Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Φυσική Αγωγή & Αθλητισμός»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
Advertisements

Προσωπικές δεξιότητες
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
ΘΕΜΑ: ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ Αθήνας ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (Τ.Ε.Ι.) ΑΘΗΝΑΣ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ της Μιχάλη Αργυρώς.
Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΣΤΙΣ ΡΕΥΜΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ
Υγειά και Ποιότητα ζωής Η ποιότητα ζωής είναι ένα πολυδιάστατο φαινόμενο -Μετά τον 2ο Παγκόσμιο πόλεμο στην Αμερική ο όρος ποιότητα ζωής εκφράζει την.
ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 4: Άσκηση, ποιότητα ζωής και λειτουργικότητα στην τρίτη ηλικία Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και.
ΑΣΚΗΣΗ & ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 4: Υγεία, fitness και ευεξία κατά την αύξηση της ηλικίας Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης Πρακτική Άσκηση του Φ οιτητ ή Ελευθέριου Πανοδήμου Υπεύθυνος Πρακτικής Άσκησης:
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 2: Άσκηση και ψυχολογικές παράμετροι Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
Στατιστικές Υποθέσεις
ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών- SDQ
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
5o Μάθημα: Το τεστ χ2 Κέρκυρα.
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να.
ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΑΓΧΟΣ και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Ο Παράγοντας της Αυτοδιαχείρισης σε Σχέση με την Υγεία των Καρδιοπαθών
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
Στατιστικές Υποθέσεις
Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΜΣ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ  Μάθημα : Εκπαίδευση Μαθητών με Νοητική.
Υπαίθρια Ζωή και Κατασκηνώσεις ΑμΕΑ
Υπαίθρια Ζωή και Κατασκηνώσεις ΑμΕΑ
Ο Παιδοκτόνος Ελληνικός Αθλητισμός
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Φυσική Αγωγή & Αθλητισμός» ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Φυσική Αγωγή & Αθλητισμός»

Leisure time, Recreation and Adventure Therapy for people with disabilities Ελεύθερος χρόνος (ΕΧ), Αναψυχή (Α) και Adventure Therapy (ΑΤ) για άτομα με αναπηρίες

Ορισμοί Ελεύθερος χρόνος (ΕΧ, Leisure time): Είναι ένα σύνολο ενασχολήσεων στις οποίες το άτομο επιδίδεται με τη θέλησή του αποβλέποντας στην ανάπαυση, στην αναψυχή ή στην ελεύθερη μόρφωση και πληροφόρησή του, στην ανάπτυξη της κοινωνικής του συμμετοχής ή της δημιουργικής του ικανότητας, μετά την εκπλήρωση των επαγγελματικών, οικογενειακών και κοινωνικών του υποχρεώσεων (Dumazedier, 1960) Αναψυχή (Recreation): Κάθε ευχάριστη εμπειρία του ΕΧ στην οποία επιδίδεται εθελοντικά ο συμμετέχων και από την οποία λαμβάνει άμεση ικανοποίηση (Carlson & MacLean, 1979) Adventure Therapy (AT): Κάθε βιωματική και εκπαιδευτική δραστηριότητα που βοηθάει τα άτομα να αναζητήσουν λύσεις, να αναπτύξουν πρωτοβουλίες, να ζήσουν προκλητικές εμπειρίες, να ξεπεράσουν φοβίες, να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή και αυτοεκτίμησή τους και να αναπτύξουν νέες συμπεριφορές, σχέσεις εμπιστοσύνης, συνεργασίας και υπευθυνότητας (Gillis & Thomsen, 1996; Alvarez & Stauffer, 2000; Itin, 2001)

