ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΟΠΤΣΗΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
9/19/ Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Δ’ έτος: 4. ) Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Δ’ έτος: 4. Εργασία και εκπαίδευση Φορντισμός, Μεταφορντισμός & Παραγωγική.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
1 Έλεγχος και τα μέσα ελέγχου. 2 Θέματα που αναλύονται Η αναγκαιότητα του ελέγχου Τα χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού ελέγχου. Η διαδικασία του ελέγχου.
1 Φάκελος υλικού & επαγγελματική ανάπτυξη Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
ΜΑΘΗΣΗ Πώς επιτυγχάνεται η μάθηση στο σχολείο;
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Ο ΦΥ ως εργαλείο και μέσο
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Π.Ε. Δράμας
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Τι είναι το Portfolio Το Portfolio είναι ένα βιογραφικό σημείωμα στο οποίο παρουσιάζονται τα προσωπικά επιτεύγματα ενός ανθρώπου.
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
Τίτλος Σχεδίου Μαθήματος
Γραμμένου Ευαγγελία.
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
Το νερό στην λογοτεχνία
Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Δ’ έτος: 1. Εισαγωγικά στο μάθημα
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ.
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Αρβανίτη Ευγενία, ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών
Γιώργος Φλουρής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Επιμορφωτική Ημερίδα καθηγητών που εφαρμόζουν το ΣΕΠ στα ΕΠΑ.Λ.
Γεώργιος Στριλιγκάς, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ01
Μαθηση για ολα τα παιδια
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Διδακτική μεθοδολογία Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
Διδακτική μεθοδολογία Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
ΜΑΘΗΣΗ Πώς επιτυγχάνεται η μάθηση στο σχολείο;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΟΠΤΣΗΣ

Γιατί Βιωματική και Διερευνητική μέθοδοι; Υπηρετούν τον φιλοσοφικό προσανατολισμό και την παιδαγωγική θεωρία των νέων ΠΣ (Δημοτικό-Γυμνάσιο, Λύκειο) Στηρίζονται σε μία πλούσια γκάμα γνωσιακών διαδικασίων Υποστηρίζουν τον νέο άνθρωπο σύμφωνα με τα αναπτυξιακά βιολογικά, γνωσιακά, ηθικά, συναισθηματικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά του προκειμένου να παράγει γνώση Εμπλέκουν την εκπαιδευτική κοινότητα σε μία ανοιχτή, διαφοροποιημένη και ευέλικτη παραγωγή γνώσης, η οποία έχει σχέση με τη ζωή των μελών και βιωσιμότητα Έχουν ερευνηθεί θεωρητικά και πρακτικά σε ευρωπαϊκό και ελληνικό πλαίσιο, ειδικά στη Θρησκευτική Εκπαίδευση Οι στόχοι και η εισαγωγή Διάρκεια 3 λεπτά

Βιωματική μέθοδος Η μέθοδος αυτή στηρίζεται στη θεωρία και έρευνα των Mary Kalantzis & Bill Cope για τη Νέα Μάθηση (New Learning) α) Βιώνοντας: Οι μαθητές καλούνται μέσα από τις δραστηριότητες να αναβιώσουν κάτι που έχει σχέση με την εμπειρία τους, κάτι που ήδη ξέρουν. β) Νοηματοδοτώντας: Σε αυτό το βήμα οι μαθητές συνδέουν την εμπειρία τους με τον θρησκευτικό χαρακτήρα της έννοιας που μελετούν. Μαθαίνουν το νόημα των εννοιών, ορισμούς, γεγονότα που προσδίδουν στην έννοια θρησκευτική χροιά και περιεχόμενο. Σε αυτήν τη φάση, όμως, προσφέρεται απλώς μια πρώτη γνωριμία και όχι βαθύτερη ανάλυση της νέας γνώσης (αυτό θα γίνει αργότερα). Ζητούμενο είναι να ανακαλύψουν οι μαθητές ότι το βίωμα του προηγούμενου βήματος σχετίζεται με τη νέα γνώση και αυτή τελικά με την ίδια τους τη ζωή. γ) Αναλύοντας: Σε αυτό το βήμα αναλύεται σε βάθος το θρησκευτικό περιεχόμενο της έννοιας από τους μαθητές και αξιολογείται. Στα δύο προηγούμενα βήματα οι μαθητές έχουν ζήσει την εμπειρία της έννοιας στη ζωή και στη θρησκεία και έχουν κατακτήσει όρους και έννοιες χρήσιμες για να κατακτήσουν τη νέα γνώση. Τώρα οι μαθητές καλούνται να αντιληφθούν τον σκοπό, τον ρόλο, και τη λειτουργία της έννοιας αυτής, και να εκφράσουν τη γνώμη τους, να βρουν ομοιότητες και διαφορές, να διαμορφώσουν προσωπική άποψη και να σταθούν κριτικά απέναντι σ’ αυτήν. δ) Εφαρμόζοντας: Σε αυτό το βήμα τα παιδιά καλούνται να συνδέσουν όσα έμαθαν στα προηγούμενα στάδια του μαθήματος με το σήμερα, με τις καταστάσεις της ζωής τους και να τα εφαρμόσουν όσο αυτό είναι δυνατό. Επιχειρούν να εφαρμόσουν σε παρόμοια ή δυσκολότερη συνθήκη όσα έμαθαν στα προηγούμενα στάδια. Διάρκεια 12 λεπτά

