Επιβλέπων: Παρίση Ευαγγελία Μάθημα: Επίλυση προβλημάτων και καινοτομία Τ.Ε.Ι. ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ – ΤΜΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Διαχείριση Κρίσης και επίλυση προβλημάτων στην Εταιρεία Lidl Μέλη Ομάδας: Κότσοβα Μιλένα Καραδήμου Βαΐα Διαμαντοπούλου Κωνσταντίνα Επιβλέπων: Παρίση Ευαγγελία Μάθημα: Επίλυση προβλημάτων και καινοτομία
LIDL Eίναι ένας όμιλος επιχειρήσεων με διεθνή παρουσία στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Είναι γερμανική ιδιωτική εταιρία και παγκόσμια αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Ιδρύθηκε το 1930. Έχει καταστήματα στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Βασική αρχή της Lidl είναι η “Ποιότητα και τιμή με διαφορά“.
Δυνατό Σημείο Lidl Ήταν και είναι οι κατηγορίες των προϊόντων nonfoods. Την τελευταία περίοδο προσπαθεί να ενισχύσει και την κατηγορία των τροφίμων. Το πιο σημαντικό επίτευγμα είναι η «εκπαίδευση» του καταναλωτή στην αγορά μη επωνύμων προϊόντων.
Κατηγορίες προϊόντων Τροφή Ένδυση / Υπόδηση Οικιακά Γραφική ύλη Άρτος / Οίνος Απορρυπαντικά
Η κρίση στην εταιρεία Με την έναρξη της λειτουργίας της στην Ελλάδα το 1999, η εταιρία Lidl ήρθε αντιμέτωπη με πολλά εμπόδια. Το ελληνικό καταναλωτικό κοινό είχε απόμακρη και εχθρική στάση. 2012-2015 άρχισε να διαδίδεται κακή φήμη για την εταιρία. Η επίθεση κυρίως στόχευε στα προϊόντα της.
Ενδεικτικά παραδείγματα (1)
Ενδεικτικά παραδείγματα (2)
Ενδεικτικά παραδείγματα (3) • Milko από τα LIDL, για να πεθάνεις με το κεφάλι ψηλά..!! • Lacta από τα LidL… το τελευταίο κομμάτι της ζωής σου! • Βρεφική κρέμα LIDL για το μωράκι σας, άντε γιατί πολύ κλαίει τελευταία! • Θέλετε να παίξετε ρακέτες και δεν έχετε….; Τα Lidl φρόντισαν για σας… • Από δευτέρα μόνο στα Lidl. ..
Η εταιρεία για την επίλυση του προβλήματος Αναγνώριση ύπαρξης προβλήματος. Διατύπωση του προβλήματος αναζητώντας τις αιτίες του προβλήματος. Εύρεση λύσης και η εξέταση της καταλληλότερης για το πρόβλημα.
Σκοπός της εταιρίας Είναι να κρατά το θετικό κοινό ευχαριστημένο, να κάνει θετικό το ουδέτερο κοινό και αντίστοιχα τους αρνητικούς να τους μετατρέπει σε ουδέτερους.
Επίλυση και αποκατάσταση της κρίσης από την εταιρεία Η στρατηγική που ακολούθησε: Στόχος της Lidl ήταν να υπερβεί τα εμπόδια από τα στερεότυπα των Ελλήνων και να παλέψει τον αντιγερμανισμό. Επειδή τα περισσότερα προϊόντα είναι δικά της, απέφευγε το κόστος για την διαφήμιση τους . Δεν χρησιμοποιούσε ούτε τα social media για διαφήμιση, αλλά banners.
Αυτή η τακτική δεν ήταν αρκετή για να ξεπεράσει τα εμπόδια Αυτή η τακτική δεν ήταν αρκετή για να ξεπεράσει τα εμπόδια. Έτσι επέλεξε να διαφημίσει τα προϊόντα της ως προς την ποιότητα τους με έξυπνους τρόπους: Εκπομπή μαγειρικής με προϊόντα της Lidl «Τι θα φάμε σήμερα μαμά;», όπου πρωταγωνίστρια ήταν η Chef Νταϊάν Κόχυλα.
Διαφημίσεις Λαζάρου και Σκαρμούτσου Χρησιμοποιεί και πάλι δύο γνωστούς chef, με σκοπό να αναδείξει την ποιότητα των προϊόντων της, αφού ακόμα και οι δύο γνωστοί και ταλαντούχοι chef τα προτιμούν. Αυτό δεν είχε μεγάλη επιτυχία, επομένως πρόσθεσαν το «Αξίζει και φαίνεται» και ξεκίνησαν να εκδίδουν βιβλία συνταγών των δύο chef.
Διαγωνισμός «Τα ψώνια όλης της χρονιάς» Όπου οι νικητές του διαγωνισμού κερδίζουν 300 ευρώ κάθε μήνα για να κάνουν τα ψώνια τους μόνο από τη Lidl. Στον διαγωνισμό οι συμμετοχές ξεπέρασαν το 1.200.000. Ξυστά κουπόνια Με αγορές άνω των 20 ευρώ μοίραζαν ξυστά κουπόνια, στα οποία αναγράφονταν ένας κωδικός. Μέσω της ιστοσελίδας ο ενδιαφερόμενος δήλωνε συμμετοχή στο διαγωνισμό και έπειτα από κλήρωση οι νικητές κέρδιζαν διάφορα δώρα.
Διαγωνισμός Newsletter
Δράσεις ΕΚΕ Αποστολή μας ένα καλύτερο αύριο Στόχος μας είναι να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη σας
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