Φάσεις ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγή στο μάρκετινγκ
Advertisements

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ Γεώργιος Βενιέρης Σάνδρα Κοέν.
6ο Συνέδριο Ελληνικού Μελιού & Προϊόντων Μέλισσας Δυνατότητες Επιχορήγησης επενδυτικών σχεδίων στον Μελισσοκομικό τομέα Μιχάλης Σμύρης τηλ:
ΜΑΘΗΜΑ 3. Κάθε οργάνωση έχει στόχους οι οποίοι δικαιολογούν και την ύπαρξη της. Ως στόχος της εταιρίας θα μπορούσε να οριστεί μία επιθυμητή κατάσταση.
1.Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών 2. Ξένων Γλωσσών και Ευρωπαϊκών Σπουδών 3. Θετικών Επιστημών - Βιοεπιστημών – Πληροφορικής - Τεχνολογίας 4. Οικονομικών.
«Σύνδεση Αγροτικού Τομέα με Τουρισμό & Πολιτισμό» Τούντας Σ. Κανέλλος Εντεταλμένος Διδασκαλίας Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών τ. Υποδιοικητής.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ - ΤΡΟΦΙΜΩΝ Εισήγηση 1 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ 2 ο ΜΑΘΗΜΑ. Η ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Η αγροτική παραγωγή είναι μια πολύχρονη και επίπονη.
ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ.
ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Στρατηγική Επιχειρήσεων Ενότητα 8: Το υπόδειγμα Ansoff Νικόλαος Καρανάσιος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ 1 ο. Ο όρος marketing είναι πολύ ευρύς και περιλαμβάνει όλες τις δραστηριότητες που γίνονται κατά τη διακίνηση των.
Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου. Επιχειρηματικός Σχεδιασμός Επιχειρηματικός σχεδιασμός σημαίνει ότι ο επιχειρηματίας αποφασίζει τι θα κάνει, πώς θα.
Κοινωνική Οικονομία και Επιχειρηματικότητα Νίκος Δημητριάδης, Γεν. Δ/ντής STRATIS ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ & ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΕΠΕ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ.
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ - ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΣ 2 o Λαμβάνοντας υπόψη ότι η εξαγωγική δραστηριότητα αποτελεί σήμερα την μοναδική ευκαιρία για περαιτέρω ανάπτυξη των ελληνικών.
Μανώλης Χαιρετάκης, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, Πανεπιστήμιο Αθηνών ΟΙ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΜΕ.
« Τοπική πλατφόρμα για την απασχόληση και την επιχειρηματικότητα νέων αποφοίτων ΤΕΙ / ΑΕΙ στην καινοτομία και την καινοτομική επιχειρηματικότητα » Περιφερειακή.
Ιδέες για διαχείριση του εστιατορίου. Συχνή ερώτηση τι είδους εστιατόριο να ανοίξω.
«Κι εγώ στην ηλικία σου αποφάσισα ότι θέλω να γίνω Οικονομολόγος……!» Τσιτσιρίδη Ε. Ελπίδα Γενική Γραμματέας Οικονομικού Επιμελητηρίου Δυτικής Κρήτης.
Διοίκηση Λειτουργιών και Παραγωγής Ενότητα 1: Εισαγωγή στα Συστήματα Παραγωγής Διδάσκων: Βασιλική Καζαντζή Επίκουρος Καθηγήτρια Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Κοινωνική επιχειρηματικότητα στον Μαραθώνα και προϋποθέσεις επιτυχίας Υπάρχουν δύο Ελλάδες. Αυτή που εξαναγκάζει και τους ίδιους τους υπηκόους της να καταπονεί.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το προϊόν που το τουριστικό μάρκετινγκ προσπαθεί να προωθήσει στην τουριστική αγορά είναι ο.
ΤΜΗΜΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ.
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ «ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ» ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΧΩΡΑ ΥΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ.
Εισαγωγή. Κ. Γαλανάκης Ορισμός «Management είναι να γίνονται ορισμένα πράγματα μέσω άλλων ατόμων» … American Management Association «Management.
Διαδικτυακή Πύλη Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Διοικητική Λογιστική Ενότητα # 1: Εισαγωγή στη λογιστική κόστους
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ MARKETING
Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου Δημαρχείο Θεσσαλονίκης
Εισηγητής: Ανδρέας Γκόγκας, Τεχνικός Διευθυντής Αγώνων
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Τεχνικές Πωλήσεων ΕΝΟΤΗΤΑ 3η- Μέρος Β
Δημόσιες Σχέσεις και Ολοκληρωμένη Επικοινωνία
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 1: ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Διοίκηση Τουριστικών Μονάδων
Οργάνωση και Διοίκηση Αγροτουριστικών Επιχειρήσεων
ΙΕΚ Πάτρας – Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο.)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Επιχειρησιακή Στρατηγική
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Επιχειρηματικός Σχεδιασμός ΤΕΙ ΙΝ - ΑΡΓΥΡΗ ΚΑΤΩΠΟΔΗ.
ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ - ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ
Ο Οδηγούμενος από την Αγορά Οργανισμός
Εργαστήριο Τοπικής και Νησιωτικής Ανάπτυξης Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Διοίκηση Λειτουργιών και Παραγωγής
Ανάλυση και Γνώση της Αγοράς
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός των Πωλήσεων
Γυμνάσιο Ξυλaγανής.
Το Marketing Β΄.
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
η περινομή (marketing) στην λειτουργία της αγοράς ΑΝΤΩΝΙΟΥ Μαρτίνη
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 8η ( ) Ύλη Εξετάσεων
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 2η: Το Ερευνητικό Αντικείμενο
Αν δεν υπήρχε το Tουριστικό Marketing πως θα γνωρίζαμε για…
Συνέδριο της ΕΛΕΣΥΠ: Η επιχειρηματικότητα ως Επαγγελματική Επιλογή & η Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας Κυριακή 08 Δεκεμβρίου 2014 Παραστατίδης Κων/νος, Εκπαιδευτικός.
Αξιοποίηση υπηρεσιών που αναπτύχθηκαν σε έργα ΕΣΠΑ για τον στρατηγικό σχεδιασμό της Κεντρικής Βιβλιοθήκης Ε.Μ.Π. Σταυρούλα Κουρή, Προϊσταμένη Διεύθυνσης.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Μίγμα Μάρκετινγκ στον Αθλητισμό: Η διανομή στον αθλητικό χώρο
Λύκειο Eθνομάρτυρα Κυπριανού
ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας
Από το ΔΟΣ σε Πίνακες Δρ. Νίκος Καρούσος
οικογενειακής επιχείρησης
Α Ο Δ Ε ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Παρουσίαση κατευθύνσεων Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων
Συμβουλευτική υποστήριξη κοινωνικών vs
Marketing για εκπαιδευτικούς
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
Διοικηση Επισιτιστικών επιχειρήσεων ΜΑΘΗΜΑ 3ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΠΛΑΔΑΣ
Διαχείρισης Πιστωτικού Ελέγχου
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ(ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΜΕ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ή ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΟΤΑ Εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φάσεις ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων Προ-επένδυση (επιλογή και προπαρασκευή) Προώθηση του σχεδίου επένδυσης Κατασκευή του έργου Λειτουργία (φάση παραγωγής) διάγραμμα 1-3:οι φάσεις ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων Διδασκαλία Νο:2 Νίκος Μπλάνας

