Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Economics of Marine Tourism

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Economics of Marine Tourism"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Economics of Marine Tourism
Introduction and Concepts

2 Economics of Marine tourism:
Mass tourism (leisure – entertainment) Special interest tourism (sports, nature, cultural, religion, etc) Alternative tourism (btw….marine tourism!) Economics of Marine tourism: Κρουαζιέρα, Γιώτ, παράκτιος & διάφορα recreation Έρευνα στις επιπτώσεις (στην οικονομία, περιβάλλον, υγιεινή, κοινωνικές, πολιτισμικές κ.α. επιδράσεις)

3

4 Προοπτικές τουρισμού

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23 Yachting Βασικά στοιχεία
Σύμφωνα με μελέτη του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος και του Πανεπιστημίου Πειραιά (Νοέμβριος 2012): Κατοχή Σκάφους: Μέσος όρος Ευρώπης ένα σκάφος ανά 164 κατοίκους. Στην Ελλάδα ένα σκάφος ανά κατοίκους Συνολικά έσοδα: 607 εκατ. Ευρώ για σκάφη Μέσος όρος απασχόλησης: θέσεις εργασίας ανά σκάφος (περίπου 1,17 ανά σκάφος) Μέγιστο όριο Αριθμού Σκαφών στην Ελλάδα, με βάση το μέσο όρο της Ε.Ε., είναι σκάφη αναψυχής. Αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει άμεσες και έμμεσες θέσεις απασχόλησης. Περίμετρος Ακτογραμμής Θέσεις Ελλιμενισμού Αριθμός Σκαφών Γαλλία 6.316 Ελλάδα 16.040 8.904 17.700 Ιταλία 9.532 Ισπανία 6.882 Vernicos Yachts 11 Poseidonos Ave. GR Alimos, Greece Tel:  , Fax: 

24 factors Τμηματοποίηση της αγοράς και νέοι, απίθανοι προορισμοί….
Πληροφορία Νέες χώρες με ζήτηση τουρισμού Παγκοσμιοποίηση

25

26

27 Τι πρέπει να γίνει

28 Η Ελλάδα ιδανική χώρα για ….

29 Marketing Greece ΙΝΣΕΤΕ
Σχεδιασμός και ανάπτυξη τουριστικών προϊόντων και προορισμών Επικοινωνία & Marketing του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος Υλοποίηση ψηφιακών καμπανιών Προβολή και προώθηση σε στοχευμένες αγορές – στόχους «Άνοιγμα» νέων αγορών με νέα κανάλια επικοινωνίας Αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στη χώρα Παροχή επιστημονικής και τεχνικής υποστήριξης Ενίσχυση των μηχανισμών ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού

30 Μαζικός – Ειδικού Ενδιαφέροντος

31

32 ΘΤ Θαλάσσιος τουρισμός = τουριστικό προϊόν
Θαλάσσιος τουρισμός = τουριστικό προϊόν Προσφορά δραστηριοτήτων, επιμέρους τουριστικών προϊόντων. Καταναλωτές= Ζήτηση. Ποσοστό του συνολικού τουρισμού…. Συνεισφορά στην οικονομία

33

34

35 Πλεονεκτήματα Ελλάδας

36 Οι ανταγωνιστές

37

38 Κατηγορίες ΘΤ Κρουαζιέρα (διάφορες κατηγορίες) Σκάφη αναψυχής
Παράκτιος τουρισμός (παρακολούθηση θεαμάτων, παραθαλάσσιοι περίπατοι, δραστηριότητες γιώτινγκ, κτλ) και ακτοπλοία Επίσης, (+σκι, ιστιοσανίδα, υποβρύχιο ψάρεμα, καταδύσεις, κολύμβηση και περιήγηση σε πάρκα). και Υποβρύχιος τουρισμός Θαλάσσιος τουρισμός φύσης Θαλάσσιος αλιευτικός τουρισμός Θαλάσσιος πολιτιστικός τουρισμός Θαλάσσιος αθλητικός τουρισμός

39 Είδη ΘΤ περαιτέρω κατηγοριοποίηση

40

41 Υποδομή και ανωδομή Λιμενικές εγκαταστάσεις κ υποδομές Μαρίνες
Καταφύγια Σκάλες Πλοία\ Σκάφη Θαλάσσιους πλόες

42 Στενός ορισμός ΘΤ Συμμετοχή σε οργανωμένη κρουαζιέρα ή θαλάσσια περιήγηση με τουριστικό πλοίο ή πλοιάριο επαγγελματικό ή αναψυχής, θαλαμηγό ή όχι, με πλήρωμα ή bareboat, ιστιοφόρο ή μηχανοκίνητο είναι τα κριτήρια διάκρισης του ΘΤ. Άρα, κρουαζιέρα και yachting (επαγγελματικό, με ολική ναύλωση!) Άρα ΘΤ, = τουρισμός εν πλω, τόπος διαμονής και ψυχαγωγίας το πλοίο με πρόγραμμα συγκεκριμένο περιήγησης. Άρα ΘΤ= Κρουαζιεροπλοία και ιδιωτική θαλάσσια περιήγηση . Αυτό είναι 10% του τουρισμού διεθνώς. 90% Ευρώπη και Αμερική οι καταναλωτές.

