«Έρευνα Αγοράς & Καινοτόμοι Τρόποι Προώθησης Αγροτικών Προϊόντων»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
11η Επιτροπή Παρακολούθησης LEADER + 9η Σύνοδος Δικτύου LEADER +
Advertisements

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΑΓΡΟΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ Α.Μ.Κ.
ΠΗΓΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΓΡΟΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΚΑΒΑΛΑΣ Α.Ε. Ύδρας 10, 4 ος όροφος , Καβάλα Τηλ Fax e- mail : 11η Επιτροπή Παρακολούθησης.
Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Επιχειρηματικότητα: Ελληνικά Προϊόντα και Τεχνολογίες Αιχμής» ( ) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ & ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.
Δρ. Κων/νος ΜαρινάκοςΤουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη1 Δρ. Κων/νος Μαρινάκος Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Αρκαδίας.
Αγροτουριστική μονάδα στη Νικήσιανη Καβάλας.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Θεσσαλονίκη, 21/12/2009 Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος Η σημασία και ο Ρόλος των ΤΠΕ στην εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας Βασίλης Θωμαΐδης Πρόεδρος.
Αναπτυξιακά προγράμματα
ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Η ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΝΗ ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΣΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΞΑΓΩΓΕΩΝ ΚΡΗΤΗΣ1 Περιφερειακό Marketing Μοντέλο Περιφέρειας Κρήτης. Εξαγωγική ομπρέλα προϊόντων ελαιόλαδου.
Η σημασία της ποιότητας στη γεωργική επιχείρηση
Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα - Αξιοποίηση της Έρευνας στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
4Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ή ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ
Εξειδίκευση Αξόνων Στρατηγικής
Στρατηγικές Μάρκετινγκ και προοπτικές προώθησης αγροτικών προϊόντων στη διεθνή αγορά Ε. Τσακιρίδου Α.Π.Θ. Συνάντηση πολιτών της Ευρώπης, 1-6 Μαρτίου 2013.
18η ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Άννα Μίχου 1 ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ο Ρόλος του μηχανικού από την κρίση στην ανάπτυξη Άννα Μίχου Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.
1 ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΙΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ Γεώργιος Α. Δαουτόπουλος Καθηγητής Γεωπονίας Α.Π.Θ.
ΚΙΛΚΙΣ - ΝΟΜΕΒΡΙΟΣ 2004 «Διατοπική- Διακρατική συνεργασία στο πλαίσιο της LEADER+» 4η Σύνοδος Ελληνικού Δικτύου LEADER+ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΕΙΟΣ Γενικός.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ - ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΝΕΡΓΩΝ στο Ν. ΑΧΑΪΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Παρουσίαση της Πράξης Ενημέρωση των δυνητικών ωφελούμενων και της τοπικής κοινωνίας.
Η μεταρρύθμιση της ΚΑΠ Προκλήσεις και προοπτικές ΠΑΣΕΓΕΣ Τζανέτος Καραμίχας Πρόεδρος ΠΑΣΕΓΕΣ Επιτροπή Παρακολούθησης του Γ΄ ΚΠΣ.
RIS3 στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας Σύνοψη Συνάντησης Εργασίας.
Αγροτική Επιχειρηματικότητα:
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΣΚΕΨΗ… ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΠΕ
“Νέες Εναλλακτικές Καλλιέργειες: Προοπτικές - Νέες Προτάσεις για την Αγροτική Οικονομία” 16 Μαΐου 2013 Κιλκίς.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
Επιμελητήριο Ηρακλείου Δήμος Καστελλίου Δήμος Καστελλίου Δυνατότητες ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας και δυνατότητες για νέα επαγγέλματα Επιμελητήριο.
9Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 1.Κανονισμός 1257/99 2.Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ) 3.Πρόγραμμα LEADER (I,
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
 Κύριοι στόχοι της είναι να εξασφαλίσει δίκαιο βιοτικό επίπεδο στους γεωργούς και ασφαλή τρόφιμα που παρέχονται σε σταθερή βάση και σε προσιτές τιμές.
Πληροφόρηση, υποστήριξη και συμβουλευτική για την επιχειρηματικότητα στον αγροτικό τομέα Τοπικά Σχέδια για την Απασχόληση, προσαρμοσμένα στις ανάγκες των.
RIS 3 – ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Αγροδιατροφή Καραμάρκος Κώστας TEXNIKOΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΧ. ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ RIS3 ΤΗΣ ΕΥΔ ΕΠ/ΠΔΜ ΣΙΑΤΙΣΤΑ 12/12/2015.
1 Νέα δυναμική για την ανάπτυξη της μελισσοκομίας Γκουλιαδίτη Φρειδερίκη Γεωπόνος, MSc Νοεμβρίου 2013 ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΠΑΣΕΓΕΣ "Εθνική Συνδιάσκεψη.
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  LOGISTICS KAI ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (‘GREEN’ LOGISTICS)  ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ (REVERSE LOGISTICS)  Η ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ (CITY.
Ολοκληρωμένες Τραπεζικές Λύσεις για Αγρότες από την Τράπεζα Πειραιώς Ιωάννης Χανιωτάκης, Διευθυντής Ανάπτυξης Εργασιών Αγροτικού Τομέα, Τράπεζα Πειραιώς.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Εργαστήριο Αγροτικής Πολιτικής & Συνεταιρισμών ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΕΣΠΑ) Υπεύθυνος Πρακτικής.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Οι θέσεις του Επιμελητηρίου Ρεθύμνης και του Βιοτεχνικού Πάρκου Ρεθύμνης Α.Ε για το Περιφερειακό Πόλο Καινοτομίας Κρήτης Αποτελέσματα ανοικτής διαβούλευσης.
Ντίνος Μπλιάτσιος ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Α.Ε. 7/11/2013.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ & ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
Συμβολαιακή Γεωργία και Κτηνοτροφία
Δρ. Ιωάννης Ε. Χανιωτάκης
360funding.gr Μάϊος 2017.
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Οι Νέες ∆ιατάξεις για τις Βιολογικές Καλλιέργειες και οι Προοπτικές Χρηµατοδότησης. Αλέξανδρος Παριανός, Γεν. ∆ιευθυντής GMCert, Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Οριζόντια Προτεραιότητα & Εγκάρσιος Στόχος
ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ
Η επιχείρηση………………………………… που εδρεύει στην περιφέρεια ……………………
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Έρευνα Αγοράς & Καινοτόμοι Τρόποι Προώθησης Αγροτικών Προϊόντων» ΤΕΙ-Π & Γ.Γ.Ν.Γ. «Έρευνα Αγοράς & Καινοτόμοι Τρόποι Προώθησης Αγροτικών Προϊόντων» Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: Ι. ΜΠΟΥΡΗΣ, Π. ΚΑΛΔΗΣ, Γ. ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ , Α. ΓΙΑΝΝΟΥΖAKΟΥ Πάτρα, 18 Δεκεμβρίου2011 ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ & Γ.Γ.Ν.Γ.