Εισαγωγή Χαρακτηριστικά ΕΧ (Κασιμάτης, Β., 2003) : Ελεύθερη επιλογή δραστηριοτήτων Δεν αποτελεί κύρια επαγγελματική δραστηριότητα Επιλογή στη συχνότητα, στο εύρος, στην τακτικότητα Περιλαμβάνει δραστηριότητες που εντάσσονται στην αναψυχή, στην προσωπική ανάπτυξη ή ξεκούραση Χαρακτηριστικά αναψυχής (Νικηταράς, Ν., 2000): Πραγματοποιείται κατά τον ελεύθερο χρόνο Η επιλογή της δραστηριότητας είναι εθελοντική Είναι το χρονικό διάστημα που κάποιος είναι ελεύθερος από τις απαιτήσεις της δουλειάς του Προσφέρει απόλαυση, χαρά, προσωπική ικανοποίηση και ανανεωτική αλλαγή ρυθμού Εμπεριέχει ένα εύρος αντιλήψεων και ένα μεγάλο πεδίο δραστηριοτήτων Υποκινείται από προσωπικά κίνητρα και την επιθυμία προσωπικής ικανοποίησης και αντανακλά σε γνωστική, φυσιολογική και κοινωνική ανάπτυξη

...Εισαγωγή Χαρακτηριστικά δραστηριοτήτων της ΑΤ ( Sugarman, D, 1988) : Οι δραστηριότητες δεν είναι ανταγωνιστικές Ενισχύουν το αίσθημα της ικανοποίησης και της επιτυχίας Προάγουν τη συνεργασία και την εμπιστοσύνη ανάμεσα στους συμμετέχοντες Χρησιμοποιούν μεταφορικές καταστάσεις παρόμοιες με καταστάσεις της πραγματικής ζωής Προσφέρουν δυνατότητα βελτίωσης της εικόνας εαυτού Προσφέρουν χαρά, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνουν την ευλυγισία, τη δύναμη, τον κινητικό συντονισμό και την αντοχή Επαφή με το φυσικό περιβάλλον

...Εισαγωγή Περιεχόμενα της ΑΤ (Itin, C., 1995) : Παιχνίδια: Περιλαμβάνουν κάθε δραστηριότητα που έχει πρωταρχικό σκοπό τη διασκέδαση, δεν είναι ανταγωνιστικά και ενισχύουν την εμπιστοσύνη και την πνευματική επαφή των συμμετεχόντων Πρωτοβουλίες: Επικεντρώνονται στην ανάγκη της συνεργασίας για την επίλυση ενός προβλήματος. Ενισχύουν την αυτό-εκτίμηση και την αυτοπεποίθηση των συμμετεχόντων. Χρησιμοποιούν συχνά μεταφορικές καταστάσεις (π.χ. πέρασμα ποταμιού με λιγοστά εφόδια) Trust Activities: Απαιτούν κυριολεκτική εμπιστοσύνη και συνεργασία σε δύσκολες δραστηριότητες, όπως είναι η πτώση στα χέρια των συμμετεχόντων Ropes Courses: Περιέχουν το στοιχείο της πρόκλησης, αλλά απαιτούν υποστήριξη από τους άλλους. Βοηθούν το άτομο να ξεπεράσει τους φόβους του και να στηριχθεί στις δικές του δυνάμεις και της ομάδας του Wilderness Activities: Αφορούν όλες τις δραστηριότητες, που γίνονται σε φυσικό και «άγριο» περιβάλλον (π.χ. Ορειβασία)

....Εισαγωγή Terry, T., 1995 Τα προγράμματα του ΕΧ, της αναψυχής και της ΑΤ απευθύνονται, μεταξύ άλλων, σε άτομα με: Κινητικές αναπηρίες Νοητική καθυστέρηση Ψυχικές διαταραχές Ασθένειες, όπως επιληψία και καρκίνο Χρήστες ναρκωτικών ουσιών και αλκοολικούς

An activity week for children with cancer: who wants to go and why An activity week for children with cancer: who wants to go and why? Balen, R., Fielding, D., & Lewis I.J., 1997 Έρευνες δείχνουν ότι στις μέρες μας ένα μεγάλο ποσοστό παιδιών ζουν με καρκίνο. Τα παιδιά πρέπει να συνεχίσουν την κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική τους ανάπτυξη, ελέγχοντας τους ψυχολογικούς παράγοντες που προέρχονται από την ασθένεια Η εμπιστοσύνη, η υπερπροστατευτικότητα, η κοινωνική αποξένωση, η μοναξιά, ο έλεγχος, η ανεξαρτησία και η συμμετοχή σε δραστηριότητες απασχολούν συχνά τους γονείς και τα παιδιά που πάσχουν από καρκίνο. Η έρευνα σχεδιάστηκε για να ελέγξει τους παράγοντες που επέδρασαν στην απόφαση των γονέων να συμμετέχουν τα παιδιά τους σε ένα κατασκηνωτικό πρόγραμμα μιας εβδομάδας, να εξετάσει τις σκέψεις, τους φόβους και τις προσδοκίες των οικογενειών και τέλος να αξιολογήσει αν υπήρχε θετική επίδραση του προγράμματος στην αυτό-αντίληψη των συμμετεχόντων

