Άντρια Δημοσθένους, Πανεπιστήμιο Κύπρου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Διδακτικοί στόχοι.
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Αξιολόγηση του Μαθητή Σεπτέμβριος Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση Τί είναι η αξιολόγηση; Τι είναι η Αξιολόγηση: Είναι όλες εκείνες οι ενέργειες των εκπαιδευτικών.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
«ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» «Η Αξιολόγηση του μαθητή στο Δημοτικό Σχολείο» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΚΥΠΡΟΥ 9, 10 Οκτωβρίου 2015 Παρουσίαση:
1 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
Η Έρευνα για την Εκπαιδευτική Αποτελεσματικότητα: Ανάγκη για Ειδικά Προγράμματα Κατάρτισης των Διευθυντικών Στελεχών ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ.
Η Εφαρμογή των Δεικτών Επιτυχίας και Δεικτών Επάρκειας στο Δημοτικό Σχολείο Εισηγητές: Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΠΛΕ Δρ Μάριος Παντελή, Βοηθός Δντής Εκπαιδευτικός.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
Η Έρευνα για την Εκπαιδευτική Αποτελεσματικότητα: Ανάγκη για Ειδικά Προγράμματα Κατάρτισης των Διευθυντικών Στελεχών ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ.
Διαμορφωτική Αξιολόγηση του Μαθητή: Από τη Θεωρία στη Χάραξη Πολιτικής
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Ονοματεπώνυμο: Σαλβαρίδης Γεώργιος Ημερομηνία: 20/09/2017
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Άντρια Δημοσθένους, Πανεπιστήμιο Κύπρου Αξιολόγηση του Μαθητή για Βελτίωση των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων Άντρια Δημοσθένους, Πανεπιστήμιο Κύπρου 14/03/2018

Σκοπός της σημερινής παρουσίασης Αναγνώριση της αξιολόγησης του μαθητή ως βασικού παράγοντα αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας Παρουσίαση κάποιων βασικών αρχών αξιολόγησης που συμβάλλουν στην προώθηση της μάθησης Σκοπός αξιολόγησης Τεχνικές αξιολόγησης Στοχοθέτηση Είδη/Τύποι ερωτήσεων How presentation will benefit audience: Adult learners are more interested in a subject if they know how or why it is important to them. Presenter’s level of expertise in the subject: Briefly state your credentials in this area, or explain why participants should listen to you.

Η έννοια της αξιολόγησης Διαδικασία συλλογής πληροφοριών σε σχέση με τα μαθησιακά αποτελέσματα, με στόχο τη λήψη αποφάσεων για βελτίωση της διδασκαλίας (Stiggins & Chappuis, 2012, σελ. 3). Μία διαδικασία που δίνει πληροφορίες για τη σκέψη, την επίδοση και την πρόοδο των μαθητών (Crooks, 2001). Μια συνεχής και οργανωμένη διαδικασία Αναπόσπαστο μέρος της διδασκαλίας και όχι μία ανεξάρτητη διαδικασία

Αξιολόγηση και μαθησιακά αποτελέσματα Η έρευνα έχει δείξει ότι η αξιολόγηση του μαθητή συνδέεται άμεσα με την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας και μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη βελτίωση της μάθησης (Creemers & Kyriakides, 2008; de Jong et al., 2004; Hattie, 2009). Προϋποθέσεις: Γίνεται για τον σκοπό της βελτίωσης. Εφαρμόζεται αποτελεσματικά.

Αξιολόγηση της μάθησης Αξιολόγηση για τη μάθηση Μορφές αξιολόγησης Αξιολόγηση Αθροιστική / Συγκριτική Αξιολόγηση της μάθησης Διαμορφωτική Αξιολόγηση για τη μάθηση

Αθροιστική / Συγκριτική αξιολόγηση Ο σκοπός της είναι να καθορίσει και να αναφέρει επιτεύγματα μιας δεδομένης στιγμής. Χρησιμοποιείται για να εξασφαλιστούν προκαθορισμένα επίπεδα (standards). Διεξάγεται συνήθως στο τέλος μια ενότητας, ενός τριμήνου ή σχολικού έτους. Χρησιμοποιεί βαθμολογία.

