Μαθησιακά Αντικείμενα στην Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Κοινωνικές Δεξιότητες
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΕΚΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ (BEng. , MEng.)
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Σενάριο.
«Δρω εθελοντικά για ένα Αειφόρο Περιβάλλον, για ένα καλύτερο αύριο»
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Βασίλης Μακράκης* & Νέλλη Κωστούλα-Μακράκη *UNESCO Chair ICT in ESD
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
«ΠαιδαγωγικEς ΕφαρμογEς ΗΥ»
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ Διερεύνηση με συζήτηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αυθεντικό πλαίσιο μάθησησ και αξιολόγησησ για την καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα Βουδούρη Γεωργία Α.Μ.:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαθησιακά Αντικείμενα στην Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη Learning Objects Μαθησιακά Αντικείμενα στην Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη Μιχαήλ Κλεισαρχάκης (Μ. Edu, Phd) Ε.Δι.Π. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης - Πανεπιστήμιο Κρήτης

Βασίζονται στην ιδέα ότι ο εκπαιδευτής δημιουργεί μικρές μαθησιακές μονάδες οι οποίες μπορούν να συνδυαστούν με σχεδόν άπειρους τρόπους, για την δημιουργία συλλογών όπως ενότητες, μαθήματα, κύκλους μαθημάτων κλπ. Μαθησιακό αντικείμενο είναι μια αυτόνομη και ανεξάρτητη μονάδα εκπαιδευτικού περιεχομένου ψηφιακού τύπου, η οποία συνδέεται με έναν ή περισσότερους μαθησιακούς στόχους και έχει εκ των προτέρων ως στόχο την δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης σε διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα (Wiley, 2000 & Polsani, 2003) Ένα μαθησιακό αντικείμενο πρέπει να συνδέεται με μαθησιακούς στόχους, να έχει εκπαιδευτικό περιεχόμενο και να περιγράφεται από μεταδεδομένα.

Λειτουργικές απαιτήσεις (Pithamber, 2003) Προσβασιμότητα Δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης Διαλειτουργικότητα Να έχει μαθησιακή αξία Να είναι αυτοτελές Να είναι αναζητήσημο Ένας ψηφιακός πόρος για να χαρακτηριστεί μαθησιακό αντικείμενο θα πρέπει να περιλαμβάνει ή να συνδέεται (Metros, 2005) Ένα προσδοκώμενο αποτέλεσμα Μια πρακτική δραστηριότητα Μια αξιολόγηση

Πως σχεδιάζουμε ένα μαθησιακό αντικείμενο Για να σχεδιαστεί ένα μαθησιακό αντικείμενο θα πρέπει να καθοριστούν: Το γνωστικό αντικείμενο που αφορά Το μαθησιακό στόχο που επιδιώκεται Την εκπαιδευτική – διδακτική προσέγγιση που ακολουθείται Την εκπαιδευτική λειτουργία την οποία η δραστηριότητα επιδιώκει να επιτύχει Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα Τον τύπο της δραστηριότητας (π.χ. επεξεργασίας, αξιολόγησης) Το είδος της δραστηριότητας (π.χ. εξατομικευμένη, συνεργατική μάθηση) Τα εκπαιδευτικά εργαλεία που απαιτούνται Τον τρόπο αξιολόγησης της δραστηριότητας

Παραδείγματα μαθησιακών αντικειμένων Φωτόδεντρο - http://photodentro.edu.gr/lor/ Wisc - https://www.wisc-online.com/ Δημιουργία μαθησιακών αντικειμένων με θέμα τη διαχείριση νερού - http://www.digimagix.gr/learning-objects-hydria-project/ Συνδυασμός μαθησιακών αντικειμένων ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ - http://aesop.iep.edu.gr

Web 2 Εργαλεία για την κατασκευή Μαθησιακών Αντικειμένων Κατασκευή Timeline: http://www.timetoast.com/ Εννοιολογικοί Χάρτες: https://www.mindomo.com/ Δημιουργία διαδικτυακών παρουσιάσεων: http://www.prezi.com Δημιουργία Video: https://animoto.com/ Εφαρμογές διαχείρισης ήχου: http://vocaroo.com/ Επεξεργασία εικόνας: https://pixlr.com/ Εργαλείο ζωγραφικής: https://www.draw.io/ Κατασκευή Slideshow: http://www.photoshow.com/home/start Διαδικτυακά Σημειωματάρια: http://meetingwords.com/ Διαδικτυακοί κειμενογράφοι: http://shutterb.org/

Web 2 Εργαλεία για την κατασκευή Μαθησιακών Αντικειμένων Εργαλεία για κατασκευή εντύπου: http://www.flipsnack.com/ Κατασκευή Comic online: http://chogger.com/create Δημιουργία πίνακα ανακοινώσεων: http://www.padlet.com Κατασκευή έρευνας: https://www.easypolls.net/ Κατασκευή λίστας υποχρεώσεων: https://todoist.com/ Δημιουργία Διαδικτυακού Χάρτη: https://www.google.gr/maps/ Κατασκευή Παζλ: http://www.jigsawplanet.com/ Κατασκευή online animation: http://www.animaker.com/ Διαδικτυακό Ημερολόγιο: http://www.myfreecalendarmaker.com/ Κατασκευή διαδικτυακών Quiz: http://www.quizrevolution.com/

Web 2.0 & Web 1.0

Θεωρητικές Προσεγγίσεις Στόχος: Η δημιουργία μαθησιακών διαδικτυακών διαδικασιών με την χρήση μαθησιακών αντικειμένων, για την Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη Κοινωνικός Επικοδομισμός Συνεργατική Μάθηση Βασικές Αρχές για την Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη

Κοινωνικός Εποικοδομισμός ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΤΟΜΟ Ανταλλαγή πληροφοριών Διεργασίες (Ομαδικές ή ατομικές) Οικοδόμηση της Γνώσης

Συνεργατική Μάθηση & Τεχνολογία Ομάδα μαθητών (2-4 ατόμων) Δραστηριότητες (σενάριο συνεργασίας με χρήση ψηφιακών τεχνολογικών εργαλείων) Διάδραση (πρόσωπο με πρόσωπο ή εξ αποστάσεως) Επίλυση ενός προβλήματος (1-2 διδακτικές ώρες) Συνεργατική Οικοδόμηση της Γνώσης

Βασικές Αρχές για την Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη Ορισμός: Η ανάπτυξη είναι βιώσιμη όταν ικανοποιεί τις σύγχρονες ανάγκες, χωρίς να μειώνει τη δυνατότητα των μελλοντικών γενιών να καλύψουν τις δικές τους ανάγκες (WCED, 1987) Ο βασικός στόχος της ΒΑ: Η διαμόρφωση του κόσμου του «αύριο», παρέχοντας στα άτομα και στις κοινωνίες, δεξιότητες, απόψεις, γνώσεις και αξίες για να ζήσουν και να εργάζονται με ένα βιώσιμο τρόπο Εκπαίδευση για τη βιώσιμη ανάπτυξη: Είναι μια φιλοσοφία και μια πρακτική που εξετάζει τις διαδικασίες διδασκαλίας και μάθησης, που καθοδηγούν να παρακινούν τους μαθητές (ως πολίτες) για να ζήσουν τη ζωή τους με ένα πιο βιώσιμο τρόπο (Makrakis et. al., 2011)

Συνδετική Προσέγγιση της Βιώσιμης Ανάπτυξης οποία επιδιώκει να ισορροπήσει την οικονομική ανάπτυξη με την κοινωνική ευημερία και την περιβαλλοντική προστασία, προωθώντας περισσότερο μια αναγωγική και λιγότερο ολιστική αντίληψη για τη Βιώσιμη\αειφόρο Ανάπτυξη

Θεματολογίας Βιώσιμης Ανάπτυξης ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Ενέργεια Απορρίμματα Νερό Βιοποικιλότητα Κλιματική αλλαγή Ερημοποίηση Φυσικές καταστροφές Χρήση εντομοκτόνων Χρήση γης Ειρήνη/ασφάλεια Ισότητα ευκαιριών Παιδική εργασία & εκμετάλλευση Κοινωνική ενσωμάτωση Υγεία Κοινωνική/περιβαλλοντική δικαιοσύνη Παραβίαση δικαιωμάτων γης Φτώχια / Πείνα Αλληλέγγυο/δίκαιο εμπόριο Τοπική οικονομία Εργασία/συνθήκες εργασίας Παραγωγή και κατανάλωση Παραγωγή/προσφορά τροφής Αγορές Περιορισμοί διακίνησης/εμπορίας αγαθών Πολιτιστική κληρονομιά Πολιτισμική ποικιλότητα Αυτόχθονη/τοπική γνώση Πολιτισμικές νόρμες/αξίες Διαπολιτισμική κατανόηση Συνήθειες /συμπεριφορές Δικαιώματα /υποχρεώσεις Ανάγκες και επιθυμίες ΑΞΙΕΣ Αλληλεγγύη, ισότητα, δικαιοσύνη, σεβασμός, προσφορά, λογοδοσία, συν-υπευθυνότητα, εντιμότητα, αρετή, μη-βία, ειρήνη, προστασία, συνεργασία, αμοιβαιότητα

Οι 10 δεξιότητες για τον 21ο αιώνα (10Cs) Κριτική Σκέψη και επίλυση προβλημάτων (Critical thinking and problem solving) Επικοινωνία (Communication) Συνεργασία (Collaboration) Δημιουργικότητα και καινοτομία (Creativity and innovation) Συνδεσιμότητα (Connectivity) Κριτική συνείδηση (Critical consciousness) Κριτικός Αναστοχασμός (Critical reflection) Διαπολιτισμικές ικανότητες (Cross/inter-cultural competence) Συνυπευθυνότητα (Co-responsibility) Οικοδόμηση γνώσης (Constructing knowledge)

PBL και οι 10 δεξιότητες για τον 21ο αιώνα (10Cs) με την υποστήριξη των ΤΠΕ

Οι 6 μαθησιακοί στόχοι για τον 21ου αιώνα

Παραδείγματα http://tonerostizoimas.weebly.com http://rupanshtwnudatw.weebly.com http://dasikespyrkagies.weebly.com http://teliki.weebly.com http://ianakiklwsi.weebly.com http://trefomaiswsta.weebly.com http://learningobjectsprosfigiko.weebly.com http://mathiliko.weebly.com http://stopbullyingptde.weebly.com Παραδείγματα

Παραδείγματα http://narkot.weebly.com http://pigesenergeias.weebly.com http://paidikiergasia1.weebly.com/ http://paidergasia.weebly.com/ http://ipositismos.weebly.com/ http://biwnontastonpolemo.weebly.com/ http://dyslexiaandschoolproblems.weebly.com/ http://hpatitidaa.weebly.com/ http://cathykt.weebly.com/ Παραδείγματα

Ευχαριστώ Πολύ!!! Μιχάλης Κλεισαρχάκης (Phd, Medu) Ε.Δι.Π. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Κρήτης © Οκτώβριος 2018