Οι μαθητές/τριες εκφράζουν τις προσωπικές τους απόψεις για μία έννοια/ ένα θέμα Περιγράφοντας Οι μαθητές/τριες μέσα από δραστηριότητες βιώνουν την έννοια,/το θέμα όπως την /το αντιλαμβάνονται, σε διαφορετικές καταστάσεις, στη ζωή , στην κοινωνία, στον κόσμο Εφαρμόζοντας Οι μαθητές/τριες μέσα από ερευνητικές δραστηριότητες μελετούν θρησκευτικές εμπειρίες, με στόχο τη βαθύτερη κατανόηση της έννοιας/ του θέματος Διερευ νώντας Οι μαθητές/τριες εφαρμόζουν την έννοια/ το θέμα σε μια συγκεκριμένη θρησκευτική κατάσταση Αναπλαισιώνο ντας Οι μαθητές/τριες μέσα από αναστοχαστικές δραστηριότητες προσδιορίζουν την αξία της έννοιας και του θρησκευτικού της νοήματος για τους ίδιους προσωπικά και το περιβάλλον τους Αξιολο γώντας Σύντομη ανακεφαλαίωση των σταδίων Διάρκεια 2 λεπτά

Περιεχόμενα ΠΣ 2. Οι συντεταγμένες του Προγράμματος Σπουδών του ΜτΘ  1. Οι νέες απαιτήσεις για τη θρησκευτική εκπαίδευση στο ευρωπαϊκό περιβάλλον του μαθήματος των Θρησκευτικών (ΜτΘ) 2. Οι συντεταγμένες του Προγράμματος Σπουδών του ΜτΘ 3. Γενικοί σκοποί και προσανατολισμοί του ΜτΘ στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο 4. Δομή και διάρθρωση των περιεχομένων του ΠΣ 5. Διδακτικές προσεγγίσεις και μαθησιακές διαδικασίες στο ΜτΘ 6. Η δομή και η λειτουργικότητα των ενοτήτων του ΠΣ α. Βασικός σκοπός κάθε κύκλου (Δημοτικό) β. Βασικοί άξονες τάξης (Γυμνάσιο) γ. Γενικοί στόχοι τάξης δ. Οι Θεματικές Ενότητες (ΘΕ) ε. Οι 3 οριζόντιες στήλες κάθε Θεματικής Ενότητας Α. Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα (ΠΜΑ) Β. Βασικά Θέματα (ΒΘ) της Θεματικής Ενότητας Γ. Ενδεικτικές Δραστηριότητες Δ. Εκπαιδευτικό υλικό (ΕΥ) Ε. Οι επάρκειες (Ε) ΣΤ. Αξιολόγηση Πρόγραμμα Σπουδών Δημοτικού: Ο κόσμος της θρησκείας Α΄ κύκλος (Γ΄, Δ΄ τάξη): Ανακαλύπτουμε εικόνες, πρόσωπα και ιστορίες Β΄ κύκλος (Ε΄, ΣΤ΄ τάξη): Ανακαλύπτουμε κείμενα, μνημεία, τόπους και γεγονότα

ΠΣ Δημοτικού

Γ΄ Δημοτικού ΘΕ 4: Χριστούγεννα: Ο Θεός γίνεται άνθρωπος4(δίωρα

Αξιολόγηση Συνεχής διαδικασία παρακολούθησης και ελέγχου του βαθμού επιτυχίας των διδακτικών στόχων, με στόχο το σχεδιασμό των επόμενων σταδίων κατάκτησης γνώσεων, δεξιοτήτων, διαμόρφωσης στάσεων και συμπεριφοράς του μαθητή στο σχολείο