Διαμορφωτική αξιολόγηση Ο σκοπός της είναι να οδηγήσει σε περαιτέρω μάθηση. Χρησιμοποιείται για να βελτιώσει την μάθηση του μανθάνοντα. Διεξάγεται καθ’ όλη τη διάρκεια του μαθήματος ως αναπόσπαστο μέρος της διδακτικής διαδικασίας. Χρησιμοποιεί κυρίως περιγραφικά σχόλια.

Συγκριτική Vs Διαμορφωτική αξιολόγηση Η αναλογία του κήπου: Εάν σκεφτούμε τους μαθητές μας ως οργανισμούς που αναπτύσσονται… Η αθροιστική/συγκριτική αξιολόγηση είναι η διαδικασία κατά την οποία απλώς μετρούμε τα φυτά. Μπορεί να είναι ενδιαφέρον να συγκρίνεις και να αναλύεις τις μετρήσεις, παρόλα αυτά, οι μετρήσεις αυτές δεν επηρεάζουν την ανάπτυξη των φυτών. Η διαμορφωτική αξιολόγηση ισοδυναμεί με το να ταΐζεις και να ποτίζεις τα φυτά ανάλογα με τις ανάγκες τους, επηρεάζοντας άμεσα την ανάπτυξή τους.

Αποφασίζοντας για τον σκοπό Η εκπαιδευτική έρευνα τονίζει τη σημασία του διαμορφωτικού σκοπού της αξιολόγησης αφού ο σκοπός αυτός συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια για βελτίωση της μάθησης. Επομένως κάθε προσπάθεια για επίτευξη αποτελεσματικής αξιολόγησης στα πλαίσια της καθημερινής διδακτικής πράξης πρέπει να αποσκοπεί στην εξυπηρέτηση του διαμορφωτικού αυτού σκοπού.

Αξιολόγηση για τη μάθηση Σημαντικό να εξετάζεται όλο το εύρος των μαθησιακών αποτελεσμάτων: γνωστικός τομέας συναισθηματικός τομέας ψυχοκινητικός τομέας μεταγνωστικός τομέας (π.χ. γνώση και ρύθμιση της νόησης)

Διαμορφωτική αξιολόγηση και μαθησιακό κλίμα Η διαμορφωτική αξιολόγηση προϋποθέτει κατάλληλο κλίμα: Οι δυσκολίες είναι μέρος της μαθησιακής διαδικασίας (αν δεν δυσκολεύτηκα, δεν έμαθα!) Τα λάθη είναι ευπρόσδεκτα και γίνονται αφορμή για μάθηση Τα λάθη, η προσπάθεια για κατανόηση, το να ζητώ βοήθεια είναι ενδείξεις ότι μαθαίνω Ο βαθμός δεν είναι το μόνο ζητούμενο Εκπαιδευτικός = καλός ακροατής Υψηλές προσδοκίες για κάθε μαθητή Οι διαφορετικές απόψεις είναι ευπρόσδεκτες Παροχή ανατροφοδότησης

Η διαδικασία της αξιολόγησης Στη διαδικασία της αξιολόγησης αναγνωρίζουμε 4 βασικές πτυχές: Χορήγηση Καταγραφή αποτελεσμάτων Κοινοποίηση αποτελεσμάτων Προγραμματισμός-κατασκευή εργαλείων

1. Προγραμματισμός / Κατασκευή Εργαλείων Η πτυχή αυτή αναφέρεται: Στον καθορισμό του σκοπού για τον οποίο γίνεται η αξιολόγηση Στον καθορισμό των στόχων που επιθυμούμε να αξιολογήσουμε Στον καθορισμό των εργαλείων που θα χρησιμοποιήσουμε Στην κατασκευή των εργαλείων με τρόπο που να διασφαλίζονται τα κριτήρια της αντιπροσωπευτικότητας, της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας

2. Χορήγηση εργαλείων Η πτυχή αυτή αναφέρεται: Στη συχνότητα χορήγησης του κάθε είδους εργαλείου. Στο χρόνο που αφιερώνεται για την πραγματοποίηση της αξιολόγησης. Στις οδηγίες που δίνονται πριν ή κατά τη διάρκεια της χορήγησης.

3. Καταγραφή αποτελεσμάτων Η πτυχή αυτή αναφέρεται: Στη συχνότητα καταγραφής των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από τα διάφορα εργαλεία. Στον τρόπο καταγραφής των αποτελεσμάτων. Στη μορφή καταγραφής των αποτελεσμάτων.

4. Κοινοποίηση αποτελεσμάτων Η πτυχή αυτή αναφέρεται: Στους αποδέκτες της κοινοποίησης των αποτελεσμάτων. Στη συχνότητα κοινοποίησης των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από τα διάφορα εργαλεία ανά αποδέκτη. Στον σκοπό της κοινοποίησης ανά αποδέκτη. Στη μορφή/τρόπο κοινοποίησης των αποτελεσμάτων. Στο περιεχόμενο της κοινοποίησης των αποτελεσμάτων. Στη χρήση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης από τους εμπλεκομένους.

Στοχοθέτηση Όπως σε κάθε αξιολόγηση έτσι και όταν θέλω να αξιολογήσω την πρόοδο των μαθητών μου είναι σημαντικό να θέτω σαφείς, συγκεκριμένους και μετρήσιμους στόχους.

Μαθησιακοί στόχοι Οι μαθησιακοί στόχοι περιλαμβάνουν: ένα στόχο διαδικασίας ή περιεχομένου την αναμενόμενη (προσδοκώμενη) απόδοση τα κριτήρια επιτυχίας Η αναμενόμενη απόδοση: οι μαθητές πρέπει να γνωρίζουν όχι μόνο ΤΙ αναμένεται να μπορούν να κάνουν αλλά και ΠΩΣ θα δείξουν ότι το πέτυχαν αλλά και ΠΟΣΟ ΚΑΛΑ πρέπει να το κάνουν

Οι δραστηριότητες δεν είναι μαθησιακοί στόχοι! Δραστηριότητα Μαθησιακός στόχος Να αναγνωρίσετε μεταφορικές και κυριολεκτικές προτάσεις μέσα από ένα κείμενο. Να διακρίνουν μεταξύ μεταφοράς και κυριολεξίας. Να κατασκευάσετε ραβδόγραμμα συχνοτήτων του αριθμού των βιβλίων που διάβασαν οι μαθητές της τάξης σε ένα χρόνο. Να παρουσιάζουν πληροφορίες με τη χρήση διαγραμμάτων Να εργαστούν σε ομάδες για τη δημιουργία ενός τρίπτυχου που να προωθεί την υγιεινή διατροφή Να συνεργάζονται αποτελεσματικά σε ομάδες.

Βασικά χαρακτηριστικά Μαθησιακοί στόχοι Βασικά χαρακτηριστικά Πόσο συγκεκριμένοι; Πόσο δύσκολοι; Η έρευνα υποστηρίζει ότι οι στόχοι πρέπει να είναι όσο πιο συγκεκριμένοι γίνεται και οι μαθητές να τους θεωρούν δύσκολους όχι όμως ακατόρθωτους

Πίνακας προδιαγραφών Ο πίνακας προδιαγραφών μας βοηθά να καταγράψουμε τόσο τις έννοιες που αξιολογούμε όσο και το επίπεδο στο οποίο θα γίνει η αξιολόγηση. Με βάση αυτό τον πίνακα, μπορεί να καταχωρηθεί η κάθε άσκηση και στη συνέχεια να ελεγχτεί η αντιπροσωπευτικότητα του δοκιμίου αλλά και η σχέση του με τους σκοπούς της διδασκαλίας μιας ενότητας. H έμφαση που δίνεται σε κάθε τμήμα του πίνακα προδιαγραφών να σχετίζεται με τη σημασία που αποδίδεται σε κάθε στόχο και με το χρόνο και την προσπάθεια που καταβλήθηκε για την επίτευξή του.

