Γέφυρες της Ευρώπης που ενώνουν λαούς και πολιτισμούς ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ TEACHERS 4 EUROPE 2017-2018 Γέφυρες της Ευρώπης που ενώνουν λαούς και πολιτισμούς Σχολεία 11/θ Δημοτικό Σχολείο Ισθμίας 3/θ Δημοτικό Σχολείο Σολομού Εκπαιδευτικοί Στέφας Ιωάννης Βροντίση Δέσποινα Παπαδημητρίου Φωτεινή Επόπτρια: Μανώλη Βάια
Γέφυρα των Αλυσίδων (Chain Βridge). ΟΥΓΓΑΡΙΑ Γέφυρα των Αλυσίδων (Chain Βridge). Είναι από τις παλαιότερες γέφυρες της Ευρώπης, καθώς άρχισε να λειτουργεί το 1849 ύστερα από εργασίες δέκα ολόκληρων ετών σε σχέδια του Άγγλου Ουίλιαμ Κλαρκ. Επισήμως λέγεται Szichenyi Chain Βridge, παίρνοντας το όνομα του εμπνευστή της. Κτίστηκε από ιδιωτική εταιρεία, η οποία μάλιστα εισέπραττε διόδια για τη χρήση της μέχρι το 1870. Τότε αγοράστηκε από το κράτος που έκανε ελεύθερη τη διέλευση. Το 1945, στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, καταστράφηκε. Κατασκευάστηκε ξανά και τέσσερα χρόνια μετά επαναλειτούργησε συμπληρώνοντας έναν αιώνα ζωής. Πρόκειται για ένα από τα σύμβολα της Βουδαπέστης, Η γέφυρα έχει μήκος 380 μέτρα.
Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου ΕΛΛΑΔΑ Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου Η γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης είναι καλωδιωτή γέφυρα που ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία το 2004 μεταξύ του Ρίου και του Αντιρρίου, που συνδέει την Πελοπόννησο με τη δυτική ηπειρωτική Ελλάδα και προς τα πάνω και ευρύτερα με το υπόλοιπο της Ευρώπης. Κατασκευάστηκε από Γαλλική εταιρεία . Το μήκος της γέφυρας που στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες, ανέρχεται στα 2.252 μέτρα. Η γέφυρα περιλαμβάνει και πεζόδρομο/ ποδηλατόδρομο, η χρήση των οποίων απαλλάσσεται πληρωμής διοδίων.
Η Γέφυρα Λιμενοβραχίονα ΜΑΛΤΑ Η Γέφυρα Λιμενοβραχίονα 'Ηταν η βάση για τους Ιππότες του Αγίου Ιωάννη για 268 χρόνια και μετά την αναχώρησή τους έγινε μια στρατηγική βάση για τους Βρετανούς για άλλα 170 χρόνια. Ολόκληρη η περιοχή βομβαρδίστηκε βίαια κατά τη διάρκεια του Β' Παγκόσμιου Πολέμου. Ξαναχτίστηκε πριν από μερικά χρόνια .
ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ Γέφυρα Βάσκο ντα Γκάμα Γέφυρα Βάσκο ντα Γκάμα Η γέφυρα Βάσκο ντα Γκάμα στη Πορτογαλία ενώνει τις δύο πλευρές του ποταμού Τάγου, βόρεια της Λισσαβόνας . Είναι καλωδιωτή γέφυρα με συνολικό μήκος είναι 17,2 χιλιόμετρα και έχει πλάτος 30 μέτρα. Είναι η μακρύτερη γέφυρα στην Ευρώπη και η ένατη σε μήκος στον κόσμο. Η κατασκευή της ξεκίνησε το 1995 και ολοκληρώθηκε το 1998. Για την ολοκλήρωση του έργου εργάστηκαν περισσότεροι από 3.000 άνθρωποι. Τα εγκαίνιά της έγιναν ακριβώς 500 χρόνια μετά την ανακάλυψη, από τον Βάσκο ντα Γκάμα.
ΓΑΛΛΙΑ Η γέφυρα Μιλό Είναι η ψηλότερη γέφυρα, με την κορυφή ενός από τους πυλώνες της να βρίσκεται 343 μέτρα πάνω από τη βάση της κατασκευής. Έχει το 12ο υψηλότερο κατάστρωμα γέφυρας στο κόσμο, έως 270 μέτρα πάνω από την επιφάνεια του εδάφους .Το συνολικό μήκος της είναι 2.460 μέτρα. Η γέφυρα χαρακτηρίζεται συχνά ως ένα από τα μεγαλύτερα κατορθώματα της μηχανικής όλων των εποχών. Το 2006 έλαβε το Βραβείο Εξέχουσας Δομής 2006 της Διεθνούς Ένωσης Γεφυροποιίας.
ΣΟΥΗΔΙΑ –ΔΑΝΙΑ Γέφυρα ‘Ορεστουντ Η γέφυρα εκτείνεται σε περίπου 8 χιλιόμετρα από την σουηδική ακτή μέχρι το τεχνητό νησί Πέμπερχολμ, που κατασκευάστηκε σε μικρή απόσταση από το μικρό φυσικό νησί Σάλτχολμ. Η γέφυρα Όρεστουντ είναι η μεγαλύτερη γέφυρα που συνδυάζει σιδηρόδρομο και αυτοκινητόδρομο στην Ευρώπη, και συνδέει δύο μεγάλες μητροπολιτικές περιοχές: την Κοπεγχάγη, πρωτεύουσα της Δανίας, και την σημαντική Σουηδική πόλη Μάλμε. Στην πράξη, ενώνει το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο της Σκανδιναβίας με αυτό της Κεντρικής και της Δυτικής Ευρώπης
ΓΕΡΜΑΝΙΑ Γέφυρα Rakotz Δημιουργείται το 1860 από ιππότη της περιοχής. Μοιάζει με λεπτό τόξο που εκτείνεται πάνω από τα νερά του Rakotzsee και χτίζεται από ποικίλη τοπική πέτρα. Όπως πολλές παρόμοιες επισφαλείς εκτάσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη, το Rakotzbrücke είναι γνωστή ως «γέφυρα του διαβόλου», λόγω του γεγονότος ότι τέτοιες γέφυρες ήταν τόσο επικίνδυνες ή θαυμαστές που πρέπει να έχουν χτιστεί από κάποιο πνεύμα. Ενώ η γέφυρα (όπως και με όλες τις άλλες) δημιουργήθηκε από τα θνητά χέρια, οι οικοδόμοι της φαίνεται να στέκονται στην αισθητική της γέφυρας περισσότερο σε σχέση με τη χρησιμότητά της.
