύθυνση : η βασική απαίτηση (εφαρμόζεται σε όλα τα πλοία), και περιλαμβάνει την υποχρεωτική (μέσα σε ένα ορισμένο χρονοδιάγραμμα) ανάπτυξη ενός Σχεδίου Διαχείρισης Έρματος & Ιζημάτων και ενός Ημερολογίου Έρματος στο οποίο θα καταγράφονται οι διαδικασίες διαχείρισης του έρματος, καθώς και τη δυνατότητα ελέγχου του πλοίου από τις υπηρεσίες των λιμένων των κρατών που έχουν υιοθετήσει τη νέα Σύμβαση. Οι διαδικασίες αυτές είναι φανερό ότι μπορεί να είναι διαφορετικές ανάλογα με τον τύπο πλοίου. 2η κατεύθυνση : δίνει το δικαίωμα στα συμβαλλόμενα μέρη, χωριστά ή σε συνεργασία με άλλα συμβαλλόμενα μέρη, να εφαρμόσουν αυστηρότερα μέτρα προς την κατεύθυνση της πρόληψης, μείωσης και εξάλειψης της μεταφοράς των επιβλαβών υδρόβιων οργανισμών παθογόνων και μη, μέσω του ελέγχου και της διαχείρισης του ύδατος και των ιζημάτων έρματος των σκαφών, σύμφωνα πάντα με το διεθνές δίκαιο.

Η νέα Σύμβαση Η Σύμβαση προβλέπεται να τεθεί σε ισχύ 12 μήνες μετά από την επικύρωση 30 κρατών, που αντιπροσωπεύουν το 35 τοις εκατό της χωρητικότητας της παγκόσμιας εμπορικής ναυτιλίας (άρθρο 18). Σύμφωνα με το άρθρο 2 τα συμβαλλόμενα μέρη αναλαμβάνουν την υποχρέωση να εφαρμόσουν τις διατάξεις της Σύμβασης προκειμένου να αποτραπεί και να εξαληφθεί η μεταφορά των επιβλαβών υδρόβιων οργανισμών με το ύδωρ και τα ιζήματα του έρματος των σκαφών. Τονίζεται επίσης ότι τα συμβαλλόμενα μέρη πρέπει να εξασφαλίσουν ότι οι πρακτικές διαχείρισης έρματος που θα υιοθετήσουν δεν προκαλούν μεγαλύτερες επιπτώσεις στο περιβάλλον, την ανθρώπινη υγεία, την ιδιοκτησία και τους πόρους του κράτους τους ή άλλων κρατών.

Η νέα Σύμβαση Τα άρθρα 7 και 9 διαπραγματεύονται θέματα επιθεωρήσεων και πιστοποίησης πλοίων. Διατυπώνεται ότι τα σκάφη πρέπει για να επιθεωρούνται και να πιστοποιούνται, με βάση : Τις απαιτήσεις του Μέρους Β του Παραρτήματος που περιγράφονται στις κανονισμούς (regulations) Β-1 και Β-2. Τις απαιτήσεις που περιγράφονται στο Παράρτημα της Σύμβασης (Μέρος E) για την αρχική, τις ετήσιες και ενδιάμεσες επιθεωρήσεις, τις διαδικασίες πιστοποίησης και ανανέωσης του Πιστοποιητικού Διαχείρισης ΘαλάσσιουΈρματος (Ballast Water Management Certificate).

Κανονισμοί (regulations) Β-1 και Β-2. Ανάπτυξη και εφαρμογή ενός Σχεδίου Διαχείρισης Έρματος (Ballast Water Management Plan) το οποίο ανταποκρίνεται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του πλοίου και περιλαμβάνει λεπτομερή περιγραφή των ενεργειών που είναι απαραίτητες για την επεξεργασία του έρματος όπως αυτές προκύπτουν από τη μέθοδο που έχει επιλεγεί (κανονισμός Β-1) Ύπαρξη ενός Βιβλίου Έρματος (Ballast Water Record Book) όπου καταγράφεται πότε έγινε ο ερματισμός, πότε & αν έγινε μεταφορά σε άλλες δεξαμενές ή έτυχε κάποιας συγκεκριμένης επεξεργασίας. Επίσης καταγράφεται πότε και υπό ποίες συνθήκες έγινε ο αφερματισμός (προγραμματισμένος ή ατυχηματικός), ή αν χρησιμοποιήθηκαν ευκολίες υποδοχής ξηράς (κανονισμός Β-2).

