Παρουσίαση του νέου διδακτικού πακέτου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η Διδασκαλία των Μαθηματικών σε A΄ τάξη Σχολική χρονιά
Advertisements

Εφαρμογή οnline υπηρεσιών πληροφόρησης στο Σύστημα Βιβλιοθηκών του ΑΠΘ Ξ. Αγορογιάννη, Ε. Κοσέογλου, Κ. Ξενίδου-Δέρβου 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
Digital Universal Library of Carnegie Mellon University.
Βαρύτητα και έκβαση του ισχαιμικού αγγειακού εγκεφαλικού επεισοδίου σε ασθενείς με σακχαρώδη διαβήτη και σε ασθενείς με στεφανιαία νόσο Κ. Τζιόμαλος, Σ.
Εθνικές Υποδομές Πλέγματος: Η Πρωτοβουλία HellasGrid Φώτης Καραγιάννης, Επιστημονικός Υπεύθυνος Hellasgrid, Υπεύθυνος.
«Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας: Φιλοσοφία, στόχοι και υπηρεσίες σε φοιτητές και αποφοίτους του ΤΕΙ Μεσολογγίου» Δρ. Αριστογιάννης Γαρμπής.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ – ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑ 9/24/ Υπολογισμός Εθνικής Παραγωγής Δρ. Γ. Καμπουρίδης.
Κεφάλαιο 7 Διαδικτύωση- Internet 7.1 Επίπεδο Δικτύου.
Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού ICT 4 Growth Ενίσχυση Επιχειρήσεων για την Υλοποίηση Επενδυτικών Σχεδίων ανάπτυξης-παροχής καινοτόμων προϊόντων και.
ΔΙΑΛΕΞΗ 6 ΚΑΤΑΚΛΙΣΕΙΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΡΑΥΜΑΤΟΣ. Έλκος από πίεση Είναι ένα τοπικό τραύμα στο δέρμα και / ή στους υποκείμενους ιστούς, συνήθως πάνω σε κάποιο.
Ιδέα κλινικής μελέτης Επικ. Καθηγητής Ουρολογικής Ογκολογίας και Ρομποτικής Department of Molecular Medicine and Surgery, Section of Urology Karolinska.
KOM 201(1η-2η εβδ) ΣΤΗΦΑΡΙΣΜΑ ή ΜΟΡΤΑΝΣΑΖ
Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ
LITERATURE REVIEW IN CREATIVITY, NEW TECHNOLOGIES AND LEARNING
Η Δημιουργική Εργασία στο Λύκειο Σημειώσεις για ένα πλαίσιο επιμόρφωσης ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΛΕΞΗ 2η
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 8 Προτάσεις αξιοποίησης μιας σχολικής επίσκεψης στο μουσείο στη διδασκαλία.
Φυσική Γυμνασίου - Λυκείου
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Διδακτική αξιοποίηση Ψηφιακού Υλικού στη Θρησκευτική Εκπαίδευση
Μάθηση βασισμένη σε πηγές: Πληροφοριακός εγγραμματισμός και οργάνωση διαδικτυακών εξερευνήσεων (Κ. Παπανικολάου) Ε. Αλεξοπούλου,
Κατανεμημένα Συστήματα
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ανάπτυξη Ανοικτού Ακαδημαϊκού Μαθήματος
ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΑΣ, ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ
ΤΟΥΑΡΕΓΚ.
«Παραπέταξαν το Θεό και το Έθνος»
Η έννοια του τουρισμού Ο τουρισμός είναι αποτέλεσμα μεμονωμένης ή ομαδικής μετακίνησης ανθρώπων σε διάφορους τουριστικούς προορισμούς και η διαμονή τους.
Η ενετική οικονομική διείσδυση και το σχίσμα των Εκκλησιών
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
εισαγωγή στο SCRATCH μια περιήγηση στις βασικές εντολές
Αξιοποίηση Σύγχρονης και Ασύγχρονης Τηλεεκπαίδευσης στις Κυκλάδες
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟ : Πειραματικό ΓΕΛ. ΠΑΤΡΩΝ
Σχεδίαση Γραφικών Μάθημα 4ο.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
ΓΕΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΣΤΡΑΤΟΥ
INTERNATIONAL HELLENIC CULTURAL and EDUCATIONAL CONSORTIUM
Ινδιάνοι.
Ερευνητική εργασία: «Μια τρύπα στο νερό»
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Διαδικτυακών Εφαρμογών
Τεχνολογικεσ εξελιξεισ στο υλικο υπολογιστων
Ημερίδα για τους Διαδραστικούς Δεκέμβριος 2010 Ειρήνη Περυσινάκη
Αξιοποίηση υπηρεσιών που αναπτύχθηκαν σε έργα ΕΣΠΑ για τον στρατηγικό σχεδιασμό της Κεντρικής Βιβλιοθήκης Ε.Μ.Π. Σταυρούλα Κουρή, Προϊσταμένη Διεύθυνσης.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΩΦΟ ΠΑΙΔΙ
Υπηρεσία Πολυτροπικής Ψηφιακής Βιβλιοθήκης με Προσβάσιμη Βιβλιογραφία για άτομα με Εντυπο-αναπηρία Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Πάντειο.
Thessaloniki ' th National Selection Conference of EYP Greece
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - ΣΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΔΙΑΛΕΞΗ 6 ΚΑΤΑΚΛΙΣΕΙΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΡΑΥΜΑΤΟΣ.
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No.2: Επιχειρηματικό Σχέδιο, Δεξιότητες Διαχείρισης και.
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ
Επιτροπή Αγώνων σε Δημόσιο Δρόμο και Βουνό
«Η ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝ»
Εκπαιδευτικά λογισμικά
Δημιουργώντας Εικονικές Συλλογές σε Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
TOOLS FOR ACADEMIC ELECTRONIC PUBLISHING
ΙΙ. Tο σύστημα Σένγκεν - Είσοδος πολιτών 3ων χωρών
Μορφές συστημάτων Υγείας των χωρών: Τα επιμέρους χαρακτηριστικά των συστημάτων υγείας των χωρών εξαρτώνται από: -Τα επιδημιολογικά χαρακτηριστικά της.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ ΣΕΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΩΝ Σχολικό έτος
Ανάλυση Άρθρου Reforming the reform: the Greek national health system in transition Η μεταρρύθμιση της υγείας. Το Ελληνικό σύστημα υγείας σε μεταβατικό.
تئوری الاستیسیته Theory of Elasticity كريم عابدي.
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No 8: Ευκαιρίες ενιαίας αγοράς της ΕΕ για τις μικρές.
Refuge(e).
Φορολογική & Τελωνειακή Ακαδημία
Συνεκπαίδευση μαθητών σε τάξεις μεικτής ικανότητας
Παιδικά γάλατα Τάξη – τμήμα : Β3β
Δέσμη Εκπαιδευτικών Εργαλείων για την GPP 7.3. Έπιπλα
Preserving Access to Digital Information
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παρουσίαση του νέου διδακτικού πακέτου Μαθηματικά Ε΄ Δημοτικού Εισηγητές: Ντίνος Βρυώνης, ΠΕ70 Βάσω Καρακώστα, ΠΕ70