Ο αγροτικός τομέας στην Ελλάδα* Συμβάλει ενεργά στην απασχόληση (αύξηση στην τριετία 2008-2010), τόσο στον πρωτογενή τομέα, όσο και στο δευτερογενή τομέα, όπως είναι η μεταποίηση και η βιομηχανία τροφίμων, παρέχοντας σταθερή προσφορά προϊόντων και υπηρεσιών. Το γεγονός αυτό, τροφοδοτεί άμεσα και έμμεσα και τον τριτογενή τομέα Συνεισφέρει στο εμπορικό ισοζύγιο, όπου διασφαλίζει υποκατάσταση εξωτερικών πληρωμών και εμφανίζει δυναμισμό επιμέρους εξαγωγών αγροτικών προϊόντων ακόμη και κατά την περίοδο της οικονομικής ύφεσης Είναι η μοναδική περίπτωση, που συμβάλει ενεργά στην ακαθάριστη προστιθέμενη αξία (αύξηση σε σταθερές τιμές το 2009 και το 2010), ενώ η αλιεία παρουσιάζει αύξηση οικονομικής δραστηριότητας το 2010 * «Η Κατάσταση του Αγροτικού Τομέα», ΠΑΣΕΓΕΣ, Σεπτέμβριος 2011 ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ & Γ.Γ.Ν.Γ.

