Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Επιχειρησιακή Στρατηγική

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Επιχειρησιακή Στρατηγική"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Επιχειρησιακή Στρατηγική
Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος

2 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
Αστερισμός της αξίας. Οι Norman & Ramirez το 1993 με άρθρο τους στο Harvard Business Review, θεώρησαν τη θεωρία της αλυσίδας αξίας ξεπερασμένη. Στηρίζουν την άποψη τους στα εξής: Η αξία αυξάνεται ανάλογα με το πώς ο πελάτης χρησιμοποιεί το προσφερόμενο προϊόν ή υπηρεσία. Οι 2 βασικές πηγές που ενδιαφέρουν στο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον είναι οι γνώσεις που κατέχουν τα μέλη της επιχειρηματικής αυτής προσπάθειας (ικανότητες) και οι σχέσεις που διαμορφώνονται με την αγορά (πχ πελάτες). Η αξία διαμορφώνεται από την συμμετοχή και συνεργασία όλων των μερών και μοιάζει με αστερισμό της αξίας. 1. Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Αστερισμός της αξίας. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

3 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
Αστερισμός της αξίας. Περιλαμβάνει: προμηθευτές, συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, συμμαχίες, πελάτες. Ο βασικός στρατηγικός στόχος είναι η βελτιστοποίηση της συναρτησιακής σχέσης που διαμορφώνεται ανάμεσα στα στοιχεία που συμμετέχουν στον «αστερισμό της αξίας». 1. Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Αστερισμός της αξίας. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

4 Ο Αστερισμός της Αξίας συνιστάται από ικανότητες και σχέσεις.
Η θεωρία της αλυσίδας αξίας είναι περιοριστική, βασίζεται στο παραδοσιακό μοντέλο της γραμμικής , διαδοχικής και προς μία μόνο κατεύθυνση σύνδεσης των μερών του αγαθού, όπου η αξία προστίθεται σε κάθε βήμα αυτής της γραμμής παραγωγής. Η σημασία της στρατηγικής επομένως συνίσταται στη σωστή τοποθέτηση της επιχείρησης και των δραστηριοτήτων της στην αλυσίδα παραγωγής. Η αξία όμως μπορεί να αυξάνεται ανάλογα με το πώς ο πελάτης χρησιμοποιεί το προσφερόμενο αγαθό ή υπηρεσία. Τα εμπλεκόμενα μέρη που προαναφέραμε ονομάζονται «Αστερισμός αξίας». Ο Αστερισμός της Αξίας συνιστάται από ικανότητες και σχέσεις. 1. Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Αστερισμός της αξίας. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

5 Μέθοδος Συγκριτικής Αξιολόγησης (Benchmarking).
1. Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Μέθοδος συγκριτικής αξιολόγησης. Βenchmarking είναι η διαδικασία σύγκρισης μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού σε σχέση με μία επιχείρηση που είναι πρωτοπόρος στον κλάδο τόσο από άποψη απόδοσης όσο και σε σχέση με την γενικότερη λειτουργία της. Η σύγκριση μπορεί να γίνει στο σύνολο της επιχείρησης ή μπορεί να επικεντρωθεί σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι της. Η σύγκριση αυτή περιλαμβάνει ένα μεγάλο αριθμό μετρήσιμων παραμέτρων που επηρεάζουν την καθημερινή λειτουργία. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

6 Μέθοδος Συγκριτικής Αξιολόγησης (Benchmarking).
Σύγκριση με μία επιχείρηση που παρουσιάζει εξαιρετικά αποτελέσματα στην γενική λειτουργία της ή σε επιμέρους τομείς. Από την διαδικασία αυτή προσδοκάτε η υιοθέτηση πρακτικών ανάπτυξης σε τομείς που υπάρχει υστέρηση. Σύγκριση με μια ομάδα επιχειρήσεων σε συγκεκριμένους προκαθορισμένους δείκτες. Σκοπός είναι η αναγνώριση των δυνατών και αδυνάτων σημείων της επιχείρησης. 1. Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Μέθοδος συγκριτικής αξιολόγησης. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

7 Μέθοδος Συγκριτικής Αξιολόγησης (Benchmarking).
Η πολλαπλή αυτή σύγκριση μπορεί να αναφέρεται σε τομείς όπως: Χρηματοοικονομικά, Στρατηγική, Έρευνα και ανάπτυξη, Τεχνολογία παραγωγής, Προϊόντων και marketing, Ποιότητας και ικανοποίησης πελατών, Αποθήκης, Αλυσίδας προμηθειών. 1. Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Μέθοδος συγκριτικής αξιολόγησης. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

8 Μέθοδος Συγκριτικής Αξιολόγησης (Benchmarking).
Ορισμός δεικτών προς σύγκριση, Μέτρηση δεικτών σε μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων, Αξιολόγηση επιχείρησης με γνώμονα τους δείκτες αυτούς, Εύρεση των σημείων όπου η επιχείρηση υστερεί σε σχέση με τις υπόλοιπες επιλεχθείσες επιχειρήσεις. Προϋπόθεση για την επιτυχία και αξιοπιστία της διαδικασίας είναι η ύπαρξη βάσης δεδομένων με μεγάλη έκταση. 1. Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Μέθοδος συγκριτικής αξιολόγησης. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

9 Μέθοδος Συγκριτικής Αξιολόγησης (Benchmarking).
Το κόστος υλοποίησης περιλαμβάνει: Το κόστος ανάληψης από τον ειδικό για την διαμόρφωση του ερωτηματολογίου, Το κόστος χρήσης της βάσης δεδομένων, Την αμοιβή του συμβούλου συγκριτικής αξιολόγησης. 1. Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Μέθοδος συγκριτικής αξιολόγησης. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

10 Μέθοδος Συγκριτικής Αξιολόγησης (Benchmarking).
Η εφαρμογή της μεθόδου περιλαμβάνει 5 φάσεις: Σχεδιασμός. Εδώ καθορίζεται το πεδίο εφαρμογής της σύγκρισης και ο τύπος οργανισμού που θα αποτελέσει την βάση για την σύγκριση. Ανάλυση. Αφού συγκεντρωθούν τα δεδομένα, αναλύονται οι διαφορές ανάμεσα στην πηγή και τον αποδέκτη. Έτσι γίνεται αντιληπτή η βέλτιστη πρακτική. Ενσωμάτωση. Αφορά την διαδικασία προετοιμασίας για την υλοποίηση των δράσεων. Δράση. Υλοποίηση των πορισμάτων της συγκριτικής αξιολόγησης. Ωρίμανση. Φάση κατά την οποία παρακολουθούμε την εξέλιξη των όσον υιοθετήσαμε. 1. Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Μέθοδος συγκριτικής αξιολόγησης. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

11 Μέθοδος Συγκριτικής Αξιολόγησης (Benchmarking).
Μορφές συγκριτικής αξιολόγησης: Συγκριτική αξιολόγηση του ανταγωνιστή. Εδώ εξετάζονται οι λόγοι για τους οποίους ο ανταγωνιστής παρουσιάζει υψηλότερη απόδοση. Εσωτερική συγκριτική αξιολόγηση. Εφαρμόζεται σε εταιρίες που συγκεντρώνουν από κάτω τους πολλές επιμέρους μονάδες. Συγκριτική αξιολόγηση των διαδικασιών. Μπορεί να εφαρμοστεί και από επιχειρήσεις που παράγουν διαφορετικά προϊόντα. Γενικευμένη συγκριτική αξιολόγηση. 1. Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Μέθοδος συγκριτικής αξιολόγησης. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

12 Μέθοδος Συγκριτικής Αξιολόγησης (Benchmarking).
Για την "αποκρυπτογράφηση" των στρατηγικών, πρακτικών, διαδικασιών όχι μόνο των ανταγωνιστών αλλά των καλυτέρων στο είδος , την ανίχνευση των δυνάμεων και αδυναμιών τους αλλά και τη χρήση της πληροφόρησης αυτής για τη σχεδίαση των βημάτων που πρέπει να ακολουθηθούν ώστε να ξεπεραστούν οι ανταγωνιστές. Η καλύτερη γνώση των ανταγωνιστών και των δυνατών και αδύνατων σημείων τους αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία η επιχείρηση μπορεί και πρέπει να βασιστεί για την απόκτηση του ανταγωνιστικού της πλεονεκτήματος. Βοηθάει στην αναγνώριση στοιχείων της στρατηγικής των ανταγωνιστών που μπορεί να αποτελέσουν ανεκτίμητη πληροφόρηση για την επιχείρηση. 1. Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Μέθοδος συγκριτικής αξιολόγησης. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

13 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
Συνέχεια Ανάλυσης Εξωτερικού περιβάλλοντος Επιπλέον θα παρατεθούν παραδείγματα και θα γίνουν ασκήσεις σχετικά με τα ανωτέρω. Για το επόμενο μάθημα Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

14 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ.
ΤΕΛΟΣ 5ΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ


Κατέβασμα ppt "Επιχειρησιακή Στρατηγική"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google