Στόχοι Αξιολόγησης ανατροφοδότηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας εντοπισμός των ελλείψεων με σκοπό τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και τελικά την πρόοδο του μαθητή αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας ενίσχυση και την ενθάρρυνση των μαθητών δημιουργία κινήτρων μάθησης εντοπισμός των μαθησιακών δυσκολιών και με στόχο το σχεδιασμό κατάλληλων παρεμβάσεων

Τι αξιολογούμε ακαδημαϊκές του επιδόσεις προσπάθεια που καταβάλλει συμμετοχή του ικανότητα εφαρμογής των γνώσεών του στην καθημερινή ζωή αποτελέσματα της επίδοσής του στα κριτήρια αξιολόγησης Από τις σχολικές και κατ’οίκον εργασίες

Παραδοσιακές τεχνικές γραπτές ή προφορικές εξετάσεις ερωτήσεις ελεύθερης ανάπτυξης ή ανάπτυξης απόψεων ερωτήσεις απομνημόνευσης

Εναλλακτικές τεχνικές ο ημιδομημένος δυναμικός διάλογος οι συνθετικές δημιουργικές-διερευνητικές εργασίες (projects), η συστηματική παρατήρηση, το ατομικό δελτίο (portfolio), η αυτοαξιολόγηση των μαθητών, η αξιολόγηση από τους συμμαθητές ο συνδυασμός διαφορετικών τεχνικών (π.χ. τεστ και προφορική εξέταση).

Ποιοτικά χαρακτηριστικά αξιολόγησης Συνεργατικότητα Προσπάθεια Ενδιαφέρον Πρωτοβουλίες Δημιουργικότητα Σεβασμό κανόνων Συνολική παρουσία &συμπεριφορά στην τάξη

Διδασκαλία μέσω της τέχνης ή αλλιώς έντεχνη συλλογιστική Artful thinking Διδασκαλία μέσω της τέχνης ή αλλιώς έντεχνη συλλογιστική Αναπτύχθηκε από το Harvard Project Zero σε συνεργασία με το Traverse City για τα δημόσια σχολεία του Μίτσιγκαν.

« βλέπω - ισχυρίζομαι – αναρωτιέμαι» 1ο μοτίβο: « βλέπω - ισχυρίζομαι – αναρωτιέμαι» Τι βλέπεις; Τι σκέπτεσαι ; Τι σε κάνει να αναρωτιέσαι;

Βλέπω - ισχυρίζομαι - αναρωτιέμαι Ερωτήσεις : τι βλέπεις;  παρατήρηση τι νομίζεις ;  ερμηνεία τι σε κάνει να αναρωτιέσαι;  διατύπωση ερώτησης Για ποιο λόγο χρησιμοποιώ το μοτίβο; Συστηματική εξέταση έργου τέχνης Διαχωρισμός παρατήρησης από ερμηνεία Η ερμηνεία συνοδεύεται από επιχειρήματα Η ερμηνεία δεν σημαίνει κλείνομαι στην άποψή μου, αλλά είμαι ανοιχτός για περαιτέρω διερεύνηση

Ποιες δεξιότητες αποκτά ο μαθητής ; Μαθαίνει να «βλέπει» Ενισχύεται στην δημιουργία προσωπικής θέσης Στηρίζει τη θέση του με επιχειρήματα Υιοθετεί το άνοιγμα στη στάση του απέναντι στις ιδέες και στις αντιλήψεις του, ώστε να μετασχηματίζει /τροποποιεί τις παραδοχές του. Αναπτύσσει τον κριτικό στοχασμό

Ένα παράδειγμα Μοτίβο : βλέπω σκέφτομαι αναρωτιέμαι Ο Χριστός διδάσκει ότι μαθητής Του είναι αυτός που διακονεί τον άνθρωπο Μοτίβο : βλέπω σκέφτομαι αναρωτιέμαι Ο ιερός Νιπτήρας, εξωνάρθηκας καθολικού Ι.Μονής Βατοπαιδίου, 14ος αι.

Οι απαντήσεις των μαθητών Τι βλέπεις ; Τι νομίζεις; Τι σε κάνει να αναρωτιέσαι; Βλέπω το Χριστό με φωτοστέφανο Άνθρωποι που στέκονται ο ένας πίσω από τον άλλο Ο Χριστός κρατάει το πόδι ενός ανθρώπου Δίπλα του μια κολυμπήθρα και ένα μεγάλο κανάτι Ένας άνθρωπος με το χέρι στο μέτωπο αναρωτιέται Υπάρχουν νέοι και ηλικιωμένοι Υπάρχουν άνθρωποι που συζητούν και άλλοι που είναι σιωπηλοί Ένας νέος βοηθάει έναν άλλο να βγάλει το σανδάλι του Ένας άλλος το βγάζει μόνος του Ο Χριστός ευλογεί Είναι εδώ που ο Ιησούς πλένει τα πόδια των μαθητών Νομίζω ότι οι μαθητές ντρέπονται Ο Ιησούς θέλει να δείξει ότι είναι ίδιος με τους μαθητές …θέλει να δείξει ότι δεν είναι ανώτερος Οι μαθητές περιμένουν και υπακούουν Ο Χριστός υπηρετεί τον άνθρωπο Ο Χριστός θέλει να δώσει το καλό παράδειγμα Για ποιο λόγο το κάνει αυτό; Γιατί ταπεινώνεται; Τι θέλει να διδάξει; Τι σκέφτονται οι μαθητές; Γιατί θέλησε με αυτό τον τρόπο να τους δείξει την ταπείνωσή του; Τι σημαίνει αλήθεια το ότι τους πλένει τα πόδια; Αφού ήταν ανώτερός τους γιατί το έκανε αυτό; Γιατί με το άλλο χέρι ευλογεί;

2ο μοτίβο : Βάζοντας τίτλους 2ο μοτίβο : Βάζοντας τίτλους Για ποιο λόγο χρησιμοποιώ το μοτίβο; Όταν θέλω οι μαθητές να συνοψίσουν και να συλλάβουν την ουσία του θέματος Πώς; Ατομικά (γράφουν τον τίτλο) Μοιράζονται με τον διπλανό τους και συνδιαμορφώνουν Ανακοινώνουν Οι απαντήσεις καταγράφονται στον πίνακα Η ολομέλεια της τάξης αποφαίνεται για τον πιο περιεκτικό τίτλο

3ο Μοτίβο : Η αρχή η μέση και το τέλος Ερωτήσεις: Αν αυτή ήταν η αρχή μιας ιστορίας τι θα ακολουθούσε; Αν αυτό ήταν στο μέσον μια ιστορίας τι θα είχε συμβεί προηγουμένως ; Τι θα ήταν επόμενο να συμβεί μετά; Αν ήταν το τέλος ποια θα ήταν η ιστορία;

Τεχνική του εκπαιδευτικού δράματος: Ανακριτική καρέκλα Ο ευεργετηθείς Ιουδαίος συζητά με τους συμπατριώτες του για τη βοήθεια που δέχτηκε από έναν εχθρό, το Σαμαρείτη.

Ανακριτική καρέκλα Για ποιο λόγο χρησιμοποιείται αυτή η τεχνική; Η τεχνική διευκολύνει τους μαθητές να αντιληφθούν τα κίνητρα και τις διαθέσεις ενός ρόλου, ενώ τους βοηθάει να εμβαθύνουν στη διερεύνηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς.

Κύκλος συνείδησης Για ποιο λόγο χρησιμοποιείται αυτή η τεχνική; Με την τεχνική αυτή, που δημιουργεί δραματική ένταση, οι μαθητές βιώνουν εδώ και τώρα τη στιγμή της απόφασης και εμβαθύνουν στο πρόβλημα.

Τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος Ανακριτική καρέκλα Κύκλος συνείδησης Δυναμική εικόνα Ρόλος στον τοίχο Προσωπικό ημερολόγιο Συλλογικός ρόλος Ομαδικό γλυπτό

4ο μοτίβο 10Χ2

Δημιουργούν ένα κείμενο που εμπεριέχει αυτές τις φράσεις Για ποιο λόγο χρησιμοποιώ το μοτίβο; Α’ ματιά : Ασκούνται στην προσεκτική παρατήρηση και Β’ ματιά : Ασκούνται στην εμβάθυνση Πώς; Α’ ματιά κοιτάζουν προσεκτικά το έργο τέχνης γράφουν σε κατάλογο 10 λέξεις ή φράσεις σχετικές με έργο τέχνης Β’ ματιά ξανακοιτάζουν προσεκτικά και ξαναγράφουν 10 καινούργιες λέξεις ή φράσεις Δημιουργούν ένα κείμενο που εμπεριέχει αυτές τις φράσεις