Balen, et.al.,1998 Μέθοδος Συμμετέχοντες Ερευνητικά εργαλεία 135 γονείς παιδιών ηλικίας 9-16 ετών (57 γονείς κοριτσιών, 78 γονείς αγοριών) 46 γονείς υπέβαλλαν αίτηση για το πρόγραμμα, 89 όχι Ερευνητικά εργαλεία Ερωτηματολόγια με δημογραφικά στοιχεία: ηλικία, φύλο, ημερομηνία διάγνωσης και τελευταίας περίθαλψης, φαρμακευτική αγωγή Ερωτηματολόγια με κλειστές (Likert-type scale, 1-5) ερωτήσεις για το πώς αντιμετωπίζουν την ιδέα του προγράμματος και ποιος επηρεάζει την τελική απόφαση συμμετοχής Ερωτηματολόγια με ανοιχτές ερωτήσεις για τις ανησυχίες, τους φόβους, τις προσδοκίες Διαδικασία Το δείγμα επιλέχθηκε με απλή τυχαία δειγματοληψία, μέσω κλήρωσης. 220 ερωτηματολόγια στάλθηκαν στις οικογένειες και 135 επιστράφηκαν

Balen, et.al.,1998 Αποτελέσματα Δεν υπήρχαν στατιστικά σημαντικές διαφορές σε σχέση με την ηλικία, το φύλο και τη διάγνωση, καθώς και ανάμεσα στη διάγνωση, την τελευταία περίθαλψη και στις δραστηριότητες ελευθέρου χρόνου Υπήρχε σημαντική σχέση ανάμεσα στα συναισθήματα των παιδιών να συμμετέχουν και στην απόφαση των γονέων να υποβάλλουν αίτηση Σημαντικό ρόλο έπαιζαν τα συναισθήματα και των δύο γονέων, αλλά όχι των υπόλοιπων συγγενών 26 γονείς απάντησαν ότι τα παιδιά τους δεν είχαν φόβους για νέες εμπειρίες και φιλικές σχέσεις, ανεξαρτησία, ανάμιξη με άλλους και για ομαδικές δραστηριότητες. Ανησυχίες εξέφρασαν για αδυναμία να ανταπεξέλθουν σε νέες δραστηριότητες, ντροπαλότητα, αισθήματα νοσταλγίας και λόγους υγείας 23 γονείς δεν εξέφρασαν φοβίες, παρά μόνο ανησυχία για αισθήματα νοσταλγίας για το σπίτι και για θέματα ασφαλείας 82% των ερωτηματολογίων που επιστράφηκαν τα συμπλήρωσαν μητέρες και 20% πατέρες, παρόλο που απευθυνόντουσαν και στους δύο

Balen, et.al.,1997 Αποτελέσματα Συμπεράσματα Οι γονείς (Ν=89) που δεν υπέβαλλαν αίτηση, στην ερώτηση τι είδους διακοπές προτιμούν, πρότειναν τις οικογενειακές, ταξίδι στην Disneyland και διακοπές με συγκεκριμένους φίλους Συμπεράσματα Οι γονείς που υπέβαλλαν αίτηση ενθαρρύνουν την ανεξαρτησία, τις φιλίες και τη συμμετοχή σε νέες δραστηριότητες Οι γονείς που δεν υπέβαλαν αίτηση ανησυχούσαν υπερβολικά για τα αισθήματα νοσταλγίας για το σπίτι και στηρίχθηκαν στις επιθυμίες των παιδιών τους. Ωστόσο δεν είναι ξεκάθαρο αν ενημέρωσαν τα παιδιά τους για το πρόγραμμα, αν τα ρώτησαν αν θέλουν να συμμετέχουν και αν τα αισθήματα νοσταλγίας αφορούν στους ίδιους Η άρνηση για το πρόγραμμα πιθανόν να οφείλεται στην υπερπροστατευτικότητα και στην εξάρτηση Παρόλο που τα ερωτηματολόγια απευθυνόντουσαν και στους δύο γονείς, απάντησαν περισσότερες μητέρες, γεγονός που δηλώνει το διαφορετικό ρόλο τους

