3. Μαρίνες και Γιωτ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Advertisements

Αναπτυξιακά προγράμματα
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
Περιβαλλοντική Πιστοποίηση Λιμένων
ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΥΜΒΟΛΗ/ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Κωνσταντίνος Φρουζής, Πρόεδρος ΣΦΕΕ Το Όραμα της Φαρμακοβιομηχανίας για την Ανάπτυξη για την Ανάπτυξη
Ενότητα Α1 Προσανατολισμός της Αναπτυξιακής Πορείας του Ελληνικού Τουρισμού Εισηγητές: κ. Γ. Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής ΣΕΤΕ κ. Α. Ικκος, Διευθύνων.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
Έργο Αξιοποίησης Τουριστικών Λιμένων Οι τουριστικοί λιμένες μετατρέπονται σε πυλώνες τοπικής ανάπτυξης Εντάσσεται στο πλαίσιο του Έργου «Νηρηίδες» για.
Φορολογία ακινήτων Φορολογικές διατάξεις που αποτρέπουν πιθανές επενδύσεις και προτάσεις για βελτίωση 6 Οκτωβρίου 2014 Γεωργία Σταματέλου Επικεφαλής Φορολογικού.
Ενότητα Α1 Προσανατολισμός της Αναπτυξιακής Πορείας του Ελληνικού Τουρισμού Εισηγητές Γ. Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής ΣΕΤΕ Α. Ίκκος, Διευθύνων Σύμβουλος.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
Προκλήσεις κλάδου: Κόστος κινητής τηλεφωνίας Οι τιμές στην Ελλάδα έχουν προσεγγίσει το μέσο όρο των τιμών στην Ευρωπαϊκή Ένωση το Η πτωτική πορεία.
Συμβολή της εμπορικής ναυτιλίας στην Ελληνική οικονομία
ΣΠΥΡΟΣ ΠΟΜΟΝΗΣ Γενικός Διευθυντής Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ως Μοχλός Ανάπτυξης του Δημόσιου και του Ιδιωτικού Τομέα.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΣΕΡΡΕΣ) ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΙΡΗΣΕΩΝ Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Η.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
Αλέξανδρου Αμπαδογιάννη
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Α. ΔΕΔΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ ΛΟΥΤΡΑΚΙ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ  ΔΥΟ ΑΡΧΕΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ◦ PATH DEPENDENCE ◦ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ  ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ  ΕΛΛΕΙΨΗ.
Πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης Μάθημα: Εκπαιδευτική πολιτική Διδάσκουσα : Σοφία Ηλιάδου-Τάχου Φοιτήτρια : Ντέλη.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Μελέτη βιωσιμότητας ακτοπλοϊκής γραμμής Ρεθύμνου – Πειραιά Χρηματοδότηση Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ρεθύμνου.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΟ Α.Ε.Π. ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΟΥ.. Τι ονομάζουμε Α.Ε.Π. ; Το ποσό που αξίζουν τα αγαθά και οι υπηρεσίες που παράγει μια οικονομία σε ένα συγκεκριμένο.
Ελληνικές Ιχθυοκαλλιέργειες Εμπορικό ισοζύγιο Εργαστήριο Πολιτικής Οικονομίας & Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης Υπεύθυνος Πρακτικής Παύλος Καρανικόλας Επιβλέπων.
1 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ ΚΥΠΡΟΥ ΑΠΟ ΚΥΠΡΟ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑ ΒΑΣΩ Χ’’ ΚΩΝΣΤΑΝΤΗ 5 ΙΟΥΛΙΟΥ 2016 Joannides+Co Limited 13, Agiou Prokopiou street CY-2406.
Φόρος δαπάνης.. Φόρος επί της δαπάνης. Το ποσό του εισοδήματος που μεταβιβάζεται από την φορολογούμενη μονάδα στο δημόσιο εξαρτάται από το μέγεθος της.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΙΙ Διδάσκων: Σταγιάννης Απόστολος Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ - ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ - ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΙΙ - ΣΤΑΓΙΑΝΝΗΣ.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Εργαστήριο Αγροτικής Πολιτικής & Συνεταιρισμών ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΕΣΠΑ) Υπεύθυνος Πρακτικής.
ΤΡΙΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ, ΑΜ:Δ15100 ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ &ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Μακροοικονομία Διάλεξη 5. Πληθωρισμός: μετράει τη μεταβολή του γενικού επιπέδου των τιμών Τα αίτια του Πληθωρισμού 1)Η θεωρία του πληθωρισμό ζήτησης:
Ομιλία Σπύρου Βούγια Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Αθήνα, 13 Απριλίου 2011 Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων 1.
Cloud Computing Το cloud computing παρέχει υπηρεσίες υπολογισμού, λογισμικού, πρόσβασης σε δεδομένα και αποθήκευσης που δεν απαιτούν ο τελικός χρήστης.
Ενοτητα 5. αμεσεσ ξενεσ επενδυσεισ
Μερικά βασικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς εργασίας: εργατικό δυναμικό, δομή της απασχόλησης, ανεργία Συνεχής αύξηση της συμμετοχής στην αγορά εργασίας.
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Volume or Value: A policy decision for Turkey’s tourism industry
Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9ο: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΚΥΜΑΝΣΕΙΣ – ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ – ΑΝΕΡΓΙΑ
ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ ERASMUS+ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΣΠΟΥΔΕΣ (SMS) ΑΚ.ΕΤΟΣ
Ελληνική Επιχειρηματικότητα Ευρωπαϊκά Χρηματοδοτικά Εργαλεία
ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
A Supply-Side Explanation for Current Account Imbalances 2014
Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Καθηγητής Δημήτρης Γκίνογλου
Η επιχείρηση ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΛΕΝΗ που εδρεύει στην περιφέρεια ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εντάχθηκε στη δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων για την.
Γιώργος Γραμματικάκης
Τι συμβαίνει σήμερα Λουκέτο σε σημεία πώλησης λιανικής
Economics of Marine Tourism
ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΗ ΡΟΗ ΚΕΡΔΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΦΥΓΗ ΔΙΠΛΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Η επιχείρηση Κ. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ που εδρεύει στην περιφέρεια ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εντάχθηκε στη δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων.
Μελέτη Κόστους Κινητών Επικοινωνιών
Η επιχείρηση………………………………… που εδρεύει στην περιφέρεια ……………………
Yachting industry Την Ευρωπαϊκή αγορά συνθέτουν , επιχειρήσεις, (ΜΜΕ κατά 97%) στις οποίες απασχολούνται πάνω από άτομα employees.
Η επιχείρηση Π. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ & Σ. ΣΙΔΕΡΗΣ Ο. Ε
Η επιχείρηση ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΣΠΡΟΙ ΒΡΑΧΟΙ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ, στην περιφέρεια ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ, εντάχθηκε στη Δράση «Ενίσχυση Τουριστικών.
Η επιχείρηση Α. ΒΟΥΛΓΑΡΕΛΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ε. Ε
ΘΕΜΑ 2016 Ανεργία και Απασχόληση και οι συνέπειες τους για την οικονομία. α) Αίτια και πολιτικές αντιμετώπισης της ανεργίας. β) Η επίδραση της σημερινής.
Η επιχείρηση ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΑΝΕΦΑΝ ΑΕ, που εδρεύει στην περιφέρεια Β.ΑΙΓΑΙΟΥ. εντάχθηκε στη Δράση «Ενίσχυση Τουριστικών ΜΜΕ για τον εκσυγχρονισμό.
Φορολογικη λογιστικη Αγρότες.
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Η επιχείρηση ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΚΟΥΛΟΥΡΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α. Ε
Η επιχείρηση ΚΑΡΑΜΙΧΑΗΛ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΑΒΒΑΣ που εδρεύει στην περιφέρεια ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εντάχθηκε στη δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

