Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διοίκηση Τουριστικών Μονάδων

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διοίκηση Τουριστικών Μονάδων"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διοίκηση Τουριστικών Μονάδων
Ενότητα 5: Tour operator και Τουριστικά γραφεία. Γιανναράκης Γρηγόρης ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΓΡΕΒΕΝΑ) – ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ

2 Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

3 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο TEI Δυτικής Μακεδονίας και στην Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Θεσσαλονίκης» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

4 Σκοποί ενότητας Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι φοιτητές θα πρέπει να: Να κατανοήσουν τη λειτουργία των Τουριστικών γραφείων.

5 Περιεχόμενα ενότητας Εισαγωγή. Ίδρυση. Γραφεία εσωτερικού τουρισμού. Γραφεία γενικού τουρισμού. Τουριστικοί οργανισμοί και παγκόσμια οικονομία. Τουριστικά γραφεία και Ξενοδοχεία.

6 Εισαγωγή Χρονολογείται πριν το 1950.
Πράκτορας: αναλαμβάνει τη διεκπεραίωση της υπόθεσης (τουριστικής) ενός τρίτου-κατ’ εντολή του. Μεσολαβητική επιχείρηση με συγκεκριμένα τουριστικά προϊόντα και μεσολαβεί μεταξύ των τουριστών και Μεταφορικών επιχειρήσεων-Καταλύματα-Επισιτικές και άλλες επιχειρήσεις ή ακόμα και άλλα τουριστικά γραφεία. Δύο ειδών πρακτορεία: Τουριστικούς οργανισμούς. Αυτόνομα ή συνεργαζόμενα με τους τουριστικούς οργανισμούς.

7 Ίδρυση Δεν απαιτείται η κατοχή παραγωγικών συντελεστών των προσφερόμενων υπηρεσιών. Μεσολαβητικό ρόλο. Διαχείριση και προπληρωμή του αντιτίμου. Ελάχιστο ποσό εγγύησης για την ίδρυση πρακτορείου.-αναπροσαρμογή ανάλογα με τον κύκλο εργασιών του. Άδεια από τον Ε.Ο.Τ-ειδικό σήμα.

8 Γραφεία εσωτερικού τουρισμού
Οργάνωση εκδρομών και έκδοση εισητηρίων. Λίγα άτομα-απλή οργάνωση. Ενέργειες. Επιλογή τοποθεσίας. Πρόγραμμα. Αναζήτηση πελατείας. Μεταφορικά μέσα. Καταλύματα-σίτιση. Ξεναγός κλπ.

9 Γραφεία γενικού τουρισμού
Εισερχόμενο τουρισμό. Εξερχόμενο τουρισμό.

10 Εισερχόμενο τουρισμό. Κύρια τμήματα.
Marketing και σχεδιασμού προϊόντων. Κρατήσεων και οργάνωσης της παραγωγής. Συμφωνίες με καταλύματα, επισιτιστικές μονάδες, μεταφορικές επιχειρήσεις, ενοικίασης αυτοκινήτων κλπ και οργάνωση των επιλεγμένων εκδρομών. Παραγωγής (εκτέλεσης)-Υπέυθυνο για τη διαμονή του πελάτη στη χώρα. Πωλήσεων. Δημοσίων σχέσεων. Λογιστήριο.

11 Τουριστικοί οργανισμοί
Πρακτορεία με εστίαση των εξερχόμενο τουρισμό. Τμηματοποίηση προϊόντος-ανάλογα τον προορισμό. Τμηματοποίηση πελατείας-οικογενειακή κατάσταση, εισόδημα κλπ.

12 Εξερχόμενος τουρισμός
Κύρια τμήματα: Marketing-προτιμήσεις των πελατών, επιλογή πρακτορείου-ειδικά γεγονότα. Οργάνωσης παραγωγής. Παραγωγής. Εισιτηρίων. Δημοσίων σχέσεων. Λογιστήριο. Ασφάλιση.

13 Τουριστκά πακέτα Τουριστική υπηρεσία-από δύο ή περισσότερες υπηρεσίες.
Η πιο απλή μορφή μεταφορά και κατάλυση. Κρουαζιέρα ή Fly and Sail. Fly and Drive. Ομαδική ψυχαγωγίας. Αθλητικά Πακέτα. Full inclusive κλπ.

14 Τιμές πώλησης Χαμηλές, μεσαίες και υψηλές τιμές.
«Ταξίδια τελευταίας στιγμής». Προσπάθειες να μειωθούν οι θέσεις/ανάγκες για «ταξίδια τελευταίας στιγμής».

15 Τουριστικοί οργανισμοί και παγκόσμια οικονομία
Προσπάθειες Τ.Ο για οριζόντια και κάθετη συγκέντρωση της τουριστικής αγοράς. Είτε πρόκειται για αεροπορικές εταιρίες είτε για ξενοδοχεία κλπ. Δεν είναι λίγες οι φορές οικονομικής κατάρευσης εξαιτίας απρόσδοκητων γεγονοτων και μη ελεγχόμενης ανάπτυξής τους.

16 Τουριστικά γραφεία και Ξενοδοχεία (1/2)
Τουριστικά γραφεία μεσολαβούν μεταξύ ξενοδοχείων και πελάτη. Μειονεκτήματα από την πλευρά των ξενοδοχείων αυτής της μεσολάβησης είναι: Μειωμένες τιμές. Διακύμανση της ροής των τουριστών Καθυστέρηση των πληρωμών. Η ισχύς των τουριστικών γραφείων επηρεάζεται από την προσφορά και ζήτηση.

17 Τουριστικά γραφεία και Ξενοδοχεία (2/2)
Είδη συμφωνιών: Allotment (Με συμφωνία). On request (Με αίτηση) –Επίσημα ή ανεπίσημα. Guarantee (Με εγγύηση).

18 Βιβλιογραφία Λαλούμης Δ. (2002) Διοίκηση ξενοδοχείων - Hotel Management, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΑΜΟΥΛΗ ΑΕ. Λαλούμης, Δ. και Ρούπας, Β. (1998) Διοίκηση τουριστικών επιχειρήσεων, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΑΜΟΥΛΗ ΑΕ.  

19 Τέλος Ενότητας

20 Σημείωμα Αναφοράς Copyright ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, Γιανναράκης Γρηγόριος. «Διοίκηση Τουριστικών Μονάδων, Tour operator και Τουριστικά γραφεία». Έκδοση: 1.0. Γρεβενά Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: URL.

21 Σημείωμα Αδειοδότησης
Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

22 Διατήρηση Σημειωμάτων
Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.


Κατέβασμα ppt "Διοίκηση Τουριστικών Μονάδων"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google