Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Volume or Value: A policy decision for Turkey’s tourism industry

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Volume or Value: A policy decision for Turkey’s tourism industry"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Volume or Value: A policy decision for Turkey’s tourism industry
Ozturk,A & Niekerk 2014

2 Ταυτότητα έρευνας Δημοσίευση στο περιοδικό: Journal of Destination Marketing & Management Εκδόσεις Elsevier V3 PP 193 – 197 Προβληματισμός για τον τουρισμό της Τουρκίας Η αύξηση των αφίξεων ωφέλησε την οικονομία;

3 1. Εισαγωγή Ανάπτυξη του τουρισμού από δεύτερο μισό της δεκαετίας 80
Σταθερά μέσα στην 1η δεκάδα αφίξεων (WTO) Θεμελιώδης διαφορά με την Ελλάδα, διαρκής και σταθερή κεντρική τουριστική πολιτική

4 Απόδειξη το σταθερό λογότυπο

5 Προγραμματισμός για τον τουρισμό
Ίδρυση του Κρατικού Οργανισμού Σχεδιασμού (SPO) το 1961 9 5ετή σχέδια ανάπτυξης Το πρώτο την περίοδο 1963 – 1967 Το πιο πρόσφατο

6 Περιεχόμενο προγραμμάτων
Μακροοικονομικοί & επενδυτικοί στόχοι Κοινωνικοί στόχοι Συστάσεις πολιτικής για διάφορους τομείς της οικονομίας Έμφαση στον τουρισμό από το 4ο σχέδιο ανάπτυξης στα τέλη του 70

7 4. Παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά τις εισπράξεις στον τουρισμό
Μεγάλη εξάρτηση από το μαζικό τουρισμό Έντονη εποχικότητα Χαμηλό εύρος παραμονής των επισκεπτών Χαμηλά ποσοστά πληρότητας* Υψηλή εξάρτηση από τους ξένους tour operators

8 4. Παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά τις εισπράξεις στον τουρισμό
Ακατάλληλη τουριστική υποδομή Ελλιπείς, προβληματικές και ακριβές μεταφορές Έλλειψη στρατηγικής μάρκετινγκ Υψηλό ποσοστό τουριστών χαμηλού εισοδήματος Τρομοκρατικές επιθέσεις, εσωτερικές συγκρούσεις και εν εξελίξει πόλεμοι

9 Το all-inclusive στην Τουρκία
Ξεκίνησε τη δεκαετία του 90 Βασική αιτία οι κοινωνικές, οικονομικές, φυσικές κρίσεις

10 Κρίσεις & αποτελέσματα
Αποτελέσματα Φυσικές καταστροφές πχ σεισμοί Οικονομική αστάθεια Πολιτική αστάθεια Τρομοκρατία Πολεμικές διαμάχες Μείωση των αφίξεων Συγκέντρωση των τουριστικών καταλυμάτων Αύξηση της ανεργίας Διαχρονικές αρνητικές συνέπειες στους προορισμούς πχ Νότια & Νοτιοδυτική Τουρκία

11 Τι οδήγησε στην υιοθέτηση του all-inclusive
Αναζήτηση στρατηγικής marketing για τη βελτίωση της πληρότητας Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Αποφυγή των οικονομικών απωλειών Προϊόν προσαρμοσμένο και ευέλικτο στα δεδομένα των tour operators Αίσθηση ασφάλειας – αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων Πρότυπες υπηρεσίες (εφαρμογή standards)

12 Στοιχεία αφίξεων & εισπράξεων από τον τουρισμό στην Τουρκία
(%) μεταβολή στις διεθνείς αφίξεις ( )* (%) μεταβολή στις τουριστικές εισπράξεις ( )* Συμπέρασμα: έντονες διακυμάνσεις, καθοδική τάση στα ποσοστά

13 Συνέπειες του all-inclusive
Ωφέλεια σε βραχυπρόθεσμο & όχι μακροπρόθεσμο ορίζοντα «Εγκλωβισμός» των τουριστών και των δαπανών μέσα στα ξενοδοχεία Φθηνότερα πακέτα σε σχέση με άλλες χώρες (πχ. Ελλάδα, Ισπανία, Γαλλία) Κλείσιμο τοπικών τουριστικών επιχειρήσεων 10% της τουριστικής δαπάνης ωφέλησε την τοπική οικονομία

14 Συνέπειες του all-inclusive
Εποχικότητα ζήτησης Ελαστική ζήτηση Υιοθέτηση στρατηγικής κόστους & όχι διαφοροποίησης Μικρή αξιοποίηση του τοπικού εργατικού δυναμικού Αυξημένη εκροή χρήματος από την τοπική οικονομία

