Αρχή Διασφάλισης & Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Ε ΘΝΙΚΟ & Κ ΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ «Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας ΕΚΠΑ» Κωνσταντίνος Μπουρλετίδης Γενικός Συντονιστής ΜΟΔΙΠ ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ.
«ΜΟΔΙΠ του ΓΠΑ» με απλά λόγια…. Διαδικασία της Αξιολόγησης Η Αξιολόγηση είναι μία περιοδική διαδικασία Κάθε ακαδ. έτος: Ετήσια Εσωτερική Έκθεση ή Ετήσια.
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
 Αθανάσιος Κουστέλιος Αναπληρωτής Πρύτανη Παν. Θεσσαλίας 5 η Σύνοδος Αναπλ. Πρύτανη - Αντιπρυτάνεων Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Προσωπικού.
Η ΑΞΙΟΛΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
Οφέλη και Προοπτικές Χρηματοδότησης μέσω Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Ροζάννα Σεμερτζιάν Υπεύθυνη Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Γραφείο Στήριξης Ερευνητικών & Αναπτυξιακών.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ε.Ε.Δ.Ε - Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. – Ι.Μ.Δ.Δ.Α. « Το Μεταβατικό Σύστημα επιβεβαίωσης της διαχειριστικής επάρκειας των Ο.Τ.Α. » Εισηγητής: Γούπιος Γιάννης Δ/ντής Ανάπτυξης.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
24/01/2012 Studying at the School of English Οι σπουδές στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ.
H Αξιολόγηση στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Θεσσαλονίκη, 20-21/9/2012 ΚΕΔΕΑ ΑΠΘ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ. ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Συγκρότηση Επιτροπής Εσωτερικής Αξιολόγησης – Φεβρουάριος 2008 Εσωτερική Αξιολόγηση.
Ημερίδα ΜΟΔΙΠ «Η εμπειρία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών» Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ομιλητής : Αθανάσιος Πάπιστας.
"ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΕΙ" Θεοδωράκης Γιάννης.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Σύστημα Διαxείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ) ΑΠΘ Αίθουσα Συγκλήτου 13 Ιουλίου 2012.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
Ιωάννης Βλάχος Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Μέλος Α.ΔΙ.Π. Bologna Expert Α. Σ. Κ. T. ΑΘΗΝΑ Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Έλεγχοι : Διαδικασίες - Ευρήματα “ Έκθεση Ελέγχου χωρίς παρατηρήσεις” Αθήνα, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, 22 Οκτωβρίου 2015 Φίλιππος Κουμπούνης Υπεύθυνος Οικονομικής.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Τρίτη 25 Απριλίου 2017
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 Σημεία Βελτίωσης Ελευθερία Ν. Γωνίδα Αναπλ
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Πρακτική Άσκηση Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Απολογισμός
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Erasmus EMaTTech.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Συνοπτική Παρουσίαση ΑΠΘ Πρύτανης Περικλής Α. Μήτκας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχή Διασφάλισης & Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση Πρότυπα Ποιότητας: Απαιτήσεις και Τεκμηρίωση qdata@adip.gr Δρ Χριστίνα Μπέστα Γενική Διευθύντρια της ΑΔΙΠ Δρ Νικόλαος Γεωργιάδης Διεύθυνση Πληροφοριακών Συστημάτων και Τεκμηρίωσης

Περιεχόμενα Εισαγωγή Η ποιότητα της Ανώτατης Εκπαίδευσης ως αποστολή της ΑΔΙΠ Τι είναι η ακαδημαϊκή πιστοποίηση Αναμενόμενα αποτελέσματα της πιστοποίησης Σύγκριση Πιστοποίησης και Αξιολόγησης Οι Σημαντικότερες Απαιτήσεις του Προτύπου Υλικό Τεκμηρίωσης Προετοιμασία πιστοποίησης

Εισαγωγή Η Διασφάλιση Ποιότητας της Ανώτατης Εκπαίδευσης όπως διατυπώθηκε με τη μορφή αρχών και κατευθυντηρίων οδηγιών του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης - ΕΧΑΕ (2015 Ερεβάν) έλαβε υπόψη της Την έντονη διεθνοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης Τη διάδοση της ψηφιακής μάθησης Τις νέες μορφές διεξαγωγής των προγραμμάτων σπουδών