3. Μαρίνες και Γιωτ

-Εγκαταστάσεις για διοίκηση Εγκαταστάσεις για πρόσδεση Εγκαταστάσεις για σταθμό Α βοηθειών Εγκαταστάσεις για κατάλοιπα (πετρελαιοειδή, βιολογικά κτλ Εγκαταστάσεις για ΑΜΕΑ Εγκαταστάσεις ασφαλείας

Υπηρεσίες Λιμενικές Εμπορικές λιμενικές Δημόσιες υπηρεσίες Εμπορικές λιμενικές Δημόσιες υπηρεσίες Τουριστικές - πολιτιστικές

Διαδικασία αξιοποίησης σε 2 άξονες Ομαδοποιημένη αξιοποίηση με κεντρική μαρίνα και συνδεόμενους λιμένες κτλ Στοχευμένη αξιοποίηση τουριστικών λιμένων Παράδειγμα Barcelona Nautical Center, cluster and world center of Megayachting

Important factors Αφάλεια κ επαγγελματισμός Αξία χώρου στάθμευσης Αξία της λέσχης μελών Προστασία περιβάλλοντος – καθαριότητα Ευκολία πρόσβασης κ χρήσης των πληροφοριών

ΜΑΡΙΝΕΣ - Ελλλάδα

Στοιχεία Μέσο μήκος προβλήτας 42 μ., Τουρκία 58 Μέση χωρητικότητα 369 θέσεις (458 Σλοβενία, Τουρκία 411) Θέσεις ελλιμενισμού ανά χλμ ακτογραμμής, η Ελλάδα τελευταία

Ζήτηση Γερμανοί 30%, Ιταλοί 11%, Έλληνες 3% Η ζήτηση εξαρτάται από 1. Το κόστος των υπηρεσιών, 2. Την ποιότητα και το εύρος των υπηρεσιών, 3. Τις εξελίξεις στον κλάδο των γιώτ

Πρόβλημα η φορολογία Σουηδία, Φινλανδία, Γαλλία, Νορβηγία 750.000 σκάφη, η κάθε μία περίπου. Βρετανία, Γερμανία, Ιταλία περίπου από 450.000, Κροατία 105.000, Πορτογαλία κ Πολωνία 55.000. Ελλάδα 17.700 ιδιωτικά (μόνο στην Ελλάδα ισχύει ο διαχωρισμός σε επαγγελματικά, για λόγους φορολογικούς)!