Πινάκας Προδιαγραφών ΓΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΥΝΟΛΟ 1. Στόχος 1 1, 2α 2β, 4 5,10 6 2. Στόχος 2 3, 9α 6, 12 7, 8 3. Στόχος 3   4α, 9β 2 4. Στόχος 4 4β,11 4 14

Πίνακας προδιαγραφών Γνώση: με το όρο αυτό αναφερόμαστε στο αν οι μαθητές ξέρουν τον ορισμό μίας έννοιας: Τι ορίζουμε ως κατηγορούμενο; Τι λέει το Πυθαγόρειο θεώρημα; Κατανόηση: με το όρο αυτό αναφερόμαστε στο αν οι μαθητές αναγνωρίζουν την έννοια γύρω τους: Να μπορεί να εντοπίζει το κατηγορούμενο σε δοσμένη πρόταση. Να μπορεί να αναγνωρίζει την υποτείνουσα σε τυχαίο ορθογώνιο τρίγωνο. Εφαρμογή: με τον όρο αυτό αναφερόμαστε στο αν οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν την έννοια αυτή: Να κατασκευάζει πρόταση χρησιμοποιώντας δοσμένη λέξη ως κατηγορούμενο. Να βρίσκει το μήκος πλευράς ορθογωνίου τριγώνου αν είναι γνωστές οι άλλες δυο.

Αξιοπιστία και εγκυρότητα Η αξιοπιστία αναφέρεται στη συνέπεια μέσω της επαναληπτικότητας και της αναπαραγωγισιμότητας. Η εγκυρότητα αφορά στην εκτίμηση, του κατά πόσο ένα εργαλείο μέτρησης μετράει αυτό για το οποίο υποστηρίζει ότι σκοπεύει να μετρήσει. Περιεχομένου ( οι ερωτήσεις καλύπτουν το εύρος των στόχων που τέθηκαν;)

Τύποι ερωτήσεων Αντικειμενικού τύπου Ανοικτού τύπου Λύση προβλήματος Πολλαπλής επιλογής Ορθό / λάθος Σύζευξης / αντιστοίχισης Διάταξης / ιεράρχησης Συμπλήρωσης και σύντομης απάντησης Ανοικτού τύπου Λύση προβλήματος

Τύποι ερωτήσεων Επιδιώκω ένα συνδυασμό διαφορετικού τύπου ερωτήσεων Επιδιώκω ένα συνδυασμό διαφορετικού τύπου ερωτήσεων Είναι προτιμότερο ο ίδιος στόχος να εξετάζεται από τουλάχιστον 2 ασκήσεις διαφορετικού τύπου Αποφεύγω ασκήσεις που αλληλεξαρτώνται Αποφεύγω τη δυνατότητα επιλογής ασκήσεων εκτός και αν εξασφαλίσω ότι οι επιλογές που δίνονται εξετάζουν τον ίδιο στόχο Δίνω ξεκάθαρες οδηγίες για τον τύπο της άσκησης Κατασκευάζω ασκήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας

Συμπερασματικά Η αξιολόγηση και ιδιαίτερα η διαμορφωτική αξιολόγηση έχει ως στόχο: Να βοηθήσει τον εκπαιδευτικό να βελτιώνει συνεχώς τις διδακτικές πρακτικές του. Να βοηθήσει τον μαθητή να γνωρίσει το επίπεδο της μαθησιακής του επίτευξης. (Τι έχω μάθει, τι θα έπρεπε να έχω μάθει, πώς θα βελτιωθώ). Να βοηθήσει την προαγωγή της μάθησης. Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα πως οι εκπαιδευτικοί που χρησιμοποιούν διαμορφωτική αξιολόγηση είναι πιο αποτελεσματικοί στην προώθηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των μαθητών.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας!