- Προσεκτικός σχεδιασμός Α΄Φάση - Επιλογή του θέματος - Καθορισμός στόχων Από τους μαθητές - Προσεκτικός σχεδιασμός
Βήματα α΄ φάσης - Διατύπωση ιδεών - Κατασκευή ακτινογράμματος - Ακριβής προσδιορισμός του θέματος και καθορισμός των ορίων του - Καθορισμός των στόχων - Σχεδιασμός και περιγραφή - Χρονοδιάγραμμα - Καθορισμός ομάδων εργασίας - Κατανομή εργασιών
Β΄ Φάση - Εξοικείωση παιδιών με τη μεθοδολογία - Επαφές με εξωσχολικούς παράγοντες - Καταγραφή βιβλιογραφίας και πληροφοριών, ταξινόμηση, ανάλυση, οργάνωση συγκεντρωθέντος υλικού - Αξιολόγηση ομάδας - Αυτοκριτική - Λεπτομέρειες
Βήματα Β΄ Φάσης - Έρευνα, συλλογή πληροφοριών από ειδικούς, τοπικούς φορείς, υπηρεσίες, βιβλία, περιοδικά, ταινίες, διαδύκτιο κτλ - Έρευνα πεδίου - Ταξινόμηση και ανάλυση πληροφοριών - Καταγραφή πηγών και βιβλιογραφίας - Παρουσίαση στην τάξη των πληροφοριών - Αξιολόγηση της πορείας της εργασίας
Γ΄ Φάση Πραγματοποίηση της εργασίας Προτεινόμενα βήματα: - Οργάνωση και αξιοποίηση του υλικού - Εκπόνηση των εργασιών που ανέλαβαν οι μαθητές - Σύνθεση των εργασιών των ομάδων και δημιουργία κοινής εργασίας
Δ΄ Φάση - Αξιολόγηση της συνθετικής εργασίας Από τους μαθητές & το δάσκαλο Η αξιολόγηση γίνεται με βάση τους στόχους που τέθηκαν στην Α΄φάση - Γίνεται έλεγχος Γίνονται διορθώσεις και τροποποιήσεις Διάχυση των αποτελεσμάτων