Με τις διαπιστώσεις αυτές, εκτιμάται ότι η υφιστάμενη οικονομική δυσπραγία μπορεί να αποτελέσει νέο εφαλτήριο αξιόλογων επιχειρηματικών αποδόσεων στους ενασχολούμενους με την παραγωγή και τη διακίνηση αγροτικών προϊόντων αρκεί η όλη προσπάθεια να στηριχθεί σε αξιόπιστες βάσεις οικονομικοτεχνικής οργάνωσης Εκτιμάται ότι πλέον είναι επιτακτική ανάγκη για τους παραγωγούς αγροτικών προϊόντων να αποφασίσουν τη μετάβαση από την εμπειρική γεωργία και τις ατελέσφορες εισοδηματικές διεκδικήσεις επιδοτήσεων στην αξιοποίηση των πορισμάτων της επιστήμης και της τεχνολογίας στην αγροτική οικονομία και να επιχειρήσουν με ίδιες ή συνεργαζόμενες δυνάμεις για την ανάταξη της οικονομίας, επ΄ωφελεία του εαυτού τους, του κοινωνικού συνόλου, αλλά και του φυσικού περιβάλλοντος Αυτή η αλλαγή νοοτροπίας και η υιοθέτηση της επιχειρηματικής στάσης συνιστά ουσιαστική και επιζητούμενη καινοτομία

Συνεπώς, ο ορθολογισμός στην παραγωγή και τη διάθεση των αγροτικών προϊόντων, καθώς και η αξιολόγηση δυνατοτήτων που προσφέρονται όπως είναι η βιολογική γεωργία, η συμβολαιακή γεωργία, η απευθείας διάθεση των προϊόντων, η διαφοροποίηση αυτών, η μετασυλλεκτική πρόσθεση αξίας σ΄ αυτά, η τυποποίηση, η επωνυμία, η εξωστρέφεια, η εκμετάλλευση των δυνατοτήτων της πληροφορικής και της επικοινωνίας, η στοχοπροσήλωση στην ποιότητα, στη διατήρησή της, αλλά και σε προσπάθειες αναβάθμισής της, η δραστηριοποίηση με τον τουρισμό κ.λπ., μπορεί να προσφέρουν ικανά κέρδη και μεγιστοποίηση της αξίας του κόπου των παραγωγών αγροτικών προϊόντων Τα προηγούμενα είναι ιδιαίτερα προσιτά στους νέους αγρότες, αφού τόσο οι προσλαμβάνουσες τους είναι αυξημένες, αλλά και ο ενθουσιασμός τους δεδομένος Βασική υποχρέωση της πολιτείας είναι να παραμερίσει τα γραφειοκρατικά εμπόδια (διοικητικά βάρη) και να αγκαλιάσει την επιχειρηματική δράση των νέων αγροτών

Ανησυχούν για τις επιπτώσεις των τροφίμων στην υγεία τους ΤΕΙ-Π & Γ.Γ.Ν.Γ. Οι καταναλωτές Βρίσκονται αντιμέτωποι με ποικίλα διατροφικά σκάνδαλα (διοξίνες, τρελές αγελάδες, νοθείες κ.ά.) Ανησυχούν για τις επιπτώσεις των τροφίμων στην υγεία τους Ενδιαφέρονται για τις επιπτώσεις της γεωργίας στο περιβάλλον Οι έρευνες δείχνουν ότι οι καταναλωτές, ακόμη και σε περίοδο οικονομικής κρίσης, είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για ασφαλή τρόφιμα, όταν πεισθούν για τις πληροφορίες που τους δίνονται γι αυτά ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ & Γ.Γ.Ν.Γ.

