ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Traductores EDT con ANTLR Ejemplo=(2-(4+5)). Ejemplo: a e ; a t e1 λ ft1 λ (e) λ t e1 f t1- te1 nº λ f t1 λ 2 ( e ) λ t e1 f t1+ t e1 nº λ f t1 λ 4nº
Advertisements

ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Subtitle WorkshopSubtitle Workshop Πρόγραμμα εισαγωγής υπότιτλων σε video.
Λεξικό Ασφάλειας. Download Σε δίκτυα υπολογιστών, για να κατεβάσετε τα μέσα για τη λήψη δεδομένων σε ένα τοπικό σύστημα από ένα απομακρυσμένο σύστημα,
ΙΕΚ ΛΑΓΚΑΔΑ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ 22/01/2015 ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΕΚ ΛΑΓΚΑΔΑ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ 22/01/2015 ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΗΣ.
ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΑΓΝΩΣΤΟΥ/ΓΝΩΣΤΟΥ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ Η΄ ΜΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ MODERN GREEK IB LANGUAGE AND LITERATURE H/SL.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Δημιουργία Πρώτης έκδοσης του Δικτυακού τόπου του έργου Ιωάννης Γ. Τσούλος ΤΕΙ Ηπείρου Ιωάννινα, Οκτώβριος.
Μονάδες Διασφάλισης Ποιότητας: Από τους τετραετείς κύκλους αξιολόγησης στους διαχρονικούς κύκλους ποιότητας Ημερίδα «Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη.
Αντικείμενο του παρόντος είναι να διερευνήσει τις προοπτικές του έντυπου τύπου, όπως αυτός διαμορφώνεται υπό το νέο πρίσμα της ταχύτατης ανάπτυξης του.
ΤΡΙΤΗ, 29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011 ΑΘΗΝΑ, ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ‘ATHENS PARK’ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ’ τομεακό πρόγραμμα Erasmus ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ/
Κεντρική Ιδέα: Κύριοι στόχοι: Η ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Η αντιμετώπιση της ανεργίας, μέσω.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΣΠΑ Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής Εργαστήριο Εδαφολογίας και Γεωργικής Χημείας.
Πώς μπορεί ένας νέος Δερματολόγος να είναι Αποτελεσματικός και Ανταγωνιστικός, με το λιγότερο δυνατό κόστος? Νικόλαος Γ. Αποστολάκης.
ΑΦΗΓΗΣΗ Ορισμός (ενότητα 3) Μορφές αφήγησης (ενότητα 3) Δομή αφηγηματικού κειμένου (ενότητα 3) Το ρήμα στην αφήγηση (ενότητα 5) Οπτική γωνία (ενότητα 8)
Το πρόβλημα της παχυσαρκίας και ο ρόλος του σχολείου Ανδρέας Γ. Αυγερινός Τ.Ε.Φ.Α.Α. – Δ.Π. ΘΡΑΚΗΣ
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημοσιές Σχέσεις Διάλεξη 10 η : Προσέγγιση Μεθόδων & Αποτελεσματικότητος των Δ.Σ στον Τουρισμό.
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης - Πανεπιστήμιο Αιγαίου
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ MARKETING
Εισηγητής: Ανδρέας Γκόγκας, Τεχνικός Διευθυντής Αγώνων
Δρ Γεώργιος Σκόδρας Επίκουρος Καθηγητής
ΤΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 2η
Motor Festival IV (πρώην Auto Battleships Festival)
Δυναμική Προσαρμογή στη Νέα Εποχή
Διαφημιστική εκστρατεία
Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση
ΕΘΙΣΜΟΣ.
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Το πρώτο Μαθητικό Ραδιόφωνο
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Οι μαθητές μου κι εγώ γυρίζουμε ταινία
Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Ο όρος Web 2.0.
Απολείπειν ο θεός Αντώνιον
Tάσεις 2 – Social media Social media content Apps for learning Videos
Εκπαιδευτικά Συστήματα Στην Ευρώπη
Μεςα κοινωνικης δικτυωςης
4ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου Ενημέρωση Γονέων
Συγκεντρωτικοί Πίνακες Ιδιοκτησία-Τηλεθέαση- Διαφημιστική Δαπάνη
ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ «Και πάλι στο σχολείο…»
Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Η ΚΙΝΗΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού και Λογισμικού
«Το μοτίβο των διακεκομμένων μύθων στον Βακχυλίδη» Ευαγγελία Κεραμάρη
ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ – ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ
Το δημοφιλές δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης ως δημοσιογραφικό εργαλείο
Προφίλ Facebook.
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
ΣΥΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση εγγράφων Microsoft Office Word.
Επιβλέπων: Παρίση Ευαγγελία Μάθημα: Επίλυση προβλημάτων και καινοτομία
ΡΑΨΩΔΙΑ α: ΠΡΟΟΙΜΙΟ (στ. 1-25)
Εισαγωγή & Ανάλυση δεδομένων με το SPSS
Ρεαλισμός και νατουραλισμός
Επικοινωνούμε; Από τα σήματα καπνού… στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Στρατηγικές & Τεχνικές Αναζήτησης Εργασίας
Συμβουλευτική υποστήριξη κοινωνικών vs
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Ο ρόλος της κοινωνικής δικτύωσης (social media) στην ευαισθητοποίηση των εφήβων και στη διάχυση πληροφοριών για την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού.
1η Συνάντηση Εργαστηρίου
Aναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της ύλης
ΚΡΗΤΙΚΟΣ – Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ.
Διαδραστική Μάθηση © 2018.
Δημήτρης Παπαστεργίου // Δήμαρχος Τρικάλων
1ο ΓΕΛ Αγίου Δημητρίου Σχολικό έτος: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Internet safety Λεόντειος Σχολή Αθηνών Δημοτικό Στ2
ΗΛΕΚΤΡΑ ΜΩΥΣΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΖΑΡΟΓΙΑΝΝΗ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Social Media Networks.
Εισαγωγικό σημείωμα Αγαπητές κυρίες / Αγαπητοί κύριοι,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΜΕ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ή ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΟΤΑ Εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Γραμματολογικά στοιχεία Ζωή Γεννήθηκε και πέθανε στη Σκιάθο (1851-1911) Είναι ένας από τους πιο σημαντικούς Νεοέλληνες πεζογράφους- ο κορυφαίος διηγηματογράφος και ο κυριότερος εκπρόσωπος του ηθογραφικού διηγήματος. Τα θέματα του Παπαδιαμάντη σχετίζονται με το θρησκευτικό βίο και τη λαική παράδοση, ενώ οι ήρωες του είναι απλοί άνθρωποι του λαού της υπαίθρου. Έτσι, βάση των διηγημάτων του είναι η ηθογραφία, συνυφασμένη με στοιχεία ψυχογραφικά, κοινωνικά και ρεαλιστικά και ο λυρισμός του είναι μερικές φορές πολύ έντονος. Η γλώσσα των πεζογραφημάτων του Παπαδιαμάντη είναι ιδιόμορφη: στους διαλόγους χρησιμοποιείται η ομιλούμενη λαική γλώσσα με ιδιωματισμούς της Σκιάθου. Στην αφήγηση, βάση είναι η καθαρεύουσα, στην οποία όμως βρίσκονται πολλά στοιχεία της δημοτικής. Τέλος, στις περιγραφές χρησιμοποιείται η καθαρεύουσα. Ο συγγραφέας χρησιμοποιεί και λέξεις της αρχαίας ελληνικής, όπως και λέξεις της χριστιανικής παράδοσης. Έργα (μυθιστορήματα- διηγήματα) Η μετανάστης Οι Έμποροι των Εθνών Η γυφτοπούλα Η Φόνισσα Η σταχτομαζώχτρα κ.α. http://www.ert-archives.gr/V3/public/main/page- assetview.aspx?tid=8450&tsz=0&act=mMainView