Προβλήματα

Βασικές αρχές H αρχή της νομιμότητας του φόρου Η αρχή της φορολογικής ισότητας: αρχή της καθολικότητας και αρχή της φορολογικής δικαιοσύνης Η αρχή της απαγόρευσης της αναδρομικότητας των φορολογικών νόμων Φορολογικά Συστήματα Βάση υπολογισμού φορολόγησης: ακαθάριστα έσοδα του πλοίου καθαρά κέρδη που προκύπτουν από την εκμετάλλευση του πλοίου κόροι ολικής χωρητικότητας του πλοίου (ισχύον ελληνικό σύστημα) Τεκμήρια Διαβίωσης- Κ.Φ.Ε. Φορολογικό έντυπο Ε1- Ανάμεσα στους υπόχρεους για υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος είναι και οι κύριοι ή κάτοχοι κότερου, σκάφους και θαλαμηγού σκάφους αναψυχής Για ιστιοφόρα ή μηχανοκίνητα ή μικτά σκάφη με χώρο ενδιαίτησης και για μηχανοκίνητα σκάφη ανοικτού τύπου, ταχύπλοα και μη ανάλογα με το ολικό μήκος του σκάφους. Για παράδειγμα, για μηχανοκίνητα σκάφη ταχύπλοα και μη: Μείωση 50% για ιστιοφόρα και λόγω παλαιότητος μείον 15% (5-10 ετών) ή μείον 30%(άνω των 10 ετών) ΟΛΙΚΟ ΜΗΚΟΣ ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΔΑΠΑΝΗ- ΕΤΟΣ 2013 ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΔΑΠΑΝΗ 2011 Έως και 5 μέτρα 4.000€ 3.000€ Άνω των 5 μέτρων + 2.000€ για κάθε επιπλέον μέτρο 4.000€ συνολικά

Ν. 4211/2013 ΤΕΛΟΣ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΚΑΙ ΠΛΟΩΝ Το τέλος θεσπίστηκε ταυτόχρονα με την κατάργηση του φόρου πολυτελείας και του ειδικού φόρου Βαρύνει ανεξαρτήτως σημαίας εφόσον ελλιμενίζονται ή αγκυροβολού στα ελληνικά χωρικά ύδατα: όλα τα πλοία αναψυχής/ ιδιωτικά και επαγγελματικά, τα μηχανοκίνητα μικρά σκάφη ολικού μήκους επτά (7) μέτρων και άνω και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια ολικού μήκους επτά (7) μέτρων και άνω Υπολογίζεται βάσει ολικού μήκους 7-8 μέτρα  200 ευρώ. Άνω των 8 και έως 10 μέτρων  300 ευρώ. Άνω των 10 και έως 12 μέτρων 400 ευρώ. Άνω των 12 μέτρων: αα) ανά έτος, εκατό (100) ευρώ ανά μέτρο, υπολογιζόμενο από το πρώτο μέτρο ή ββ) ανά μήνα δέκα (10) ευρώ ανά μέτρο, υπολογιζόμενο από το πρώτο μέτρο. Ν. 4256/2014 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Γίνεται προσπάθεια για: ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο του θαλάσσιου τουρισμού δημιουργία φιλικού περιβάλλοντος για την προσέλκυση τουριστικών πλοίων παροχή κινήτρων για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας επιμήκυνση του χρόνου παραμονής και κυκλοφορίας των τουριστικών πλοίων στην Ελλάδα Αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα προσδοκώμενα και μη: Αύξηση εσόδων: i) από την είσπραξη του Τέλους Παραμονής και Πλόων (ΤΠΠ), για τη χορήγηση, ανανέωση και αντικατάσταση του Δελτίου Κίνησης Πλοίου Αναψυχής (ΔΕΚΠΑ) στα ιδιωτικά πλοία αναψυχής, ii) είσπραξη του ποσού των 500€ που απαιτείται για την καταχώρηση των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής στο οικείο Μητρώο (άρθρο 15 παρ. 1β) και για τη χορήγηση προσωρινής άδειας, σε πλοία αναψυχής που πρόκειται να δραστηριοποιηθούν χαρακτηριζόμενα ως επαγγελματικά και δε διαθέτουν άδεια του ν. 2743/1999 για την πραγματοποίση ταξιδιών με ολική ναύλωση (άρθρο 15 παρ. 8α).