Σχέδιο μαθήματος Κεφ. 24 Πιθανότητες Σχέδιο μαθήματος Κεφ. 24 Πιθανότητες

Εισαγωγή – θεωρητικό μέρος Η Στατιστική και οι Πιθανότητες μελετούν προβλήματα που σχετίζονται με τη μεταβλητότητα δεδομένων, δηλαδή με τη διαφορετικότητα που υπάρχει γύρω μας (π.χ. τα άτομα διαφέρουν, οι συνθήκες ενός πειράματος διαφέρουν). Επομένως οι μαθητές/ήτριες καλούνται να αναπτύξουν την ικανότητα να αξιολογούν κριτικά πληροφορίες, να εξάγουν συμπεράσματα, να κάνουν προβλέψεις και να λαμβάνουν αποφάσεις κάτω από αβέβαιες συνθήκες (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 2011).

Εισαγωγή – θεωρητικό μέρος Η διδασκαλία των Πιθανοτήτων δίνει την ευκαιρία στους μαθητές και τις μαθήτριες να πραγματοποιούν πειράματα τύχης και να αξιολογούν τη διαφορά ανάμεσα στις προβλέψεις τους και τα εμπειρικά αποτελέσματα που προκύπτουν κατά την πραγματοποίησή τους. Οι βασικές έννοιες που αναπτύσσονται στη θεματική ενότητα των Πιθανοτήτων είναι: Το πείραμα τύχη Η πιθανότητα ενδεχομένου

Πείραμα τύχης Το πείραμα τύχης αναφέρεται στην πραγματοποίηση πειραμάτων που μπορεί να επαναληφθούν πολλές φορές κάτω από τις ίδιες συνθήκες και των οποίων τα αποτελέσματα δεν είναι προβλέψιμα. (ρίψη ζαριού, γέννηση παιδιού κοκ. ). Οι μαθητές/ήτριες διερευνούν τα αποτελέσματα ενός πειράματος τύχης, όταν αυτό επαναλαμβάνεται πολλές φορές (εμπειρική πιθανότητα) και προσδιορίζουν αριθμητικά την πιθανότητα σε πειράματα τύχης (θεωρητική πιθανότητα). Σημείωση: Το σύνολο όλων των δυνατών αποτελεσμάτων ενός πειράματος ονομάζεται δειγματικός χώρος.