Balen, et.al.,1997 Συζήτηση Τα παιδιά που δεν υπέβαλλαν αίτηση προτιμούσαν τις καθιστικές δραστηριότητες, που προσφέρουν περισσότερη ασφάλεια Αντίθετα τα παιδιά και οι γονείς που υπέβαλλαν αίτηση, δεν εξέφρασαν φοβίες για δημιουργία φιλικών σχέσεων, συμμετοχή σε αθλητικά προγράμματα και νέες δραστηριότητες, γεγονός που αποδεικνύει ότι έχουν βρει την ισορροπία ανάμεσα στην ανεξαρτησία και την προστασία Η έρευνα δείχνει ότι το 29% των γονέων που δεν υπέβαλλαν αίτηση αντιμετωπίζουν τον καρκίνο ως αναπηρία Συνιστάται να πραγματοποιηθούν έρευνες που να εξετάζουν τις διαπροσωπικές σχέσεις, την ποιότητα και ποσότητα των φιλικών σχέσεων και τη συμμετοχή σε κοινωνικές δραστηριότητες

Leisure-time physical activity and secondary conditions in women with physical disabilities Santiago, M.C., & Coyle, C.P., 2004 Οι δευτερογενείς επιπτώσεις-secondary conditions (ΔΕ) σχετίζονται με την ποιότητα ζωής, την ανεξαρτησία, την υγεία και την φυσική κατάσταση ατόμων με κινητικές αναπηρίες. Είναι αποτέλεσμα όχι μόνο της αναπηρίας, αλλά και της συμπεριφοράς του ατόμου, του σύγχρονου τρόπου ζωής και του περιβάλλοντος. Πολλές από τις ΔΕ θα μπορούσαν να περιοριστούν με τη συμμετοχή του ατόμου σε φυσικές δραστηριότητες ελευθέρου χρόνου (ΦΔΕΧ) Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να εξετάσει τη σχέση ανάμεσα στις ΔΕ και στη συμμετοχή σε ΦΔΕΧ σε γυναίκες με κινητικές αναπηρίες

Santiago & Coyle, 2004 Μέθοδος Συμμετέχοντες Ερευνητικά εργαλεία 170 γυναίκες με κινητικές αναπηρίες ηλικίας 21-65, με διάγνωση αναπηρίας τουλάχιστον 1 χρόνου, από 3 οργανισμούς για άτομα με αναπηρίες των ΗΠΑ Ερευνητικά εργαλεία Ερωτηματολόγιο με δημογραφικά στοιχεία: ηλικία, εθνικότητα, επίπεδο εκπαίδευσης, εργασιακή κατάσταση, ετήσιο οικογενειακό εισόδημα Προσωπική εκτίμηση του είδους αναπηρίας:Guide for Uniform Data System for Medical Rehabilitation (Center for Functional Assessment Research, 1996) Ερωτηματολόγιο για την εξέταση των ΔΕ (Seekin et al.,1994, Coyle et al., 2000) Επίπεδο λειτουργικότητας (μετακίνηση-οικιακές εργασίες): Third National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES-III, National Center for Vital Statistics, 1994 ΦΔΕΧ: Το NHANES-III περιλάμβανε τις εξής δραστηριότητες: περπάτημα τουλάχιστον 1 μίλι, jogging/running, ποδηλασία, κολύμβηση, αεροβική γυμναστική/χορός, ρυθμικές ασκήσεις, κηπουρική και άρση βαρών

