ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Βορρίση Αθηνά, φιλόλογος (PhD). Συνεργαζόμενη εκπαιδευτικός: Χρυσανθακοπούλου Κωνσταντίνα, φυσικός.
Το ςχολειο μας Βρίσκεται στο Χαλάνδρι. Οι μαθητές μας είναι τριακόσιοι πενήντα (350) περίπου. Οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε αυτό ανέρχονται στους τριάντα (30) περίπου.
Η δραςη μας (πειραματικη διδαςκαλια) Η δραςη μας (πειραματικη διδαςκαλια) Πραγματοποιήθηκε στην πρώτη (Α΄) τάξη του Λυκείου μας, με βάση την επιστημονική θεωρία της διαθεματικότητας – διεπιστημονικότητας.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (cross-themαtic integrαtion) Διαθεματικότητα ορίζεται η πολύπλευρη διερεύνηση και μελέτη ενός θέματος που άπτεται πολλών γνωστικών αντικειμένων. ή Με τον όρο «διαθεματικότητα» εννοούμε τη θεωρητική αρχή βάσει της οποίας η σχολική γνώση προσεγγίζεται ως ενιαίο σύνολο μέσα από τη μελέτη θεμάτων που παρουσιάζουν ενδιαφέρον για το μαθητή.
Διεπιςτημονικοτητα (inter-disciplinαrιty): Είναι ο τρόπος οργάνωσης του Α. Π., που διατηρεί τα διακριτά μαθήματα ως πλαίσια επιλογής και διάταξης της σχολικής γνώσης, αλλά επιχειρεί με ποικίλους τρόπους να συσχετίσει το περιεχόμενο των διακριτών μαθημάτων. Βλ. : Ματσαγγούρας Ηλ., Η Διαθεματικότητα στη Σχολική Γνώση. εκδ. Γρηγόρης, Αθήνα 2002.
Που ςτηρiχτηκε η διδαςκαλια Η πειραματική διδασκαλία (δράση) στηρίχτηκε : 1) στην επιστημονική εργασία του ομ. Καθηγητή του Ε.Μ.Π., Θ. Π.Τάσιου, παραγωγή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας σε συνεργασία με την Εταιρεία Μελέτης Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας «ΔΙΟΛΚΟΣ ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ» και 2)στα αναλυτικά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας για την Α΄τάξη Λυκείου (στοχοθεσία).
Τι ειναι η επιςτημονικη εργαςια «ο διολκος» Τι ειναι η επιςτημονικη εργαςια «ο διολκος» Είναι η ταινία κινουμένων σχεδίων (animation) που αναπαριστά με μοναδικό τρόπο το εξαιρετικό μνημείο τεχνικού πολιτισμού της αρχαίας Ελλάδας, το Δίολκο. Πρόκειται για μια δίοδο από ξηράς η οποία χρησίμευε για την μεταφορά πλοίων από τον Κορινθιακό κόλπο στο Σαρωνικό και το αντίστροφο, κατά μήκος του Ισθμού της Κορίνθου την εποχή της αρχαιότητας, όταν δεν υπήρχε η διώρυγα.
Η ταινία παρουσιάζει πολλές άλλες τεχνολογικές λεπτομέρειες, αλλά και σκηνές της ζωής των ναυτικών εκείνης της εποχής. Πρόκειται για ένα έργο-συμβολή στην μελέτη της αρχαίας ελληνικής Τεχνολογίας.
http://www. youtube. com/watch. v=XEnz2CJTfbE , http://www. youtube http://www.youtube.com/watch?v=XEnz2CJTfbE , http://www.youtube.com/watch?v=D0Qy8Zcx1XA http://www.youtube.com/watch?v=uh7dJBcn9Ak
Η εισαγωγή της ταινίας:
Αντικειμενα διδαςκαλιας που ςυνδυαςτηκαν (διδαχτηκαν) ςτην ταξη: Η ΙΣΤΟΡΙΑ και Η ΦΥΣΙΚΗ
Η ανάπτυξη πόλεων – κρατών: ΙΣΤΟΡΙΑ Ο Β΄ αποικισμός Η ανάπτυξη πόλεων – κρατών: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%B5%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF% CF%82_%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF %82_%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C %CF%82
Συνισταμένη δυνάμεων και Τριβή Φυςικη Συνισταμένη δυνάμεων και Τριβή
Για την υλοποιηςη της δραςης Οι εκπαιδευτικοι επρεπε: Για την υλοποιηςη της δραςης Οι εκπαιδευτικοι επρεπε: Να έχουν άριστη γνώση του γνωστικού τους αντικειμένου. Να είναι εξοικειωμένοι στη χρήση της τεχνολογίας. Να γνωρίζουν να αξιοποιούν τις δυνατότητες της τεχνολογίας στην τάξη και να την προσαρμόζουν στο μάθημα με σκοπό τούς εκάστοτε μαθησιακούς στόχους. Να έχουν γνώση της θεωρίας της διαθεματικότητας-διεπιστημονικότητας.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ Ο ςχεδιαςμος και η πορεια του μαθηματος επρεπε να οδηγουν: Στους σκοπούς και στόχους που είχαν τεθεί με βάση : 1. την ταινία 2. τα αναλυτικά προγράμματα διδασκαλίας.
Παραγοντες που ςυνεβαλαν ςτην επιτυχια της δραςης Η θετική διάθεση. Το πνεύμα συνεργασίας .
Η δράση ολοκληρώθηκε με τη συμπλήρωση των σχετικών φύλλων αξιολόγησης.
Τι κερδιςαμε
Απο την πλευρα των εκπαιδευτικων Άσκηση στη συνεργασία. Διαφορετική αντιμετώπιση του αντικειμένου μας: Ένα τμήμα του συνόλου των επιστημών. Αποδοχή από τους μαθητές μας. Βελτίωση των σχέσεων μεταξύ μαθητών- καθηγητών.
Απο την πλευρα των μαθητων Πλησίασαν περισσότερο τους καθηγητές τους. Συζήτησαν μαζί τους όχι μόνο για τα μαθήματά τους, αλλά και για διαφορετικά θέματα που τους απασχολούν. Ικανοποιήθηκαν από το νέο τρόπο προσέγγισης των διδακτικών αντικειμένων. Ανέπτυξαν την κρίση τους με αφορμή τα διάφορα θέματα που συνδυάστηκαν - επεξεργάστηκαν.
Επιπλεον οφελη Συνάδελφοι διαφόρων ειδικοτήτων ζήτησαν να συμμετάσχουν σε ανάλογη δράση. Οι μαθητές ζήτησαν να επαναληφθεί ανάλογο μάθημα.
Για τη διαχυςη της δραςης Η υπεύθυνη σχεδιασμού της δράσης φωτογράφησε, περιέγραψε και ανήρτησε τα κύρια σημεία της δράσης στο διαδίκτυο: http://srv3-dide-v-ath.att.sch.gr/8gymchal/
Γενικο ςυμπεραςμα Μια διαφοροποιημένη μορφή διδασκαλίας που αναδεικνύει κοινούς τόπους στα διαφορετικά σχολικά μαθήματα συνεισφέρει στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου αφού οδηγεί σε νέες εμπειρίες τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