Καλές πρακτικές πληροφορικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου.
Ο χώρος της Δευτεροβάθμιας Οικονομικής Εκπαίδευσης στο διαδίκτυο
Internet ‘Εκεί που η πληροφορία είναι το νόμισμα’ Παρουσιάζεται από τον Παναγιώτη Μιντόπουλο.
1 ΒΑΣΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ •1ο ΜΑΘΗΜΑ ΜΑΡΙΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
•Διαδίκτυο Διαδίκτυο •Διευθύνσεις Internet Protocol (IP) Διευθύνσεις Internet Protocol (IP)Διευθύνσεις Internet Protocol (IP) •Εσωτερικές και Εξωτερικές.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Concept Maps - Inspiration
Εικόνα 4.1: Τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου (Αττική οδός)
Ερευνητικη εργασια (project) β’ ταξη τομεασ πληροφορικησ
Ορισμός εννοιολογικού χάρτη
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT) Αναζήτηση κατάλληλων εκπαιδευτικών εργαλείων του διαδικτύου και δημιουργία οδηγών χρήσης για την αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική.
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
Στογιάννου Αθανασία 1Ι-ΙΝΠΟ internet Στογιάννου Αθανασία web designer 2013 web designer 2013.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
1ο Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θεσσαλονίκης Ε2 Τάξη
1 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Γιώργος Γιαγλής Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Αναζήτηση στο διαδίκτυο Για να μπούμε στον κόσμο του διαδικτύου, θα πρέπει να ξέρουμε ποια πόρτα να κτυπήσουμε!
ΒΑΣΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Ειδικές μορφές επικοινωνίας των τουριστικών επιχειρήσεων
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Τμήμα Βπ– Τομέα Πληροφορικής 1 ου ΕΠΑΛ Λιβαδειάς Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθανασίου Παρασκευή ΠΕ19/ Σκίτσος Δημήτριος ΠΕ.
Πρόγραμμα Kidspiration
Για τη διδασκαλία των πολυμέσων1/18 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης, Δημήτριος Λαγός, Αναστάσιος.
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
1 ΒΑΣΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ. Δίκτυα Υπολογιστών.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η επιστήμη του Web.
ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΚΤΥΑ ΗΥ - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ.
Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Σχέδιο Μαθήματος – Ανάπτυξη Εφαρμογών Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ιωάννης Βλαχόπουλος – Μ1249 Αικατερίνη Δρόσου.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Ε’ τάξης.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Δ’ τάξης.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΠΕ- Τεχνολογίες Πληροφορίες Επικοινωνίας Γ’ τάξη
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
Επιμορφωτική συνάντηση με θέμα: «Η σημασία των νοητικών σχημάτων στην οικοδόμηση της γνώσης και η χρησιμοποίησή τους ως εργαλείων μάθησης: Η περίπτωση.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Εργαστήριο με θέμα: Η χαρτογράφηση εννοιών ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της Π.Ε/ Ε.Α.Α.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
Συνεδρία 8 Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Από το Web1.0 στον Web X.0 Καλτιριμτζής Ελ. Ιωάννης
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, WEB2.0 KAI WEB X Από τον WEB 1.0 στον WEB X.0
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
9.2 Δομή και υπηρεσίες του Διαδικτύου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Η Ηλεκτρονική Μας Εφημερίδα
9.3 υπηρεσίες του Διαδικτύου
Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ (Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ.
Εννοιολογικοί χάρτες στην εκπαιδευτική διαδικασία
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Οι ιστοσελίδες ως πηγές πληροφόρησης και η αξιοπιστία τους
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μαθητικο ςυνεδριο-καλες πρακτικες πληροφορικης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Καλές πρακτικές πληροφορικής ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Καλές πρακτικές πληροφορικής Μαθαίνουμε για τα ΔΙΚΤΥΑ Υπολογιστών, κάπως αλλιώς

ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Αραπατσάνη Φανουρία Βανταράκη Ειρήνη Βρεττού Μαρία Γκόλντενμπελντ Μαρίνα – Αλεξία Δαβάκης Παναγιώτης Δάβαρης Νικόλαος Στάμου Κωνσταντίνα – Ευαγγελία Συροπούλου Μαρία – Ελένη Φουρναράκη Χρυσάνθη Χιλιαρχοπούλου Άννα – Ίριδα Ως εκπρόσωποι του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών

Τι παρουσιάζουμε; Δείχνουμε τον τρόπο και τα αποτελέσματα από τη συνδυασμένη «διδασκαλία» δυο διαφορετικών θεμάτων α) διδασκαλία των βασικών στοιχείων για τα «Δίκτυα Υπολογιστών» β) εκμάθηση χρήσης τριών δημιουργικών εργαλείων

Γενική Περιγραφή Δραστηριότητας Στην δραστηριότητα αυτή χρησιμοποιήσαμε διαδικτυακά εργαλεία και υπηρεσίες του διαδικτύου και δημιουργήσαμε ένα σύννεφο λέξεων, έναν εννοιολογικό χάρτη και μια διαδραστική εικόνα με θέμα ‘’Δίκτυα υπολογιστών, έχοντας ως βασικό στόχο την κατανόηση και εμπέδωση του μαθήματος Δίκτυα Η/Υ. Οι οδηγίες (φύλλο εργασίας) που χρησιμοποιήσαμε και οι εργασίες που υποβάλλαμε, διακινήθηκαν μέσω της η-τάξης του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου

Ο Τρόπος που δουλέψαμε Αρχικά, διαβάσαμε και εξερευνήσαμε κάποιες πηγές με στόχο την κατανόηση της θεωρίας των δικτύων. Οι πηγές που χρησιμοποιήσαμε ήταν οι εξής: Εμπλουτισμένο Ψηφιακό σχολικό βιβλίο Υλικό από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου Παρουσιάσεις για Δίκτυα (Βίντεο από Youtube)

Τέλος ασχοληθήκαμε με τη δημιουργία Σε δεύτερη φάση, απαντήσαμε σε ερωτήσεις σχετικά με τα δίκτυα υπολογιστών, ώστε να ελέγξουμε τις γνώσεις που πήραμε. Τέλος ασχοληθήκαμε με τη δημιουργία Ενός σύννεφου λέξεων Ενός εννοιολογικού χάρτη Μιας διαδραστικής εικόνας

ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Στο πλαίσιο της εκμάθησής μας για τα ‘‘Δίκτυα Υπολογιστών’’ ασχοληθήκαμε με τα προγράμματα: Προγράμματα δημιουργίας σύννεφων λέξεων wordle (www.wordle.net) ή tagxedo (www.tagxedo.com) Πρόγραμμα δημιουργίας εννοιολογικών χαρτών cmap tools (http://cmap.ihmc.us/) Πρόγραμμα δημιουργίας διαδραστικών εικόνων thinglink (https://www.thinglink.com)

ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Mε τον όρο «δίκτυο υπολογιστών» εννοούμε ένα σύνολο από δύο η περισσότερους υπολογιστές που είναι συνδεδεμένοι μεταξύ τους, ώστε να μπορούν να ανταλλάσσουν δεδομένα και να μοιράζονται διάφορες συσκευές (εκτυπωτές, σαρωτές, σκληρούς δίσκους).

Σύννεφο λέξεων (word cloud)

Εισαγωγή Σύννεφο λέξεων είναι μια εικόνα οποία περιλαμβάνει λέξεις σε διαφορετική γραμματοσειρά και χρώμα ,οι οποίες είναι σχετικές με ένα θέμα, το οποίο εμείς επιλέγουμε.

Εργαλεία Στο πλαίσιο της Ενότητας φτιάξαμε σύννεφα λέξεων που περιείχαν λέξεις κλειδιά του μαθήματος, αξιοποιώντας τις:

Παραδείγματα της δουλειάς μας :

Το αποτέλεσμα Αρχίζει και δημιουργείται ένας νέος εικονικός τρόπος επικοινωνίας. Πλέον μπορούμε να δίνουμε σε μια λέξη τη βαρύτητα και τη σημασία που θέλουμε να έχει μέσα σε ένα σύνολο Προσθέτουμε τις δικές μας ιδέες, κάνοντας το σύννεφο λέξεων μοναδικό.

Εννοιολογικοί χάρτες Θέμα: Δίκτυα

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ; Οι εννοιολογικοί χάρτες είναι διαγράμματα που απεικονίζουν γραφικά τη συσχέτιση μεταξύ διαφόρων εννοιών. Χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά από τον Joseph D. Novak το 1972. Ένα από τα απλούστερα προγράμματα για την κατασκευή ενός εννοιολογικού χάρτη είναι το Cmap Tools, που διατίθεται ελεύθερα στον παγκόσμιο ιστό.

