Ρητορική Μίσους (Hate Speech) Ηλεκτρονικά παιχνίδια (Game Over)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τ.Π.Ε. το λενε τωρα… Αχιλλεας Καρετσος ΠΕ 19 - Η πληροφορικη στο Δημοτικο.
Advertisements

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Πληροφορική και Εκπαίδευση - Νέες Τεχνολογίες Δια βίου εκπαίδευση Διδάσκουσα: Καθηγήτρια.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΕΛΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ.
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ Γ’ – Δ’ ΤΑΞΕΩΝ.
Κανονικά πολύγωνα. Κανονικά πολύγωνα στη φύση, τέχνη, ανθρώπινες κατασκευές, Μαθηματικά …
Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
HATE SPEECH-RACISM (ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΜΙΣΟΥΣ-ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ)
Ερευνητική εργασία Διαδίκτυο και Επικοινωνία
Η δύναμη της εικόνας «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο» είναι το κυρίαρχο μήνυμα της φετινής Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου καθώς αντικατοπτρίζει.
Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ Επ. Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη
Τι είναι το Sexting; Το sexting είναι η ανταλλαγή προκλητικών µηνυµάτων ή γυµνών φωτογραφιών µέσω διαδικτύου ή µέσω κινητών τηλεφώνων, που λανθασμένα.
Η Κοκκινοσκουφίτσα σε νέες περιπέτειες
Παρουσίαση επιστημονικής εκδήλωσης
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ
Θρησκευτικά Α Γυμνασίου
«Μινωικός πολιτισμός»: μία πρόταση διδασκαλίας για την
Δημιουργία εφαρμογής διαχείρισης ψηφιακής βιβλιοθήκης
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ Ν.ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΠΡΟΙΚΑ
«Ο εθισμός των νέων στο διαδίκτυο»
Ρομαντισμός.
Ιεραπόστολοι και Κανίβαλοι
Παρατακτική και υποτακτική σύνδεση, ασύνδετο σχήμα
Το Διαδύκτιο είναι μέρος της καθημερινότητά μας;
Γιορτάσαμε την ΕΙΡΗΝΗ.
ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΤ’3
ΣΙΤΑΡΑΣ ΦΩΤΙΟΣ ΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ.
“Εφαρμογές Κοινωνικής δικτύωσης & Σύγχρονης ανταλλαγής μηνυμάτων”
ΜΕΡΟΣ ΙV: Καθοριστικοί παράγοντες και Εμπόδια υιοθέτησης ΤΠΕ
Διαδικτυακός εκφοβισμός (Cyber-bullying)
Εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια
Μεςα κοινωνικης δικτυωςης
Εργαλεία Γονικού Ελέγχου
Σχέδιο προσέγγισης και υλοποίησης online μαθημάτων
Ά Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α.
Διαδικτυακός εκφοβισμός
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Επαγγελματική Εκπαίδευση και Αγορά Εργασίας
Μια προσέγγιση της πολιτικής οικονομίας
23o Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Α. Π. Θ
Μαρία Αμπατζή, Ε2, Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ
Προφίλ Facebook.
«ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ»
KOYIZ ΓΝΩΣΕΩΝ Από τους μαθητές του Ε1.
Ασφαλής Χρήση του Διαδικτύου: Πως και Γιατί!
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ???
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Ο μοτοσικλετιστής Μαρίας Κέντρου-Αγαθοπούλου
Επικοινωνούμε; Από τα σήματα καπνού… στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Διδακτικη της ιστοριας με ΤΠΕ 4ο μαθημα
Διοίκηση επιχειρήσεων
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Ταξιδεύοντας με ασφάλεια στο Διαδίκτυο»
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Ιάσμου Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ
HATE SPEECH-RACISM (ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΜΙΣΟΥΣ-ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ)
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Ασφάλεια και συνεργασία στο Διαδίκτυο
Ποιοί είμαστε: Ο Σύλλογος Κ.Ε.Φ.Ι ιδρύθηκε την άνοιξη του 2004 στην Αθήνα, με στόχο να προσφέρει συναισθηματική, ψυχολογική και κοινωνική υποστήριξη.
ΟΝΟΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ανιχνεύοντας τη ρητορική online πληροφοριών:
Παρουσίαση επιστημονικής εκδήλωσης
Αρχικά.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
TIPS για ασφάλεια στο FACEBOOK
ΑσφAλεια του ΔιαδικτΥου
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεσα Κοινωνικησ Δικτυωσησ
Δραστηριότητα Νορβηγικό βίντεο!
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
ΑΣΦΑΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΜΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ
Social Media Networks.
Τζωρτζίνα Βαλτζή Εύα Μπινίκου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ρητορική Μίσους (Hate Speech) Ηλεκτρονικά παιχνίδια (Game Over) Illuminati: Σαμπιάν Τσαλλάι Εριόν Χύσα Γιώργος Παπαβασίλης Άδωνης Σουέντ Βασίλης Σκιαδαρέσης

Ρητορική Μίσους Η ρητορική μίσους, εκτός των ειδικών περιγραφών που προβλέπουν νόμοι κρατών, είναι η ομιλία που προσβάλλει ένα άτομο ή μια ομάδα με βάση χαρακτηριστικά όπως το φύλο, την εθνική καταγωγή, τη θρησκεία, τη φυλή, την αναπηρία ή το γενετήσιο προσανατολισμό.

