Εκπαίδευση σχετικά με το εργαλείο UTR Simone Bosetti, Eglantina Dani TRT Trasporti e Territorio Comment for the translator: The images of this presentation should be translated.
Δομή Συνάντησης ΜΕΡΟΣ 1: Εισαγωγή στο Ευρωπαϊκό έργο UTR 2030 Ανάπτυξη και αξιολόγηση σεναρίων: εργαλεία και τεχνικές Συγκεκριμένα παραδείγματα από τις πόλεις ΜΕΡΟΣ 2: Απεικόνιση των στόχων και της δομής του εργαλείου Αναφορά των απαιτούμενων βημάτων για την ανάπτυξη ενός «χάρτη πορείας» Επισήμανση των διαθέσιμων πολιτικών και αποτελεσμάτων ΜΕΡΟΣ 3: Παρουσίαση του Οδηγού και του Εργαλείου Αξιολόγηση προσχεδιασμένων παραδειγμάτων πολιτικών Παροχή περαιτέρω υποστήριξης και αποθετηρίων πληροφοριών ΜΕΡΟΣ 4: Πρακτική άσκηση <Εκδήλωση> • <Ημερομηνία> • <Τόπος> • <Ομιλητής>
Μέρος 1 Γιατί να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο UTR στη διαδικασία σχεδιασμού του ΣΒΑΚ
Ευρωπαϊκό έργο Urban Transport Roadmaps 2030 Το έργο δρομολογήθηκε από το DG MOVE ώστε να: Επιταχύνει τις δράσεις για την ανάπτυξη της βιώσιμης αστικής κινητικότητας στην Ευρώπη Εξασφαλίσει ότι οι στόχοι για τις αστικές μεταφορές της Λευκής Βιβλίου του 2011 μπορούν να υλοποιηθούν Διευκολύνει την πρακτική δράση μέσω της ανάπτυξης και διάδοσης ισχυρών, εύχρηστων εργαλείων και καθοδήγησης Βασικά χαρακτηριστικά: Δωρεάν, διαδικτυακό εργαλείο υποστήριξης πολιτικών Πέντε ενδεικτικοί «χάρτες πορείας» πολιτικών Δέσμευση των ενδιαφερομένων Ομάδα Έργου: <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Ο κύκλος του ΣΒΑΚ <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Σύνδεση του εργαλείου UTR με τον κύκλο του ΣΒΑΚ Ένα ποσοτικό εργαλείο για την υποστήριξη της ανάπτυξης σεναρίων, του καθορισμού προτεραιοτήτων και στόχων, της ανάπτυξης αποτελεσματικών πακέτων μέτρων στον κύκλο σχεδιασμού του ΣΒΑΚ <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
BHMA 3: Ανάλυση της κατάστασης της κινητικότητας και ανάπτυξη σεναρίων Πριν αποφασίσετε σχετικά με μελλοντικές πολιτικές, είναι απαραίτητο να ξέρετε πού ακριβώς βρίσκεστε Μεγάλης σημασίας για τον καθορισμό των κατάλληλων πολιτικών και την παροχή του απαραίτητου σημείου εκκίνησης σε βάση το οποίο να μπορεί να μετρηθεί η πρόοδος Η ανάλυση θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο πλήρης, αλλά επίσης πρέπει να είναι διαχειρίσιμη με τους δεδομένους πόρους <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
BHMA 3: Ανάλυση της κατάστασης της κινητικότητας και ανάπτυξη σεναρίων Τα σενάρια θα βοηθήσουν τους εμπλεκόμενους να κατανοήσουν καλύτερα τις πιθανές συνδυασμένες επιπτώσεις που θα έχει το σύνολο των μέτρων Παρουσιάζοντας διαφορετικές μελλοντικές καταστάσεις, επιτρέπεται η ανεξάρτητη αξιολόγηση των συνεπειών των τρεχουσών τάσεων, των ήδη προγραμματισμένων μέτρων και των νέων πολιτικών επιλογών Η εξέταση των επιπτώσεων αυτών των διαφορετικών σεναρίων σας δίνει τη δυνατότητα να θέσετε ρεαλιστικούς στόχους για τους δείκτες αποτελεσμάτων <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
