Διδακτική της ιστορίας με ΤΠΕ 2ο μάθημα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Advertisements

Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Μηχανικών Η/Υ Τηλεπικοινωνιών και δικτύων Εργασία για το μάθημα: Διδακτική της πληροφορικής.
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΝ(ΔΙΑΦΕΡΟΝ) ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ-4ο ΓΕ.Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Google docs Google docs forms
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Χ. Βαμβούρη, σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 27/11/
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μαθητές και Facebook 2 ο Γυμνάσιο Ευόσμου Σιώσιος Γεώργιος, Σταματίου Εύα, Στεφανίδης Παύλος, Τασέλη Άσπα, Τέκου Αναστασία, Τσαγκουρίδης Ηλίας, Τσιάβος.
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Οδηγίες συμπλήρωσης της φόρμας 3 Προθεσμία συμπλήρωσης μέχρι και 16 Ιουνίου.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 2: Η εξέλιξη των εργαλείων της Εκπαίδευσης. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής,
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Γεωλογία – Γεωγραφία Β ΄ Γυμνασίου
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Γιώργος Σούλτης.
Η χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας από τους διευθυντές δημοτικής εκπαίδευσης για σκοπούς οργάνωσης και διοίκησης της σχολικής μονάδας.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΟΥΙΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
§Από την δεκαετία του ‘60 κάποιοι σκέφτονται ότι ο υπολογιστής μπορεί να αποτελέσει ένα θαυμάσιο εκπαιδευτικό εργαλείο.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Σ ΕΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Β : KOINΩΝΙΚΑ KAI OIKONOMIKA ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑ « ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ » ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΔΡΟΥΛΙΔΑΚΗ.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
ΑΠΟ ΤΟΝ Α΄ ΣΤΟΝ Β΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΠΟΛΥΜΕΣΑ
Ομάδα Εργασίας Ζωσιμά Ελένη Νικητάκη Παναγιώτα
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ι Ενότητα # 10: Εισαγωγή στο Ms Powerpoint Τμήμα Ιστορίας
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Βασικές δεξιότητες στις ΤΠΕ
Google docs Google docs forms
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Διδακτική της ιστορίας με ΤΠΕ 3ο μάθημα
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΟΥΙΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Διεύθυνση Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης 3 η Συνεδρία Μέρος 1 ο Τα λογισμικά παρουσίασης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτική της ιστορίας με ΤΠΕ 2ο μάθημα Δρ. ΜαρΙα ΜαυρομμΑτη

Το Microsoft Office για τη διδασκαλία της ιστορίας Word PowerPoint Excel

Βασικές ιστορικές δεξιότητες Κατανόηση ιστορικής σπουδαιότητας Χρήση πρωτογενών πηγών και αποδείξεων Κατανόηση συνέχειας και αλλαγής Ανάλυση αιτιών και συνεπειών Ανάληψη ιστορικής οπτικής Κατανόηση ηθικών διαστάσεων της ιστορίας Πηγή: http://historicalthinking.ca/

Πώς μπορεί να μας βοηθήσει το Office; Κατανόηση ιστορικής σπουδαιότητας Χρήση πρωτογενών πηγών και αποδείξεων Κατανόηση συνέχειας και αλλαγής- ιστοριογραμμές Ανάλυση αιτιών και συνεπειών- εννοιολογικοί χάρτες Ανάληψη ιστορικής οπτικής Κατανόηση ηθικών διαστάσεων της ιστορίας

Παρουσίαση πληροφορίας Σε κειμενική μορφή Σε διάγραμμα Σε πίνακα Σε λίστα Κ.ά. Στην εποχή της περιορισμένης χρονικής διάρκειας αντίληψης (short attention span), η συνοπτική παρουσίαση της πληροφορίας κρίνεται αναγκαία στα πλαίσια του μαθήματος.

Παραδείγματα στο Word Οι πιο νέοι αυτοκράτορες: Μιχαήλ Γ’ ο Μέθυσος, 842-867. Στέψη στα 2, για 25 χρόνια Θεοδόσιος Β , 408-450. Στέψη στα 7, για 44 χρόνια Λέων II, 474. Στέψη στα 7, για λιγότερο από ένα χρόνο Κωνσταντίνος Ζ’, 913-959. Στέψη στα 7, για 46 χρόνια Κωνσταντίνος ΣΤ’ the Blind, 780-797. Στέψη στα 9, για 17 χρόνια Αλέξιος II Κομνηνός, 1180-1183. Στέψη στα 11, για 3 χρόνια Ιωάννης Δ’ Λάσκαρης, 1258-1261. Στέψη στα 8, για 3 χρόνια Ιωάννης Ε’, 1341-1391. Στέψη στα 9, για 38 μη συνεχόμενα χρόνια Κώνστας Β’ Πωγωνάτος, 641-668. Στέψη στα 11, για 27 χρόνια Ηρακλεωνάς, 641. Στέψη στα 15, για μερικούς μήνες

Word- παρουσίαση πληροφοριών Εργασίες για το σπίτι (π.χ. Έκδοση εφημερίδας) Πίνακες (αριθμητικές πληροφορίες αλλά και περιλήψεις). Ασκήσεις στην τάξη (συμπλήρωση κενών κ.λπ.) Στην ενότητα ‘Δημοσιονομία’, διαβάστε τις διάφορες φορολογικές μεταρρυθμίσεις του Διοκλητιανού και παρουσιάστε τις περιληπτικά σε πίνακα. http://www.fhw.gr/chronos/08/gr/o/index.html

Excel- παρουσίαση πληροφοριών Επεξεργασία αριθμητικών δεδομένων και παρουσίαση πινάκων

Excel Μπείτε στο Excel στον υπολογιστή σας. ‘περάστε’ τα παρακάτω δεδομένα. Δημιουργήστε γραφήματα διαφόρων ειδών.

Οδηγίες https://www.youtube.com/watch?v=40osZyAIaPU

Infographics Δίνουν περισσότερες πληροφορίες από τα απλά γραφήματα, πιο πλούσιες εικόνες

Ανακάλυψη της Αμερικής PowerPoint Ως εποπτικό εργαλείο- παρουσιάσεις (επίδειξη εικόνων, κειμένου κ.λπ.) Εννοιολογικοί χάρτες Ιστοριογραμμές: Insert- Smart Art- Process σήμερα Γαλλική Επανάσταση Ανακάλυψη της Αμερικής Μεσαίωνας

Άσκηση Δημιουργήστε μια ιστοριογραμμή και βάλτε στη σωστή σειρά τις παρακάτω ιστορικές έννοιες: Μεσαίωνας, εποχή του Χαλκού, Μεταρρύθμιση, Βιομηχανική Επανάσταση, κάθοδος των Δωριέων.

Εννοιολογικοί χάρτες στη διδασκαλία και μάθηση της ιστορίας Οργάνωση της πληροφορίας Ανάδειξη σχέσεων Ένα απλό παράδειγμα: http://eclass31.weebly.com/uploads/8/3/3/4/8334101/history_e_- _08.pdf Πιο σύνθετa παρaδείγματα: http://www.inspiration.com/inspiration- socialstudies-examples

Με τους εννοιολογικούς χάρτες μπορούμε να: Δώσουμε στους μαθητές τη δομή του μαθήματος στην αρχή της διδακτικής ώρας (ή και της χρονιάς), χρησιμοποιώντας τους έτσι σαν προκαταβολικούς οργανωτές. Παρουσιάσουμε πολύπλοκες ιδέες και σκέψεις, εξηγώντας με τη δύναμη της εικόνας συσχετισμούς μεταξύ τους. Εργασίες για τους μαθητές: συμπλήρωση κενών, παιχνίδια, ερωτηματολόγια, κουιζ. Μπορούν να συμπληρώνονται συνεργατικά. περίληψη της ύλης. Πολύ σημαντική ιδιότητα για το μάθημα της ιστορίας: η ανάδειξη αιτιών, συνέχειας κ.λπ.

Άσκηση – εννοιολογικός χάρτης Χρησιμοποιήστε το δωρεάν λογισμικό https://www.mindmup.com/ Στο πλαίσιο αυτό, τα αίτια του Β‘ Παγκόσμιου πολέμου πρέπει να αναζητηθούν: – στους ταπεινωτικούς όρους που επιβλήθηκαν στα ηττημένα κράτη του Α‘ Παγκόσμιου πολέμου, με αποτέλεσμα να εξουθενωθούν οικονομικά και να θιγεί το εθνικό αίσθημα των λαών τους, ιδίως των Γερμανών – στο ότι οι συνθήκες ειρήνης άφηναν ανικανοποίητα πιεστικά αιτήματα διαφόρων χωρών (π.χ. Ιταλία) και εθνοτήτων (π.χ. γερμανικές μειονότητες σε διάφορα κράτη)˙ όλοι αυτοί αναζητούσαν ευκαιρίες αναθεώρησης των συνθηκών – στην οξύτατη οικονομική κρίση που μάστιζε την Ευρώπη και τον κόσμο, μετά το 1929, δημιουργώντας το έδαφος για τη δράση αυτόκλητων «σωτήρων», όπως ο Μουσολίνι και ο Χίτλερ, που επέβαλαν ολοκληρωτικά και επιθετικά καθεστώτα – στον φόβο των δυτικών Δυνάμεων απέναντι στη Σοβιετική Ένωση, που τις έκανε να αντιμετωπίζουν για πολύ καιρό με αδράνεια, αν όχι με ικανοποίηση, την επιθετικότητα της ναζιστικής Γερμανίας, ελπίζοντας ότι θα μπορούσαν να τη χρησιμοποιήσουν ως ανάχωμα που θα εμπόδιζε την εξάπλωση της σοβιετικής επιρροής στην Ευρώπη – στην αδυναμία της Κοινωνίας των Εθνών να λάβει οποιοδήποτε αποτελεσματικό μέτρο για την αποτροπή του επερχόμενου πολέμου.

Google Drive Όμοιο με το word είναι το Google Drive, με τη διαφορά ότι είναι διαδικτυακό. Μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτό οποιοσδήποτε «καλέσουμε» (μέσω μειλ) και να του δώσουμε περιορισμένα ή εκτεταμένα δικαιώματα παρέμβασης στο υλικό μας.

Google Drive Για να το χρησιμοποιήσουμε, πρέπει να έχουμε λογαριασμό mail στο Google (@gmail.com) Δημιουργούμε έναν φάκελο στον οποίο μπορούμε να τοποθετήσουμε αρχείο word, excel ή ppt και να το μοιραστούμε με άλλους χρήστες. Εκτός από απλή ανάγνωση, οι χρήστες μπορούν επίσης να δουλέψουν πάνω στο αρχείο, δημιουργώντας έτσι ένα τελικό αρχείο από κοινού. Όσοι έχετε λογαριασμό στο gmail επισκεφθείτε το Google Drive. Δημιουργήστε ένα αρχείο και μοιραστείτε το με συμφοιτητές σας. Δουλέψτε πάνω σε αυτό μέχρι την τελικό έκδοση.