Πιθανότητα ενδεχομένου Η πιθανότητα ενδεχομένου αφορά στον υπολογισμό της πιθανότητας ενός ενδεχομένου και αναπτύσσεται: Α. από την περιγραφή ενός ενδεχομένου ως: βέβαιου, πιθανού, απίθανου, αδύνατου Β. μέχρι τον υπολογισμό της πιθανότητας ενός απλού ενδεχομένου: με κλάσματα.

Ενότητα 4 , Κεφ. 24, Πιθανότητες Στόχοι - Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα Οι μαθητές/ήτριες αναμένεται: να διερευνούν τα αποτελέσματα ενός πειράματος τύχης πραγματοποιώντας πολλές δοκιμές, να καταγράφουν τα χαρακτηριστικά του πειράματος τύχης και να προβλέπουν την συχνότητα εμφάνισης ενός ενδεχομένου κατά την επανάληψη ενός πειράματος, να διερευνούν τη σχετική συχνότητα εμφάνισης ενός ενδεχομένου κατά την επανάληψη ενός πειράματος, να εκτιμούν την πιθανότητα ενός ενδεχομένου σε κλίμακα με εύρος από αδύνατο ενδεχόμενο έως βέβαιο ενδεχόμενο με τη μέση της κλίμακας να αντιπροσωπεύει το ίδιο πιθανόν να συμβεί, όσο το να μην συμβεί, να συγκρίνουν ενδεχόμενα ως προς την πιθανότητα εμφάνισής τους (λιγότερο πιθανό, περισσότερο πιθανό, ισοπίθανο), να υπολογίζουν την πιθανότητα ενός ενδεχομένου χρησιμοποιώντας κλάσματα και να την αναπαριστάνουν σε κλίμακα από 0 έως 1.

Ενότητα 4 , Κεφ. 24, Πιθανότητες Εποπτικό υλικό – Διδακτικά εργαλεία

Ενότητα 4 , Κεφ. 24, Πιθανότητες Ψηφιακά εργαλεία http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor- 8521-6975 Στη δραστηριότητα αυτή οι μαθητές δουλεύουν στα πλαίσια του μικρόκοσμου 'Ζάρι'. Καλούνται να προβλέψουν τα αποτελέσματα συγκεκριμένου αριθμού ρίψεων και κατόπιν να πειραματιστούν με στόχο να επιβεβαιώσουν την ορθότητα της πρόβλεψής τους. National Library of Virtual Manipulatives

Βιβλίο Μαθητή Ενότητα 4, Κεφάλαιο 24 Πιθανότητες

Βιβλίο Μαθητή

Βιβλίο Μαθητή

Βιβλίο Μαθητή

Βιβλίο Μαθητή

Βιβλίο Μαθητή

Βιβλίο Μαθητή

Βιβλίο Μαθητή

Βιβλίο Μαθητή Σημείωση: Επειδή οι μαθητές/ήτριες βλέπουν ότι στην πραγματικότητα δεν συμβαίνει πάντοτε αυτό που υποθέτουν με το παραπάνω σκεπτικό (β2, β3), οφείλουμε να τους /τις εξηγήσουμε ότι η σκέψη αυτή αποτελεί μια βάση, για να αρχίσουμε να κάνουμε προβλέψεις. Στη συνέχεια, μπορούμε να του/τις ζητήσουμε να δουν τα αποτελέσματα στο σύνολο της τάξης. Αν κάνουμε το ίδιο με έναν ψηφιακό τροχό στον Η/Υ μερικές χιλιάδες φορές, θα διαπιστώσουμε ότι πλησιάζει τη θεωρητική πιθανότητα ακόμη περισσότερο (στη Θεωρία των Πιθανοτήτων αυτό αποτελεί θεμελιώδη έννοια και λέγεται «Νόμος των Μεγάλων Αριθμών»).

Βιβλίο Μαθητή Σημείωση: Ο/Η εκπαιδευτικός εμπλέκει ενεργά τα παιδιά στην πραγματοποίηση ενός πειράματος τύχης. Είναι σημαντικό οι μαθητές/ήτριες να έχουν την ευκαιρία: α) να εκφράζουν και να δικαιολογούν τις αρχικές τους προβλέψεις, β) να πραγματοποιούν έναν ικανοποιητικό αριθμό δοκιμών του πειράματος και να καταγράφουν τα αποτελέσματα και γ) να αξιολογούν τη διαφορά ανάμεσα στις προβλέψεις τους και τα εμπειρικά αποτελέσματα που προκύπτουν κατά την πραγματοποίησή του, προκειμένου να οδηγηθούν σε ένα συμπέρασμα (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 2011).

Βιβλίο Μαθητή

Βιβλίο Μαθητή

Βιβλίο Μαθητή

Βιβλίο Μαθητή

Βιβλίο Μαθητή

Βιβλίο Μαθητή Η πιθανότητα να έρθει ο αριθμός 17 είναι 1/20. Κάθε αριθμός από το 1 μέχρι το 20 είναι το ίδιο πιθανόν να κληρωθεί.

Βιβλίο Μαθητή Οι μαθητές/ήτριες εκφράζουν τη θεωρητική πιθανότητα εμφάνισης του αριθμού 2 κατά τη ρίψη ενός ζαριού. Η πιθανότητα εμφάνισης του αριθμού 2 είναι 1/6 , επομένως σε 10.000 ρίψεις είναι περίπου = 1.700 φορές (για έναν κατ’ εκτίμηση υπολογισμό της διαίρεσης, η θεωρητική πιθανότητα ακριβώς είναι 1.666,6). Σημείωση: Εδώ υπολογίζουμε τη θεωρητική πιθανότητα. Οι ρίψεις θα μπορούσε να πραγματοποιηθούν μόνον με ένα ψηφιακό εργαλείο, οπότε θα ήταν δυνατόν να διαπιστώσουμε και τις διαφορές με τη σχετική συχνότητα (εμπειρική πιθανότητα).

Τετράδιο Εργασιών Ενότητα 4, Κεφάλαιο 24 Πιθανότητες

Τετράδιο Εργασιών

Τετράδιο Εργασιών Οι αριθμοί που είναι πολλαπλάσια του 2 και βρίσκονται στο ζάρι είναι: 2,4,6. Επομένως η πιθανότητα είναι:

Τετράδιο Εργασιών Στόχος της δραστηριότητας αυτής είναι οι μαθητές/ήτριες να χαρακτηρίσουν ένα παιχνίδι τύχης ως δίκαιο ή άδικο. Το παιχνίδι είναι άδικο, καθώς η πιθανότητα να έρθει μονός αριθμός είναι 5/9, ενώ η πιθανότητα να έρθει ζυγός αριθμός είναι 4/9. Συζητάμε με τους μαθητές και τις μαθήτριες πώς μπορεί το παιχνίδι να γίνει δίκαιο.

Τετράδιο Εργασιών

Τετράδιο Εργασιών

Τετράδιο Εργασιών

Τετράδιο Εργασιών

Τετράδιο Εργασιών Όλοι οι κύβοι που βρίσκονται στη σακούλα είναι 15. α. Αρκεί το σύνολο των κύβων να είναι πενταπλάσιο από τους κόκκινους κύβους. Υπάρχουν πολλές λύσεις (εξαρτάται από το πόσους κύβους μπορεί να χωρέσει η σακούλα). Ενδεικτικά, αναφέρουμε: Αν το σύνολο των κύβων είναι 15, θα πρέπει οι κόκκινοι να είναι 3, ώστε η πιθανότητα να είναι 3/15=1/5 , θα πρέπει δηλαδή να αφαιρεθεί ένας κόκκινος κύβος και να προστεθεί ένας κύβος οποιουδήποτε άλλου χρώματος. Επίσης, για να γίνει η πιθανότητα 1/5=2/10 , χρειάζεται να αφαιρεθούν 2 κόκκινοι κύβοι και το πλήθος των υπόλοιπων χρωμάτων να είναι 8 κ.λπ.

Τετράδιο Εργασιών β. Υπάρχουν πολλές λύσεις. Αφού θέλουμε η τυχαία επιλογή οποιουδήποτε χρώματος κύβου να είναι το ίδιο πιθανή και τα χρώματα είναι 5, θα πρέπει το πλήθος των κύβων να είναι πολλαπλάσιο του 5 και να έχουμε κάθε φορά ίσο πλήθος κύβων από κάθε χρώμα.

Τετράδιο Εργασιών

Τετράδιο Εργασιών

Τετράδιο Εργασιών

Σας ευχαριστούμε!