BHMA 3: Ανάλυση της κατάστασης της κινητικότητας και ανάπτυξη σεναρίων Διευκολύνει την αξιολόγηση και τη συζήτηση σχετικά με τα τρέχοντα ζητήματα <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
ΒΗΜΑ 5: Καθορισμός προτεραιοτήτων και μετρήσιμων στόχων Καθορισμός στόχων σημαίνει να προσδιοριστούν ποιές κοινωνικές, περιβαλλοντικές ή οικονομικές βελτιώσεις απαιτούνται, ορίζοντας ακριβώς τι πρέπει να «μειωθεί», να «αυξηθεί» ή να «διατηρηθεί» Οι στόχοι του ΣΒΑΚ είναι οράματα υψηλότερου επιπέδου (π.χ. μείωση της συμφόρησης από τα αυτοκίνητα) ενώ τα μέτρα (π.χ. κατασκευή τραμ) είναι τα μέσα για την επίτευξή τους Αυτό έρχεται σε αντίθεση με μια προσέγγιση σχεδιασμού η οποία επικεντρώνεται στην υλοποίηση σχεδίων και υποδομών χωρίς αναφορά σε στόχους υψηλότερου επιπέδου <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
ΒΗΜΑ 5: Καθορισμός προτεραιοτήτων και μετρήσιμων στόχων Οι στόχοι αντιπροσωπεύουν την πιο ξεκάθαρη μορφή δέσμευσης σε ένα ΣΒΑΚ, ορίζοντας τον επιθυμητό βαθμό αλλαγής εντός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου Απαιτούνται για να εκτιμηθεί εάν ένα μέτρο που έχει εγκριθεί, επιτυγχάνει στην πράξη τα επιθυμητά αποτελέσματα Οι στόχοι είναι απαραίτητοι για την παρακολούθηση και αξιολόγηση Ο καθορισμός στόχων παρέχει διαφάνεια και σαφήνεια σχετικά με το τι σκοπεύεις να επιτύχεις όσον αφορά την αλλαγή στον τομέα των μεταφορών και της κινητικότητας της πόλης <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
ΒΗΜΑ 5: Καθορισμός προτεραιοτήτων και μετρήσιμων στόχων Η ποσοτικοποίηση υποστηρίζει την ανάπτυξη προτεραιοτήτων και στόχων <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
ΒΗΜΑ 6: Ανάπτυξη αποτελεσματικών πακέτων μέτρων Τα μέτρα πρέπει να συμβάλλουν στην επίτευξη του οράματος και των στόχων Πρέπει να προσδιοριστεί ένα σύνολο επιλογών που να είναι ρεαλιστικό όσον αφορά τους διαθέσιμους πόρους Τα μέτρα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη σε «πακέτα» παρά αυτοτελώς, ώστε να λαμβάνονται υπόψη οι πιθανές συνέργειες <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
ΒΗΜΑ 6: Ανάπτυξη αποτελεσματικών πακέτων μέτρων Ο εντοπισμός των αποτελεσματικότερων μέτρων θα πρέπει να βασίζεται σε πολλά παραπάνω εκτός από τη δική σας εμπειρία, την έρευνα και την τοπική ανταλλαγή Μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμο να μάθετε από την εμπειρία εκείνων που έχουν ήδη εφαρμόσει μέτρα τα οποία σκέφτεστε για το τοπικό σας πλαίσιο Με τον τρόπο αυτό αποφεύγετε την "επανεφεύρεση του τροχού" και τα δαπανηρά λάθη από τα οποία έχουν ήδη μάθει άλλοι <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