15 Στρατηγική τουρισμού της Τουρκίας 2023
Παρόμοιας φιλοσοφίας σχέδιο με το «Τουρισμός 2020» Στην Τουρκία φορέας εκπόνησης είναι το Υπουργείο Τουρισμού Στην Ελλάδα ο ΣΕΤΕ και το ΕΤΕΜ του Πανεπιστημίου Αιγαίου

16 Σημεία στρατηγικής 2013 Μείωση εποχικότητας μέσω της υιοθέτησης της στρατηγικής διαφοροποίησης Προβολή & μάρκετινγκ σε ταξιδιώτες που παράγουν υψηλά εισοδήματα «επείγουσα» ανάγκη σε ενημέρωση και ανανέωση του ποιοτικού μάνατζμεντ Συνεχή εκπαιδευτικά προγράμματα ανάμεσα στους «διαμορφωτές αποφάσεων της τουριστικής βιομηχανίας»

17 Σημεία στρατηγικής 2013 Βελτίωση των υπηρεσιών
Αύξηση του εισοδήματος από τις τουριστικές δραστηριότητες Μεγιστοποίηση της ικανοποίησης των τουριστών από τη μόνιμη αύξηση της ποιότητας των υπηρεσιών Μη εγκατάλειψη του μαζικού τουρισμού αλλά με εστίαση στη διαφοροποίηση

18 Σημεία στρατηγικής 2013 Η διαφοροποίηση περιλαμβάνει:
Αύξηση των εσόδων Επέκταση της τουριστικής περιόδου Αύξηση της ποιότητας των υπηρεσιών Εστίαση σε ομάδες υψηλού εισοδήματος

19 Σημεία στρατηγικής 2013 Ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού χωρίς όμως εγκατάλειψη του μαζικού τουρισμού Προσφορά διαφορετικών τύπων προϊόντων σε διαφορετικά τμήματα της τουριστικής αγοράς

20 Σημεία στρατηγικής 2013 Προτεινόμενες μορφές ΕΕΤΜ Τουρισμός υγείας
Θερμαλικός τουρισμός Χειμερινός τουρισμός Τουρισμός γκολφ Θαλάσσιος τουρισμός Οικοτουρισμός Συνεδριακός τουρισμός Εκθεσιακός τουρισμός

21 Ενέργειες για την ενίσχυση του θερμαλικού τουρισμού
Φιλοδοξία να καταστεί η χώρα κορυφαίος προορισμός Κατανομή δημόσιας γης και θερμαλικών πηγών Επιχορηγήσεις για την κατασκευή σχετικών υποδομών πχ γεωτρύπανα, μεταφορά νερού, ασφαλτοστρώσεις, γραμμές αποχέτευσης

22 Ενέργειες για την ενίσχυση του χειμερινού τουρισμού
Προώθηση χειμερινού τουρισμού Εντοπισμός κατάλληλων τοποθεσιών Δημιουργία κατάλληλης υποδομής Αύξηση προσβασιμότητας στις αντίστοιχες περιοχές Διασύνδεση κέντρων σκι και πόλεων Αναβάθμιση σε διεθνώς αποδεκτά επίπεδα

23 Ενέργειες για την ενίσχυση του τουρισμού γκολφ
Προώθηση και ανάπτυξη του τουρισμού γκολφ Στόχος η δημιουργία 4 γηπέδων γκολφ το ένα δίπλα στο άλλο

24 Τελευταία … ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού!!!

25 Συνοψίζοντας οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν είναι:
Η προώθηση των ιδιωτικών επενδύσεων Η μείωση της εποχικότητας Η πώληση των τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών σε υψηλότερες τιμές Η Μετατόπιση της στρατηγικής από τον όγκο των αφίξεων στην αξία της τουριστικής δαπάνης Η Ανάπτυξη μιας πιο βιώσιμης μεγέθυνσης και ανάπτυξης στο μέλλον

26 Συνοψίζοντας οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν είναι:
Η αύξηση των αφίξεων με ταυτόχρονη αύξηση της διάρκειας παραμονής και της τουριστικής δαπάνης Η διερεύνηση του αντίκτυπου έχουν τα πακέτα all – inclusive στην οικονομία και κοινωνία Οι αποφάσεις που θα πρέπει να ληφθούν για τους τρόπους διάχυσης των οικονομικών ωφελειών στις τοπικές κοινωνίες

27 Τι παρατηρείτε; Υπάρχουν τελικά ομοιότητες ή διαφορές μεταξύ της Τουρκίας και της Ελλάδας στο τουριστικό προϊόν; Υπάρχουν κοινά ζητήματα και στην Ελλάδα;


Κατέβασμα ppt "Volume or Value: A policy decision for Turkey’s tourism industry"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google