Η νέα καταναλωτική συμπεριφορά δημιουργεί καινοτομία ΤΕΙ-Π & Γ.Γ.Ν.Γ. Η νέα καταναλωτική συμπεριφορά δημιουργεί καινοτομία Οι προαναφερόμενες προσδοκίες μπορεί να οδηγήσουν σε μία «διαφοροποιημένη» κατανάλωση: εγγυήσεις στους καταναλωτές για την ποιότητα ή τη διαδικασία παραγωγής των τροφίμων σε όλα τα στάδια της αλυσίδας παραγωγής καθιέρωση των διαδικασιών για την προέλευση των προϊόντων από τη μονάδα της αρχικής τους παραγωγής μέχρι την παράδοση στον καταναλωτή (farm to fork) προβολή και προώθηση των ποιοτικών και ασφαλών προϊόντων που συχνά προέρχονται από μικρούς παραγωγούς επίτευξη προστιθέμενης αξίας για τα πρωτογενή γεωργικά προϊόντα και δημιουργία νέων δυνατοτήτων διάθεσής τους στην αγορά ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ & Γ.Γ.Ν.Γ.

Οι έρευνες υποδεικνύουν ότι… ΤΕΙ-Π & Γ.Γ.Ν.Γ. Οι έρευνες υποδεικνύουν ότι… οι αγορές τροφίμων προσδιορίζονται από μια νέα σειρά κοινωνικών κριτηρίων η πρόσβαση στις αγορές ρυθμίζεται όλο και περισσότερο από την ικανότητα των προϊόντων να ταυτιστούν με τα νέα κριτήρια των καταναλωτών τα προϊόντα θα πρέπει να έχουν ποικιλία, σήμανση ορθής γεωργικής πρακτικής, πιστοποίηση ποιότητας & ευέλικτους τρόπους διακίνησης ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ & Γ.Γ.Ν.Γ.

Ο προσανατολισμός των δράσεων εστιάζεται… ΤΕΙ-Π & Γ.Γ.Ν.Γ. Ο προσανατολισμός των δράσεων εστιάζεται… Στην ενίσχυση της «ταυτότητας» του προϊόντος Στην αύξηση της διαπραγματευτικής δύναμης των παραγωγών και τέλος στη δημιουργία των προϋποθέσεων ώστε η προστιθέμενη αξία να παραμένει & να διανέμεται, κυρίως, στην τοπική κοινωνία ενδυναμώνοντας τον κοινωνικοοικονομικό ιστό της περιοχής & τροφοδοτώντας δυνατότητες ενδογενούς κινητοποίησης πόρων και ανάπτυξης ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ & Γ.Γ.Ν.Γ.

Στρατηγικές Αντίδρασης των Παραγωγών ΤΕΙ-Π & Γ.Γ.Ν.Γ. Στρατηγικές Αντίδρασης των Παραγωγών Τα Ανταγωνιστικά Πλεονεκτήματα εδράζονται σε Εξορθολογισμό του κόστους   (όχι σε βάρος της ποιότητας) Κατάρτιση Γεωργία ακριβείας – ολοκληρωμένη διαχείριση Σύγχρονη τεχνολογία Συλλογικές δράσεις κ.λπ. Διαφοροποίηση του προϊόντος    Υψηλής ποιότητας/διατροφικής αξίας προϊόντα Καινοτόμες δράσεις μάρκετινγκ Ενίσχυση ταυτότητας/αναγνωρισιμότητας προϊόντων Αποτελεσματικές Αλυσίδες Παραγωγής και Εμπορίας    ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ & Γ.Γ.Ν.Γ.

ΤΕΙ-Π & Γ.Γ.Ν.Γ. Καινοτόμοι τρόποι προώθησης αγροτικών προϊόντων Τοπικά Συστήματα Τροφίμων Με την αγορά να γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστική και τα περιθώρια κέρδους των αγροτών να συρρικνώνονται συνεχώς, οι παραγωγοί βλέπουν τα τοπικά δίκτυα τροφίμων ως την κύρια εναλλακτική, ώστε τα προϊόντα τους να αποτελούν μια πιο ελκυστική επιλογή και τα εισοδήματά τους να αυξηθούν Έτσι, είναι δυνατή η ανάδειξη της προστιθέμενης αξίας των τοπικών προϊόντων, με τις ιδιότητες της φρεσκάδας, της τοπικότητας και της χρήσης συγκεκριμένων καλλιεργητικών τεχνικών, καθώς επίσης και η δημιουργία δεσμών εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές Τα Προϊόντα που διακινούνται διαφέρουν από αυτά της μαζικής παραγωγής και των μεγάλων αλυσίδων εμπορίας ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ & Γ.Γ.Ν.Γ.