Santiago & Coyle, 2004 Μέθοδος… Διαδικασία Στατιστική ανάλυση Τα ερωτηματολόγια στάλθηκαν σε 700 συμμετέχοντες και περιλάμβαναν συνοδευτική επιστολή, φάκελο με γραμματόσημο και τα στοιχεία των ερευνητών για περισσότερες πληροφορίες Παρόλο που έγιναν υπομνήσεις μόνο το 30% των ερωτηματολογίων επιστράφηκαν Ο χρόνος συμπλήρωσης των ερωτηματολογίων κυμαινόταν από 45΄- 60΄ Στατιστική ανάλυση SPSS Descriptive statistics Independent t-tests Correlation analyses Δείκτης σημαντικότητας: .05

Santiago & Coyle, 2004 Αποτελέσματα Δημογραφικά Μ.Ο. ηλικίας 46.8 63,8% από τριτοβάθμια εκπαίδευση Περίπου οι μισοί από τους συμμετέχοντες δήλωσαν ότι αδυνατούσαν να εργαστούν μετά το χρονικό σημείο έναρξης της αναπηρίας Κύριες Αναπηρίες Αναγνωρίστηκαν 40 διαφορετικά είδη αναπηρίας Οι επικρατούσες αναπηρίες ήταν οι νευρολογικές και η σκλήρυνση κατά πλάκας ΔΕ και Επίπεδο Λειτουργικότητας Πάνω από 75% των συμμετεχόντων ισχυρίστηκαν ότι αντιμετωπίζουν προβλήματα κόπωσης Άλλες ΔΕ αφορούσαν σε προβλήματα κινητικότητας, έλλειψη φυσικής κατάστασης, σπαστικότητα, μυϊκούς πόνους, χρόνιους πόνους, προβλήματα προσβασιμότητας, προβλήματα βάρους, μοναξιά, γαστρικές δυσλειτουργίες και σεξουαλικά προβλήματα 46% ισχυρίστηκαν ότι αντιμετώπιζαν περισσότερες από 12 ΔΕ στα προηγούμενα χρόνια

Santiago & Coyle, 2004 Αποτελέσματα... ΔΕ και Επίπεδο Λειτουργικότητας.. Δεν υπήρχαν διαφορές ανάμεσα σε Γ με σκλήρυνση κατά πλάκας και άλλες αναπηρίες Σημαντική θετική συσχέτιση παρατηρήθηκε ανάμεσα στις ΔΕ και στο επίπεδο λειτουργικότητας Το επίπεδο λειτουργικότητας (functional status) συσχετιζόταν με την προσβασιμότητα και τα προβλήματα κινητικότητας ΦΔΕΧ Οι ρυθμικές ασκήσεις παρουσίαζαν σημαντικά μεγαλύτερη συχνότητα από τις υπόλοιπες δραστηριότητες Μ.Ο. συμμετοχής σε ΦΔΕΧ ήταν 1 φορά την εβδομάδα ΦΔΕΧ, Επίπεδο λειτουργικότητας και ΔΕ Αντιστρόφως ανάλογη σχέση των ΦΔΕΧ με το επίπεδο λειτουργικότητας: χαμηλά επίπεδα συμμετοχής= υψηλά επίπεδα λειτουργικών δυσκολιών Δεν υπήρχε συσχέτιση ανάμεσα στις ΔΕ και στην εβδομαδιαία συμμετοχή σε ΦΔΕΧ

Santiago & Coyle, 2004 Αποτελέσματα... Συζήτηση ΦΔΕΧ, Επίπεδο λειτουργικότητας και ΔΕ.. Όταν το επίπεδο λειτουργικότητας βρισκόταν υπό έλεγχο, σημαντική συσχέτιση υπήρχε ανάμεσα στις ΦΔΕΧ, στη μοναξιά και στην χαμηλή ΦΚ Συζήτηση Σε σχέση με προηγούμενες έρευνες τα ποσοστά συμμετοχής σε ΦΔΕΧ είναι χαμηλά Οι πιο επικρατούσες ΔΕ (κόπωση, κατάθλιψη, σπαστικότητα, χρόνιοι πόνοι) είναι ίδιες με προηγούμενες έρευνες που εξέταζαν και άνδρες, γεγονός που δείχνει ότι δεν επηρεάζονται από το φύλο Η έλλειψη ΦΚ και η μοναξιά αναφέρθηκαν συχνότερα και διαπιστώθηκε αντιστρόφως ανάλογη σχέση με τις ΦΔΕΧ, όταν τα επίπεδα λειτουργικότητας ελέγχονταν Ο καθιστικός τρόπος ζωής, η έλλειψη ΦΚ και τα προβλήματα λειτουργικότητας σχετίζονται άμεσα Οι ειδικοί πρέπει να τονίσουν τις φυσικές και ψυχικές επιπτώσεις της έλλειψης ΦΚ και να προωθήσουν τη συμμετοχή σε ΦΔΕΧ

