Κατανοώντας τις συνέπειες μίας θετικής ψηφιακής ταυτότητας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία: Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη Πανευρωπαϊκός διαγωνισμός Safer Internet.
Advertisements

safety.sch.gr Ασφάλεια στο Διαδίκτυο ΠΣΔ Κατανοώντας τις συνέπειες μίας θετικής ψηφιακής ταυτότητας “Παιδιά και ψηφιακή φήμη”
1ο ΘΕΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ=Το σύνολο των διαδικασιών με τις οποίες επιτυγχάνεται η πνευματική, η κοινωνική,η ηθική ολοκλήρωση του ατόμου. ΦΟΡΕΙΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ομαδική Παιδαγωγική Σύσκεψη Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων 53 ης Περιφέρειας Σχολικής Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής – Ε. ΜΟΥΣΕΝΑ με θέμα: « Διοικητική λειτουργία.
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Βόρειας Αμερικής Κεφ. 39 Ουρδας Ιωάννης 2013.
Παπακωνσταντίνου Καλλιόπη - Κατσίρας Λεωνίδας Πολιτική και Δίκαιο, Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου Συγγραφείς: Καλλιόπη Παπακωνσταντίνου –Λεωνίδας Κατσίρας Αίσθημα.
> > Ερευνητική εργασία Β λυκείου. Κανελλοπούλου Αλεξία Πατσούρα Εύη Σινάνος Νίκος Σίνανος Παναγιώτης Σχολικό έτος Σχολικό έτος Γενικό.
Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων Κατανοώντας τις συνέπειες μίας θετικής ψηφιακής ταυτότητας Έφηβοι και διαδικτυακή φήμη #2.
Κανονικά πολύγωνα. Κανονικά πολύγωνα στη φύση, τέχνη, ανθρώπινες κατασκευές, Μαθηματικά …
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΟΥ
Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο
Λουκία Μπάκα Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια Αθήνα 2011
Η εκπαίδευση δεν ήταν πάντοτε όπως σήμερα ….
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ (9-12χρ)
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Εφηβοι Στο διαδικτυο Cyber Bullying Phishing Διαδικτυακός εθισμός.
Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ Επ. Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη
το αλσοσ μασ ειναι η μεγαλυτερη πηγη
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΨΩΜΙΟΥ Ο ΣΙΤΑΡΟΥΛΗΣ ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ ΣΧ. ΕΤΟΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - PROJECT
Κατανοώντας τις συνέπειες μίας θετικής ψηφιακής ταυτότητας
9η δραστηριότητα –το σχολείο της καρδιάς
Θρησκευτικά Α Γυμνασίου
Περιβαλλοντολόγοι :Παρουσίαση 2
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ Ν.ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΠΡΟΙΚΑ
Ρομαντισμός.
ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ.
“Επιχειρηματικότητα σε περίοδο οικονομικής κρίσης”
Πελοπίδας, Φαίδωνας, Νεφέλη, Μαρία.
ΘΕΜΑ : ΑΘΛΗΣΗ – ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ
Η τέχνη της σωστής πλοήγησης
ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΤ’3
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Μάνος Σατόπουλος Συντάκτης λευκωμάτων και λάτρης των τεχνών
ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ (ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ)
Ανάλαβε δράση για ένα καλύτερο Διαδίκτυο
ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΣΙΣΛΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ.
7Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Π.Ε. ΑΧΑΙΑΣ 10o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΟΥ
ΛαϊκέΣ παραδόσειΣ ήθη και έθιμα
Η δύναμη της εικόνας Το φετινό μήνυμα της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου είναι «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο». Η υποκατηγορία «Η δύναμη.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ά Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α.
Ετοιμάστηκε για: Συνεργατική Κυπριακή Τράπεζα
Μαρία Αμπατζή, Ε2, Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ
Διάλεξη 13η Προέλευση και λειτουργικότητα του εξεικονισμού της εκπαίδευσης Αναπληρωτής Καθηγητής ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΛΕΙΟΣ.
Ορισμός της έννοιας αλγόριθμος, πρόγραμμα Σχεδιασμός απλών αλγορίθμων
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ (9-12χρ)
Κοινωνικά Δίκτυα και Ανήλικοι Χρήστες: Κίνδυνοι και Προφυλάξεις
Κατανοώντας τις συνέπειες μίας θετικής ψηφιακής ταυτότητας
«Το κάπνισμα στην καθημερινή ζωή των μαθητών
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Ταξιδεύοντας με ασφάλεια στο Διαδίκτυο»
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩΓΕΙΩΝ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΒΒΑΛΟΣ.
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Ιάσμου Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ
Διάγραμμα Πορείας Σχεδιασμού
ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ Οι μαθητές του ΣΤ2.
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
Εθελοντές Ρόδου και Ανακύκλωση
Ασφαλής χρήση του Διαδικτύου
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής
Internet safety Λεόντειος Σχολή Αθηνών Δημοτικό Στ2
Τα ψηλά βουνά -Η κατάρα του πεύκου-
Από την επικύρωση στην εφαρμογή
ΑΣΦΑΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΜΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ
Πρόγραμμα βελτίωσης παροχών προς τους πελάτες
Social Media Networks.
Ημερίδα Πρακτικής Άσκησης Εαρινό Εξάμηνο
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κατανοώντας τις συνέπειες μίας θετικής ψηφιακής ταυτότητας “Παιδιά και ψηφιακή φήμη” Κατανοώντας τις συνέπειες μίας θετικής ψηφιακής ταυτότητας Α. Π. Λούβρης Υπεύθυνος κόμβου “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο” http://internet-safety.sch.gr  Εθνικός Συντονιστής esafety πιστοποίησης, Μέλος Συμβουλευτικού Οργάνου SaferInternet Συμβουλή προς αυτόν που θα παρουσιάσει να λάβει υπόψη τα σχόλια της κάθε διαφάνειας καθώς και τους συνδέσμους. Αποτελεί μία πλήρη διδακτική προσέγγιση με χρονική διάρκεια 2 διδακτικών ωρών.