ΕΙΔΗ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ Οι εννοιολογικοί χάρτες μπορούν να διακριθούν σε 3 είδη ανάλογα με την μορφή τους, τα οποία είναι: Ιεραρχικοί Σε αυτό το είδος χαρτών, η κεντρική έννοια τοποθετείται στην κορυφή και σταδιακά προς τα κάτω κλιμακώνονται οι υποέννοιες. Αραχνοειδείς Σε αυτό το είδος χαρτών, η κεντρική έννοια τοποθετείται στο κέντρο και γύρω της απλώνονται οι υποέννοιες. Σ' αυτούς τους χάρτες δεν υπάρχει συνήθως μεγάλη κλιμάκωση. Διαγράμματος ροής Σε αυτό το είδος χαρτών έχουμε γραμμική, κλειστή διάταξη των εννοιών. Συστηματικοί Σε αυτό το είδος χαρτών, η οργάνωση είναι όμοια με τους διαγράμματος ροής, με την διαφορά ότι έχουν επιπρόσθετα στα άκρα τους «Εισόδους και Εξόδους».

ΔΟΜΗ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ Ένας εννοιολογικός χάρτης περιέχει κόμβους και συνδέσμους. Δύο κόμβοι μαζί με το σύνδεσμο που τους συνδέει αποτελούν ένα στιγμιότυπο. Οι κόμβοι αναπαριστούν τις έννοιες. Οι σύνδεσμοι αποτελούνται από μια γραμμή, η οποία δείχνει τη σχέση της μίας έννοιας με την άλλη. Ένας εννοιολογικός χάρτης μπορεί να είναι απλός, δηλαδή να συνδέει τις έννοιες σ' ένα πρώτο επίπεδο, ή πιο ανεπτυγμένος, ώστε να συνδέει οικογένειες εννοιών με άλλες έννοιες.

CMAP TOOLS Το Cmap Tools, όπως αναφέραμε και νωρίτερα, είναι ένα πρόγραμμα που λειτουργεί σε υπολογιστή και χρησιμεύει για την κατασκευή ενός εννοιολογικού χάρτη. Διατίθεται δωρεάν από τo Ινστιτούτο για την Γνωστική Λειτουργία των Ανθρώπων και των Μηχανών, το οποίο βρίσκεται στη Φλόριντα. Μπορούμε να το βρούμε στην ειδική κατηγορία της ιστοσελίδας του Ινστιτούτου που αναφέρεται στο Cmap Tools, η οποία έχει διεύθυνση http://cmap.ihmc.us.

CMAP TOOLS Επιτρέπει στους χρήστες, ανάμεσα σε πολλά άλλα χαρακτηριστικά: την κατασκευή Cmaps στον προσωπικό τους υπολογιστή τον διαμοιρασμό τους σε διακομιστές (CmapServers) τη σύνδεση ενός Cmap σε άλλα Cmaps μέσω των διακομιστών την αυτόματη δημιουργία των ιστοσελίδων των εννοιολογικών χαρτών σε διακομιστές την επεξεργασία των χαρτών συγχρόνως με άλλους χρήστες στο Διαδίκτυο την αναζήτηση στο διαδίκτυο για πληροφορίες σχετικές με έναν εννοιολογικό χάρτη Έχει εξελληνιστεί από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (Earth Lab)

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΜΕ ΤΟ CMAP ΤOOLS

Ιεραρχικός εννοιολογικός χάρτης, με θέμα «ΤΟΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ», από μαθητή της Β’ γυμνασίου

Αραχνοειδής εννοιολογικός χάρτης, με θέμα «ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ», από μαθητή της Β’ γυμνασίου

Διαδραστικές εικόνες

THINGLINK Σε αυτήν την δραστηριότητα αξιοποιήσαμε τα σύννεφα λέξεων που είχαμε φτιάξει. Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε μία διαδραστική εικόνα με link που να μας παραπέμπουν σε αξιόπιστες ιστοσελίδες ώστε να πάρουμε περισσότερες πληροφορίες σε σχέση με τα Δίκτυα Υπολογιστών.

Παραδείγματα της δουλειάς μας

Τι καταφέραμε Να εξoικειωθούμε με το θέμα Να εντοπίσουμε τα βασικά σημεία του μαθήματος Να γίνουν πιο κατανοητές οι έννοιες του μαθήματος Να αρχίσουμε να χρησιμοποιούμε την ειδική ορολογία

Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας