Σκοποί ενότητας Στην πρώτη ενότητα παρουσιάζεται οι επικρατέστερες διακρίσεις των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σύμφωνα με τη βιβλιογραφία καθώς και οι.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Φεβρουάριος 2010 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ στη συγκυρία της οικονομικής κρίσης Ποσοτική Έρευνα με τη μέθοδο των προσωπικών συνεντεύξεων στο μισθωτό και άνεργο.
Advertisements

ΠΕΛΑΤΟΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ Νίκος Τσάμης Γ. Διευθυντής Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής, ΜΒΑ Επενδύσεις σε Νέες Τεχνολογίες.
Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση.
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
“Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πρόγραμμα LIFE+ “Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πολύνα Γκιόκα Οικολογική Εταιρεία.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Η καινοτομία στις επιχειρήσεις: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Η καινοτομία στις λειτουργίες Γεωργιάδης Πάτροκλος, Επίκουρος.
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Διεύθυνση Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Διεύθυνση Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης Ιούλιος 2012 Παύλος Μυλωνάς.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
1 Επίπτωση στις Κεφαλαιακές Απαιτήσεις των Τραπεζών βάσει του Νέου Εποπτικού Πλαισίου (Βασιλεία ΙΙ) ως προς τις Μικρο-μεσαίες επιχειρήσεις ΜΑΡΤΙΟΣ 2007.
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Δεκέμβριος 2012.
ΣΧΟΛΕΙΟ:ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΑΒΡΥΤΩΝ ΤΑΞΗ:Β΄3 ΜΑΘΗΜΑ:ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΝΟΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ :ΤΕΡΖΗ ΜΕΡΟΠΗ όνομα μαθητή : πολιτακη Κατερίνα ΘΕΜΑ :
Το Οικονομικό Κλίμα και οι Αγορές Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών το Νοεμβρίου 2009 Δρ. Έλλη Παγουρτζή Πρόεδρος Δ.Σ Παρατηρητήριο για την ΚτΠ 11.
Κύρια Ευρήματα Μελετών και Ερευνών Θοδωρής Λιανός.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
Πρόγραμμα LEONARDO DA VINCI Έργο PREMEQ «Εφαρμογή του PREMEQ στις τράπεζες» Η περίπτωση της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος Μαρία Τερλιξίδου.
Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσιτηλ.: τηλ.: ΧΟΡΗΓΟΣ: Μέλος του δικτύου :
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Γιάννης Παπαδάκης Υπουργείο Ανάπτυξης Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας Δ/νση Τεχνολογικής.
Προγραμματισμός Ανθρώπίνου Δυναμικού
Οργανόγραμμα ομίλου ΕΛΒΑΛ
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΠΟΡΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΑΜΙΓΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΕγγλΕζοΣ, ΕΛΕΝΗ ΑΡΧΟΝΤΗ, ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΕΥΤΕΡΑΙΟΥ. ομφάκινον.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής Διάλεξη 11 Οργάνωση Έργου,
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Ευαγγελία Σουμέλη Ανώτερη Ερευνήτρια ΓΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΧΑΣΜΑ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: ΚΥΠΡΟΣ, ΕΛΛΑΔΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ.
Χαράλαμπος Κιουρτσίδης Προϊστάμενος Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
«Αν δεν φυτέψουμε το δέντρο γνώσης όταν είμαστε νέοι, δεν θα μας δώσει τον ίσκιο του όταν θα έχουμε γεράσει.»
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Εργασία του/της…...
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Διοίκηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων
52 ΧΡΗΣΗ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ Η/Υ. 53 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης 9/21/2016 Βιωσιμότητα Νέας Επιχείρησης 1.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΡΓΥΡΗ ΚΑΤΩΠΟΔΗ.
Επένδυση στη δημιουργία Ανθρώπινου Κεφαλαίου: Εκπαίδευση και Κατάρτιση Γιώργος Μ. Αγιομυργιανάκης Καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής Ελληνικό.
Παρασκευή, 23 Σεπτεμβρίου 2016 – Σελ. 1 Η Τρέχουσα Εμπειρία της Ηλεκτρονικής Μάθησης στην Ελλάδα. Στοιχεία Βιωσιμότητας και Ανταποδοτικότητας.
ΟΡΙΣΜΟΣ Λογιστική είναι ο κλάδος της εφαρμοσμένης Οικονομικής επιστήμης που ασχολείται με την ανάλυση, κατάταξη, καταγραφή και συσχέτιση των οικονομικών.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Μακροοικονομία Διάλεξη 5. Πληθωρισμός: μετράει τη μεταβολή του γενικού επιπέδου των τιμών Τα αίτια του Πληθωρισμού 1)Η θεωρία του πληθωρισμό ζήτησης:
Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας Τμήμα Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Ενοτητα 5. αμεσεσ ξενεσ επενδυσεισ
Μερικά βασικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς εργασίας: εργατικό δυναμικό, δομή της απασχόλησης, ανεργία Συνεχής αύξηση της συμμετοχής στην αγορά εργασίας.
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Επιχειρηματικότητα και Οικονομικό Περιβάλλον
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Βιωςιμοτητα μιας Νεας Επιχειρηςης
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Ο γνωστός άγνωστος κλάδος της αγροτικής μας οικονομίας Γνωριμία με το 1ο εξαγωγικό προϊόν της χώρας Δρ Γεώργιος Ντούτσιας Πρόεδρος ΔΟΕΠΕΛ.
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ ΤΗΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ Α.Ε
ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
Το κόστος Ποιότητας    
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Η έννοια της επιχείρησης
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No.5: Πρόσβαση των πολύ μικρών επιχειρήσεων αγροτικών.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Είδη επιχειρήσεων.
ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΠΛΑΙΣΙΟ.
Μελέτη Κόστους Κινητών Επικοινωνιών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σκοποί ενότητας Στην πρώτη ενότητα παρουσιάζεται οι επικρατέστερες διακρίσεις των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σύμφωνα με τη βιβλιογραφία καθώς και οι ιδιαιτερότητές τους, οι οποίες αναφέρονται στα βασικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που τις χαρακτηρίζουν.