Απώλεια εσόδων: i) από την απαλλαγή από τη φορολογία των ναυταθλητικών σκαφών, ιστιοφόρων, κωπήλατων με ελληνική σημαία, στις οριζόμενες περιπτώσεις (άρθρο 14 παρ. 1α), ii) από την είσπραξη μειωμένου ΦΠΑ από τα πλοία αναψυχής υπολογιζομένου επί μειωμένης φορολογικής αξίας λόγω παλαιόητητας των πλοίων αναψυχής, καθώς και επί των πλοίων αναψυχής που μεταβιβάζονται αιτία θανάτου, δωρεάς ή γονικής παροχής (άρθρο 14 παρ. 1α), iii) από την κατάργηση των τελών που επιβάλλονται για διάθεση, χορήγηση ή ανανέωση άδειας απόπλου σκάφους με ξένη σημαία και άδειας ανέλκυσης ή καθέλκυσης πλοίων ή πλωτών ναυπηγημάτων (άρθρο 16 παρ. 3), iv) από την κατάργηση του φόρου πολυτελείας του ν. 3833/2010 (άρθρο 39), καθώς και v) από την κατάργηση του ειδικού φόρου ιδιωτικών πλοίων αναψυχής του ν. 3842/2010 (άρθρο 39). ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Ελαστικότητα της ζήτησης - ελαστικότητα της προσφοράς του τουριστικού προϊόντος οι φόροι ενεργούν ως σφήνα μεταξύ της τιμής που πληρώνει ο καταναλωτής και της τιμής που εισπράττει ο πωλητής. Η τιμή της ελαστικότητας ζήτησης ως προς την τιμή του τουριστικού προϊόντος είναι υψηλότερη της μονάδας μία μείωση της τιμής του τουριστικού προϊόντος κατά 10% θα οδηγήσει σε υψηλότερη από 10% αύξηση της ζήτησης για τουριστικές υπηρεσίες  φορολογία σημαντικό κομμάτι της τιμής μείωση φορολογίας  μείωση τιμής αύξηση ζήτησης. Συμβολή θαλάσσιου τουρισμού στην εθνική οικονομία: μείωση ελλειμμάτων (ΑΕΠ, εμπορικό ισοζύγιο, δημόσια έσοδα, επενδύσεις κ.λπ.) καταπολέμηση ανεργίας και μετανάστευσης περιφερειακή ανάπτυξη περιορισμός της διαφοράς εισοδημάτων ανάμεσα στο αστικό κέντρο και την περιφέρεια αύξηση των εσόδων του κράτους και της τοπικής αυτοδιοίκησης διαφύλαξη και προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς ανάπτυξη συναφών κλάδων της οικονομίας Δημόσια έσοδα από φορολογία: κρουαζιέρα 85 εκατ. δολ., γιώτινγκ 69 εκατ. δολ. έσοδα, παράκτιος τουρισμός 30 εκατ. δολ. Δορυφορικός λογαριασμός τουρισμού (Tourism Satellite Account – TSA)- μέτρηση οικονομικού μεγέθους τουριστικής δραστηριότητας- μηχανισμός που αποδίδει την άμεση προστιθέμενη αξία του τουρισμού για κάθε κλάδο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ Τα κράτη ανταγωνίζονται μεταξύ τους στη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών ανάπτυξης της οικονομικής δραστηριότητας. Ανταγωνίζονται στο να δημιουργήσουν τις πολιτικές, να δρομολογήσουν τις διαρθρωτικές αλλαγές .