Mισαλλόδοξος λόγος (hate speech)

Δράσεις Ε.Ε Από το Μάιο του 2016 το Facebook ,το Twitter, το YouTube, η Microsoft και αργότερα το Instagram και το Google+ δεσμεύτηκαν να καταπολεμούν τη διάδοση τέτοιου περιεχομένου στην Ευρώπη μέσω του κώδικα. Ο κώδικας δεοντολογίας συμπληρώνει τη νομοθεσία για την καταπολέμηση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, η οποία απαιτεί την αποτελεσματική δίωξη όσων διαπράττουν αδικήματα παράνομης ρητορικής μίσους είτε μέσω διαδικτύου είτε στον φυσικό κόσμο. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σύμφωνα με τον κώδικα εξετάζουν τις καταγγελίες χρηστών σε λιγότερο από 24 ώρες προκειμένου το επίμαχο περιεχόμενο να απομακρύνεται από το διαδίκτυο το συντομότερο δυνατό.

Εκπαιδεύοντας τα παιδιά μας… Μια καλή ευκαιρία έναρξης συζήτησης γονέα-παιδιού είναι η τρέχουσα επικαιρότητα. Με αφορμή κάποιο σχετικό γεγονός που βλέπει το φως της δημοσιότητας, ξεκινήστε τη συζήτηση με το παιδί, εξηγώντας τις οικογενειακές σας αξίες και τα πιστεύω σας σε θέματα ρατσισμού, ξενοφοβίας και άλλων μορφών μίσους.

Εκπαιδεύοντας τα παιδιά μας… Εξηγήστε στο παιδί ότι υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν τις ίδιες απόψεις με εσάς και τα προσωπικά τους πιστεύω πολλές φορές τα μοιράζονται μέσω διαδικτύου εκφράζοντας το μίσος τους για άλλους ανθρώπους λόγω της φυλής, της θρησκείας, των σεξουαλικών προτιμήσεων, της αναπηρίας και γενικότερα της διαφορετικότητάς τους.

Ηλεκτρονικά παιχνίδια Ηλεκτρονικό παιχνίδι ονομάζεται το παιχνίδι το οποίο χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά στοιχεία για να δημιουργήσει ένα διαδραστικό σύστημα, μέσα στο οποίο μπορεί να παίξει ένας παίκτης. Σήμερα, οι πιο κοινές μορφές ηλεκτρονικού παιχνιδιού είναι το βιντεοπαιχνίδι και το διαδικτυακό παιχνίδι. Άλλα κοινά είδη ηλεκτρονικού παιχνιδιού, που περιλαμβάνουν όχι-μόνο-οπτικά προϊόντα, είναι τα φορητά ηλεκτρονικά παιχνίδια, τα αυτόνομα συστήματα και συγκεκριμένα μη-οπτικά προϊόντα.

Συμπτώματα εθισμού στο διαδίκτυο Η υπερβολική ενασχόληση με το Διαδίκτυο μπορεί να επηρεάσει αρχικά τη συναισθηματική και την κοινωνική ζωή του ατόμου. Για παράδειγμα, μπορεί να παρατηρηθεί: Αδυναμία του ατόμου να σταματήσει τη δραστηριότητα, ή ανεπιτυχείς προσπάθειες να μειώσει ή να ελέγξει το χρόνο ενασχόλησης με το διαδίκτυο. Επιθυμία να περνά ολοένα και περισσότερο χρόνο στο Διαδίκτυο και περισσότερο από αυτό που είχε αρχικά προγραμματιστεί. Σκέψεις για προηγούμενες online δραστηριότητες ή αναμονή της επόμενης δραστηριότητας online. Χρήση του Διαδικτύου για όλο και περισσότερο χρονικό διάστημα προκειμένου να ικανοποιηθεί.

Συμπτώματα εθισμού στο διαδίκτυο Παραμέληση ή και απομόνωση από την οικογένεια και τους φίλους και διακινδύνευση απώλειας σημαντικών σχέσεων ή εκπαιδευτικών ευκαιριών και μείωση των σχολικών επιδόσεων. Συναισθηματικό κενό, ανία, ανησυχία, άσχημη διάθεση, επιθετικότητα, όταν δεν είναι online , ή όταν προσπαθεί να περιορίσει τη χρήση. Επανάπαυση στην οικογένεια και τους φίλους ή αδιαφορία σχετικά με τις δραστηριότητες και τις ευθύνες που του αναλογούν. Αίσθηση ευεξίας, ευτυχίας και ευφορίας όταν βρίσκεσαι στον υπολογιστή. Αισθήματα ενοχής ή αμυντική συμπεριφορά σχετικά με τη χρήση του Διαδικτύου που μπορούν να εκδηλωθούν και με ψέματα προς τα μέλη της οικογένειας ή φίλους, προκειμένου να αποκρύψει το χρόνο παραμονής στο Διαδίκτυο. Χρήση του Διαδικτύου σαν ένα τρόπο για να ξεφύγει από τα προβλήματα η να απαλλαγεί από ένα αίσθημα δυσφορίας και κακής διάθεσης.

Συμπτώματα εθισμού στο διαδίκτυο Μπορούν όμως να παρατηρηθούν και διάφορα σωματικά συμπτώματα όπως: Το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα. Ξηροφθαλμία. Ημικρανίες και σοβαροί πονοκέφαλοι. Προβλήματα και πόνοι στη μέση. Διατροφικές ατασθαλίες, όπως, για παράδειγμα, η παράλειψη γευμάτων. Παραμέληση της προσωπικής υγιεινής. Διαταραχές του ύπνου και αλλαγές στις ώρες του ύπνου, όπως υπνηλία τις πρωινές ώρες εξαιτίας της χρήσης του Διαδικτύου τη νύχτα.

Συμβουλές για εθισμένους χρήστες Καταρχάς είναι σηµαντικό να αναγνωρίσουµε εάν υπάρχει και κάτι άλλο που µπορεί να µας δυσκολεύει συναισθηµατικά και συνεπώς να ενισχύει την ενασχόληση µας µε το διαδίκτυο. Εάν, για παράδειγµα, τον τελευταίο καιρό αντιµετωπίζεις κάποιο πρόβληµα που σου δηµιουργεί άγχος, ένταση, αρνητικά συναισθήµατα, µοναξιά κ.λπ., τότε πρέπει να το αναγνωρίσεις και να το αντιµετωπίσεις ζητώντας βοήθεια! Ενίσχυσε τις ικανότητες στις διαπροσωπικές σου σχέσεις και επέκτεινε το δίκτυο των φίλων σου! Πολλές φορές όταν νιώθουµε αποµονωµένοι από φίλους και συνοµηλίκους τείνουµε να σπαταλάµε περισσότερες ώρες στο διαδίκτυο. Όσο πιο πολλές κοινωνικές σχέσεις έχεις στην πραγµατική ζωή, τόσο λιγότερο θα χρειάζεσαι το διαδίκτυο! Βρες υγιείς δραστηριότητες που σου αρέσουν στην πραγµατική ζωή προκειµένου να γεµίσεις τον ελεύθερο χρόνο σου! Ποδόσφαιρο, µπάσκετ, χορός, ζωγραφική, γυµναστική, µουσική είναι µερικές µόνο ασχολίες που θα σε βοηθήσουν να ξοδεύεις λιγότερο χρόνο στο διαδίκτυο αλλά και να αποκτήσεις καινούργιους φίλους!

Συμβουλές για εθισμένους χρήστες Θέσε µόνος/µόνη σου στόχο για τις ώρες που θα δαπανήσεις στο διαδίκτυο και µην περιµένεις από τους γονείς σου να το κάνουν αυτό για σένα! Για παράδειγµα, µπορείς να χρησιµοποιήσεις ένα ξυπνητήρι που να σου υπενθυµίζει πότε πρέπει να σταµατήσεις, µπορείς να δεσµευτείς ότι θα κλείνεις τον υπολογιστή ή το κινητό συγκεκριµένες ώρες κάθε βράδυ και να µπαίνεις στο διαδίκτυο αφού έχεις τελειώσει µε τις υπόλοιπες υποχρεώσεις σου! Εσύ είσαι υπεύθυνος για τη συµπεριφορά σου και µόνο εσύ µπορείς να την ελέγξεις!

Συμβουλές για γονείς Είναι σηµαντικό να µη χρησιµοποιούµε την πρόσβαση στο Διαδίκτυο ως ανταµοιβή µιας καλής συµπεριφοράς του παιδιού ή να απαγορεύουµε την πρόσβαση στον υπολογιστή ως τιµωρία. Πρέπει να έχουµε υπόψη µας ότι εάν τα παιδιά αντιµετωπίζουν κάποιο πρόβληµα στην πραγµατική ζωή (π.χ. άγχος, κατάθλιψη, δυσκολίες στις κοινωνικές σχέσεις) τείνουν να ξοδεύουν συνεχώς περισσότερο χρόνο στο Διαδίκτυο. Ας εξερευνήσουµε τις δικές µας διαδικτυακές συνήθειες, καθώς ως γονείς αποτελούµε από τα πιο σηµαντικά πρότυπα προς µίµηση. Καλό είναι να έχουµε τους υπολογιστές που έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο µακριά από τα υπνοδωµάτια των παιδιών και σε κοινόχρηστους χώρους, ώστε να επιβλέπουµε τις ώρες που δαπανούν.

Συμβουλές για γονείς Ειδικά για τα παιδιά µικρής ηλικίας είναι καλό να εγκαταστήσουµε φίλτρα γονικού ελέγχου σε όλες τις συσκευές που συνδέονται στο διαδίκτυο. Τα φίλτρα δεν αφορούν µόνο στο µπλοκάρισµα ή στο κλείδωµα ακατάλληλου υλικού, αλλά αποτελούν και ένα εργαλείο που µπορεί να βοηθήσει στη θέσπιση συγκεκριµένων ορίων καθώς τα παιδιά αναπτύσσονται και µεγαλώνουν. Ας έχουµε υπόψη ότι από µόνα τους τα φίλτρα δεν είναι η λύση ή η απάντηση για την ασφάλεια των παιδιών, αλλά αποτελούν ένα καλό ξεκίνηµα. Ας ενθαρρύνουµε τα παιδιά να ασχολούνται µε νέες δραστηριότητες και χόµπι που δεν περιλαµβάνουν τον υπολογιστή και ας ενθαρρύνουµε τις κοινωνικές τους αλληλεπιδράσεις. Η έκθεση των παιδιών σε ποικίλα ερεθίσµατα και η συµµετοχή τους σε καλλιτεχνικές, αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες είναι ένας πολύ καλός τρόπος που θα τα βοηθήσει να υιοθετήσουν έναν ισορροπηµένο και δηµιουργικό τρόπο ζωής

PEGI Το Πανευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφόρησης για τα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια (PEGI) είναι ένα ευρωπαϊκό σύστημα ταξινόμησης ηλικίας των βιντεοπαιχνιδιών που δημιουργήθηκε για να βοηθήσει τους Ευρωπαίους καταναλωτές να κάνουν συνειδητές αποφάσεις για την αγορά ηλεκτρονικών παιχνιδιών των κουτιών βιντεοπαιχνιδιών. Το PEGI αποτελείται από πέντε κατηγορίες ηλικιών και οκτώ περιγραφές περιεχομένου που συμβουλεύουν την καταλληλότητα και το περιεχόμενο της για ένα συγκεκριμένο εύρος ηλικίας με βάση το περιεχόμενο παιχνιδιών. Η ηλικιακή διαβάθμιση δεν δείχνουν τη δυσκολία του παιχνιδιού ή της δεξιοτήτων που απαιτούνται για να παίξει.

Hλικιακές διαβαθμίσεις PEGI 3: Κατάλληλο για ηλικίες 3 ετών και άνω. Μπορεί να περιέχει ήπια βία σε ένα κατάλληλο περιεχόμενο για τα μικρότερα παιδιά, αλλά δεν υπάρχει χυδαία γλώσσα. 7: Κατάλληλο για ηλικίες 7 ετών και άνω. Μπορεί να περιέχει ήπια βία κινουμένων σχεδίων, αθλήματα ή στοιχεία που μπορεί να είναι τρομακτικά για τα μικρότερα παιδιά. 12: Κατάλληλο για ηλικίες 12 και άνω. Μπορεί να περιέχει βία φαντασίας, κακή γλώσσα, ήπιες σεξουαλικές αναφορές και υπονοούμενα ή τυχερά παιχνίδια. 18: Κατάλληλο για ηλικίες 16 και άνω. Μπορεί να περιέχει ρητή βία, ισχυρή γλώσσα, σεξουαλικές αναφορές, το περιεχόμενο τυχερών παιχνιδιών ή χρήση ναρκωτικών (ενθάρρυνση). 18: Κατάλληλο για ηλικίες 18 ετών και άνω. Μπορεί να περιέχει εικόνες βίας, συμπεριλαμβανομένων βία κατά των ανυπεράσπιστων ανθρώπων και «πολλαπλή, motiveless θανάτωση, ισχυρή γλώσσα, ισχυρό σεξουαλικό περιεχόμενο, τυχερά παιχνίδια, χρήση ναρκωτικών (εξωραϊσμός), ή διακρίσεις.

Πηγές ΒικιΠαιδεία: Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A1%CE%B7%CF%84%CE%BF%CF%81%CE% B9%CE%BA%CE%AE_%CE%BC%CE%AF%CF%83%CE%BF%CF%85%CF%82 Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου: https://saferinternet4kids.gr/wp-content/uploads/2018/05/hate-speech-per- page.pdf