Περίγραμμα (τι θα δούμε) Ταυτότητες και αποτυπώματα Θετική ψηφιακή παρουσία «Όλοι μαζί, για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!» Διαδίκτυο: ένας ωκεανός επικοινωνίας, προσβάσιμος από όλους γεμάτος δυνατότητες για κοινωνική δικτύωση, χρήση ιστολογίων (blogging), παιχνίδια, μάθηση και πάρα πολλά άλλα. Μπορείς κάλλιστα και εσύ να αξιοποιήσεις όλες αυτές τις δυνατότητες, θα πρέπει όμως να γνωρίζεις και τους κινδύνους, που δεν είναι εικονικοί αλλά πραγματικοί, και να είσαι απόλυτα σε θέση να τους αντιμετωπίζεις.

Ταυτότητες και αποτυπώματα Το ψηφιακό σου αποτύπωμα είναι το σημάδι που αφήνεις κάθε φορά που χρησιμοποιείς το Διαδίκτυο και μπορεί να διαμορφώσει τη διαδικτυακή σου φήμη. Τα ψηφιακά σου αποτυπώματα μπορεί να είναι θετικά ή αρνητικά, και διαμορφώνουν τον τρόπο που οι άλλοι σε αντιμετωπίζουν στο παρόν ή ακόμη και στο μέλλον. Τι είναι ένα ψηφιακό αποτύπωμα; http://saferinternet.gr/index.php?action=download&objId=File691

Πότε ξεκινάει το ψηφιακό σου αποτύπωμα; 73% των παιδιών < 2 έχουν κάποιο είδος ψηφιακού αποτυπώματος 37% των νεογέννητων έχουν διαδικτυακή ζωή από την ημέρα που γεννιούνται. 7% < 2 ετών έχουν email και 5% έχουν προφίλ σε ΜΚΔ 70% των μαμάδων είπαν ότι η ικανότητα του να μοιράζονται φωτό με την οικογένεια και φίλους ήταν το αρχικό τους κίνητρο Μία έρευνα της AVG στην Αγγλία το 2010 έδειξε τα παραπάνω εκπληκτικά στοιχεία. Διάβασε επίσης το πιο πρόσφατο: http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/social-networks/3474750/what-does-your-internet-profile-say-about-you/ (22/10/2013) http://bit.ly/qN0mlr (UK)

Κυνηγώντας το ψηφιακό αποτύπωμα σου: “Τέικ τσάρτζ οφ γιόρ ντίτζιταλ λάιφ!” Ακόμα και όταν δεν δημοσιεύεις τις προσωπικές πληροφορίες σου στο Διαδίκτυο, είναι δυνατό τα προσωπικά στοιχεία και οι προτιμήσεις σου να γίνουν γνωστά στους άλλους. Κοίταξε το παρακάτω παράδειγμα. Μπορείς να σκεφτείς 4 επιπλέον τρόπους με τους οποίους οι άλλοι μπορούν να ανακαλύψουν προσωπικές πληροφορίες για εσένα; Μάρκα Εγώ Όταν πλοηγείσαι στο Διαδίκτυο, μπορείς να έχεις τον πλήρη έλεγχο των προσωπικών σου στοιχείων εφόσον χρησιμοποιείς τις ρυθμίσεις προστασίας προσωπικών δεδομένων που σου παρέχουν οι διάφορες ιστοσελίδες, αν συνομιλείς μόνο με φίλους που εμπιστεύεσαι και αν δημοσιεύεις μόνο φωτογραφίες που δεν μπορούν να τις δουν όλοι. Πηγή: Κεφ. 5.1 “Ιδιωτική Ζωή, το πολυτιμότερο αγαθό μου” σελ. 35 από το βιβλίο “Το Διαδίκτυο που θέλουμε” http://internet-safety.sch.gr/index.php/articles/teens/www