Θέμα και περιεχόμενο Θέμα του διηγήματος είναι η παιδική αθωότητα σε σχέση με την ιδιοτέλεια και την αναλγησία των μεγάλων. Το παιδί μέσα στο άθλιο οικογενειακό περιβάλλον γίνεται το θύμα της φτώχειας αλλά και της αδιαφορίας των μεγάλων. Το περιεχόμενο είναι κοινωνικό, με ηθογραφικά στοιχεία, δοσμένο με ρεαλισμό. Περιληπτική απόδοση του περιεχομένου Το κοινωνικό πλαίσιο και η ρεαλιστική παρουσίασή του Ο συγγραφέας δίνει το κοινωνικό πλαίσιο των προσώπων, την οικονομική κατάσταση και τη συμπεριφορά τους με τρόπο ρεαλιστικό, απεικονίζοντας την άθλια πραγματικότητα. Τα κυριότερα από αυτά τα στοιχεία είναι: Το παιδάκι που ζητιανεύει και η αναφορά του θανάτου του πέμπτου παιδιού Τα «πειράγματα» των μεγάλων, που διασκεδάζουν με την αθωότητα του παιδιού Τα περιστατικά με τα παιδιά που ψωνίζουν στον μπακάλη και οι σχετικές αντιδράσεις των γυναικών Τα μεθύσια του πατέρα και η εγκατάλειψη της οικογένειας για χάρη μιας άλλης γυναίκας Οι ξυλοδαρμοί και ο στιγματισμός της γυναίκας Η τραγική κατάντια των σκευών του νοικοκυριού, πχ. της ραπτομηχανής Η πείνα και γενικά η έσχατη εξαθλίωση της οικογένειας