Εισαγωγή Οι Κατευθυντήριες Οδηγίες του ΕΧΑΕ (ESG 2015) εστιάζουν Στη φοιτητοκεντρική μάθηση ευέλικτο μαθησιακό περιβάλλον Στις διαδικασίες διεθνοποίησης και αναγνώρισης των σπουδών πλαίσια προσόντων, ECTS και παράρτημα διπλώματος Στη στρατηγική διοίκηση των ΑΕΙ πολιτική ποιότητας ως μέρος της στρατηγικής

Η ποιότητα της Ανώτατης Εκπαίδευσης ως αποστολή της ΑΔΙΠ Αξιοποίηση των ελληνικών ΑΕΙ, ως βασικών συντελεστών της ανόρθωσης της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας για την αντιμετώπιση της κρίσης και την εφαρμογή ενός νέου μοντέλου ανάπτυξης της χώρας. Η ανώτατη εκπαίδευση, στις επόμενες δεκαετίες, θα πρέπει να διαδραματίσει έναν κεντρικό ρόλο για τη μετατροπή της εθνικής οικονομίας σε μια παραγωγική οικονομία, βασισμένη στη γνώση και την καινοτομία, με ελκυστικά ΑΕΙ, που θα παράγουν επιστήμονες με δημιουργικό τρόπο σκέψης, ευρεία μόρφωση και γνώσεις αιχμής, σε μια χώρα με υψηλή ποιότητα ζωής και πολιτισμού, χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς.

Τι είναι η Ακαδημαϊκή Πιστοποίηση Ορισμός Η πιστοποίηση είναι διαδικασία εξωτερικής αξιολόγησης με βάση συγκεκριμένα, προκαθορισμένα, διεθνώς αποδεκτά και εκ των προτέρων δημοσιοποιημένα ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια και δείκτες, εναρμονισμένα με τις Αρχές και Κατευθυντήριες Οδηγίες για τη Διασφάλιση Ποιότητας στον ΕΧΑΕ (European Standards Guidelines 2015) Η ακαδημαϊκή πιστοποίηση αφορά Σε όλα τα προγράμματα σπουδών της Ανώτατης Εκπαίδευσης και των τριών κύκλων και κάθε μορφής (διασυνοριακά, διακρατικά, e-learning), τα Δια Βίου Μάθησης και τα Εσωτερικά Συστήματα Διασφάλισης Ποιότητας των Ιδρυμάτων

Τι είναι η Ακαδημαϊκή Πιστοποίηση Βασικές αρχές Ο σχεδιασμός, η παρακολούθηση και η αναθεώρηση των Προγραμμάτων Σπουδών έτσι ώστε να βρίσκονται στην αιχμή της επιστήμης, να είναι ελκυστικά και συνδεδεμένα με την αγορά εργασίας Η προσφορά μαθησιακών δυνατοτήτων συνδεδεμένων με την έρευνα και την καινοτομία στο πλαίσιο μιας φοιτητοκεντρικής προσέγγισης Η εφαρμογή της Διασφάλισης Ποιότητας υποστηριζόμενη από ροή δεδομένων και πληροφοριών με σκοπό την αποτελεσματική διαχείριση των Προγραμμάτων Σπουδών

Αναμενόμενα Αποτελέσματα της Πιστοποίησης Η πιστοποίηση ποιότητας των Προγραμμάτων Σπουδών λειτουργεί Ως μέσον εξακρίβωσης της συμμόρφωσής τους με τις απαιτήσεις του προτύπου ποιότητας Ως καταλύτης για τη βελτίωσή τους Ως νέα προοπτική στη διεθνή ανταγωνιστικότητα των απονεμόμενων τίτλων Σημειωτέο ότι μέχρι το 2020, σύμφωνα με το ανακοινωθέν του Ερεβάν, οι ακαδημαϊκοί τίτλοι των αποφοίτων των ευρωπαϊκών ΑΕΙ θα αναγνωρίζονται αυτόματα