Περιεχόμενα ενότητας Διάκριση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων Μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα και την ΕΕ Πλεονεκτήματα των ΜΜΕ Μειονεκτήματα των ΜΜΕ

Διάκριση μικρομεσαίων Επιχειρήσεων

Διάκριση επιχειρήσεων Με βάση τον κλάδο (πρωτογενής, δευτερογενής, τριτογενής) Με βάση το μέγεθος (μικρές, μεσαίες, μεγάλες). Με βάση τα παραγωγικά μέσα: Έντασης κεφαλαίου: Η υπεραξία παράγεται μέσω της διακίνησης κεφαλαίων είτε μέσω δαπανηρού τεχνολογικού εξοπλισμού Έντασης εργασίας: Η υπεραξία παράγεται μέσω πολυπληθούς εργατικού δυναμικού

Διάκριση επιχειρήσεων Κριτήρια σύμφωνα με τη σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (361EC/6.5.2003, άρχισαν να εφαρμόζονται από το 2005): Κατηγορία επιχείρησης Αριθμός εργαζομένων Ετήσιος κύκλος εργασιών Ετήσιος ισολογισμός Μεσαίες (1,1%) <250 (17%) <50€ εκ. <43€ εκ. Μικρές (6,9%) <50 (20,7%) <10€ εκ. Πολύ μικρές (91,8%) <10 (29,7%) <2€ εκ.

Στοιχεία επιχειρήσεων στην Ελλάδα Το 94,6 % των επιχειρήσεων απασχολεί κάτω των 4 ατόμων και το 97,4% απασχολεί κάτω των 10 ατόμων (Διάγραμμα 1.1). Το 82,2 των επιχειρήσεων πραγματοποιούν τζίρους κάτω των 500.000€ (Διάγραμμα 1.2). Το 34,7% των ΜΜΕ δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο και την επισκευή οχημάτων και ακολουθούν οι εκμισθώσεων & διαχείρισης ακίνητης περιουσίας (14,0%), οι κατασκευαστικές (12,1%) και τα ξενοδοχεία & εστιατόρια (11,5%) (Διάγραμμα 1.3).

Αριθμός επιχειρήσεων στην Ελλάδα

Αριθμός επιχειρήσεων και τάξεις μεγέθους στην Ελλάδα

Κατανομή επιχειρήσεων στην Ελλάδα

Στοιχεία επιχειρήσεων στην ΕΕ Το 92,0 % των επιχειρήσεων απασχολεί κάτω των 10 ατόμων, απασχολώντας συνολικά το 29,0% του εργατικού δυναμικού και δημιουργώντας το 21,8% της συνολικής προστιθέμενης αξίας (Πίνακας 1, στοιχεία 2008). Το 30,6% των ΜΜΕ δραστηριοποιείται στο λιανεμπόριο και την επισκευή οχημάτων και ακολουθούν οι εκμισθώσεων & διαχείρισης ακίνητης περιουσίας (30,0%), οι κατασκευαστικές (10,4%) και τα ξενοδοχεία & εστιατόρια (8,2%) (Πίνακας 2, πρόβλεψη για το 2010).

Αριθμός επιχειρήσεων ανά χώρα

Αριθμός επιχειρήσεων ανά χώρα Από τον παραπάνω πίνακα προκύπτει ότι υψηλά ποσοστά πολύ μικρών επιχειρήσεων (κάτω των 10 εργαζομένων) εμφανίζονται στην: Πολωνία (95,5%), Τσεχία (95,1%), Σουηδία (94,7%), Ιταλία & Ουγγαρία (94,3%), Ισπανία (93,1%). Το 2004, όπως προαναφέρθηκε, το ποσοστό για την Ελλάδα ήταν 97,4%, το υψηλότερο μεταξύ των χωρών ΕΕ27. Στην Ελλάδα αρμόδιος οργανισμός για τις ΜΜΕ ήταν ο Εθνικός Οργανισμός Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων και Χειροτεχνίας (ΕΟΜΜΕΧ) που ίδρυσε το Εθνικό Παρατηρητήριο ΜΜΕ το 2006, στα πλαίσια του Εθνικού Προγράμματος για την ανταγωνιστικότητα. Ο ΕΟΜΜΕΧ έκλεισε το 2012 στα πλαίσια συγχωνεύσεων των δημόσιων οργανισμών

Πλεονεκτήματα & Μειονεκτήματα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων

Πλεονεκτήματα των ΜΜΕ Άτυπη οργάνωση. Η μικρή επιχείρηση χαρακτηρίζεται από απλές διαδικασίες, αμεσότητα επικοινωνίας, ευελιξία στη λήψη αποφάσεων, ευχέρεια συντονισμού και ελέγχου. Η απουσία γραφειοκρατίας αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα. Ωστόσο η άτυπη οργάνωση έχει τα όριά της και γίνεται δυσλειτουργική καθώς η επιχείρηση αυξάνει τις δραστηριότητές της. Για παράδειγμα, η απουσία τυποποίησης επηρεάζει αρνητικά την παραγωγική διαδικασία. Επειδή η επιχείρηση δέχεται πλήθος παραγγελιών για διαφορετικά προϊόντα, η οργάνωση της παραγωγής καθυστερεί σημαντικά.

Πλεονεκτήματα των ΜΜΕ Καινοτομία. Σημαντικός αριθμός ΜΜΕ δημιουργούνται προκειμένου να αξιοποιήσουν μια νέα ιδέα ή ευρεσιτεχνία του ιδρυτή τους. Ισχυρές πολυεθνικές, ιδίως στο χώρο της πληροφορικής και των επικοινωνιών (Apple, Amazon, Facebook, Google), ξεκίνησαν με τη μορφή μικρής επιχείρησης. Εντούτοις η καινοτομία δεν αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο των ΜΜΕ, δεδομένου ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις και οι πολυεθνικές διαθέτουν πρωτοποριακά ερευνητικά εργαστήρια και κέντρα αριστείας (excellence centers) για το σκοπό αυτόν.