Η νέα Σύμβαση Στα άρθρα 7 και 9 προβλέπεται επίσης, ο έλεγχος από υπαλλήλους λιμένων (port State control) του Βιβλίου Έρματος και της εγκυρότητας του Πιστοποιητικού Διαχείρισης Θαλάσσιου Έρματος. Επίσης οι ελεγκτές μπορεί να πραγματοποιήσουν δειγματοληψία από τις δεξαμενές έρματος, με σκοπό τον έλεγχο συμμόρφωσης με τον κανονισμό (regulation) D-2 ο οποίος περιγράφει τα όρια περιεκτικότητας του θαλάσσιου έρματος σε μικρόβια δείκτες που περιγράφονται αναλυτικά στον κανονισμό αυτό. Η σύμβαση προβλέπει ότι αν, μετά τους παραπάνω ελέγχους, δημιουργηθούν αμφιβολίες για την πιστή τήρηση διατάξεων της Σύμβασης από το πλοίο, μπορεί να πραγματοποιηθεί μια λεπτομερέστερη επιθεώρηση Από το άρθρο 12 (Article 12 Undue Delay to Ships) προβλέπεται ότι το συμβαλλόμενο μέρος που πραγματοποιεί την επιθεώρηση αυτή, υποχρεούται να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα έτσι ώστε να αποφευχθούν αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στο ελεγχόμενο πλοίο.

Regulation D-1 Ballast Water Exchange Standard - Ships performing Ballast Water exchange shall do so with an efficiency of 95 per cent volumetric exchange of Ballast Water. For ships exchanging ballast water by the pumping-through method, pumping through three times the volume of each ballast water tank shall be considered to meet the standard described. Pumping through less than three times the volume may be accepted provided the ship can demonstrate that at least 95 percent volumetric exchange is met. Regulation D-2 Ballast Water Performance Standard - Ships conducting ballast water management shall discharge less than 10 viable organisms per cubic metre greater than or equal to 50 micrometres in minimum dimension and less than 10 viable organisms per milliliter less than 50 micrometres in minimum dimension and greater than or equal to 10 micrometres in minimum dimension; and discharge of the indicator microbes shall not exceed the specified concentrations.

Η νέα Σύμβαση Οι συγκεκριμένες απαιτήσεις για το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της Σύμβασης περιλαμβάνονται στον Κανονισμό Β-3 με τίτλο Διαχείριση Θαλασσίου Έρματος στα Πλοία (Ballast Water Management for Ships). Συγκεκριμένα προβλέπεται: Τα πλοία που κατασκευάζονται πριν από το 2009, με απαιτήσεις έρματος μεταξύ 1500 και 5000 κυβικών μέτρων, θα πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές του Κανονισμού D-1 που αφορούν στα πρότυπα ανταλλαγής ύδατος έρματος ή τα πρότυπα του κανονισμού D-2, που αφορούν στα όρια του αριθμού των μικροοργανισμών που επιτρέπεται να υπάρχουν στις δεξαμενές έρματος.μέχρι το 2014. Μετά το 2014 θα πρέπει να πληρούν, κατ’ ελάχιστο, τις προδιαγραφές του Κανονισμού D-2.

Η νέα Σύμβαση Τα πλοία που κατασκευάζονται πριν από το 2009, με απαιτήσεις έρματος λιγότερο από 1500 ή μεγαλύτερο από 5000 κυβικών μέτρων, θα πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές του Κανονισμού D-1 που αφορούν στα πρότυπα ανταλλαγής ύδατος έρματος ή τα πρότυπα του κανονισμού D-2, που αφορούν στα όρια του αριθμού των μικροοργανισμών που επιτρέπεται να υπάρχουν στις δεξαμενές έρματος.μέχρι το 2016. Μετά το 2016 θα πρέπει να πληρούν, κατ’ ελάχιστο, τις προδιαγραφές του Κανονισμού D-2.