Σύγκριση Πιστοποίησης και Αξιολόγησης ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Επίσημη απόφαση από μια αναγνωρισμένη Αρχή για τη συμμόρφωση ενός ΠΣ ή ΕΣΔΠ, με τα ελάχιστα κριτήρια ποιότητας Προκαθορισμένες συνέπειες: Δικαίωμα λειτουργίας ΠΣ. Η μη πιστοποίηση οδηγεί, κατά περίπτωση, σε κατάργηση ή αναστολή λειτουργίας μετά από απόφαση του Υπουργού Δυνητικές αποφάσεις: (α) Ναι, (β) Ναι υπό όρους, (γ) Όχι ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (αποτίμηση) Βασικός στόχος είναι η υποστήριξη του Ιδρύματος ή του Τμήματος για την εφαρμογή των διαδικασιών διασφάλισης ποιότητας Εστιάζει στην ανάπτυξη μιας εσωτερικής κουλτούρας ποιότητας του Ιδρύματος Οδηγεί σε συστάσεις για βελτίωση, αλλαγή, αναπροσανατολισμό και επανασχεδίαση ΚΟΙΝΑ ΣΗΜΕΙΑ Η εσωτερική αξιολόγηση (αυτοαξιολόγηση) Η εξωτερική αξιολόγηση από Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων Η πιστοποίηση υπερκαλύπτει την αξιολόγηση

Οι Σημαντικότερες Απαιτήσεις του Προτύπου (α’) Εφαρμογή μιας πολιτικής ποιότητας του Τμήματος συνδεδεμένης με τη στρατηγική του Ιδρύματος Η πολιτική ποιότητας διατυπώνεται στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάλυσης και στοχοθεσίας του Τμήματος Η πολιτική ποιότητας έχει ως αντικείμενο τη θέσπιση ειδικών στόχων για τη βελτίωση της ποιότητας του Προγράμματος Σπουδών που προσφέρει το Τμήμα Επικοινώνηση της πολιτικής ποιότητας στο εσωτερικό του Τμήματος και στα ενδιαφερόμενα μέρη

Οι Σημαντικότερες Απαιτήσεις του Προτύπου (β’) Σχεδιασμός και έγκριση Προγραμμάτων Σπουδών Διατύπωση των στόχων, του γνωστικού αντικειμένου, της δομής και των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων του Προγράμματος Σπουδών Κριτήρια σχεδιασμού ή αναθεώρησης του Προγράμματος Σπουδών είναι Επικαιροποίηση του γνωστικού αντικειμένου Σύγκριση των αναγκών της αγοράς εργασίας με τα ακαδημαϊκά και επαγγελματικά προσόντα των αποφοίτων Ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα του Προγράμματος Σπουδών (σύγκριση με ομοειδή και αξιολόγηση των διαθέσιμων πόρων)

Οι Σημαντικότερες Απαιτήσεις του Προτύπου (γ’) Φοιτητοκεντρική μάθηση, διδασκαλία και μέθοδοι αξιολόγησης των φοιτητών Παροχή κινήτρων και δημιουργία μαθησιακού περιβάλλοντος για την επιτυχή και έγκαιρη ολοκλήρωση των σπουδών Ελκυστικότερο μαθησιακό περιβάλλον Ποικιλία μεθόδων διδασκαλίας και αξιολόγησης των επιδόσεων των φοιτητών Αποφυγή του μοντέλου Ίδρυμα – εξεταστικό κέντρο και εφαρμογή της οργανωμένης ακαδημαϊκής μάθησης Μέτρηση της ικανοποίησης των φοιτητών (ερωτηματολόγια)

Οι Σημαντικότερες Απαιτήσεις του Προτύπου (δ’) Εισαγωγή φοιτητών, στάδια φοίτησης, αναγνώριση σπουδών και λήψη πτυχίων Οι όροι και οι διαδικασίες που διέπουν τις σπουδές θα πρέπει να περιλαμβάνονται σε δημοσιευμένους κανονισμούς σπουδών (π.χ. μεταφορά πιστωτικών μονάδων μεταξύ διαφορετικών Ιδρυμάτων της Ευρώπης κ.ά.) Παράρτημα Διπλώματος (περιεχόμενο και επίπεδο σπουδών) Πιστοποιητικά ειδίκευσης ή απόκτησης ακαδημαϊκών προσόντων

Οι Σημαντικότερες Απαιτήσεις του Προτύπου (ε’) Διασφάλιση επιπέδου γνώσεων και ικανοτήτων του Διδακτικού Προσωπικού Προϋποθέσεις ή/και κριτήρια εξέλιξης μεταξύ των βαθμίδων σε γραπτό κανονισμό Κατανομή πιστώσεων (π.χ. για συμμετοχή σε συνέδρια) Κίνητρα για ερευνητικές επιδόσεις (π.χ. βραβεία, διακρίσεις, ακαδημαϊκά προνόμια κ.ά.) Πολιτική χρηματοδότησης διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, τεχνοβλαστών ή άλλων μορφών μεταφοράς τεχνολογίας/γνώσης