Understanding Leisure in the lives of older women with intellectual disabilities Bockstael, E., & Mahon, M. Οι γυναίκες με νοητική καθυστέρηση ΝΚ αντιμετωπίζουν πολλά περισσότερα προβλήματα από τις γυναίκες χωρίς ΝΚ και από τους άντρες με ΝΚ. Ωστόσο, ο ΕΧ έχει θετικές επιδράσεις στη ζωή τους, αφού τους δίνεται η ευκαιρία να συναναστραφούν με άλλα άτομα και να αναπτύξουν την προσωπικότητά τους Σκοπός της έρευνας ήταν να εξετάσει την αντίληψη για τον ΕΧ, που έχουν ενήλικες γυναίκες με ΝΚ

Bockstael & Mahon Μέθοδος Συμμετέχοντες Ερευνητικά εργαλεία Διαδικασία Γυναίκες με ΝΚ ηλικίας 50 ετών και άνω Ερευνητικά εργαλεία Συνεντεύξεις με ανοιχτές ερωτήσεις (Patton, 1990) Διαδικασία Πραγματοποιήθηκε αρχικά πιλοτική έρευνα σε 5 συμμετέχοντες, για τον έλεγχο της εγκυρότητας του interview guide Όλες οι συνεντεύξεις μαγνητοφωνήθηκαν Πλήρεις σημειώσεις και κατά λέξη καταγραφές των συζητήσεων Ανάλυση Constant comparison

Bockstael & Mahon Αποτελέσματα Όλες οι Γ αναγνώρισαν το θετικό ρόλο του ΕΧ στη ζωή τους Τα πιο σημαντικά στοιχεία του ΕΧ ήταν η συναναστροφή με άλλους ανθρώπους και οι φιλικές σχέσεις Οι δραστηριότητες του ΕΧ συντελούσαν στη μείωση του άγχους, της λύπης και της μοναξιάς και βοηθούσαν τα άτομα να νοιώθουν ενεργητικά και ικανά Οι παράγοντες που επηρέαζαν τον ΕΧ των συμμετεχόντων είναι: φιλίες, μετακίνηση, οικονομική κατάσταση, οικογένεια, ασφάλεια, υγεία και αναπηρία Η life satisfaction επηρεαζόταν από τον ΕΧ Πολλές από τις Γ ισχυρίστηκαν ότι επιθυμούν να αυξηθούν οι δραστηριότητες ΕΧ

Bockstael & Mahon Συζήτηση H έρευνα δείχνει ότι η life satisfaction σχετίζεται άμεσα με τον ΕΧ Η ΝΚ επηρέαζε τις καθημερινές δραστηριότητες (εργασία σε προστατευόμενο εργαστήριο, χαμηλό εισόδημα, λιγοστές φιλικές και οικογενειακές σχέσεις, προβλήματα μετακίνησης) Οι πιο πολλές Γ δεν ήταν ευχαριστημένες από τις δραστηριότητες του ΕΧ. Δήλωσαν ότι δεν υπήρχαν προγράμματα ΕΧ στην κοινωνία, ξόδευαν τον ΕΧ τους στο σπίτι και είχαν λιγοστές σχέσεις με την οικογένειά τους Προτείνεται να γίνουν έρευνες που να εξετάζουν τις διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα και να συγκρίνουν τις εμπειρίες και τον ΕΧ, καθώς επίσης και έρευνες που να μελετούν τον ΕΧ Γ με ΝΚ και Γ χωρίς ΝΚ