Γέφυρα Αλαμίγιο (PUENTE DEL ALAMILLO) ΙΣΠΑΝΙΑ Γέφυρα Αλαμίγιο (PUENTE DEL ALAMILLO) Η γέφυρα κατασκευάστηκε ως μέρος της βελτίωσης των υποδομών για την διεθνή έκθεση Expo 92. Πρόκειται για κατασκευή τύπου προβόλου δοκαριού, καλωδιωτή γέφυρα και αποτελείται από ένα ενιαίο πυλώνα, με άνοιγμα 200 μέτρα. Το τελικό μήκος της γέφυρας είναι 250 μέτρα και το ύψος της φτάνει τα 140 μέτρα. Αυτή η γέφυρα αντιπροσώπευσε τις υψηλές φιλοδοξίες της πόλης της Σεβίλλης στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την Expo 1992.
Γέφυρα της νέας Ευρώπης ΡΟΥΜΑΝΙΑ Γέφυρα της νέας Ευρώπης Η Γέφυρα της νέας Ευρώπης, είναι καλωδιωτή γέφυρα η οποία ενώνει οδικά και σιδηροδρομικά τις πόλεις Καλαφάτ της Ρουμανίας και Βίντιν της Βουλγαρίας, πάνω από τον Δούναβη. Τα εγκαίνια της πραγματοποιήθηκαν στις 14 Ιουνίου 2013 και στοίχισε 226 εκατομμύρια Ευρώ. Η κατασκευή της ξεκίνησε το 2007. Η γέφυρα έχει μήκος περίπου 1,8χλμ και διαθέτει 4 λωρίδες κυκλοφορίας, μια ενιαία σιδηροδρομική γραμμή, πεζοδρόμους και ποδηλατοδρόμους.
ΟΛΛΑΝΔΙΑ –ΚΑΤΩ ΧΩΡΕΣ Το 2002 ολοκληρώθηκε το υδραγωγείου Veluwemeer στην Ολλανδία, που συνδέει τη χώρα με το Flevopolder, γνωστό και ως το μεγαλύτερο τεχνητό νησί στον κόσμο. Η βασική ιδέα ήταν πως η μετακίνηση των πλοίων και των οχημάτων θα έπρεπε να γίνεται συνεχώς και χωρίς αναμονές. Ως αποτέλεσμα οι μηχανικοί κατέληξαν σε μια γέφυρα με νερό. Το υδραγωγείο έχει 25 μέτρα μήκος και 19 μέτρα πλάτος. Έχει βάθος 3 μέτρα το οποίο επιτρέπει εύκολα μικρά σκάφη αναψυχής να περνούν πάνω από το τούνελ. Περίπου 28.000 οχήματα περνάνε κάθε μέρα και υπάρχει μια διάβαση πεζών εξοπλισμένη για το κοινό για να απολαύσει τη θέα.
ΣΛΟΒΑΚΙΑ Γέφυρα Mária Valéria Η γέφυρα Mária Valéria ενώνει την πόλη Esztergom στην Ουγγαρία και την πόλη Štúrovo στη Σλοβακία, δίπλα στον ποταμό Δούναβη. Η γέφυρα έχει μήκος περίπου 500 μέτρα. Από το άνοιγμά της στις 28 Σεπτεμβρίου 1895, η γέφυρα καταστράφηκε δύο φορές. Στις 22 Ιουλίου 1919 η γέφυρα καταστράφηκε από μια πυροδότηση στην πρώτη αποβάθρα στη δυτική πλευρά της, αλλά η γέφυρα ανακαινίστηκε το 1922 και ανακατασκευάστηκε πλήρως το 1926. Κατά τη διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου, οι γερμανοί στρατιώτες ανατίναξαν την γέφυρα στις 26 Δεκεμβρίου 1944 μαζί με άλλες γέφυρες κοντά στο Esztergom.
Γέφυρα του Ισθμού στην Κόρινθο ΕΛΛΑΔΑ Γέφυρα του Ισθμού στην Κόρινθο Ο Ισθμός της Κορίνθου είναι μια στενή λωρίδα γης που ενώνει τη Στερεά Ελλάδα με την Πελοπόννησο, ενώ η διώρυγα που έχει διανοιχθεί σε αυτόν ενώνει τον Σαρωνικό με τον Κορινθιακό κόλπο. Έχει μήκος 6 περίπου χιλιόμετρα και το πιο στενό σημείο είναι εκεί όπου έχει κατασκευαστεί η διώρυγα της Κορίνθου (1880-1893). Ήταν στρατηγικό σημείο και για το λόγο αυτό είχε κατασκευαστεί τείχος ήδη από τους αρχαίους χρόνους (τέλη 5ου αιώνα π.Χ.), που είχε διατηρηθεί μέχρι και τους Βυζαντινούς.