ΒΗΜΑ 6: Ανάπτυξη αποτελεσματικών πακέτων μέτρων Η επιλογή των μέτρων θα πρέπει να καθορίζεται όχι μόνο από την αποτελεσματικότητα, αλλά και από τη σχέση κόστους- ωφέλειας Ειδικά σε περιόδους περιορισμένων προϋπολογισμών για τις αστικές συγκοινωνίες και την κινητικότητα, είναι σημαντικό να επιτευχθεί ο μέγιστος δυνατός αντίκτυπος για τους πόρους που δαπανώνται Αυτό απαιτεί βασική αξιολόγηση των επιλογών με γνώμονα το κόστος και τα οφέλη Αυτό θα σας βοηθήσει επίσης να είστε ρεαλιστές σχετικά με τα μέτρα που μπορούν να εφαρμοστούν <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
ΒΗΜΑ 6: Ανάπτυξη αποτελεσματικών πακέτων μέτρων Η εμπειρία δείχνει ότι τα μεμονωμένα μέτρα μπορούν να έχουν περιορισμένο μόνο αντίκτυπο, ενώ τα πακέτα μέτρων μπορούν να κάνουν χρήση συνεργειών και να ενισχύσουν το ένα το άλλο Είναι κρίσιμο να εξαχθούν συμπεράσματα από την ανάλυση των επιλογών με τη μορφή ουσιαστικών συνδυασμένων πακέτων μέτρων Τα πακέτα θα πρέπει επίσης να επιδιώκουν στην ενσωμάτωση των τρόπων μεταφοράς (διατροπικότητα), με χωροταξικό σχεδιασμό και άλλες δραστηριότητες τομεακού σχεδιασμού (π.χ. περιβαλλοντικά, υγειονομικά ή οικονομικά μέτρα) <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
ΒΗΜΑ 6: Ανάπτυξη αποτελεσματικών πακέτων μέτρων Επιτρέπει το σχεδιασμό και την ανάπτυξη πακέτων πολιτικής <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Ανάπτυξη και αξιολόγηση σεναρίων Η δημιουργία σεναρίων βοηθά τους εμπλεκόμενους να κατανοήσουν καλύτερα τις πιθανές συνδυασμένες επιπτώσεις των μέτρων που συζητούνται σε ένα ΣΒΑΚ Βασικό είναι να χρησιμοποιηθούν οι κατάλληλες τεχνικές (όπως η μοντελοποίηση) για την υποστήριξη της ανάπτυξης και αξιολόγησης των σεναρίων Εξετάστε οικονομικά αποδοτικές λύσεις: πολύπλοκα μοντέλα υψηλού κόστους συνήθως δημιουργούν πιο ακριβείς προβλέψεις και μπορούν να δικαιολογηθούν για καταστάσεις όπου τα πιθανά οφέλη για το σχέδιο είναι μεγάλα μικρότερα σχέδια μπορούν επίσης να βασίζονται σε επιτυχημένες εμπειρίες από παρόμοια αστικά περιβάλλοντα, πιθανές επιπτώσεις από άλλες μελέτες μοντελοποίησης ή λύσεις από το σχεδιασμό δικτύων / δρόμων <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Επισκόπηση των εργαλείων μοντελοποίησης Υπάρχουν διάφορα εργαλεία και τεχνικές μοντελοποίησης τα οποία υποστηρίζουν την ανάπτυξη και αξιολόγηση σεναρίων Τα μοντέλα μεταφορών στοχεύουν στην αντιπροσώπευση της αλληλεπίδρασης μεταξύ ζήτησης και προσφοράς μεταφορών, ώστε να προβλέψουν και να συγκρίνουν σε ποσοτικούς όρους κάτι το οποίο δεν υπάρχει ακόμα (δηλ. μελλοντικά σενάρια) Τα μοντέλα μεταφορών δεν αποτελούν απαραίτητα τη βέλτιστη λύση για την ανάλυση σεναρίων. Χρειάζονται χρόνο, πόρους και δεδομένα Εάν οι συνθήκες δεν είναι κατάλληλες, θα μπορούσαν να συνιστώνται ποιοτικές ή απλούστερες ποσοτικές τεχνικές, καθώς η ανάπτυξη ενός εργαλείου μοντελοποίησης θα μπορούσε να οδηγήσει σε σπατάλη χρόνου και χρήματος Ωστόσο, το να βασίζονται αποφάσεις πολιτικής σε μια αφελή μεθοδολογία αξιολόγησης για εξοικονόμηση χρημάτων και χρόνου στη φάση επεξεργασίας, θα μπορούσε να οδηγήσει σε σπατάλη πολύ περισσότερων χρημάτων εάν τεθεί σε εφαρμογή μια λανθασμένη πολιτική - ειδικά όταν εμπλέκονται πολιτικές για υποδομές <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Επισκόπηση των εργαλείων μοντελοποίησης Μονο-τροπικά μοντέλα: η πρόβλεψη αύξησης της ζήτησης είναι εξωγενής, καθώς μόνο ένας τρόπος μεταφοράς λαμβάνεται υπόψη (π.