Οι Σημαντικότερες Απαιτήσεις του Προτύπου (στ’) Μαθησιακοί πόροι και φοιτητική στήριξη Περιοδική αξιολόγηση επάρκειας υποδομών και υπηρεσιών Συστήματα παρακολούθησης, συντήρησης και υποστήριξης Κανονισμοί και ενημερωτικοί οδηγοί χρήσης Εσωτερική κατανομή των διαθέσιμων πόρων ανάλογα με τις ανάγκες και το εσωτερικό θεσμικό πλαίσιο Ανθρώπινο δυναμικό υποστήριξης υποδομών και υπηρεσιών

Οι Σημαντικότερες Απαιτήσεις του Προτύπου (ζ) Διαχείριση πληροφοριών Λειτουργία πληροφοριακών συστημάτων για τη διαχείριση δεδομένων φοιτητών, διδασκόντων, μαθημάτων, διδασκαλίας, υπηρεσιών κ.λπ. Λήψη αποφάσεων βασισμένη στα δεδομένα Αξιοποίηση των δεδομένων για την παραγωγή δεικτών παρακολούθησης της ποιότητας

Οι Σημαντικότερες Απαιτήσεις του Προτύπου (η’) Δημόσια πληροφόρηση Δημοσιοποίηση μέσω του ιστοχώρου του Τμήματος όλων των πληροφοριών και δραστηριοτήτων, που είναι χρήσιμες για τους φοιτητές, υποψηφίους, αποφοίτους, ενδιαφερόμενους φορείς και κοινό

Οι Σημαντικότερες Απαιτήσεις του Προτύπου (θ’) Περιοδική εσωτερική αξιολόγηση του ΠΠΣ Η εσωτερική αξιολόγηση γίνεται μέσω του Εσωτερικού Συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας (ΕΣΔΠ) του Ιδρύματος ετησίως. Ιδιαιτέρως εξετάζονται Ο σύγχρονος χαρακτήρας του γνωστικού αντικειμένου Οι μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς εργασίας και της κοινωνίας Η πορεία και ολοκλήρωση των σπουδών Η αποτελεσματικότητα των διαδικασιών αξιολόγησης των φοιτητών Τα δεδομένα των ερωτηματολογίων ικανοποίησης των φοιτητών Τα δεδομένα ποιότητας του διδακτικού προσωπικού (διδακτικό, ερευνητικό έργο) Το μαθησιακό περιβάλλον και οι υποστηρικτικές υπηρεσίες

Οι Σημαντικότερες Απαιτήσεις του Προτύπου (ι’) Περιοδική εξωτερική αξιολόγηση του ΠΠΣ Η πιστοποίηση πραγματοποιείται με διαδικασίες εξωτερικής αξιολόγησης από Επιτροπές Ανεξάρτητων Εμπειρογνωμόνων Η πιστοποίηση έχει συγκεκριμένη διάρκεια (4 έτη) και στη συνέχεια διενεργείται επαναπιστοποίηση Η εξωτερική αξιολόγηση λαμβάνει υπόψη την πρόοδο που συντελέστηκε βάσει των συστάσεων της προηγούμενης εξωτερικής αξιολόγησης (πρόγραμμα δράσης – βελτίωση)

Υλικό Τεκμηρίωσης Έντυπο πρότασης (έως 40 σελίδες) Δεδομένα ΟΠΕΣΠ Οδηγός Σπουδών του ΠΠΣ (περιλαμβάνονται μαθησιακά αποτελέσματα) Περιγράμματα μαθημάτων για όλα τα μαθήματα Κανονισμός σπουδών και λοιποί κανονισμοί (π.χ. κινητικότητας, πρακτικής άσκησης κ.λπ.) Στοχοθεσία και προγραμματισμός δράσεων για το ΠΠΣ Ερωτηματολόγια φοιτητών και αποτελέσματα επεξεργασίας τους Εσωτερική επιθεώρηση, ανασκόπηση ΠΠΣ από την ΜΟΔΙΠ (πρακτικό ΜΟΔΙΠ) Λοιπό υλικό τεκμηρίωσης (π.χ. μελέτες απορρόφησης αποφοίτων, ερευνητικές επιδόσεις κ.λπ.)