43 ΠΡΟΣΦΟΡΑ Προσφορά στα πλαίσια του θαλάσσιου τουρισμού νοείται το σύνολο των επιχειρήσεων δημόσιων και ιδιωτικών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο με σκοπό την παροχή των εγκαταστάσεων, των προϊόντων και υπηρεσιών που ικανοποιούν την πλευρά της ζήτησης, δηλαδή όλων των ατόμων που επιλέγουν να πραγματοποιήσουν δραστηριότητες που σχετίζονται με τη θάλασσα. Η ποιότητα και η σύνθεση της προσφοράς είναι καθοριστικά στοιχεία της πορείας του κλάδου σε κάθε χώρα.

44 Ζήτηση Η ζήτηση αποτελείται από τόσες διαφορετικές ομάδες, όσες και οι δραστηριότητες που συνθέτουν τον κλάδο. Υπάρχει ζήτηση για κρουαζιέρα, για τα σκάφη αναψυχής, για σέρφινγκ, για καταδύσεις, για παρακολούθηση φαλαινών. Επιπλέον, υπάρχουν υποκατηγορίες, όπως στα σκάφη αναψυχής υπάρχει ζήτηση για ιδιωτικά, για ενοικίαση σκαφών, και εν συνεχεία το μήκος των σκαφών έχει διαφορετικές επιδράσεις από οικονομικής σκοπιάς. Τα χαρακτηριστικά της ζήτησης για κάθε δραστηριότητα αποτελούν στοιχεία που καθορίζουν ή πρέπει να καθορίζουν το μάρκετινγκ της προσφοράς και πολύ περισσότερο την ανάγκη ύπαρξης προσφοράς και της ποιότητάς της. Σύμφωνα με τον Orams M. (1999), υπάρχουν κάποια δημογραφικά μοτίβα που ξεχωρίζουν σε ορισμένες δραστηριότητες. Στις δραστηριότητες που ενέχουν «κινδύνους» όπως η ιστιοσανίδα, η ιστιοπλοΐα και η κατάδυση, η ζήτηση προέρχεται κυρίως από άρρενες νεαρής ηλικίας. Στον αντίποδα, στις πιο παθητικές δραστηριότητες ο ηλικιακός μέσος αυξάνεται. Ακόμη, η συμμετοχή σε δραστηριότητες και η αγορά εξοπλισμού απαιτούν κάποιο οικονομικό υπόβαθρο, οπότε ένα ακόμη χαρακτηριστικό είναι ο αποκλεισμός των ατόμων με χαμηλά εισοδήματα.

45 Θετικές επιδράσεις Αύξηση φορολογικών εσόδων (δημόσια έσοδα): ΦΠΑ, ΕΦΚ, Φόρος Εισοδήματος, Λιμενικά τέλη Αύξηση απασχόλησης: Η απασχόληση διακρίνεται σε άμεση, έμμεση και επαγωγική. Άμεση θεωρείται η απασχόληση στις επιχειρήσεις που περιλαμβάνονται στον κλάδο, Την έμμεση συνθέτει η απασχόληση στους κλάδους που περιλαμβάνονται στο τουριστικό προϊόν αλλά δεν αποτελούν επιχειρήσεις του θαλάσσιου τουρισμού. Η επαγωγική είναι αποτέλεσμα της αύξησης της ζήτησης για αγαθά και υπηρεσίες των επιχειρήσεων που επηρεάζονται άμεσα ή έμμεσα από την αύξηση της τουριστικής δαπάνης του τομέα.(Διακομιχάλης 2009) Αύξηση Επενδύσεων: Υψηλό επίπεδο επενδύσεων συνδέεται με υψηλό επίπεδο δαπανών και απασχόλησης (McConnell C., Brue S, 2005). Βέβαια, ένα μοντέλο ανάπτυξης που στηρίζεται στην άποψη ότι αύξηση των υποδομών σημαίνει αύξηση των εσόδων (Plan Bleu 2012) και χωρίς πρόβλεψη για τις ανάγκες σε επίπεδο περιφερειών δεν είναι λειτουργικό.

46 Αρνητικές επιδράσεις Διαρροές Εποχικότητα Περιβάλλον


Κατέβασμα ppt "Economics of Marine Tourism"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google