H Ελλάδα βρίσκεται στην 8η θέση, πίσω από όλους τους αναδυόμενους μεσογειακούς τουριστικούς προορισμούς. Συνεπώς, δεν μπορεί να ανταγωνιστεί με βάση το κόστος, παρά μόνο με βάση την ποιότητα των προσφερομένων υπηρεσιών η φορολογική μεταχείριση του κλάδου είναι εντελώς αντίθετη των ωφελειών σε θέσεις εργασίας και συμμετοχή στο ΑΕΠ, καθώς τα αντικειμενικά κριτήρια φορολογίας είναι πολύ πιο πάνω των ανελαστικών εξόδων διατήρησης ενός σκάφους αναψυχής (μελέτη ΝΕΕ- ΠΑΠΕΙ) Βασικοί ανταγωνιστές στη μεσογειακή λεκάνη (παρεμφερές ποιοτικό προϊόν- πολύ φθηνότερο): ΚΡΟΑΤΙΑ ΚΥΠΡΟΣ ΙΤΑΛΙΑ ΤΟΥΡΚΙΑ ΜΑΡΟΚΟ ΤΥΝΗΣΙΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Ελλάδα: όλα τα εχέγγυα για εξασφάλιση σοβαρού μεριδίου αγοράς στο θαλάσσιο τουρισμό πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις Ελληνική φορολογική πολιτική/ δύσκολες οικονομικές συγκυρίες σκοπός: γρήγορα εξασφάλιση εσόδων  ανάκαμψη της οικονομίας Βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα, αλλά μακροπρόθεσμα απώλεια πολλών δισ. ευρώ & πληγή στην ανταγωνιστικότητα Επιβολή φορολογίας  μακροπρόθεσμη μείωση εσόδων  οικονομική αναποτελεσματικότητα Ν. 4256/2014: προσπάθεια για βελτίωση των διαδικασιών, μείωση της φορολογίας και παροχή κινήτρων/ ελκυστικό περιβάλλον Ανάγκη για συνεχή μελέτη και καταγραφή της θαλάσσιας τουριστικής δραστηριότητας  περιθώρια βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού θαλάσσιου τουριστικού προϊόντος- επιβεβλημένη δεδομένων των ανερχόμενων δυνάμεων

Marine &Yachting industry Την Ευρωπαϊκή αγορά συνθέτουν 32.000, επιχειρήσεις, (ΜΜΕ κατά 97%) στις οποίες απασχολούνται πάνω από 280.000 άτομα. 280.000 employees in europe 97% SME 36 mil. Boaters 6 mil. Boats in eu waters 20 bil. Turnover 48 mil. Enjoying watersports

Αγορά σκαφών αναψυχής

Μαρίνες στην Ελλάδα

Επαγγελματικά σκάφη αναψυχής στην Ελλάδα εντοπίζονται 17.700 σκάφη διαφορετικών σημαιών και μήκους. Τα 4.000 είναι επαγγελματικά προς ενοικίαση και τα 500 έχουν μόνιμο πλήρωμα. Υπολογίζεται ότι υπάρχουν περίπου 100 επιχειρήσεις ενοικίασης σκαφών αναψυχής. Ο ανταγωνισμός της Ελλάδας στα επαγγελματικά σκάφη εντοπίζεται κυρίως στη Μεσόγειο στην οποία αντιστοιχεί το 70% (ΕΟΚΕ 2013) των παγκόσμιων ναυλώσεων. Η Ελλάδα ανταγωνίζεται άμεσα τη Γαλλία, την Ισπανία, την Κροατία και την Τουρκία.

Yachting Βασικά στοιχεία Σύμφωνα με μελέτη του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος και του Πανεπιστημίου Πειραιά (Νοέμβριος 2012): Κατοχή Σκάφους: Μέσος όρος Ευρώπης ένα σκάφος ανά 164 κατοίκους. Στην Ελλάδα ένα σκάφος ανά 621 κατοίκους Συνολικά έσοδα: 607 εκατ. Ευρώ για 17.700 σκάφη Μέσος όρος απασχόλησης: 20.532 θέσεις εργασίας ανά σκάφος (περίπου 1,17 ανά σκάφος) Μέγιστο όριο Αριθμού Σκαφών στην Ελλάδα, με βάση το μέσο όρο της Ε.Ε., είναι 67.000 σκάφη αναψυχής. Αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει 78.390 άμεσες και έμμεσες θέσεις απασχόλησης. Περίμετρος Ακτογραμμής Θέσεις Ελλιμενισμού Αριθμός Σκαφών Γαλλία 6.316 226.000 752.000 Ελλάδα 16.040 8.904 17.700 Ιταλία 9.532 130.000 400.000 Ισπανία 6.882 Vernicos Yachts 11 Poseidonos Ave. GR-174 55 Alimos, Greece Tel: +30 210 9896000, Fax: +30 210 9850130, email: info@vernicos.gr

Έσοδα Από τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής και τις εταιρείες τα έσοδα διακρίνονται σε: Έσοδα για τουριστικούς πράκτορες Έσοδα από φορολόγηση Έσοδα για τις ασφαλιστικές σκαφών αναψυχής Έσοδα για τους ναυτικούς και το ΝΑΤ Καύσιμα, υδροδότηση, ηλεκτροδότηση Καταβολή λιμενικών τελών Τροφοδοσία

Ανταγωνισμός, φόροι, αριθμός πλοιαρίων, απασχόληση, τζίρος κτλ ΦΠΑ Ιταλία και Κροατία 6%, Τουρκία 0%, Ελλάδα 24% 3.800 απασχ/νοι στην Ελλάδα 90% στο Πέραμα κατασκευή κ επισκευή γιώτ 3.860 σκάφη ελληνικά, 9945 τούρκικα 22+1 μαρίνες Ελλάδα, Τουρκία 56, Γαλλία 320 12 μέτρα σκάφος, minimum ναύλωση 1000 ευρώ, Τουρκία 150, Κροατία 700 (1 βδομάδα) Η αγορά των σκαφών αναψυχής προσελκύει 36.000.000 άτομα στην Ευρώπη και 48.000.000 τα θαλάσσια αθλήματα