Ο κοινωνικός προβληματισμός του διηγήματος Όλα τα παραπάνω ρεαλιστικά στοιχεία παρουσιάζουν τη σταδιακή επιδείνωση της κατάστασης της οικογένειας. Με αυτά τα στοιχεία ο συγγραφέας εκφράζει τον κοινωνικό προβληματισμό, που απορρέει από την ευαισθησία του απέναντι στη δυστυχία και στην αθλιότητα των ανθρώπων που κατοικούν στα άκρα της πόλης, στη φτωχογειτονιά. Μάλιστα ο συγγραφέας δεν αρκείται στη καταγραφή των «φαινομένων», αλλά «παίρνει θέση», δηλαδή συμμετέχει σ’ αυτά και συμπάσχει με τους ήρωές του. Ωστόσο, πρέπει να παρατηρήσουμε πως ο προβληματισμός είναι μάλλον ρηχός και περισσότερο περιγραφικός γιατί: Αποδίδει τα αίτια σε μεμονωμένα άτομα: στην τεμπελιά, στο πάθος για ποτό και στην εξωσυζυγική ερωτική δραστηριότητα του Μανόλη, στην υστεροβουλία του κουμπάρου, κ.α. Θεωρεί το χρήμα ως πηγή ηθικής διαφθοράς Το κείμενο έχει ύφος ανάλαφρο και χαριτωμένο, με διάχυτη την ειρωνεία (η ευχάριστη διάθεση αμβλύνει, ελαττώνει τη δραματικότητα της κατάστασης και αποφορτίζει τη βαριά ατμόσφαιρα) Μεταθέτει στην άλλη ζωή την ανταμοιβή των παιδιών, αντίληψη θρησκευτική αλλά μάλλον άσχετη σε ένα διήγημα που προβάλλει με ρεαλισμό την αθλιότητα των κοινωνικών στρωμάτων Αυτοβιογραφικά στοιχεία του συγγραφέα στο κείμενο Ζει κι αυτός στη γειτονιά Τα οικονομικά του είναι δύσκολα Περνάει από το μπακάλικο Διατρέφεται λιτά Συμπάσχει με τους ανθρώπους της γειτονιάς

Πρόσωπα Το μικρό παιδί, ο πατέρας, η μητέρα, ο κουμπάρος, ο παντοπώλης, ο συγγραφέας, τα άλλα πρόσωπα Γλώσσα- ύφος Το διήγημα είναι γραμμένο στη γνωστή ιδιότυπη γλώσσα του Παπαδιαμάντη, με σύνθεση λέξεων και τύπων της δημοτικής και της λόγιας ή αρχαίας. Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια των νηπίων. Ο λόγος είναι λιτός, με ελάχιστα σχήματα λόγου.   Η αφήγηση- ο αφηγητής Η αφήγηση αρχίζει αιφνιδιαστικά, in media res, δηλαδή από τα μισά της ιστορίας. Παρεμβάλλονται δύο μεγάλες αναδρομικές αφηγήσεις και η όλη αφήγηση κλείνει κυκλικά με την αναφορά και πάλι του παιδιού που ζητιανεύει. Ο αφηγητής είναι ομοδιηγητικός (αφήγηση με εσωτερική εστίαση), συμμετέχει στα γεγονότα και αφηγείται σε α’ πρόσωπο. Ο παντοπώλης γνωρίζει καλά όσα συμβαίνουν στα πρόσωπα της γειτονιάς και κυρίως είναι ενήμερος για την οικονομική τους κατάσταση (παντογνώστης αφηγητής) Τεχνικές αφήγησης Την εντύπωση της δομικής ακαταστασίας δίνουν ίσως η παρέκκλιση από την παραδοσιακή δομή του διηγήματος, ο πλατειασμός σε μερικά σημεία και κυρίως οι δύο μεγάλες αναδρομές. Τα ιδιάζοντα αυτά στοιχεία αφηγηματικής τεχνικής δείχνουν, πίσω από τη φαινομενική προχειρότητα, τη μεγάλη τέχνη του πεζογράφου, που κάνει πιο φυσικά όσα διαδραματίζονται.

Τρόπος παρουσίασης προσώπων Ακολουθεί τη μέθοδο της άμεσης έκθεσης των προσώπων. Με αυτή τη στατική παρουσίαση διαγράφει περιγραφικά τους χαρακτήρες, εκτός από τους χαρακτήρες του ίδιου του συγγραφέα και του κουμπάρου, όπου έχουμε δυναμική παρουσίαση.   Χώρος- Χρόνος Αθηναική κοινωνία του β΄ μισού του 19ου αι. Γενικά, μπορεί να διαιρεθεί ο χρόνος του διηγήματος στο παρόν, με την κανονική αφήγηση και στο παρελθόν, με τις αναδρομικές αφηγήσεις. Ο ευρύτερος τόπος είναι μια φτωχική γειτονιά της Αθήνας. Το μπακάλικο και το σπίτι του Μανόλη. Ερώτηση κατανόησης και ανάπτυξης Στο διήγημα αυτό, το κοινωνικό πλαίσιο και η όλη σκηνογραφία αποτελούν απόδειξη της νατουραλιστικής τεχνοτροπίας του Παπαδιαμάντη. Μπορείτε να τεκμηριώσετε αυτή τη θέση με στοιχεία του διηγήματος;