Self-concept and adaptive behavior of people with intellectual disability in integrated and segregated recreation activities Duvdevany, I., 2002 Πολλές έρευνες δείχνουν τα οφέλη του ενεργητικού τρόπου ζωής στα άτομα με νοητική καθυστέρηση (ΝΚ). Ωστόσο, η ζωή πολλών ατόμων με ΝΚ εξαρτάται από άλλους, οι οποίοι δεν δίνουν αρκετές ευκαιρίες για την ανάπτυξη αυτο-κυριαρχίας και πρωτοβουλιών Η παρούσα έρευνα σχεδιάστηκε για να εξετάσει αν η προσαρμοστικότητα και η εικόνα εαυτού ατόμων με ΝΚ επηρεάζεται από τη συμμετοχή σε προγράμματα αναψυχής τυπικού πληθυσμού και σε προγράμματα αναψυχής προσαρμοσμένα για άτομα με ΝΚ

Duvdevany, 2002 Μέθοδος Συμμετέχοντες Ερευνητικά εργαλεία Study group: 33 άτομα με μέτρια ΝΚ, ηλικίας 14-60 ετών, που συμμετείχαν σε δραστηριότητες ΕΧ τυπικού πληθυσμού (community centers) Control group: 31 άτομα με μέτρια ΝΚ, ηλικίας 14-60 ετών, συμμετείχαν σε προσαρμοσμένες δραστηριότητες ΕΧ (special social clubs) Ερευνητικά εργαλεία Ερωτηματολόγια με δημογραφικά στοιχεία: ηλικία γονέων και ατόμου με ΝΚ, οικογενειακή κατάσταση, αριθμός παιδιών, μόρφωση και επάγγελμα, τόπος διαμονής, επίπεδο νοημοσύνης, μέρος και είδος δραστηριοτήτων και ποιος αποφάσισε για τις δραστηριότητες Tennessee Self-concept Scale (Fitts, 1965; Fitts & Warren, 1996) Adaptive Behavior Scale (ABS-RC-2; Nihira et al., 1993)

Duvdevany, 2002 Μέθοδος... Διαδικασία Στατιστική ανάλυση Η επιλογή έγινε με τυχαία δειγματοληψία Στάλθηκε συνοδευτική επιστολή στις οικογένειες, που εξηγούσε τους σκοπούς της έρευνας και τη σημασία συμμετοχής Οι γονείς συμπλήρωσαν τα δημογραφικά στοιχεία Τα άτομα με ΝΚ συμπλήρωσαν το Self-concept Scale, με τη βοήθεια interviewer, στον τόπο διαμονής τους Το ABS το συμπλήρωσαν κοινωνικοί λειτουργοί, που γνώριζαν καλά τους συμμετέχοντες Στατιστική ανάλυση MANCOVA Bivariate correlations Partial correlations

Duvdevany, 2002 Αποτελέσματα Σημαντική συσχέτιση βρέθηκε ανάμεσα στα επίπεδα λειτουργικότητας και στη satisfaction with self-concept, στα επίπεδα λειτουργικότητας και personal adjustment, στα επίπεδα λειτουργικότητας και social adjustment Η physical self-concept διέφερε σημαντικά ανάλογα με τον τόπο διαμονής Η physical self-concept ήταν περισσότερο θετική στα άτομα που συμμετείχαν στα social clubs παρά στις community centre activities Η satisfaction with self-concept βρέθηκε υψηλότερη στα άτομα που συμμετείχαν στις community centre activities Στο control group η ανεξαρτησία βρέθηκε να επηρεάζει σημαντικά την personal self-concept, τη satisfaction with self-concept και την total self-concept Υψηλά επίπεδα ανεξαρτησίας συσχετιζόταν με υψηλά επίπεδα self-concept, identity perception, satisfaction with self-concept, αντιλήψεις συμπεριφοράς και general self-concept Δεν βρέθηκε συσχέτιση ανάμεσα στην υψηλή προσαρμοστικότητα και στη θετική self-concept