χ. ιδιωτική μεταφορά) και το επίκεντρο του μοντέλου είναι στην επιλογή της διαδρομής Πολυτροπικά μοντέλα: εξετάζονται διάφορα μέσα μεταφοράς (π.χ. Ι.Χ, ΜΜΜ, ποδήλατα κ.λπ.). Η πρόβλεψη αύξησης της ζήτησης με βάση τον τρόπο μεταφοράς είναι εξωγενής και οι πρότυπες αλληλεπιδράσεις περιορίζονται στον ανταγωνισμό για τη χρήση ενός κοινού δικτύου (π.χ. Ι.Χ και λεωφορεία που κινούνται στους ίδιους δρόμους) Μοντέλα τεσσάρων σταδίων: η συνολική αύξηση της ζήτησης στον τομέα των μεταφορών εκτιμάται ενδογενώς και η επιλογή μεταξύ των εναλλακτικών τρόπων διαμορφώνεται ενδογενώς. Οι τροποποιήσεις στις θέσεις των «παραγωγών» ζήτησης (π.χ. νοικοκυριά) και των «καταναλωτών» ζήτησης (π.χ. θέσεις εργασίας) διαμορφώνονται εξωγενώς Ολοκληρωμένα μοντέλα μεταφορών και χρήσης γης: εκτός από τις ικανότητες των μοντέλων τεσσάρων σταδίων, λαμβάνονται υπόψη η ανατροφοδότηση μεταξύ του συστήματος μεταφορών και των επιλογών τοποθεσίας, όπως και οι αλλαγές στις τοποθεσίες των παραγωγών και καταναλωτών ζήτησης. Μοντέλα μικροπροσομοίωσης: άμεση προσομοίωση κάθε οχήματος λαμβάνοντας υπόψη συμπεριφορικά στοιχεία, γεωμετρική διάταξη υποδομής και επίπεδο συμφόρησης <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Επισκόπηση των εργαλείων μοντελοποίησης Στόχος / Πεδίο εφαρμογής Διαθέσιμο εργαλείο μοντελοποίησης Χρήση γης και χωροταξικός σχεδιασμός (π.χ. στρατηγικά σχέδια, ΣΒΑΚ) Ολοκληρωμένα μοντέλα μεταφορών και χρήσης γης Μοντέλα τεσσάρων σταδίων Σχεδιασμός αστικών μεταφορών(π.χ ΣΒΑΚ, σχέδια κυκλοφορίας) Πολυτροπικά μοντέλα Σχεδιασμός υπηρεσιών δημοσίων μεταφορών (π.χ προγραμματισμός διαδρομών, συχνοτήτων, κομίστρων) Μονο-τροπικά μοντέλα Μελέτες σκοπιμότητας (π.χ προβλέψεις κυκλοφορίας για μια νέα υποδομή αυτοκινητοδρόμων) Σχεδιασμός (π.χ. σχεδιασμός κυκλικού κόμβου) Μοντέλα μικροπροσομοίωσης <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Συγκεκριμένα παραδείγματα από τις συμμετέχουσες πόλεις Συζήτηση με τις πόλεις Συγκεκριμένα παραδείγματα από τις συμμετέχουσες πόλεις Πώς αντιμετωπίσατε την εξέλιξη και την αξιολόγηση των σεναρίων; Χρησιμοποιήσατε κάποιο μοντέλο ή άλλο ποσοτικό εργαλείο; Ποιες ήταν οι προκλήσεις; Ποια ήταν τα αποτελέσματα; <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Μέρος 2 Εισαγωγή στο εργαλείο UTR
Το εργαλείο UTR Δωρεάν διαδικτυακό εργαλείο υποστήριξης πολιτικών Δεν φιλοδοξεί να αντικαταστήσει πολυπλοκότερα μοντέλα Επιτρέπει την αξιολόγηση εναλλακτικών λύσεων που είναι στρατηγικές, ποσοτικές, θεωρητικά σταθερές, προσαρμοσμένες στο συγκεκριμένο πλαίσιο, πιθανών με περιορισμένους πόρους και σε σύντομο χρονικό διάστημα Πεδίο εφαρμογής: προκαταρκτική αξιολόγηση εναλλακτικών υποθέσεων παρέμβασης (πακέτων μέτρων) εκτίμηση του μεγέθους των απαιτούμενων πόρων και των αναμενόμενων επιπτώσεων <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Βασικά χαρακτηριστικά Η ικανότητα ελέγχου και αξιολόγησης των πολιτικών και των μέτρων για τις μεταφορές Παροχή ποσοτικών αποτελεσμάτων που καλύπτουν ένα εύρος μετρήσεων Προσαρμογή σε διαφορετικές συνθήκες πόλεων Πολύ εύκολο στη χρήση - δεν απαιτείται εμπειρία στη μοντελοποίηση των μεταφορών Δεν απαιτείται ειδικό λογισμικό Καλύπτει όλους τους σχετικούς τρόπους μεταφοράς / ταξιδιού <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Αναλύοντας έναν χάρτη πορείας 2. Ανάλυση της τρέχουσας κατάστασης Πριν αποφασίσετε για τις μελλοντικές πολιτικές, είναι σημαντικό να γνωρίζετε πού βρίσκεστε σήμερα Καθορισμός του οράματος (στόχων) Στόχοι υψηλότερου επιπέδου του ΣΒΑΚ (π.χ. μείωση της συμφόρησης που προκαλείται από τα αυτοκίνητα) Προσδιορισμός των μέτρων πολιτικής που είναι διαθέσιμα ώστε να καθοριστεί ένα σενάριο προς την επίτευξη των στόχων: - τα μέτρα πολιτικής είναι διαφορετικά, κάποια απαιτούν φυσικές επενδύσεις, ενώ άλλα είναι κυρίως θέμα καθορισμού (και επιβολής) διαφορετικών κανόνων - ο τύπος των επιπτώσεων που αναμένονται από κάθε μέτρο είναι διαφορετικός, μερικά έχουν συμπληρωματικές και άλλα ενδέχεται να έχουν αντικρουόμενες επιπτώσεις 1. 3. Demand Management Green Fleets Infrastructure Investments Pricing and financial incentives Traffic management and control 4. 5. 6. <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Αναλύοντας έναν χάρτη πορείας Ομαδοποίηση μέτρων πολιτικής σε συνεπείς στρατηγικές Έχοντας υπόψη τους στόχους και βασιζόμενοι στην ταξινόμηση των μέσων πολιτικής, μπορούν να αναπτυχθούν εναλλακτικά σενάρια ανάλογα με τη φύση του μέτρου, τη δύναμη των παρεμβάσεων, την αναμενόμενη αποτελεσματικότητά τους και το κόστος εφαρμογής τους Καθορισμός πορείας και χρονικών περιθωρίων προς τους στόχους των σεναρίων Ένας «χάρτης πορείας» είναι κάτι παραπάνω από μια λίστα δυνητικών μέτρων, περιλαμβάνει: το χρονοδιάγραμμα, τις σχέσεις μεταξύ των διαφόρων παρεμβάσεων, τους εμπλεκόμενους φορείς κ.α Αξιολόγηση των αποτελεσμάτων Συγκρίνετε μεταφορικές, περιβαλλοντικές και οικονομικές επιπτώσεις 2. 1. 3. Demand Management Green Fleets Infrastructure Investments Pricing and financial incentives Traffic management and control 4. 5. 6. <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Δομή του εργαλείου Βασική λειτουργία Προχωρημένη Λειτουργία Αρχική σελίδα Επιλέξτε πολιτική Οδηγός Πόλης Τύπος πόλης Πολιτική 1 Πολιτική 2 Πολιτική Ν Εξατομίκευση πόλης Ρυθμίσεις για προχωρημένους Εξατομίκευση πολιτικής Κοινωνικο- δημογραφικά Αστικές μεταφορές Εξωγενείς συνθήκες Παράμετροι μεταφορών Περιβαλλοντικ ές παράμετροι Οικονομικές παράμετροι Πλαίσιο υπολογισμού Εκροές εργαλείου Ενότητα μεταφορών Ενότητα εκπομπών Ενότητα πολιτικών Αποτελέσματα για μεταφορές Αποτελέσματα για περιβάλλον Αποτελέσματα για οικονομία <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Η «εργαλειοθήκη» πολιτικών Υπάρχει ένα ευρύ φάσμα μέτρων πολιτικής για τις αστικές στρατηγικές Ένας μακρύς κατάλογος μέτρων πολιτικής εντοπίστηκε από αυτές τις πηγές συγκεντρώνοντας τις δράσεις (συχνά πολύ εστιασμένες και συγκεκριμένες) σε ευρύτερα μέτρα. Από αυτόν τον μακρύ κατάλογο μέτρων προσδιορίστηκε ένα σύνολο βασικών μέτρων πολιτικής βάσει κριτηρίων που περιλαμβάνουν: Τον τύπο πολιτικής (δηλ. διαχείριση της ζήτησης, πράσινοι στόλοι, επενδύσεις σε υποδομές, τιμολόγηση και οικονομικά κίνητρα, διαχείριση και έλεγχος της κυκλοφορίας) Το θεσμικό επίπεδο εφαρμογής (δηλ. από εθνικές ή τοπικές αρχές) Την αποτελεσματικότητα σε τομείς βασικών επιπτώσεων, κατανομής του κόστους και τρόπων μεταφοράς Ένα ιεραρχημένο σύνολο μέτρων πολιτικής με βάση: Τον τύπο πολιτικής Το θεσμικό επίπεδο εφαρμογής Την αποτελεσματικότητα <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Η «εργαλειοθήκη» πολιτικών Τύπος Πολιτικής Μέτρο Διαχείριση Ζήτησης Πληροφόρηση και προώθηση βιώσιμων μετακινήσεων Σύστημα κοινής χρήσης ποδηλάτων Κοινή χρήση αυτοκινήτων Σχέδια Παράδοσης και Συντήρησης Σχεδιασμός χρήσης γης - πυκνότητα και υποδομή μεταφορών Πράσινοι Στόλοι Υποδομές ανεφοδιασμού πράσινης ενέργειας Πράσινοι δημόσιοι στόλοι Επενδύσεις Υποδομών Δίκτυο και εγκαταστάσεις λεωφορείων, τρόλεϊ και τραμ Δίκτυα και εγκαταστάσεις για περπάτημα και ποδηλασία Συστήματα στάθμευσης και μετεπιβίβασης (Park and Ride) Δίκτυο και εγκαταστάσεις μετρό Κέντρα Αστικής Παράδοσης και εγκαταστάσεις αστικής εφοδιαστικής αλυσίδας Τιμολόγηση και οικονομικά κίνητρ Τιμολόγηση συμφόρησης και ρύπανσης Τιμολόγηση στάθμευσης Ολοκληρωμένα συστήματα έκδοσης και τιμολόγησης εισιτηρίων Διαχείριση και έλεγχος της κυκλοφορίας Νομικό και ρυθμιστικό πλαίσιο των αστικών μεταφορών Προτεραιότητα στις δημόσιες μεταφορές Ρύθμιση πρόσβασης και ανακατανομή δρόμων και χώρων στάθμευσης Μέτρα αποσυμφόρησης της κυκλοφορία <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Δομή του εργαλείου Βασική λειτουργία Προχωρημένη Λειτουργία Αρχική σελίδα Επιλέξτε πολιτική Οδηγός Πόλης Πολιτική 1 Πολιτική 2 Πολιτική Ν Τύπος πόλης Εξατομίκευση πόλης Ρυθμίσεις για προχωρημένους Εξατομίκευση πολιτικής Κοινωνικο- δημογραφικά Αστικές μεταφορές Εξωγενείς συνθήκες Παράμετροι μεταφορών Περιβαλλοντικ ές παράμετροι Οικονομικές παράμετροι Πλαίσιο υπολογισμού Εκροές εργαλείου Ενότητα μεταφορών Ενότητα εκπομπών Ενότητα πολιτικών Αποτελέσματα για μεταφορές Αποτελέσματα για περιβάλλον Αποτελέσματα για οικονομία <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Εκροές εργαλείου Μεταφορές Περιβάλλον/ασφάλεια Οικονομία Ι.Χ. ανά (χιλιάδες) κατοίκους Κατανομή μεταξύ των τρόπων μεταφοράς Μέση ταχύτητα Ι.