Κέντρο αριστείας Κέντρο Αριστείας είναι μια οργανωτική μονάδα που ενσωματώνει έναν πυρήνα δεξιοτήτων που η εταιρεία θεωρεί ότι αποτελούν σημαντικές πηγές αξίας. Κατά κανόνα πρόκειται για Τμήματα- εστίες υψηλής τεχνολογίας που έχουν διαπρέψει στην Έρευνα και Ανάπτυξη (Research & Development). Η εταιρεία ενισχύει αυτές τις γνώσεις και τις δεξιότητες με σκοπό να τις αξιοποιήσει σε άλλα τμήματα. Για παράδειγμα, η Hewlett-Packard έχει δημιουργήσει ένα Κέντρο Κατασκευαστικής Αριστείας στη Σιγκαπούρη με σκοπό την ανάπτυξη, παραγωγή και εμπορία όλων των συσκευών χειρός στην πληροφορική (φορητοί εκτυπωτές, ταμπλέτες κλπ). Η Philips έχει δημιουργήσει ένα Κέντρο Ανταγωνιστικότητας στο Le Mans για εφαρμογές ασύρματης τηλεφωνίας και έξυπνες κάρτες.

Πλεονεκτήματα των ΜΜΕ Ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση, ιδίως για νέους επιχειρηματίες, ειδικούς κλάδους, καινοτομικές και τοπικές επιχειρήσεις. Σχετικά απλές διαδικασίες ίδρυσης και τερματισμού της λειτουργίας

Μειονεκτήματα των ΜΜΕ Χρηματοδότηση. Οι ΜΜΕ δυσκολεύονται ιδιαίτερα στην εξεύρεση κεφαλαίων, καθώς το τραπεζικό σύστημα θεωρεί συνήθως επισφαλή τη χρηματοδότησή τους. Η κατάσταση επιδεινώνεται δραματικά ενόψει της οικονομικής κρίσης. Τεχνολογικός εκσυγχρονισμός. Με δεδομένη τη σπανιότητα κεφαλαίων, πολλές ΜΜΕ αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην ανανέωση του τεχνολογικού τους εξοπλισμού με αποτέλεσμα να υστερούν σε ανταγωνιστικότητα.

Μειονεκτήματα των ΜΜΕ Σπανιότητα έμπειρων στελεχών. Από το Διάγραμμα 2 προκύπτει ότι οι μισθοί στις ΜΜΕ στην ΕΕ27 είναι κατά μέσο όρο αισθητά χαμηλότεροι από ότι στις μεγάλες επιχειρήσεις. Οι μεγάλες επιχειρήσεις γενικά έχουν θεσμοθετημένους κανόνες σε θέματα προσωπικού και προσφέρουν καλύτερες αμοιβές, παροχές και δυνατότητες για εξέλιξη, άνετο περιβάλλον εργασίας, καθώς και σχετική εργασιακή ασφάλεια. Στις μεγάλες επιχειρήσεις οι εργαζόμενοι απασχολούνται στο εξειδικευμένο αντικείμενό τους, ενώ στις ΜΜΕ συχνά «όλοι ασχολούνται με όλα».

Μειονεκτήματα των ΜΜΕ Αμοιβές, ασφάλιση & συνθήκες εργασίας. Πολλοί εργαζόμενοι σε ΜΜΕ δεν είναι βέβαιοι ότι θα πληρωθούν στην ώρα τους, καθώς η αμοιβή τους εξαρτάται από τις εισπράξεις. Στις μεγάλες επιχειρήσεις συνήθως τηρείται το τυπικό ωράριο του προσωπικού, ενώ αντίθετα σε αρκετές ΜΜΕ η υπερωριακή απασχόληση είναι ο κανόνας, και μάλιστα χωρίς να καταβάλλεται η νόμιμη αμοιβή. Οι ΜΜΕ είναι περισσότερο επιρρεπείς σε αθέμιτες πρακτικές όπως η καταστρατήγηση συλλογικών συμβάσεων και η μαύρη εργασία.

Μειονεκτήματα των ΜΜΕ Περιορισμένο δίκτυο προμηθειών & πωλήσεων. Στις πολυεθνικές και τις μεγάλες επιχειρήσεις οι προμηθευτές και οι πελάτες συχνά «έλκονται» από το όνομα (brand name) της εταιρείας. Ο μικρός επιχειρηματίας αντίθετα πρέπει να οργανώσει ο ίδιος το σύστημα των προμηθειών και των πωλήσεων με βάση το κοινωνικό του δίκτυο. Επειδή οι ΜΜΕ έχουν χαμηλή προτεραιότητα για τους προμηθευτές, συχνά οι πρώτες ύλες παραδίδονται με καθυστέρηση και είναι χαμηλής ποιότητας, δημιουργώντας πρόβλημα στην παραγωγή.

Μειονεκτήματα των ΜΜΕ Χαμηλή ποιότητα. Σε αρκετές ΜΜΕ ο ποιοτικός έλεγχος είναι υποτυπώδης. Ο επιχειρηματίας εστιάζεται αποκλειστικά στη διεκπεραίωση των παραγγελιών, που συχνά καθυστερούν σημαντικά λόγω της προχειρότητας και της δυσχέρειας τυποποίησης των διαδικασιών παραγωγής. Με αυτά τα δεδομένα, αρκετοί μικροί επιχειρηματίες ενδόμυχα θεωρούν ότι ο ποιοτικός έλεγχος αντιπροσωπεύει απώλεια κρίσιμου χρόνου. Ωστόσο η ποιότητα μπορεί να αποτελέσει το ισχυρό χαρτί των ΜΜΕ. Επειδή τα προϊόντα τους παράγονται σε μικρές ποσότητες, η υψηλή ποιότητα σε συνδυασμό με τις κατάλληλες προωθητικές ενέργειες μάρκετινγκ μπορεί να δημιουργήσει ισχυρή επωνυμία με μεγάλη ζήτηση, όπως π.χ. στην περίπτωση χειροποίητων προϊόντων.

Μειονεκτήματα των ΜΜΕ Μικρή επιρροή στα κέντρα λήψης αποφάσεων. Πολλές κυβερνήσεις διατηρούν διαύλους επαφής με τις σημαντικές επιχειρήσεις και ζητούν άτυπα την άποψή τους για κρίσιμα θέματα. Εξάλλου οι μεγάλες επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν lobby και να ασκήσουν πολιτικές πιέσεις π.χ. για τη θεσμοθέτηση ευνοϊκών γι’ αυτές διατάξεων, ενώ οι ΜΜΕ δεν έχουν ανάλογη ισχύ.

Μειονεκτήματα των ΜΜΕ Θνησιμότητα. Οι ΜΜΕ εμφανίζονται πιο ευάλωτες στην οικονομική κρίση από τις μεγάλες επιχειρήσεις. Ακόμα και σε φυσιολογικές συνθήκες, το ποσοστό των επιχειρήσεων που κλείνουν είναι σημαντικό. Ιδιαίτερα ευπαθείς είναι οι νέες και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις. Από έρευνα στις ΗΠΑ προέκυψε ότι μόνο 29% των ΜΜΕ που ιδρύθηκαν το 1992 συνέχιζαν να λειτουργούν το 2002 . Στην Ελλάδα δεν τηρούνται συγκεντρωτικά στοιχεία για το χρόνο ζωής των ΜΜΕ, αλλά τα ποσοστά εκτιμώνται ιδιαίτερα υψηλά. Από έρευνα της ΓΣΕΒΕ (2011) σε 1.200 επιχειρήσεις για το διάστημα Ιανουάριος-Ιούλιος 2011, 26,8% του δείγματος δήλωσε ότι αντιμετωπίζει άμεσο κίνδυνο κλεισίματος το ερχόμενο εξάμηνο.