ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Κατανομή δραστηριοτήτων ανά τρίμηνο
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ατομικό έργo Προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος στην Α! τάξη
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ «ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ»
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Σενάριο.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Διδακτική Πληροφορικής
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Τεχνολογια ΑΤΟΜΙΚΟ ΕΡΓΟ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΟΥΡΛΟΣ.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΙΚΟΥ & ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Β’ ΕΠΑΛ Οδυσσέας Λεβαντής-Μέλος Ομάδας Συγγραφής.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Α. ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΑΚΑΔ. ΕΤΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΛΕΞΗ Παντελής Β. Ζήσης
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΙΚΟΥ & ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Β’ ΕΠΑΛ Οδυσσέας Λεβαντής-Μέλος Ομάδας Συγγραφής.
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
Θέματα Συνάντησης Εξορθολογισμός της ύλης-Αξιολόγηση μαθητών -Flipped classroom-ανεστραμμένη τάξη Παρουσιάσεις-βίντεο ΙΕΠ (οθόνες) Συζήτηση αλλαγές στην.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής Βαγής Σαμαθρακής 1.
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ Εαρινό εξάμηνο 2017-18 Διδάσκων: Γρηγοράκης Γιάννης i.grigorakis@edc.uoc.gr

Σκοπός του μαθήματος Ι Σκοπός του σεμιναριακού μας μαθήματος είναι: α) Η μύηση σε ειδικά θέματα από τον επιστημονικό κλάδο που μελετά τα προβλήματα της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης υπό το πρίσμα των σύγχρονων ψυχολογικών δεδομένων β) Η συγγραφή επιστημονικά τεκμηριωμένων εργασιών στο χώρο της ψυχοπαιδαγωγικής της προσχολικής ηλικίας

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος θα είμαστε σε θέση Θα είμαστε σε θέση να: έχουμε γνώση του τρόπου συγγραφής επιστημονικών εργασιών μπορούμε να οργανώνουμε την παρουσίαση ενός επιστημονικού θέματος μπορούμε να υποστηρίζουμε/τεκμηριώνουμε βασισμένοι σε επιστημονικά επιχειρήματα τις θέσεις μας

Σκοπός του μαθήματος ΙΙ Εκπόνηση ατομικών εργασιών και επεξεργασία θεμάτων από τις παρακάτω ενότητες Θεωρίες ψυχολογικής ανάπτυξης του παιδιού και εφαρμογές τους στην Προσχολική Αγωγή (Piaget, Vygotsky, Gardner, Bruner, Επεξεργασία Πληροφοριών, συμπεριφοριστές, θεωρία κοινωνικής μάθησης) Γνωστική ανάπτυξη του παιδιού και εφαρμογές στην Προσχολική Αγωγή (δημιουργικότητα, γλώσσα, γραμματισμός) Η μάθηση στην προσχολική ηλικία (κίνητρα, αποτελεσματική διδασκαλία, αξιολόγηση)

Βασικές αρχές σε κάθε ενότητα με έμφαση στην προσχολική εκπαίδευση 4. Ατομικές διαφορές και μάθηση στην προσχολική ηλικία (στυλ μάθησης, κοινωνικοπολιτισμικές διαφορές) 5. Έλεγχος και διοίκηση της προσχολικής τάξης (προβληματική συμπεριφορά, τεχνικές τροποποίησης της συμπεριφοράς) 6. Σχέσεις γονέων, εκπαιδευτικών και παιδιών προσχολικής ηλικίας Βασικές αρχές σε κάθε ενότητα με έμφαση στην προσχολική εκπαίδευση

Ανάλυση της σεμιναριακής μορφής του μαθήματος Ι Συγγραφή επιστημονικά τεκμηριωμένης εργασίας με αναφορά σε μία από τις ενότητες που προαναφέρθηκαν με έμφαση στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση με την ολοκλήρωση του μαθήματος  Παρουσίαση της εργασίας και τεκμηρίωσή της με επιστημονικά επιχειρήματα μέσα από συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων και σχόλια στην ολομέλεια

Ανάλυση της σεμιναριακής μορφής του μαθήματος ΙΙ Βήματα διεξαγωγής του μαθήματος Επιλογή θεμάτων Παρουσίαση Εκπόνηση γραπτών εργασιών και υποστήριξη

Θέματα για επιλογή (1η ενότητα) Θεωρίες ψυχολογικής ανάπτυξης του παιδιού και εφαρμογές τους στην Προσχολική Αγωγή 1. Η θεωρία του Vygotsky και οι ψυχοπαιδαγωγικές εφαρμογές της για την προσχολική ηλικία 2. Η θεωρία του Bruner και οι ψυχοπαιδαγωγικές εφαρμογές της για την προσχολική ηλικία 3. Οι θεωρίες επεξεργασίας των πληροφοριών και η εφαρμοστική δυναμική τους στην παιδαγωγική διαδικασία της προσχολικής ηλικίας 4. Η θεωρία της συμπεριφοριστικής μάθησης και οι ψυχοπαιδαγωγικές εφαρμογές της για την προσχολική ηλικία

Θέματα για επιλογή (2η ενότητα) Γνωστική ανάπτυξη του παιδιού και εφαρμογές στην Προσχολική Αγωγή 1. Η ανάπτυξη της ικανότητας δημιουργικής γραφής των παιδιών στο νηπιαγωγείο 2. Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων αναδυόμενου γραμματισμού (προφορικός λόγος, μεταγλωσσικές δεξιότητες) των παιδιών κατά την προσχολική ηλικία