Duvdevany, 2002 Συζήτηση Γενικά δεν βρέθηκαν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στις 2 ομάδες Οι μόνες διαφορές ήταν ανάμεσα στη physical self-concept και στη satisfaction with self-concept. Στο study group η physical self-concept ήταν χαμηλότερη από το control group, ενώ η satisfaction with self-concept βρέθηκε υψηλότερη Όταν άτομα με αναπηρίες συγκρίνουν τον εαυτούς του με άτομα χωρίς αναπηρίες, αισθάνονται μειονεκτικά και η self-concept επηρεάζεται αρνητικά. Το γεγονός ότι το study group συμμετείχε στο πρόγραμμα πάνω από ένα χρόνο, δείχνει ότι πρόκειται για μια δραστηριότητα συνεχιζόμενη και εξελίξιμη Τα άτομα που απολάμβαναν τα προγράμματα αναψυχής, επέλεγαν τις δραστηριότητες σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους, παρά με τις ανάγκες τους Περισσότερα προγράμματα αναψυχής και ΕΧ είναι αναγκαίο να δημιουργηθούν για τα άτομα με ΝΚ

Self-concept, Attitude and Satisfaction benefits of outdoor adventure activities: The case for Recreational Kayaking Doug, N., & Fines, L., 1995 Τα τελευταία χρόνια πολλοί οργανισμοί περιλαμβάνουν στο πρόγραμμά τους ΦΔΕΧ και δραστηριότητες αναψυχής για άτομα με κινητικές αναπηρίες. Έρευνες δείχνουν ότι η συμμετοχή σε adventure activities, όπως το kayak, συντελούν στην ανάπτυξη των νευρομυϊκών ικανοτήτων, της δύναμης, της αντοχής και στη βελτίωση της αυτοπεποίθησης και αυτό-εκτίμησης Η μελέτη σχεδιάστηκε για να εξετάσει τις επιδράσεις ενός προγράμματος kayak, 12 εβδομάδων, στην εικόνα εαυτού, στην ευχαρίστηση και στην αντιμετώπιση των ΦΔΕΧ σε άτομα με traumatic brain injury

Doug, & Fines,1995 Μέθοδος Συμμετέχοντες Προϋποθέσεις 8 άτομα ηλικίας 19-55 ετών, επιλέχθηκαν από 27 υποψήφιους Προϋποθέσεις traumatic brain injury, που οφειλόταν σε τροχαίο ή σε αθλητικό ατύχημα Μετατραυματική αμνησία Ιατρική αποκατάσταση τουλάχιστον 1 χρόνου Ερευνητικά εργαλεία Tennessee Self-concept Scale ( TSCS; Roid & Fitts, 1991) Leisure satisfaction measures (LSM; Beard & Ragheb, 1980, 1982) Leisure attitudes measures (LAM; Beard & Ragheb, 1980, 1982) Διαδικασία Το πρόγραμμα ήταν ατομικό και είχε διάρκεια 90΄ την εβδομάδα Οι συμμετέχοντες είχαν προσωπικούς βοηθούς, που επεμβαίνανε όποτε χρειαζόταν

Doug, & Fines,1995 Μέθοδος... Διαδικασία Στατιστική ανάλυση Χρησιμοποιήθηκαν ειδικά προσαρμοσμένα σκάφη και προσαρμοσμένος εξοπλισμός Στατιστική ανάλυση Dependent t-test Pre- and post- mean scores Α = .05 Αποτελέσματα Στην 1η μέτρηση οι συμμετέχοντες εμφάνισαν χαμηλά επίπεδα αυτοεκτίμησης Όλες οι ψυχολογικές παράμετροι (TSCS) αυξήθηκαν σημαντικά στη 2η μέτρηση Όλοι οι παράγοντες των LSM (psychological, educational, social, relaxation, physiological, aesthetic) αυξήθηκαν σημαντικά στη 2η μέτρηση Τα affective and behavior levels αυξήθηκαν σημαντικά στη 2η μέτρηση

Doug, & Fines,1995 Συζήτηση Το πρόγραμμα του kayak συντέλεσε στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, της εμπιστοσύνης στις προσωπικές δυνάμεις και της ικανότητας για συμμετοχή σε ενεργητικά προγράμματα αναψυχής Η γνώση για το περιεχόμενο των δραστηριοτήτων επηρεάζει θετικά την ευχαρίστηση της συμμετοχής Τα οφέλη του προγράμματος δείχνουν τη σημαντικότητα της συμμετοχής ατόμων με αναπηρίες σε ΦΔΕΧ και σε προγράμματα αναψυχής και αποδεικνύουν ότι η αναπηρία δεν αποτελεί εμπόδιο

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