Α’ΦΑΣΗ Προ-επένδυση Εκπόνηση «μελέτη ευκαιριών επένδυσης» Επιλέγουμε την επιχειρηματική ιδέα ή ευκαιρία επένδυσης Εκπονούμε την «αναγνωριστική μελέτη» ή «πρόταση για επένδυση» Είναι ευνοϊκή η πρόταση για επένδυση? ΝΑΙ ΟΧΙ Σταματούμε το Σχέδιο Είναι αναγκαία η «προμελέτη εφικτότητας» Προχωρούμε στην εκπόνηση της «προμελέτης εφικτότητας» ΝΑΙ ΟΧΙ Είναι ευνοϊκή η «προμελέτη εφικτότητας» ΟΧΙ Σταματούμε το Σχέδιο Προχωρούμε στη «μελέτη εφικτότητας» και στις άλλες υποστηρικτικές μελέτες ΝΑΙ Διδασκαλία Νο:2 Νίκος Μπλάνας

Α’ΦΑΣΗ (συνέχεια) Προχωρούμε στη «μελέτη εφικτότητας» και στις άλλες υποστηρικτικές μελέτες Είναι ευνοϊκή η αξιολόγηση του σχεδίου? ΟΧΙ ΝΑΙ Σταματούμε το Σχέδιο Προχωρούμε στη προώθηση του σχεδίου επένδυσης Διδασκαλία Νο:2 Νίκος Μπλάνας

B’ΦΑΣΗ Προώθηση της επένδυσης Εκπόνηση κατασκευαστικών σχεδίων με τη Μελέτη εφαρμογής Ή Οριστική μελέτη Ρύθμιση της Χρηματοδότησης Διαδικασία επιλογής κατασκευαστών Και προμήθειας των υλικών και του εξοπλισμού Υπογραφή συμβολαίων αναθέσεως του έργου και προμηθειών Διδασκαλία Νο:2 Νίκος Μπλάνας