Διαφορετικές διαδικτυακές ταυτότητες Άραγε εσύ: - χρησιμοποιείς τις ρυθμίσεις προστασίας προσωπικών δεδομένων που σου παρέχουν οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης; - επιλέγεις μόνο τους φίλους που εμπιστεύεσαι στο Διαδίκτυο; - δημοσιεύεις φωτογραφίες σου, αφού πρώτα αναλογιστείς τις πιθανές συνέπειες; Ψυχαγωγική; Δημόσια; Εγώ Είτε είσαι στο δρόμο είτε στο Διαδίκτυο, ένας άγνωστος παραμένει ένας άγνωστος. Από τη στιγμή που δίνεις τα προσωπικά σου στοιχεία σε κάποιον που γνώρισες μέσω του Διαδικτύου, γίνεσαι ευάλωτος. Ένας άγνωστος μπορεί να συγκεντρώσει ακόμα και τις πιο ασήμαντες πληροφορίες, αποκτώντας έτσι μια σαφή εικόνα της ζωής σου και των καθημερινών σου δραστηριοτήτων. Ιδιωτική;

Θετική ψηφιακή παρουσία Πώς μπορείς να ζητήσεις βοήθεια; Αν θέλεις να ζητήσεις συμβουλές για το πώς μπορείς ν' αντιμετωπίσεις ύποπτο περιεχόμενο ή μια επιλήψιμη συμπεριφορά στο Διαδίκτυο όπως π.χ. το cyberbullying*, μπορείς να επικοινωνήσεις, εσύ ή οι γονείς σου, με τη γραμμή βοήθειας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου ή να το καταγγείλεις στη Safeline. Grooming (σεξουαλική παρενόχληση ανηλίκων μέσω Διαδικτύου) Όταν κάποιος ενήλικας προσελκύει εμπιστοσύνη ενός νέου/μιας νέας με σκοπό τη σεξουαλική συνεύρεση μαζί του/της. Cyberbullying (κυβερνοεκφοβισμός) Η χρήση του Διαδικτύου για τη δημοσίευση μηνυμάτων ή εικόνων που σκοπό έχουν να βλάψουν ή να προσβάλουν κάποιον. «sexting» η πράξη αποστολής / λήψης / διατήρησης μηνυμάτων σεξουαλικού περιεχομένου με φωτογραφικό ή οπτικοακουστικό υλικό είτε μέσω κινητού τηλεφώνου είτε μέσω άλλου μέσου ψηφιακής τεχνολογίας.

Διασφάλισε ότι έχεις μία θετική ψηφιακή παρουσία Μικρές συμβουλές: Διασφάλισε ότι έχεις μία θετική ψηφιακή παρουσία Μάθε στην οικογένεια και τους φίλους σου για την ανάρτηση πληροφοριών στο Διαδίκτυο Διασφάλισε ότι καθορίζεις τις ρυθμίσεις απορρήτου περί ιδιωτικότητας στα κοινωνικά δίκτυα Δημιούργησε ένα θετικό ψηφιακό αποτύπωμα: Ο καλύτερος τρόπος να διατηρήσεις τον έλεγχο της ψηφιακής σου φήμης, είναι να χρησιμοποιείς το χρόνο σου στο Διαδίκτυο παραγωγικά, για να δημιουργήσεις ένα θετικό ψηφιακό αποτύπωμα. Για παράδειγμα, γιατί να μη γράψεις ένα ιστολόγιο για όλα τα σημαντικά πράγματα που σε ενδιαφέρουν, να δημιουργήσεις μια σελίδα κοινωνικής δικτύωσης για να προβάλεις τη επιχείρηση της οικογένειάς σου, ή, ακόμα, να υλοποιήσεις ένα βίντεο που θα διδάσκει κάτι καινούριο στους άλλους; Κράτα στοιχεία για την ψηφιακή παρουσία σου

10/2/2015 “«Όλοι μαζί, για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!» Παιδιά και ψηφιακή φήμη Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου  Όλοι μαζί μπορούμε να βάλουμε την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, στο επίκεντρο των σχολείων και να κάνουμε κάθε μέρα του έτους … Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.  10/2/2015 “«Όλοι μαζί, για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!» Κάθε χρόνο, τον Φεβρουάριο, γιορτάζεται η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, με στόχο τη συζήτηση συγκεκριμένων θεμάτων, όπως η παρεμπόδιση παράνομων εικόνων, η κοινωνική δικτύωση και η ένταξη της διαδικτυακής ασφάλειας στα σχολεία. Όλα αυτά τα χρόνια το Δίκτυο INSAFE έχει ασχοληθεί από το διαδικτυακό εκφοβισμό μέχρι το φαινόμενο της κοινωνικής δικτύωσης και τη σύγκλιση των γενεών.