Προβλήματα μαρινών οι περισσότερες μαρίνες της χώρας αγωνιούν για τη βιωσιμότητά τους καθώς παρουσιάζουν τις χαμηλότερες πληρότητες της τελευταίας 10ετίας λόγω της φυγής των τουριστικών σκαφών, ενώ παράλληλα καταβάλουν υπέρογκα μισθώματα στο Δημόσιο και αντιμετωπίζουν συνεχόμενες αυξήσεις στο κόστος λειτουργίας τους ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας στις υπηρεσίες των μαρινών έχει αυξηθεί πρόσφατα σε 24% (ισχύει από 01/06/2016) επιπροσθέτως του αυξημένου φόρου πολυτελείας των σκαφών αναψυχής που επανήλθε, «Τέλους Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων» το οποίο αποτρέπει την έλευση σκαφών στην Ελλάδα και διώχνει και αυτά που επιλέγουν ακόμη τη χώρα μας ως τόπο μόνιμου ελλιμενισμού.  Μάλιστα το νέο σχέδιο έμμεσα ενθαρρύνει τα σκάφη να διαχειμάζουν σε ευρωπαϊκούς λιμένες εκτός Ελλάδας ώστε να αποφεύγουν την πληρωμή τελών και να λαμβάνουν έκπτωση έως 20% όταν επισκέπτονται τη χώρα μας.

Στον αντίποδα… Στο Πέραμα και στην Ελευσίνα βρέθηκαν περισσότερα από τέσσερα τέτοια πλοία, όπως το 133 μέτρων Al Mirqab και το 139 μέτρων Al Salamah, που κατατάσσονται στη 14η και 11η θέση της παγκόσμιας κατάταξης αντίστοιχα. Το δε 16ο μεγαλύτερο διεθνώς, το Maryah, «χτίστηκε» εξ ολοκλήρου το 2014 στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, πάνω στη γάστρα ρωσικού ερευνητικού πλοίου πολωνικής ναυπήγησης του 1991 και κατά πολλούς δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από θαλαμηγούς που ναυπηγούνται στη Β. Ευρώπη. Αλλά δεν είναι μόνον τα Ναυπηγεία Ελευσίνας που έχουν κάνει τέτοιες δουλειές ή που επιλέγονται από τους ιδιοκτήτες των mega yachts για να κάνουν επισκευές. Τα Ναυπηγεία Χαλκίδας, τα Ελληνικά Ναυπηγεία Περάματος, το Ναυπηγείο Σπανόπουλου στο Πέραμα, το Ναυπηγείο Ψαρρού, η PrivatSea Marine Services στην Ελευσίνα και άλλοι εμφανίζονται να έχουν πλέον σημαντικά μερίδια στην αγορά της Μεσογείου προσελκύοντας δουλειές υψηλής προστιθέμενης αξίας, που με τη σειρά τους απασχολούν εκατοντάδες μικρότερους υπεργολάβους, σημειώνουν στην «Κ» οι ειδήμονες. Εμβληματικά yacht όπως τα προαναφερθέντα και το Topaz και το Turama, το 6ο και το 22ο στη λίστα με τα μεγαλύτερα του κόσμου του Boat International, αλλά και εκατοντάδες «μικρότερα» mega yachts και, βέβαια, η πλειονότητα των ελληνόκτητων θαλαμηγών και όχι μόνον συντηρούν χιλιάδες θέσεις εργασίας. Η ύπαρξη τεχνογνωσίας μεταξύ των Eλλήνων εργαζομένων στα ναυπηγεία και των επιχειρήσεων του κλάδου, καρπός εμπειρίας δεκαετιών, θεωρείται απαράμιλλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Συνέχεια… Η ελληνική ναυπηγoεπισκευαστική βιομηχανία, που προσδοκά πλέον ανάπτυξη και από την εμπορική ναυτιλία ελέω της εξαγοράς του ΟΛΠ από την Cosco, έχει επανακτήσει κάποια από την αίγλη της των περασμένων δεκαετιών. Οπως στις αρχές της δεκαετίας του ’70 όταν από τις γιάρδες των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, επί εποχής ιδιοκτησίας Σταύρου Νιάρχου, έπεφταν στο νερό τα 115 μέτρων mega yachts Atlantis I και Atlantis ΙΙ που παραμένουν ακόμα στο Top 20 διεθνώς. Μάλιστα, το ένα εξ αυτών έχει αγοραστεί από τη σαουδαραβική βασιλική οικογένεια, μετονομαστεί σε Issham Al Baher και παραμένει δεμένο στην μαρίνα του Λαυρίου. Και σε αυτό το σημείο, στις ελληνικές μαρίνες δηλαδή, κρύβεται και ο ένας εκ των βασικών λόγων που κρατά ζωντανή την παραπάνω ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα. Με τις ελληνικές θάλασσες κορυφαίο προορισμό για yachting παγκοσμίως και την εγγύτητα της χώρας με τα κράτη του Περσικού Κόλπου, τη Ρωσία και την Ευρώπη, η επιλογή των ελληνικών μαρίνων ως έδρα αυτών των θαλαμηγών για το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου κερδίζει συνεχώς έδαφος. Αυτός είναι και ο λόγος του αυξημένου επενδυτικού ενδιαφέροντος για τη μαρίνα του Αλίμου που σχεδιάζεται να ιδιωτικοποιηθεί φέτος και την είσοδο προ ολίγων ετών στρατηγικών επενδυτών στη μαρίνα του Φλοίσβου.

ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΚΑΦΗ ΑΝΑΨΥΧΗΣ

Αριθμός σκαφών μήκος σε μέτρα

Ποσοστό προστιθέμενης αξίας κλάδου ναυπήγησης και επισκευής σκαφών αναψυχής συγκριτικά με το σύνολο του κλάδου ναυπήγησης και επισκευής πλοίων. Σχετίζεται με το υψηλό ποσοστό ιδιοκτησίας κατοχής σκάφους ανά κάτοικο στις χώρες.

Στην Ευρώπη αντιστοιχεί το 65% της παγκόσμιας αγοράς της κατασκευής πολυτελών σκαφών αναψυχής. Η παραγωγή των σκαφών αναψυχής πραγματοποιείται στο μεγαλύτερο ποσοστό σε ναυπηγεία της Ιταλίας (ECORYS Research& Consulting). Το 27% της συνολικής παραγωγής της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας αντιστοιχούσε στην κατασκευή σκαφών αναψυχής και αθλητισμού

Προστιθέμενη αξία, κάτω από €500 εκ

……πάνω από 500 εκ.

What is S.o.F. ?

French Riviera - History 1800s : Winter health resort for British upper class – Vacation spot for European aristocrats & American Elite 1900s : Residence for many artists & writers (landscape, climate, ‘Train Bleu’, celebrities > aristocrats) 1950s - today: International tourist destination - ‘Jet Set’ (Cannes Film Festival, Grace Kelly-Pr. Rainier Marriage) Sun: 300 days/year 50% of world’s SY fleet // 90% once in lifetime

Itineraries S.o.F. region Monaco Western Italy

Marseille – Old Port Services: Customs, Diving Facilities, Electricity, Fuel / Fresh Water, Heliport, Repairing Facilities, Security, Waste collection (disposal points, recycling), Waste water pumping, WiFi, Shopping Area Max Length: 100m /Max Depth: 6,8m /No of berths: 1200 Berthing Fees (1 year contract) High Season (01/06 – 30 /09): 249,00 € / day Low Season (01/10 – 31/05): 29,00 € / day

St Tropez – Old Port Services: Assistance with mooring and casting off, Electricity, Water, Telephone & WIFI, Weather reports, Fuel, Divers, Surveillance, Waste collection (disposal points, recycling), Waste water pumping Max Length: 55m /Max Depth: 9,5m /No of berths: 610 Berthing Fees (1 year contract) High Season (01/05 – 31/10): 556,50 € / day Low Season (01/11 – 30/04): 132,00 € / day

Mandelieu La Napoule - Port la Napoule Services: Customs, Diving Facilities, Electricity, Fuel / Fresh Water, Heliport, Repairing Facilities, Security, Waste collection (disposal points, recycling), Waste water pumping, WiFi, Shopping Area Max Length: 52m /Max Depth: 6m /No of berths: 917 Berthing Fees (1 year contract) Total Annual for fixed contract: 159,00 € / day

Cannes – Old Port Services: Assistance with mooring and casting off, Electricity, Water, Telephone & WIFI, Weather reports, Fuel, Divers, Surveillance, Waste collection (disposal points, recycling), Waste water pumping Max Length: 65m /Max Depth: 5m /No of berths: 650 Berthing Fees (1 year contract) High Season (01/05 – 31/10): 247,00 € / day Low Season (01/11 – 30/04): 102,00 € / day

Golf Juan – Port Camille Rayon Services: Assistance with mooring and casting off, Electricity, Water, Telephone & WIFI, Weather reports, Fuel, Divers, Surveillance, Waste collection (disposal points, recycling), Waste water pumping Max Length: 75m /Max Depth: 5m /No of berths: 833 Berthing Fees (1 year contract) High Season (01/05 – 31/10): 215,00 € / day Low Season (01/11 – 30/04): 88,00 € / day