Γ’ΦΑΣΗ Κατασκευή Κατάρτιση προγραμμάτων Χρονικής κλιμάκωσης και Ταμειακών αναγκών Των κατασκευαστικών εργασιών Προετοιμασία εδαφικών εκτάσεων Και εγκατάσταση του εργοταξίου Κατασκευή των έργων υποδομής και των έργων Πολιτικού μηχανικού Προμήθεια και εγκατάσταση του μηχανολογικού εξοπλισμού Προσλήψεις και εκπαίδευση στελεχών και Προσωπικού, οργάνωση δικτύου marketing Θέση σε λειτουργία – έναρξη λειτουργίας της Μονάδας και πρώτες δοκιμές Διδασκαλία Νο:2 Νίκος Μπλάνας

Δ’ΦΑΣΗ λειτουργία Αρχική περίοδος παραγωγής και Παρακολούθηση της μονάδας Ποιοτικός έλεγχος των Παραγόμενων προϊόντων Έλεγχος παραγωγικότητας των διαφόρων τμημάτων Έλεγχος – επιβεβαίωση των Οικονομικών αποτελεσμάτων, Των χρηματικών ροών και Της τήρησης των δανειακών υποχρεώσεων Διδασκαλία Νο:2 Νίκος Μπλάνας

Παραδοχές και υποθέσεις εργασίας Οι παραδοχές χρησιμοποιούνται για μεγέθη, τάσεις ή συμπεριφορές που υπάρχουν ή εικάζονται εύκολα εκ των προτέρων και είναι γενικά παραδεκτές. Οι υποθέσεις εργασίας χρησιμοποιούνται σε μεγέθη, συμπεριφορές ή καταστάσεις στις οποίες δεν υπάρχει γενικά αποδεκτή παραδοχή, αλλά διατυπώνονται πολλές απόψεις ή υποθέσεις. Οι υποθέσεις εργασίας πρέπει να είναι όσο το δυνατό ρεαλιστικές, να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα Διδασκαλία Νο:2 Νίκος Μπλάνας

Χρονικός ορίζοντας του σχεδίου επένδυσης Χρήση ροών κόστους και ωφελειών Περίοδος μελέτης Περίοδος κατασκευής Χρόνος έναρξης παραγωγής Περίοδος παραγωγικής λειτουργίας Χρόνος λήξης της παραγωγικής ζωής Διδασκαλία Νο:2 Νίκος Μπλάνας

Τρέχουσες και σταθερές τιμές - Πληθωρισμός Πληθωρισμός υπάρχει όταν παρατηρείται συνεχής και αισθητή αύξηση στο γενικό επίπεδο τιμών, με αποτέλεσμα να μειώνεται συνεχώς η αγοραστική δύναμη του χρήματος. Το αντίθετο ακριβώς φαινόμενο δηλαδή η συνεχής και αισθητή μείωση των τιμών ονομάζεται αντιπληθωρισμός, και είναι περισσότερο σπάνιο φαινόμενο. Διδασκαλία Νο:2 Νίκος Μπλάνας

Η ένταση του πληθωρισμού μετριέται και εκφράζεται ως ποσοστό αύξησης του γενικού επιπέδου των τιμών με τη βοήθεια του τιμάριθμου και την ονομάζουμε ρυθμό πληθωρισμού. Τα αίτια που προκαλούν την αύξηση του γενικού επιπέδου των τιμών είναι πολλά και προέρχονται είτε από την πλευρά της ζήτησης είτα από την πλευρά της προσφοράς. Έτσι με αυτόν τον τρόπο διακρίνουμε δύο είδη πληθωρισμού, του Πληθωρισμού Ζήτησης, και του Πληθωρισμού Κόστους. Διδασκαλία Νο:2 Νίκος Μπλάνας

Πληθωρισμός ζήτησης Εκδηλώνεται σε οικονομίες που έφθασαν ή πλησιάζουν στο επίπεδο της πλήρους απασχόλησης, των συντελεστών της παραγωγής (εργατικού δυναμικού και κεφαλαιουχικού εξοπλισμού). Στις περιπτώσεις αυτές αν αυξηθεί η συνολική ενεργός ζήτηση δεν θα υπάρξει αντίστοιχη αύξηση της παραγωγής λόγω έλλειψης των συντελεστών, και οι καταναλωτές στην επιμονή τους να αποκτήσουν πρόσθετα αγαθά θα προσφέρουν ψηλότερες τιμές με συνέπεια να αυξηθεί το γενικό επίπεδο τιμών, άρα πληθωρισμός. Άρα βασική αιτία δημιουργίας πληθωρισμού στην περίπτωση αυτή είναι η υπερβάλλουσα ζήτηση, η οποία με τη σειρά οφείλεται στην αύξηση της προσφοράς χρήματος μέσω έκδοσης νέου χρήματος ή μέσω εξωτερικού δανεισμού. Διδασκαλία Νο:2 Νίκος Μπλάνας