Η ζωή αλλάζει: 1995 / 2015/ 2030; Να μοιράζεσαι ή να μη μοιράζεσαι; ιδού η απορία! Ας αναρωτηθούμε πώς θα είναι ένας σημερινός 15χρονος σε 15 χρόνια από σήμερα. Κι αν μπορούσες να δημιουργήσεις ψηφιακές ημερομηνίες λήξης, έτσι ώστε οι πληροφορίες να διαγράφονται αυτόματα σε καθορισμένη στιγμή που θα είχες επιλέξει χρόνια πριν; Τι είδους περιεχόμενο θα ήθελες να διατηρήσεις για πάντα; Κάνε τη δραστηριότητα στη σελ. 37 “Το δικαίωμα στη λήθη - διαγράφοντας ένα ψηφιακό αποτύπωμα” και δες περισσότερα στην ελληνική έκδοση του βιβλίου “Το Διαδίκτυο που θέλουμε” http://internet-safety.sch.gr/index.php/articles/teens/www Ενώ κάποιοι προτιμούν να διατηρούν το προφίλ τους ιδιωτικό, άλλοι θέλουν να μοιράζονται την παραμικρή λεπτομέρεια της ζωής τους με τον κόσμο. Κάποιοι αγαπούν να διαβάζουν τα πάντα για τη ζωή των άλλων, ενώ άλλοι νιώθουν λίγο ενοχλημένοι που κατακλύζονται με άχρηστες πληροφορίες ...

Πώς μετατρέπουμε μία αρνητική εικόνα σε θετική; Αναρτώντας ανάλογο περιεχόμενο και αναδεικνύοντας τα θετικά στοιχεία Χρησιμοποιώντας τα ΜΚΔ με σύνεση και συνεργατική διάθεση Πρόσεχε τι δημοσιεύεις: Φωτογραφίες και σχόλια μπορούν να παραμείνουν στο Διαδίκτυο επ’ αόριστον και βρίσκονται σε δημόσια θέα (μπορούν να τις δουν οι γονείς σου, οι γείτονες, οι εκπαιδευτικοί, οι μέλλοντες εργοδότες σου, διάφοροι άγνωστοι). Σκέψου λοιπόν καλά, προτού δημοσιεύσεις κάτι!

“Το Διαδίκτυο είμαστε εμείς”… “Το Διαδίκτυο είμαστε εμείς”… “Αν αποκαλύπτετε τα μυστικά σας στον άνεμο, δεν θα πρέπει να τον κατηγορείτε για την αποκάλυψη τους στα δέντρα” Ανακαλύπτουμε, μοιραζόμαστε, επικοινωνούμε, όλα αυτά πάντα με σεβασμό στον εαυτό μας και στους άλλους ακόμη και στο Διαδίκτυο. Πηγή infographic στα Ελληνικά του infographic της google από την Εφημερίδα των Συντακτών

Αντί επιλόγου... ‘Ο χρόνος σας είναι περιορισμένος. Μην τον σπαταλάτε, λοιπόν, ζώντας τη ζωή κάποιου άλλου ανθρώπου. Μην παγιδευτείτε από το δόγμα του να ζείτε από τα αγαθά της σκέψης ενός άλλου. Μην αφήσετε το θόρυβο από την άποψη άλλων ανθρώπων να πνίξει τη δική σας, εσωτερική φωνή. Και, το πιο σημαντικό απ' όλα, να έχετε πάντα το θάρρος να ακολουθείτε την καρδιά και τη διαίσθησή σας. Αυτά τα δύο, κάπως, πάντοτε, γνωρίζουν ήδη τι εσύ πραγματικά θέλεις να γίνεις. Όλα τα υπόλοιπα είναι δευτερεύοντα...’ Steve Jobs, Ιούνιος 2005

Σημεία αναφοράς: Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου: http://www.saferinternet.gr/ <Πιο συγκεκριμένα> http://saferinternet.gr/index.php?parentobjId=Page15 Καταγγείλετε παράνομο περιεχόμενο στο Διαδίκτυο: http://www.safeline.gr/report/ Και φυσικά...: http://internet -safety.sch.gr/ Επιλογή Έφηβοι SID 2015: https://prezi.com/t7jmqcysonv6/sid2015 20

Δες επίσης το https://vimeo.com/65148460 Εξυπνάδα είναι να είσαι ασφαλής! Δες επίσης το https://vimeo.com/65148460 Αν υπάρχει χρόνος δείτε στην τάξη το επτάλεπτο φιλμάκι “Το Παντοπωλείον” και συζητήστε σχετικά τα θέματα που πραγματεύεται.