Juan Les Pines – Port Gallice Services: Water, Electricity at wharf), WC – Showers, Automatic laundry at the harbor office, Ice making, Shipyard » Travelift » 24 t – fairing area, Selective garbage containers and worn-out oil, Fuel station, Internet fixed connection, Reception platform – recycling of grey Waters -black waters (free of charge) Max Length: 45m /Max Depth: 3m /No of berths: 525 Berthing Fees (1 year contract) Total Annual for fixed contract: 200,40 € / day

Antibes – Port Vauban Services: Fresh Water Electricity at dock, 20 WCs, 23 Shower Rooms, Internet access (WIFI), Dry dock area, Ice making, Fuel Station Max Length: 75m /Max Depth: 10m /No of berths: 1580 (1230 berthing + 350 floating platform posts) Berthing Fees (1 year contract) High Season (01/06 – 30/09): 356,05 € / day Mid Season (01/04 – 31/05): 251,45 € / day Low Season (01/10 – 31/03): 170,80 € / day

Nice – Port of Nice Services: Assistance with mooring and casting off, Electricity, Water, Telephone & WIFI, Weather reports, Fuel, Divers, Surveillance, Waste collection (disposal points, recycling), Waste water pumping Max Length: 190m /Max Depth: 8,5m /No of berths: 500 Berthing Fees (1 year contract) High Season (01/05 – 31/10): 207,00 € / day Low Season (01/11 – 30/04): 86,00 € / day

Monaco – Port Hercule Services: Fresh water, Electricity on the quayside & on the pontoons, 20 showers, 20 WCs, Public telephone & telephone onboard upon request, TV on the quayside, self-service launderette, containers for used oil and batteries, Garbage collection, Bunkering on the landing stage,Pumping of black water on request (free of charge) Max Length: 300m /Max Depth: 30m /No of berths: 700 Berthing Fees (1 year contract) High Season (01/05 – 30/09): 258,10 € / day Low Season (01/10 – 30/04): 149,60 € / day

Monaco – Port Fontvieille Services: Fresh water, Electricity on the quayside & on the pontoons, 4 showers, 4 WCs, Public telephone & telephone onboard upon request, TV on the quayside, self-service launderette, containers for used oil and batteries, Garbage collection, Bunkering & Pumping of black water (free of charge in Hercule Port) Max Length: 40m /Max Depth: 3m /No of berths: 275 Berthing Fees (1 year contract) High Season (01/05 – 30/09): 248,75 € / day Low Season (01/10 – 30/04): 180,40 € / day

Marinas in Greece Lamda Flisvos Marina S.A. Total Annual for fixed contract: 119,00 € / day - 303 berthing spots Elliniko S.A. (Agios Kosmas marina) Total Annual for fixed contract: 94,30 € / day - 337 berthing spots ETAD S.A. (Alimos marina) 78,04 € / day - 1000 berthing spots

Berthing Case Study (1/2) 1 year fixed contract (01/06/2016010131/05/2017) 125'ft commercial super yacht Length: 38,1m / Beam: 7,5m / Depth: 2,75m Solely berthing dues – Excluding extra services (mooring fees, power/water consumptions, various service charges, tips, internet, security etc.)

Berthing Case Study (2/2) Rank Country Marinas Annual Cost Capacity 1 France St Tropez - Old Port €126.420 610 2 Antibes - Port Vauban €90.233 1835 3 Monaco Port Fontvieille €75.812 275 4 Juan Les Pins - Port Gallice €73.150 525 5 Port Hercule €70.776 700 6 Cannes - Old Port €64.012 650 7 Port La Napoule €58.024 917 8 Golf Juan - Port Camille Rayon €55.576 833 9 Port of Nice €53.740 500 10 Greece Flisvos Marina €43.411 303 11 Marseille - Old Port €37.454 3200 12 Agios Kosmas Marina €32.424 337 13 Alimos Marina €28.485 1000

- Quote of the day - “Money can't buy you happiness, but it can buy you a yacht big enough to pull up right alongside it.” David Lee Roth (‘Van Halen’ lead vocalist)

References http://www.worldmarineguide.com/marina//france-south-coast http://www.frenchriviera-tourism.com/ Yachting Pages 2016-17 , ‘Advertising Services Ltd ‘ https://en.wikipedia.org/wiki/French_Riviera http://www.marseille-provence.fr http://www.portsainttropez.com http://www.port-la-napoule.com http://www.riviera-ports.com/en/nos-services/yachting/tarifs http://www.port-gallice.fr/en/tarifs-de-location/ http://www.portvauban.net/tarifs/ http://www.ports-monaco.com/ http://www.flisvosmarina.com/ http://marinaagioskosmas.com/ http://www.alimos-marina.gr/