Προέρχεται βασικά από την αύξηση του κόστους παραγωγής, Πληθωρισμός Κόστους Προέρχεται βασικά από την αύξηση του κόστους παραγωγής, η οποία οφείλεται σε διάφορους παράγοντες που επιδρούν στην προσφορά. Τέτοιοι παράγοντες είναι: Οι πιέσεις των εργατικών συνδικάτων. Τα μεγάλα μονοπώλια με την πολιτική τους για την αύξηση των κερδών τους. Οι αυξήσεις του κόστους των πρώτων υλών και των καυσίμων. Διδασκαλία Νο:2 Νίκος Μπλάνας

ΜΕΤΡΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΥ Το φαινόμενο του Πληθωρισμού θεωρείται ένα από τα πιο συχνά προβλήματα των σύγχρονων οικονομιών. Τα μέτρα που συνήθως λαμβάνονται για αντιμετώπιση του είναι τα εξής: Μέτρα Δημοσιονομικής και Νομισματικής Πολιτικής. Μέτρα αύξησης της Παραγωγικότητας και της Παραγωγής. Μέτρα εισοδηματικής πολιτικής(Πάγωμα μισθών, καθορισμός ανώτατων τιμών πωλήσεων). Διδασκαλία Νο:2 Νίκος Μπλάνας

Κυκλική ανεργία, λόγω ανεπαρκούς ζήτησης. ΑΝΕΡΓΙΑ Ανεργία υπάρχει όταν ο συντελεστής της παραγωγής Εργασία, δηλαδή το εργατικό Δυναμικό δεν απασχολείται πλήρως. Η ανεργία μετριέται με το ποσοστό ή το συντελεστή εργασίας. Όσοι θέλουν και μπορούν να εργαστούν σε μια χώρα αποτελούν τον οικονομικά ενεργό πληθυσμό της χώρας ή αλλιώς το εργατικό δυναμικό της. Τα βασικά είδη της ανεργίας είναι τα εξής: Κυκλική ανεργία, λόγω ανεπαρκούς ζήτησης. Ανεργία τριβής λόγω αλλαγής εργασιακού περιβάλλοντος. Εποχική ανεργία λόγω του εποχικού χαρακτήρα ορισμένων επαγγελμάτων. Διαρθρωτική ανεργία λόγω διαρθρωτικών αλλαγών που προκαλεί συνήθως η τεχνολογία στην οικονομία. Διδασκαλία Νο:2 Νίκος Μπλάνας

Το φαινόμενο της Ανεργίας προκαλεί σοβαρές οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις: Οικονομικές επιπτώσεις: Η ύπαρξη της ανεργίας έχει ως αποτέλεσμα μείωση του βιοτικού επιπέδου των ατόμων, την μείωση των δυνατοτήτων για κατανάλωση και επένδυση. Κοινωνικές Επιπτώσεις: Η έλλειψη εισοδήματος εξαιτίας της ανεργίας προκαλεί κοινωνικές αναταραχές, έλλειψη κοινωνικής δικαιοσύνης. Σε αρκετές σύγχρονες οικονομίες παρατηρείται το φαινόμενο της συνύπαρξης πληθωρισμού και ανεργίας. Το δίλημμα είναι μεγάλο για τις αρχές για το πιο από τα δύο φαινόμενα θα αντιμετωπιστεί. Αν παρθούν δημοσιονομικά μέτρα για την καταπολέμηση του πληθωρισμού αυξάνεται η ανεργία και αντίστροφα αν παρθούν μέτρα για την αντιμετώπιση της ανεργίας αυξάνεται ο πληθωρισμός Διδασκαλία Νο:2 Νίκος Μπλάνας

Μετρήσεις και εκτιμήσεις Η αξιολόγηση των σχεδίων έχει έντονη ποσοτική διάσταση. (σύγκριση μεγεθών κόστους και ωφελειών) Οι μετρήσεις γίνονται από επίσημες Υπηρεσίες ή από εμπειρογνώμονες επί τόπου. Θεωρούνται δεδομένες. Οι εκτιμήσεις δεν είναι μετρήσιμες αλλά υπολογισμοί με βάση την κρίση, εμπειρία, πληροφορίες. 3 είδη εκτιμήσεων (αισιόδοξη, ενδιάμεση, απαισιόδοξη) Διδασκαλία Νο:2 Νίκος Μπλάνας

Μακροοικονομικά μεγέθη Κλαδική ανάλυση Σχέδιο επένδυσης Στατιστικά στοιχεία Μακροοικονομικά μεγέθη Κλαδική ανάλυση Σχέδιο επένδυσης Μεμονωμένο προϊόν Διδασκαλία Νο:2 Νίκος Μπλάνας