Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Advertisements

Διαδικασία Συμπεριφοράς: ΑΝΑΓΚΕΣ+ΚΙΝΗΤΡΑ=ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
Προσωπικές Πωλήσεις.
ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (1).
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Η Τέχνη της Διοίκησης των Επιχειρήσεων.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Κονταράτος, Α.Ν Η Τέχνη της Διοίκησης των Επιχειρήσεων. Εκδόσεις ΕΛΚΕΠΑ. (σελ. 71 – 87) ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ: ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ.
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
O ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΟΙΠΕΣ ΕΤΑΙΡΙΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
ManLab1 Συστεμική θεώρηση του σχεδιασμού της εργασίας Οργανωσιακάστοιχεία Περιβαλλοντικάστοιχεία Στοιχείασυμπεριφοράς ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΑ Παραγωγική και ικανοποιητική.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
Induction Course/Πρόγραμμα ένταξης στην εταιρία Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει τα μέσα που χρειάζονται για την επιτυχημένη ένταξη νέων υπαλλήλων σε μια εταιρία.
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 1.Επιλεκτική ανταπόκριση του στις ανάγκες του κόσμου μέσα στην επιχείρηση και έξω από αυτήν με τρόπο που να βελτιστοποιεί.
Φάσεις της Διοίκησης Αμοιβών
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
Η επιχείρηση διαφέρει από τις άλλες παραγωγικές μονάδες γιατί: β) παράγει προϊόντα που τα διαθέτει έναντι μιας αξίας ανταλλαγής α) παράγει προϊόντα που.
Προγραμματισμός Ανθρώπίνου Δυναμικού
Ερευνητική Εργασία Β’ Λυκείου
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΓΚΩΝ Abraham Maslow
Συμμετοχή των εργαζομένων στην διοίκηση των επιχειρήσεων
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Θεωρία αναγκών του Μάσλοου
Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας
Το δίλλημα του μάνατζερ Πως ο μάνατζερ θα ΄΄βάλει΄΄ τους διαφορετικούς ανθρώπους της επιχείρησης στην κατεύθυνση της επίτευξης των στόχων του οργανισμού;
Ερευνητική Εργασία Β’ Λυκείου
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 6 Ο.
Δημιουργία κλίματος κινήτρων
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Διαδικασίες μετά την πρόσληψη του προσωπικού & Παρακίνηση των εργαζομένων – Αποδοχή των αλλαγών 1.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 1.
HUMAN RESOURCE MANAGEMENT II – CHAPTER 9
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ Υποκίνηση.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ (MOTIVATION) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6. ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ (MOTIVATION) Κάποια άτομα δουλεύουν περισσότερο από άλλα, κάποια άτομα είναι πιο αποδοτικά, άλλα άτομα.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Προσωπικές Πωλήσεις. Προσωπικές πωλήσεις είναι η προβολή των αγαθών και των υπηρεσιών μέσω των πωλητών. Είναι η προσωπική προσπάθεια να παρακινήσει κάποιον.
Πέτρος Ροδακινιάς, Σύμβουλος Επιχειρηματικότητας, ΜΟΚΕ ΠΘ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (ΜΟΚΕ) Συμβουλευτική Επιχειρηματικότητας.
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ α.Σ - β.Σ - γ.Λ - δ.Σ - ε.Λ. ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ 1.β – 2.α – 3.β – 4.β – 5.α – 6.α – 7.β – 8.α – 9.β – 10.β.
«Οι αντικειμενικοί σκοποί της Ολικής Ποιότητας στον Τουρισμό»
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΑΞΗ: Β’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΓΙΟΒΑΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Η επιστήμη της Διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Αρχές Οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων , 1ο εξάμηνο
Περίοδος αναφοράς: Ακαδημαϊκό έτος
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η Θεωρίες Κινήτρων
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Βασικοί παράγοντες που καθορίζουν το επίπεδο παρακίνησης του ατόμου
Η έννοια της επιχείρησης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ

Κεφάλαιο 3ο – Διοικητικές Λειτουργίες ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ Κεφάλαιο 3ο – Διοικητικές Λειτουργίες 3.3.2 Παρακίνηση

3.3.2 Παρακίνηση 1/18 Από την ικανότητα και την διάθεσή τους. ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 3.3.2 Παρακίνηση 1/18 Η υλοποίηση του έργου Εξαρτάται από τους ανθρώπους Από την ικανότητα και την διάθεσή τους.

3.3.2 Παρακίνηση 2/18 Ανάληψη ευθυνών Καταβολή προσπάθειας ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 3.3.2 Παρακίνηση 2/18 Ανάληψη ευθυνών Καταβολή προσπάθειας Ανταπόκριση στα καθήκοντα Υλοποίηση του έργου Επίτευξη στόχων

ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 3.3.2 Παρακίνηση 3/18 Έργο του προϊσταμένου είναι να παρέχει κίνητρα Για την υψηλότερη δυνατή διάθεση για προσπάθεια και απόδοση

3.3.2 Παρακίνηση 4/18 Οι θεωρίες της παρακίνησης ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 3.3.2 Παρακίνηση 4/18 Οι θεωρίες της παρακίνησης Τι είναι αυτό που παρακινεί τους εργαζόμενους; Με ποιους τρόπους οι επιχειρήσεις και η διοίκηση μπορούν να παρακινήσουν;

Κίνητρο για τη δράση ή την υλοποίηση του έργου είναι η επιθυμία ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 3.3.2 Παρακίνηση 5/18 Θεωρία του Maslow Ικανοποίηση των αναγκών Κίνητρο για τη δράση ή την υλοποίηση του έργου είναι η επιθυμία Όσο περισσότερο ικανοποιούνται οι ανάγκες τόσο λιγότερο δημιουργούν κίνητρο για δράση

ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 3.3.2 Παρακίνηση 6/18 Οι επιχειρήσεις και τα στελέχη πρέπει να γνωρίζουν τις ανάγκες των εργαζομένων Και να συνδέουν την υλοποίηση του έργου ή την απόδοση με την ικανοποίηση των αναγκών

3.3.2 Παρακίνηση 7/18 Η πυραμίδα του Maslow Ανάγκες ολοκλήρωσης ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 3.3.2 Παρακίνηση 7/18 Ανάγκες ολοκλήρωσης Ανάγκες αναγνώρισης Κοινωνικές ανάγκες Ανάγκες ασφάλειας Βιολογικές ανάγκες Η πυραμίδα του Maslow

3.3.2 Παρακίνηση 8/18 Βιολογικές ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 3.3.2 Παρακίνηση 8/18 Βιολογικές Συνδέονται με την ύπαρξη του ανθρώπου. Οξυγόνο, νερό, τροφή, ένδυση, κατοικία. Ασφάλειας Ανάγκη για την αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας απέναντι σε κινδύνους. Μόνιμη απασχόληση, σύνταξη, κατοικία κ.τ.λ. Κοινωνικές Ανάγκη να ανήκεις σε ομάδα, να είσαι αποδεκτός, να αναπτύσσεις φιλικές σχέσεις, να προσφέρεις και να κερδίζεις αγάπη.

3.3.2 Παρακίνηση 9/18 Αναγνώρισης Ολοκλήρωσης ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 3.3.2 Παρακίνηση 9/18 Η ανάγκη του ανθρώπου για αναγνώριση, για φήμη, κύρος, εκτίμηση, σεβασμό, επιτυχία, ικανότητα, ανεξαρτησία, αυτοσεβασμό και αυτοεκτίμηση. Αναγνώρισης Η ανάγκη που έχει ο άνθρωπος να γίνει αυτό που θέλει να γίνει, να πραγματοποιήσει όλα τα όνειρα, τα οράματα και τις προσδοκίες του, να αναπτυχθεί και να τελειοποιηθεί. «Να γίνει οτιδήποτε είναι ικανός να γίνει». Ολοκλήρωσης

Η θεωρία του Maslow περιλαμβάνει και τα εξής : 3.3.2 Παρακίνηση 10/18 ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ Η θεωρία του Maslow περιλαμβάνει και τα εξής : Ο άνθρωπος συνεχώς προσπαθεί να ικανοποιήσει ανάγκες. Η προσπάθεια αυτή είναι ατελείωτη. Η παρακινητική δύναμη των αναγκών είναι αντίστροφη του βαθμού ικανοποίησής τους. Όσο περισσότερο ικανοποιούνται οι ανάγκες, τόσο λιγότερο αποτελούν κίνητρο. Οι ανάγκες των ανθρώπων είναι ιεραρχικά δομημένες, σύμφωνα με την προτεραιότητα που έχουν για ικανοποίηση.

3.3.2 Παρακίνηση 11/18 Θεωρία υγιεινής-παρακίνησης του Herzberg ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 3.3.2 Παρακίνηση 11/18 Θεωρία υγιεινής-παρακίνησης του Herzberg Παράγοντες «υγιεινής ή διατήρησης» Παράγοντες «κίνητρα»

3.3.2 Παρακίνηση 12/18 ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ Παράγοντες «υγιεινής ή διατήρησης» Όταν δεν υπάρχουν δημιουργούν δυσαρέσκεια όταν υπάρχουν δε δημιουργούν ευχαρίστηση και παρακίνηση Σταθερές αμοιβές-μισθός Συνθήκες εργασίας Διαπροσωπικές σχέσεις Η σιγουριά Ο τρόπος εποπτείας Οι πολιτικές της επιχείρησης

3.3.2 Παρακίνηση 13/18 Δημιουργούν ευχαρίστηση και παρακίνηση ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ Παράγοντες «κίνητρα» Δημιουργούν ευχαρίστηση και παρακίνηση Η αναγνώριση της προσπάθειας και των επιδόσεων Το περιεχόμενο της εργασίας Η ελευθερία πρωτοβουλιών Η ανάπτυξη των γνώσεων Οι προοπτικές εξέλιξης

3.3.2 Παρακίνηση 14/18 Θεωρία των προσδοκιών ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ Θεωρία των προσδοκιών Η απόδοση του εργαζομένου εξαρτάται: α) από την προσπάθεια που καταβάλλει, β) από την ικανότητά του να αποδίδει ανάλογα με τα μέσα που έχει στη διάθεσή του και γ) από την υποστήριξή του από το περιβάλλον της οργάνωσης. Ο εργαζόμενος, για να έχει διάθεση να αποδώσει, πρέπει να πιστεύει ότι η προσπάθειά του θα οδηγήσει σε αποτελέσματα για τα οποία θα ανταμειφτεί και ότι οι ανταμοιβές αυτές θα μπορέσουν να ικανοποιήσουν τις “ανικανοποίητες” ανάγκες του. Ο εργαζόμενος, για να έχει διάθεση να αποδώσει, πρέπει να πιστεύει ακόμη ότι οι ανταμοιβές του θα είναι δίκαιες, τόσο σε σχέση με αυτά που προσφέρει όσο και σε σχέση με αυτές που παίρνουν οι άλλοι εργαζόμενοι.

3.3.2 Παρακίνηση 15/18 Προϋποθέσεις: ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 3.3.2 Παρακίνηση 15/18 Τη σύνδεση της απόδοσης του εργαζομένου με τις ανταμοιβές του Την ανάθεση σ’ αυτόν εργασιών που ξέρει και μπορεί να κάνει. Να κατανοήσει ο εργαζόμενος τι ακριβώς περιμένουν οι άλλοι (ο προϊστάμενος, η επιχείρηση) να κάνει. Τη δίκαιη μεταχείρισή του σχετικά με τις αμοιβές του. Την προσαρμογή των ανταμοιβών στις ανάγκες του εργαζομένου, ώστε να έχουν αξία γι’ αυτόν. Προϋποθέσεις:

3.3.2 Παρακίνηση 16/18 Μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης: ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ Μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης: Οι πρόσθετες αμοιβές για παραγωγικότητα (πριμ παραγωγικότητας). Οικονομικά βραβεία (bonus) επίτευξης στόχων. Οι μισθολογικές προαγωγές ανάλογα με τις επιδόσεις. Η συμμετοχή στα κέρδη της εταιρείας. Τα μη οικονομικά βραβεία (π.χ. έπαινοι, σύμβολα αναγνώρισης κλπ.). Ο σχεδιασμός των θέσεων εργασίας με τέτοιο τρόπο, ώστε να μειώνεται η ρουτίνα και η μονοτονία. Η εναλλαγή των θέσεων εργασίας των εργαζομένων σε τακτά χρονικά διαστήματα, ώστε να μειώνεται η ρουτίνα. Η συμμετοχή των εργαζομένων στη λήψη αποφάσεων. Η ανάθεση δελεαστικών στόχων στους εργαζόμενους. Οι κοινωνικές δραστηριότητες.

Ενέργειες καλού προϊσταμένου ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 3.3.2 Παρακίνηση 17/18 Ενέργειες καλού προϊσταμένου Η αναγνώριση της καλής προσπάθειας και της απόδοσής τους σε καθημερινή βάση. Η δημιουργία καλού κλίματος στην ομάδα. Η εκτίμηση και ο σεβασμός που τους δείχνει.

Ενέργειες καλού προϊσταμένου ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 3.3.2 Παρακίνηση 18/18 Ενέργειες καλού προϊσταμένου Η ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης των συνεργατών του, με την επισήμανση των θετικών τους στοιχείων και της σημαντικότητας της εργασίας που κάνουν. Η συνεχής εξέλιξη των συνεργατών του. Η ελευθερία των πρωτοβουλιών που τους παρέχει και η ενθάρρυνση για συμμετοχή με ιδέες και προτάσεις.