Οφέλη εναλλακτικών δικτύων για τον παραγωγό & την τοπική κοινωνία ΤΕΙ-Π & Γ.Γ.Ν.Γ. Οφέλη εναλλακτικών δικτύων για τον παραγωγό & την τοπική κοινωνία Είναι ελκυστική εναλλακτική για την ευημερία των τοπικών και μικρών αγροτικών παραγωγών - δημιουργία & διακράτηση προστιθέμενης αξίας στις τοπικές αγροτικές οικονομικές μονάδες Βελτιώνουν και ενισχύουν τη βιοποικιλότητα Βελτιώνουν τις διατροφικές συνήθειες και επιμορφώνουν το καταναλωτικό κοινό σε θέματα καλλιεργειών και εποχικότητας Βοηθούν στη μείωση του πληθωρισμού μέσω των προσιτών τιμών των αγροτικών προϊόντων Παρέχουν απασχόληση στον κλάδο των αγροτικών επαγγελμάτων (παραγωγή, επεξεργασία, διανομή, διάθεση στην αγορά, πώληση κ.ά) Παρέχουν περιβαλλοντικά οφέλη μέσω των αειφόρων συστημάτων παραγωγής, της μείωσης του εξωτερικού κόστους των μεταφορών και των ευκαιριών για δημιουργία κυκλικών συστημάτων βασιζόμενων σε οργανικά απόβλητα, υπολείμματα και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ & Γ.Γ.Ν.Γ.

ΤΕΙ-Π & Γ.Γ.Ν.Γ. Γίνεται απ’ ευθείας διάθεση των προϊόντων από τους παραγωγούς στους καταναλωτές Στηρίζεται η τοπική γεωργία από την τοπική κοινωνία με τον εναλλακτικό τρόπο παραγγελίας και διάθεσης των τοπικών προϊόντων (Community Supported Agriculture) Μικρού μεγέθους επιχειρήσεις δεσμεύονται να πωλούν βιολογικά ή τοπικά παραγόμενα προϊόντα Ανάπτυξη Προγράμματος: «Από το Αγρόκτημα στο Σχολείο»  Διαπαιδαγωγεί την επόμενη γενιά καταναλωτών Συμβολαιακή γεωργία Ανάπτυξη διασυνδέσεων με το Τοπικό Τουριστικό Προϊόν («Μεσογειακή διατροφή», «ελληνικό πρωινό», «γαστρονομία») ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ & Γ.Γ.Ν.Γ. 12

Γνωμοδότηση της Επιτροπής των Περιφερειών για τα Τοπικά Συστήματα Τροφίμων (Ιανουάριος 2011) Προώθηση συμπράξεων φορέων και ενώσεων καταναλωτών δεδομένου ότι τα τοπικά συστήματα τροφίμων λειτουργούν καλύτερα μέσα από συνεργασίες Χορήγηση αδειών από τις τοπικές και περιφερειακές αρχές για τη χρήση του λογοτύπου του «τοπικού προϊόντος» και διενέργεια ελέγχων Τα παραπάνω μπορούν να γίνουν σε συνεργασία με περιφερειακούς φορείς όπως π.χ. μια ομάδα LEADER, έναν αγροτικό συνεταιρισμό ή κάποιο εμπορικό επιμελητήριο Τα αποτελέσματα είναι δυνατόν να δημοσιοποιούνται, να παρακολουθούνται και να επικαιροποιούνται από το ευρωπαϊκό δίκτυο αγροτικής ανάπτυξης ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ & Γ.Γ.Ν.Γ.

Επενδυτικές ευκαιρίες ΤΕΙ-Π & Γ.Γ.Ν.Γ. Επενδυτικές ευκαιρίες Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013 «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» Πρόγραμμα «Ελληνικά Τρόφιμα» του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Πρόγραμμα ενίσχυσης της Επιχειρηματικότητας των Νέων – Νέος Επενδυτικός Νόμος Προγράμματα προώθησης των εξαγωγών Προγράμματα ενίσχυσης της απασχόλησης Ενίσχυση των συλλογικών δράσεων ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ & Γ.Γ.Ν.Γ.

Ευχαριστούμε!!!