Θέματα για επιλογή (3η ενότητα) Η μάθηση στην προσχολική ηλικία 1. Η ψυχοπαιδαγωγική θεώρηση των κινήτρων στην προσχολική ηλικία 2. Η αξιολόγηση ως ανατροφοδότηση, ως πηγή πληροφοριών και ως κίνητρο στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση 3. Αποτελεσματική διδασκαλία και μάθηση στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση 4. Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση στην προσχολική εκπαίδευση

Θέματα για επιλογή (4η ενότητα) Ατομικές διαφορές και μάθηση στην προσχολική ηλικία 1. Η θεωρία των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης του Gardner και η πρακτική εφαρμογή της στην εκπαίδευση σε σχέση με τις ατομικές διαφορές των παιδιών προσχολικής ηλικίας 2. Ατομικές διαφορές μαθητών σε σχέση με τον τρόπο (στυλ) μάθησης στην προσχολική εκπαίδευση 3. Κοινωνικο-πολιτιστικές διαφορές στην προσχολική εκπαίδευση: πρακτικές και κοινωνικές/γνωστικές επιπτώσεις

Θέματα για επιλογή (5η ενότητα) Έλεγχος και διοίκηση της προσχολικής τάξης 1. Τα προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών κατά την προσχολική ηλικία και η ψυχοπαιδαγωγική αντιμετώπισή τους 2. Αποτελεσματικό μαθησιακό περιβάλλον και συμπεριφορά των παιδιών στο νηπιαγωγείο

Θέματα για επιλογή (6η ενότητα) Σχέσεις γονέων, εκπαιδευτικών και παιδιών προσχολικής ηλικίας Η συνεργασία σχολείου και οικογένειας σε σχέση με τις επιδράσεις της στην αγωγή και στην εκπαίδευση των παιδιών προσχολικής ηλικίας

Οργανόγραμμα μαθήματος Βιβλιογραφική αναδίφηση Καθορισμός παρουσιάσεων (α) Ημερομηνίες παρουσίασης (β) Τρόπος παρουσίασης Παρουσίαση του θέματος από τον/την φοιτητή/φοιτήτρια σε μορφή PowerPoint (20-25 λεπτά) με φωτοτυπία της διάρθρωσης της εργασίας Ακολούθως απαντήσεις επί των ερωτήσεων που υποβάλλονται από τον διδάσκοντα και τους/τις άλλους/ες φοιτητές/τριες και συζήτηση (40-45 λεπτά) Όλοι/ες οι φοιτητές/τριες θα έχουν την υποχρέωση να υποβάλουν τουλάχιστον μία ερώτηση στον/στην φοιτητή/τρια που παρουσίασε το θέμα Θέματα λογοκλοπής και βιβλιογραφικών παραπομπών

Χρήση της πλατφόρμας eclass.edc.uoc.gr Εγγραφή στην πλατφόρμα Συμμετοχή σε ομάδες Δραστηριότητες Έγγραφα Σύνδεσμοι Εργαλεία Συζητήσεις

Χρήση της πλατφόρμας eclass.edc.uoc.gr Δραστηριότητες 1η Δραστηριότητα Να γραφούν 3 βιβλιογραφικές παραπομπές ελεύθερης επιλογής Παρουσίαση σε μορφή PowerPoint στο 2ο Μάθημα

Εκπόνηση γραπτής εργασίας Εκπόνηση γραπτής εργασίας 25-35 σελίδων Μία εβδομάδα μετά τη λήξη των σεμιναρίων θα παραδοθούν οι εργασίες των φοιτητών/τριών Υποστήριξη της εργασίας (υποστήριξη από το διδάσκοντα στην αίθουσα Σεμιναρίων Ι κάθε Παρασκευή στις 16.00)

Αξιολόγηση Η αξιολόγηση θα περιλαμβάνει:   (α) Προφορική παρουσίαση (ποσοστό επί της τελικής βαθμολογίας 25%) και συγκεκριμένα: Παρουσίαση στην ολομέλεια του σεμιναρίου του θέματος που έχει αναλάβει κάθε φοιτητής/τρια, στο οποίο τελικά θα εκπονήσει τη γραπτή εργασία του/της (β) Συγγραφή της εργασίας και υποστήριξή της σε συνάντηση που θα οριστεί από το διδάσκοντα μετά το πέρας των σεμιναρίων (ποσοστό επί της τελικής βαθμολογίας 75%) Η συγγραφή της εργασίας αναφέρεται στη συγγραφή μικρής επιστημονικής μελέτης, με βάση το θέμα που έχει επιλεγεί, η οποία μπορεί να είναι είτε βιβλιογραφική ανασκόπηση είτε μικρή κατευθυνόμενη (από το διδάσκοντα) πιλοτική έρευνα Συνολική βαθμολογία (100%)

Χρήση τεχνολογιών, πληροφορίας και επικοινωνιών Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class. Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-class θα αναρτάται, επίσης, το οποιοδήποτε υλικό. Θα μπορούν επίσης να αναρτώνται και οι παρουσιάσεις των φοιτητών/τριών που αποστέλλονται στο διδάσκοντα μέσω e-mail Το υλικό διδασκαλίας και το υποστηρικτικό υλικό του διδάσκοντα θα παρουσιαστεί αρχικά στην ολομέλεια του σεμιναρίου με PowerPoint. Οι παρουσιάσεις των φοιτητών/τριών θα γίνονται επίσης με PowerPoint. Επίδειξη αναζήτησης πηγών Εξάσκηση ηλεκτρονικής αναζήτησης πηγών και χρήση της πλατφόρμας

Βιβλιογραφία μαθήματος Οι βιβλιογραφικές παραπομπές του μαθήματος θα επισυναπτούν στην πλατφόρμα Παράδοση βιβλιογραφίας