Υλικό Τεκμηρίωσης - ΟΠΕΣΠ Στόχοι του ΟΠΕΣΠ Υποστήριξη διαδικασιών Πιστοποίησης ΕΣΔΠ και ΠΣ των Ιδρυμάτων Παραγωγή αναφορών από το Σύστημα Επιχειρηματικής Ευφυΐας (ΒΙ) του ΟΠΕΣΠ με αποδέκτες: Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα Επιτροπές Πιστοποίησης Ενδιαφερόμενα μέρη

Υλικό Τεκμηρίωσης - ΟΠΕΣΠ Ετήσια συλλογή ποσοτικών δεδομένων ποιότητας του προηγούμενου ακαδημαϊκού και ημερολογιακού έτους Θεματικές ενότητες δεδομένων ανά ακαδημαϊκή οντότητα του Ιδρύματος: Ίδρυμα Τμήμα Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Πρόγραμμα Διδακτορικών Σπουδών

Υλικό Τεκμηρίωσης - ΟΠΕΣΠ Η λειτουργία του ΟΠΕΣΠ αντικαθιστά τη συμπλήρωση των 19 Πινάκων με τα περίπου 1.300 πεδία, που απαιτούσε η Έκθεση αυτοαξιολόγησης του Τμήματος. Το πλήθος πεδίων του ΟΠΕΣΠ (325 για το Τμήμα) Τύπος Δεδομένων Ίδρυμα Τμήμα ΠΠΣ ΠΜΣ Δρ Πλήθος Πεδίων Αριθμός 144 130 95 22 17 408 Ποσοστό 2 19 Ν/Ο 30 10 14 12 1 67 Λίστα Ημερομηνία 7 178 140 129 37 503

Υλικό Τεκμηρίωσης - ΟΠΕΣΠ Ακαδημαϊκή οντότητα Ενότητα Συνοπτική περιγραφή δεδομένων Ίδρυμα Χωροταξία Στοιχεία για την γεωγραφική κατανομή των μονάδων και υπηρεσιών του Ιδρύματος. Εκπαίδευση Συγκεντρωτικά στοιχεία προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών, αποφοίτων, υποψηφίων διδακτόρων και διδακτόρων του Ιδρύματος. Διοικητικές υπηρεσίες Στοιχεία για τις διοικητικές υπηρεσίες του Ιδρύματος (υποστήριξη Διοίκησης, ΜΟΔΙΠ, Υπηρεσία Προσωπικού, Οικονομική Υπηρεσία, Τεχνική Υπηρεσία, ΕΛΚΕ, ΔΑΣΤΑ, Γραφείο Διαμεσολάβησης, Γραμματείες, Βιβλιοθήκη, Διδασκαλεία, κέντρα άθλησης κ.α.) Οικονομικά στοιχεία Στοιχεία για την χρηματοδότηση και τις δαπάνες Τακτικού Προϋπολογισμού του Ιδρύματος. Υποδομές - υπηρεσίες Στοιχεία για τις υποδομές και τις προσφερόμενες υπηρεσίες του Ιδρύματος (εγκαταστάσεις, αίθουσες, εργαστήρια, ψηφιακές υπηρεσίες, Βιβλιοθήκες κ.α.). Έρευνα Στοιχεία για την ερευνητική δραστηριότητα του Ιδρύματος (παραγωγή και αναγνώριση ερευνητικού έργου, ερευνητικά έργα, κέντρα αριστείας κ.α.). Φοιτητική μέριμνα Στοιχεία για την σίτιση, την στέγαση, την φροντίδα υγείας, την συμβουλευτική των φοιτητών κ.α. Ακαδημαϊκή - κοινωνική υπευθυνότητα Στοιχεία για την αειφορία και την οικονομική και κοινωνική πολιτική του Ιδρύματος. Εσωτερικό Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας Στοιχεία για το Εσωτερικό Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας των ΑΕΙ (δομές και διαδικασίες, αξιολογήσεις, επιθεωρήσεις, συμμετοχή εξωτερικών φορέων, παρακολούθηση αποφοίτων, διαδικασίες ακρόασης της γνώμης των φοιτητών, πληροφοριακά συστήματα, ερωτηματολόγια φοιτητών κ.α.).

Υλικό Τεκμηρίωσης - ΟΠΕΣΠ Ακαδημαϊκή οντότητα Ενότητα Συνοπτική περιγραφή δεδομένων Τμήμα Ταυτότητα Γενικά στοιχεία του Τμήματος (τομείς, προγράμματα σπουδών, χωροταξία κ.α.) Προσωπικό Στοιχεία για το ακαδημαϊκό, διοικητικό και λοιπό προσωπικό του Τμήματος (πληθυσμός, εξέλιξη, συνταξιοδότηση, μίσθωση, κινητικότητα, προσλήψεις κ.α.) Οικονομικά στοιχεία Στοιχεία για την χρηματοδότηση του Τμήματος. Υποδομές - υπηρεσίες Στοιχεία για τις υποδομές και τις προσφερόμενες υπηρεσίες του Τμήματος (αίθουσες, εργαστήρια, βιβλιοθήκες, ψηφιακές υπηρεσίες, συμβουλευτική φοιτητών, ηλεκτρονική τάξη κ.α.) Έρευνα Στοιχεία για την ερευνητική δραστηριότητα του Τμήματος (παραγωγή και αναγνώριση ερευνητικού έργου, στοιχεία για τα ερευνητικά έργα κ.α.)

Υλικό Τεκμηρίωσης - ΟΠΕΣΠ Ακαδημαϊκή οντότητα Ενότητα Συνοπτική περιγραφή δεδομένων Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Γενικά στοιχεία ΠΠΣ Γενικά στοιχεία που περιγράφουν το Πρόγραμμα Σπουδών (ημερομηνίες ίδρυσης και τελευταίας αναμόρφωσης, γλώσσα κ.α.), την δομή και οργάνωσή του (σύνολα και κατηγοριοποίηση μαθημάτων, πρακτική άσκηση και διπλωματική εργασία κ.α.) και θέματα σχεδιασμού και τρόπου κατάρτισης του Προγράμματος. Φοιτητές Στοιχεία που αφορούν τον φοιτητικό πληθυσμό (πλήθος, εξέλιξη, διάρκεια σπουδών, τρόπος εισαγωγής, επιδόσεις, κινητικότητα, προσβασιμότητα, απορρόφηση κ.α.) Πρακτική άσκηση Γενικά στοιχεία σχετικά με την πρακτική άσκηση των φοιτητών. Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Γενικά στοιχεία ΠΜΣ Γενικά στοιχεία που περιγράφουν το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ημερομηνίες ίδρυσης και τελευταίας αναμόρφωσης, συμμετέχοντα Ιδρύματα και Τμήματα, τρόπος παρακολούθησης, φοιτητές, δίδακτρα κ.α.) και στοιχεία οργάνωσης και δομής του Προγράμματος (σύνολα και κατηγοριοποίηση μαθημάτων κ.α.) Πρόγραμμα Διδακτορικών Σπουδών Γενικά στοιχεία Γενικά στοιχεία για το Πρόγραμμα Διδακτορικών Σπουδών (συμμετέχοντες φορείς, θέσεις, διάρκεια, υποψήφιοι διδάκτορες, διδακτορικές διατριβές, ερευνητική δραστηριότητα κ.α.).

Χρονοδιάγραμμα Χρονοδιάγραμμα ενεργειών 2017 – οδικός χάρτης πιστοποίησης Οκτώβριος και Νοέμβριος 2017: Υποβολή ερωτήσεων από τα Ιδρύματα, πραγματοποίηση τεχνικών συναντήσεων της ΑΔΙΠ με τα Ιδρύματα Δεκέμβριος 2017: Έκδοση δημόσιας πρόσκλησης από την ΑΔΙΠ για υποβολή προτάσεων πιστοποίησης των ΕΣΔΠ και των ΠΠΣ των Ιδρυμάτων Δεκέμβριος (31) 2017: Ολοκλήρωση εισαγωγής των στοιχείων στο ΟΠΕΣΠ εκ μέρους των Ιδρυμάτων για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 και ημερολογιακό έτος 2016

Χρονοδιάγραμμα Χρονοδιάγραμμα ενεργειών 2018 – οδικός χάρτης πιστοποίησης Ιανουάριος-Ιούνιος 2018: Υποβολή προτάσεων πιστοποίησης ΕΣΔΠ και προτάσεων πιστοποίησης ΠΠΣ από τα Ιδρύματα Ιανουάριος-Μάρτιος 2018: Εισαγωγή των στοιχείων στο ΟΠΕΣΠ εκ μέρους των Ιδρυμάτων για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 και ημερολογιακό έτος 2017 Απρίλιος-Ιούλιος 2018: Πραγματοποίηση πιστοποιήσεων ΕΣΔΠ Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2018: Πραγματοποίηση πιστοποίησης λοιπών ΕΣΔΠ και 65 ΠΠΣ Στόχος για το 2018: Πραγματοποίηση 100 πιστοποιήσεων

Αρχή Διασφάλισης & Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας !!