Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ταξίδι στη βιβλιοχώρα» Σχ. έτος 2012-13 Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Ηλιοπούλου Ακριβή 2ο Δημοτικο σχολείο Οβρυάς Τάξη: Β
Το πρότυπο που ακολουθεί είναι ενδεικτικό για το πώς δομείται ένα παραδοτέο. Θα πρέπει να καταγράφει μια μεθοδολογία, μια διαδικασία μάθησης και ένα παραγόμενο έργο. Κατ’ επέκταση αν ο εκπαιδευτικός κρίνει ότι αυτό μπορεί να το κάνει και διαφορετικά με επιτυχία θα είναι δεκτό. Εικόνα για εναλλακτικά παραδοτέα μπορείτε να πάρετε από το πεδίο «Καλές πρακτικές» του Ιστότοπου του Τμήματος. Στη διαδικασία δημιουργίας του παραδοτέου μπορείτε να εμπλέξετε και τους μαθητές. Κάθε τάξη θα πρέπει να δώσει το δικό της παραδοτέο. Ως προς το φωτογραφικό υλικό παρακαλώ να μην επικεντρώνει σε πρόσωπα μαθητών παρά στις δράσεις. Οι φωτογραφίες να είναι μακρινές και ομαδικές ειδάλλως επεξεργασμένες (στις «Καλές Πρακτικές» θα δείτε παραδείγματα). Αν επιθυμείτε επώνυμη ανάρτηση του παραδοτέου σας στην ψηφιακή τράπεζα του τμήματος, παρακαλώ στείλτε με φαξ υπογεγραμμένη τη δήλωση που επισυνάπτεται στην εγκύκλιο.
Ποιοι είμαστε… Οι μαθητές του Β1 του 2ου Δημοτικού Σχολείου Οβρυάς
Πώς ξεκίνησαν όλα… Φτιάχνοντας μια βιβλιοθήκη στην τάξη μας αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την ανάγνωση βιβλίων.
Ποιους στόχους βάλαμε; Να καλλιεργήσουν την αναγνωστική τους ικανότητα. Να καλλιεργήσουν την αγάπη για τα βιβλία. Να μάθουν να διαχειρίζονται τη βιβλιοθήκη. Να έρθουν σε επαφή με όλα τα ήδη βιβλίου.
Το ταξίδι μας… Η επίσκεψη στο βιβλιοπωλείο Πολύεδρο μας έφερε σε μια πολύ καλή επαφή με τα βιβλία.
Επισκέφτηκε το σχολείο μας ο συγγραφέας Αντωνόπουλος και μας ταξίδεψε με την αφήγησή του ως το φεγγάρι μέσα από το παραμύθι του <<Οι χαμένοι Φεγγαροκαθρέφτες>>
Η συγγραφέας Άννα Δενδρινού επισκέφτηκε επίσης το σχολείο μας και παρουσίασε με βιωματικό τρόπο το παραμύθι της<< η παιχνιδοκλέφτρα>>.
Γράψαμε με τους μαθητές ένα παραμύθι το οποίο εμπνεύστηκαν μετά από μια επίσκεψή μας στο <<Δρω>> Ναυπάκτου.
Παρουσιάσαμε στο βιβλιοπωλείο Πολύεδρο το παραμύθι που δημιουργήσαμε με τους ίδιους τους μαθητές << Τα ίχνη του δάσους>>
Παρουσιάσαμε το ίδιο παραμύθι στο φεστιβάλ πολιτισμού στην αγορά Αργύρη. Η παρουσίαση έγινε με δραματοποίηση και αφήγηση.
Ασχοληθήκαμε και με την έντυπη δημοσιογραφία, διαβάσαμε εφημερίδες και δημιουργήσαμε τις δικές μας εφημερίδες.
Τι πετύχαμε; Να αγαπήσουν τα παιδιά το βιβλίο Να γίνουμε μικροί συγγραφείς Να παράγουμε γραπτό λόγο Με τη παρουσίαση του παραμυθιού μας στο κοινό οι μαθητές ένιωσαν ικανοποίηση και αυτοπεποίθηση