Χ. σε ώρες αιχμής/εκτός αιχμής Μέση ταχύτητα λεωφορείων σε ώρες αιχμής/εκτός αιχμής Μέση απόσταση ανά ταξίδι Μερίδιο κυκλοφορίας εμπορευμάτων σε ώρες αιχμής/εκτός αιχμής Διείσδυση οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων Επιβατοχιλιόμετρα Περιβάλλον/ασφάλεια Εκπομπές CO2 Εκπομπές σωματιδίων Εκπομπές CO Εκπομπές NOΧ Εκπομπές πτητικών οργανικών ενώσεων (ΠΟΕ) Κατανάλωση ενέργειας ανά τύπο καυσίμου Κατανάλωση ενέργειας ανά μέσο/τρόπο μεταφοράς Αριθμός ατυχημάτων Θάνατοι ανά 100.000 κατοίκους Οικονομία Δαπάνες μεταφοράς ανά άτομο Συνολικές δαπάνες/έσοδα μεταφορών από τη δημόσια διοίκηση Εξωτερικό ή Κοινωνικό κόστος μεταφοράς <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Μέρος 3 Παρουσίαση του εργαλείου UTR
Διαδικασία δημιουργίας και αξιολόγησης Χρήση του Οδηγού για ρύθμιση της πόλης σας ΒΗΜΑ 1 Ορισμός των βασικών παραμέτρων για τον ορισμό της πόλης σας Προαιρετικό βήμα για να βελτιωθούν περαιτέρω οι παράμετροι της πόλης σας Έλεγχος προχωρημένων ρυθμίσεων ΒΗΜΑ 2 προαιρετικό Προαιρετικό βήμα για την προσθήκη πολιτικών που υπάρχουν στην πόλη σας και δεν έχουν ληφθεί υπόψη στην προχωρημένη ρύθμιση ή στον Οδηγό Προσθήκη των υπαρχουσών πολιτικών ΒΗΜΑ 3 προαιρετικό Θα τεθεί ένα σημείο εκκίνησης για την πόλη σας, το οποίο θα εμφανίζεται στα γραφήματα αποτελεσμάτων Ορισμός σημείου εκκίνησης ΒΗΜΑ 4 6.1 • Προσδιορίστε τις επιλογές κατάλληλων μέτρων και της ενσωμάτωσής τους. • Κάντε μια επισκόπηση των διαφόρων επιλογών που συμβάλλουν στο όραμα και τους στόχους. 6.2 • Μάθετε από εκείνους που έχουν ήδη εφαρμόσει μέτρα που έχετε υπόψη σας. • Αποφύγετε να ξεκινήσετε από την αρχή. Χρησιμοποιήστε την εμπειρία που διατίθεται αλλού. • Παρέχετε πειστικές αποδείξεις και επιχειρήματα για την εφαρμογή ενός μέτρου στο τοπικό σας πλαίσιο. 6.3 • Εξασφάλιση αποτελεσματικής χρήσης των διαθέσιμων πόρων. • Αποφύγετε την επιλογή οικονομικών, μη ρεαλιστικών μέτρων. • Ενισχύστε την αξιοπιστία της εφαρμογής των μέτρων. 6.4 • Επιλέξτε τις καλύτερες επιλογές με τη μορφή πακέτων μέτρων. • Εκμεταλλευτείτε τις συνέργειες μεταξύ των μέτρων. • Εξασφάλιση της ενσωμάτωσης των τρόπων μεταφοράς (διατροπικότητα). • Προσπάθεια ενσωμάτωσης με τον σχεδιασμό της χρήσης γης και με περαιτέρω δραστηριότητες τομεακού σχεδιασμού. Προσθέστε/αφαιρέστε και ρυθμίστε τις πολιτικές για να εξερευνήσετε τις επιλογές σας Προσθήκη/αφαίρεση πολιτικών ΒΗΜΑ 5 Προβολή/αναφορά αποτελεσμάτων ΒΗΜΑ 6 Μοιραστείτε τα αποτελέσματα <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Ανάλυση της τρέχουσας κατάστασης No translation needed. <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Διερεύνηση πολιτικών No translation needed. <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Έλεγχος και σύγκριση αποτελεσμάτων No translation needed. <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Launch Roadmaps Tool Ζωντανή παρουσίαση No translation needed. <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Το εργαλείο είναι διαθέσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://urban-transport-roadmaps.eu/ Ερωτήσεις και συζήτηση <Event> • <Date> • <Location> • <Speaker>
Σας ευχαριστούμε! Simone Bosetti bosetti@trt.it Eglantina Dani dani@trt.it TRT Trasporti e territorio