Η νέα Σύμβαση Τα πλοία που θα κατασκευαστούν το 2009 και μετά, με απαιτήσεις έρματος λιγότερο από 5000 κυβικών μέτρων, θα πρέπει να πληρούν τα πρότυπα του κανονισμού D-2, που αφορούν στα όρια του αριθμού των μικροοργανισμών που επιτρέπεται να υπάρχουν στις δεξαμενές έρματος.μέχρι το 2016. Μετά το 2016 θα πρέπει να πληρούν, κατ’ ελάχιστο, τις προδιαγραφές του Κανονισμού D-2.

Η νέα Σύμβαση Τα πλοία που θα κατασκευαστούν το 2009 και μεχρι το 2012, με απαιτήσεις έρματος 5000 κυβικών μέτρων, θα πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές του Κανονισμού D-1 που αφορούν στα πρότυπα ανταλλαγής ύδατος έρματος ή τα πρότυπα του κανονισμού D-2, που αφορούν στα όρια του αριθμού των μικροοργανισμών που επιτρέπεται να υπάρχουν στις δεξαμενές έρματος μέχρι το 2016. Μετά το 2016 θα πρέπει να πληρούν, κατ’ ελάχιστο, τις προδιαγραφές του Κανονισμού D-2. Τα πλοία που θα κατασκευαστούν το 2012 και μετά, με απαιτήσεις έρματος 5000 κυβικών μέτρων, θα πρέπει να πληρούν τα πρότυπα του κανονισμού D-2, που αφορούν στα όρια του αριθμού των μικροοργανισμών που επιτρέπεται να υπάρχουν στις δεξαμενές έρματος.

Διαδικασίες και Εναλλακτικοί Τρόποι Διαχείρισης Έρματος Να πληρούν τα παρακάτω κριτήρια : 1ον να μην επηρεάζεται η ασφάλεια του πλοίου και των επιβαινόντων. 2ον να είναι περιβαλλοντικά φιλικές (να μην δημιουργεί περισσότερα περιβαλλοντικά προβλήματα από όσα λύνει). 3ον να έχουν πρακτική εφαρμογή. 4ον να είναι συμβατές με τις λειτουργίες και τα κατασκευαστικά χαρακτηριστικά του πλοίου. 5ον να είναι ανταποδοτικές (cost effective) 6ον να είναι βιολογικά αποδοτικές (σε σχέση με την απομάκρυνση, τον θάνατο ή αδρανοποίηση των οργανισμών και παθογόνων που βρίσκονται στο έρμα).

Μέθοδος ανταλλαγής του έρματος με νερό από τον ωκεανό (μειονεκτήματα) Για ορισμένους τύπους πλοίων σε συγκεκριμένες καιρικές συνθήκες, οι διαδικασίες ερματισμού – αφερματισμού εν πλω, αυξάνουν την επικινδυνότητα θέτοντας σε κίνδυνο την ευστάθεια και την κατασκευαστική ακεραιότητα του πλοίου. Μερικά πλοία μπορεί να μην έχουν τα υδραλικά δίκτυα, την σωστή διάταξη των δεξαμενών και επαρκή δυναμικότητα άντλησης για την ανταλλαγή εν πλω. Πολλά ταξίδια είναι μικρής διάρκειας, για πλήρη ανταλλαγή έρματος εν πλω. Αν και θεωρητικά είναι δυνατόν να ανταλλάξουμε έως και 99% του όγκου του μεταφερόμενου έρματος, η βιολογική όμως αποτελεσματικότητα της διαδικασίας διαφέρει από περίπτωση σε περίπτωση.  

Εναλλακτικές Μέθοδοι Διαχείρισης Θαλάσσιου Έρματος Συστήματα διήθησης (φίλτρα) και φυσικού διαχωρισμού. Χημικά βιοκτόνα – οξειδωτικά και μη. Θερμικές τεχνικές. Τεχνικές ηλεκτρικών παλμών και πλάσματος παλμών Υπεριώδης ακτινοβολία. Ακουστικά Συστήματα Υπερήχων. Μαγνητικά πεδία. Ανεπάρκεια οξυγόνου. Επεξεργασία με όζον. Βιολογικές μέθοδοι. Χρήση υφαλοχρωμάτων. Παράδοση σε ευκολίες υποδοχής ξηράς Συνδυασμοί των ανωτέρω.

General Obligations Under Article 2 General Obligations Parties undertake to give full and complete effect to the provisions of the Convention and the Annex in order to prevent, minimize and ultimately eliminate the transfer of harmful aquatic organisms and pathogens through the control and management of ships' ballast water and sediments. Parties are given the right to take, individually or jointly with other Parties, more stringent measures with respect to the prevention, reduction or elimination of the transfer of harmful aquatic organisms and pathogens through the control and management of ships' ballast water and sediments, consistent with international law. Parties should ensure that ballast water management practices do not cause greater harm than they prevent to their environment, human health, property or resources, or those of other States. Reception facilities Under Article 5 Sediment Reception Facilities Parties undertake to ensure that ports and terminals where cleaning or repair of ballast tanks occurs, have adequate reception facilities for the reception of sediments.

Survey, certification and inspection Ships are required to be surveyed and certified (Article 7 Survey and certification) and may be inspected by port State control officers (Article 9 Inspection of Ships) who can verify that the ship has a valid certificate; inspect the Ballast Water Record Book; and/or sample the ballast water. If there are concerns, then a detailed inspection may be carried out and "the Party carrying out the inspection shall take such steps as will ensure that the ship shall not discharge Ballast Water until it can do so without presenting a threat of harm to the environment, human health, property or resources." All possible efforts shall be made to avoid a ship being unduly detained or delayed (Article 12 Undue Delay to Ships).

Annex - Section A General Provisions This includes definitions, application and exemptions. Under Regulation A-2 General Applicability: "Except where expressly provided otherwise, the discharge of Ballast Water shall only be conducted through Ballast Water Management, in accordance with the provisions of this Annex." Annex - Section B Management and Control Requirements for Ships Ships are required to have on board and implement a Ballast Water Management Plan approved by the Administration (Regulation B-1). The Ballast Water Management Plan is specific to each ship and includes a detailed description of the actions to be taken to implement the Ballast Water Management requirements and supplemental Ballast Water Management practices. Ships must have a Ballast Water Record Book (Regulation B-2) to record when ballast water is taken on board; circulated or treated for Ballast Water Management purposes; and discharged into the sea. It should also record when Ballast Water is discharged to a reception facility and accidental or other exceptional discharges of Ballast Water The specific requirements for ballast water management are contained in regulation B-3 Ballast Water Management for Ships.

Other methods of ballast water management may also be accepted as alternatives to the ballast water exchange standard and ballast water performance standard, provided that such methods ensure at least the same level of protection to the environment, human health, property or resources, and are approved in principle by IMO's Marine Environment Protection Committee (MEPC). Under Regulation B-4 Ballast Water Exchange, all ships using ballast water exchange should: whenever possible, conduct ballast water exchange at least 200 nautical miles from the nearest land and in water at least 200 metres in depth, taking into account Guidelines developed by IMO; in cases where the ship is unable to conduct ballast water exchange as above, this should be as far from the nearest land as possible, and in all cases at least 50 nautical miles from the nearest land and in water at least 200 metres in depth. When these requirements cannot be met areas may be designated where ships can conduct ballast water exchange. All ships shall remove and dispose of sediments from spaces designated to carry ballast water in accordance with the provisions of the ships' ballast water management plan (Regulation B-4).

Annex - Section D Standards for Ballast Water Management There is a ballast water exchange standard and a ballast water performance standard. Ballast water exchange could be used to meet the performance standard: Regulation D-1 Ballast Water Exchange Standard - Regulation D-2 Ballast Water Performance Standard - The indicator microbes, as a human health standard, include, but are not be limited to: a. Toxicogenic Vibrio cholerae (O1 and O139) with less than 1 colony forming unit (cfu) per 100 milliliters or less than 1 cfu per 1 gram (wet weight) zooplankton samples ; b. Escherichia coli less than 250 cfu per 100 milliliters; c. Intestinal Enterococci less than 100 cfu per 100 milliliters. Ballast Water Management systems must be approved by the Administration in accordance with IMO Guidelines (Regulation D-3 Approval requirements for Ballast Water Management systems). These include systems which make use of chemicals or biocides; make use of organisms or biological mechanisms; or which alter the chemical or physical characteristics of the Ballast Water. Prototype technologies Regulation D-4 covers Prototype Ballast Water Treatment Technologies. It allows for ships participating in a programme approved by the Administration to test and evaluate promising Ballast Water treatment technologies to have a leeway of five years before having to comply with the requirements.

Review of standards Under regulation D-5 Review of Standards by the Organization, IMO is required to review the Ballast Water Performance Standard, taking into account a number of criteria including safety considerations; environmental acceptability, i.e., not causing more or greater environmental impacts than it solves; practicability, i.e., compatibility with ship design and operations; cost effectiveness; and biological effectiveness in terms of removing, or otherwise rendering inactive harmful aquatic organisms and pathogens in ballast water. The review should include a determination of whether appropriate technologies are available to achieve the standard, an assessment of the above mentioned criteria, and an assessment of the socio-economic effect(s) specifically in relation to the developmental needs of developing countries, particularly small island developing States. Annex- Section E Survey and Certification Requirements for Ballast Water Management Gives requirements for initial renewal, annual, intermediate and renewal surveys and certification requirements. Appendices give form of Ballast Water Management Certificate and Form of Ballast Water Record Book.

Συμπεράσματα The BWM Convention entered into force on 8 September 2017.  Νέες προσεγγίσεις για τα νέα πλοία : περιορισμό των συνολικών απαιτήσεων μεταφοράς θαλασσέρματος βελτίωση της ασφάλειας κατά την ανταλλαγή θαλασσέρματος στη θάλασσα ενσωμάτωση σχεδιασμών κατασκευής δικτύων που κατακρατούν μικρότερη ποσότητα ιζήματος και είναι ευκολότερα στο καθαρισμό.

Συμπεράσματα Δύσκολος ο καθορισμός αποτελεσματικών τεχνικών επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος : Ποικιλία των τύπων των πλοίων Ποικιλία των πλόων που εκτελούν Ποικιλία των περιοχών που κινούνται και των λιμένων που επισκέπτονται. Μεγάλες αποστάσεις μεταξύ λιμένων Πλοία καταπλέουν σε πολλά λιμάνια κατά την διάρκεια ενός ταξιδιού. Η ποσότητα που μεταφέρεται ή απορρίπτεται μεταβάλλεται (ποσότητα του μεταφερόμενου φορτίου, καιρικές συνθήκες) Περιορισμοί ιπποδύναμης και διαθέσιμου χώρου στα πλοία Θέματα ασφάλειας για το πλοίο και τους επιβαίνοντες

Συμπεράσματα Επί του παρόντος δεν φαίνεται να υπάρχουν συστήματα και τεχνικές που να αντιμετωπίζουν ολοκληρωμένα και αποτελεσματικά την απομάκρυνση ανεπιθύμητων και εν δυνάμει βλαβερών θαλάσσιων οργανισμών, από το έρμα του πλοίου, και συγχρόνως να είναι ανταποδοτικές, και πρακτικά εφαρμόσιμες. Διαφαίνεται η ανάγκη ανάπτυξης και εφαρμογής διεθνών κανονισμών και διαδικασιών για την αξιολόγηση των νέων τεχνολογιών Ανάγκη ανάπτυξης νέων μεθόδων πιστοποίησης της συμμόρφωσης, έτσι ώστε τόσο τα πλοία όσο και οι αρμόδιες Αρχές να μπορούν άμεσα και με αποτελεσματικό τρόπο να διασφαλίζουν ότι ικανοποιούνται τα διεθνή αυτά πρότυπα.

Είδη Προέλευση Τοποθεσία Dinoflagellates Gymnodinium catenatum Ιαπωνία Αυστραλία Comb Jellyfish (Ctenophora) Mnemiopsis leidyi American Comb Jellyfish Βόρεια Αμερική Μαύρη Θάλασσα & Θάλασσα του Azov Polychaete Worms (Annelida) Marenzelleria viridis Spionid Tubeworm Δυτική & Βόρεια Ευρώπη Mussels and Clams (Bivalvia) Ensis americanus American Razor Clam Musculista senhousia Japanese Mussel Νέα Ζηλανδία Crabs (Decapoda) Charybdis helleri Indo-Pacific Swimming Crab Μεσόγειος Κολομβία, Βενεζουέλα, Κούβα & Η.Π.Α. Seastar (Asteroidea) Asterias amurensis North Pacific Seastar