“Early School Leaving – Σχολική Διαρροή”

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
BOLOGNA CONFERENCE Νέες Πρωτοβουλίες της ΕΕ στον τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρούλα ΚΥΡΙΛΛΟΥ-ΙΟΑΝΝΙΔΟΥ Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο 16 Οκτωβρίου 2013.
Advertisements

Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion ΧΩΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ Εισηγητής:
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
EPICT-ΕΣΠΕΡΙΔΕΣ EPICT-esperides EUROPEAN PEDAGOGICAL INFORMATION AND COMPUTER TECHNOLOGIES ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Η κοινωνία προσπαθεί να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία παιδιών και ενηλίκων με διάφορους τρόπους.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
O/Η «ΘΕΤΟΣ/Η ΓΟΝΕΑΣ». Πρόκειται για γονέα ελληνικής καταγωγής που «υιοθετεί» έναν/μια μετανάστη/ιδα γονέα και συνεργάζεται μαζί του/της, με στόχο την.
SCHOOL MEDIATION ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
ETWINNING ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Μαίρη Φουρνάρη 1 ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου Αττικής Blog:
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης.
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Από το LLP στο Erasmus+ θΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, Μαίρη Νικητάκη Προϊσταμένη Διεύθυνσης Ειδικών προγραμμάτων Διεθνών Υποτροφιών ΙΚΥ.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Schoolers: Μια δομή για εφήβους Σχολική Διαρροή Μπάρλου Έφη Παιδοψυχίατρος Μονάδα Εφηβικής Υγείας Β Παιδιατρική Κλινική Νοσοκομείο Παίδων «Π& Α. Κυριακού»
Ι.Κ.Υ. (ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ) COMENIUS (ΚΟΜΕΝΙΟΥΣ ) ΕΥΡΩΠΑΪΚO ΠΡΟΓΡΑΜΜA.
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
(Oliveira de Azemeis, 11-18/10/2015)
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Πόρτα Ανοιχτή Κοινωνικοποίηση και ένταξη Παιδιών με Αναπηρία –
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
«Μόνο ότι δέχεσαι με την ψυχή σου, αυτό μόνο μαθαίνεις και αυτό ενσωματώνεις στη ζωή σου και το χαρακτήρα σου» Dewey.
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
ERASMUS+ ERASMUS + Cooperation and Innovation for good practices (ΚΑ2)
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Από το LLP στο Erasmus+ ΑΘΗΝΑ, Μαίρη Νικητάκη
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Παρουσίαση Έρευνας: Βαρόμετρο Απόντων. Ανίχνευση, κατηγοριοποίηση και
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
2Ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων /Learning Mobility of Individuals
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

“Early School Leaving – Σχολική Διαρροή” Επιμόρφωση εκπαιδευτικών του 4ου γυμνασίου Ασπροπύργου σε 5ήμερο σεμινάριο στην Πράγα της Τσεχίας με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+

Επιμόρφωση στην Τσεχία Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε από 20 Μαρτίου έως και 24 Μαρτίου 2017 στην Πράγα της Τσεχίας.

Early school leaving – Σχολική διαρροή  Ο όρος Σχολική διαρροή αναφέρεται στους μαθητές εκείνους οι οποίοι είτε δεν ολοκληρώνουν την εκπαίδευση που ορίζεται ως υποχρεωτική (προαπαίτηση στην κοινωνία όπου ζουν), είτε απλά διακόπτουν την εκπαιδευτική διαδικασία που έχουν ξεκινήσει κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Early school leaving – Σχολική διαρροή Το 2012 το ποσοστό της σχολικής διαρροής στην Ευρώπη 12,7% , ενώ στην Ελλάδα 11,4% Στόχος της ευρωπαϊκής ένωσης είναι το 2020 η σχολική διαρροή στα κράτη μέλη της να μειωθεί στο 10%. l leaving is 13,5%, while the aim of European Union until 2020 is the average to be less than 10 %.

Early school leaving – Σχολική διαρροή Αίτια Προσωπικά προβλήματα Οικογενειακά προβλήματα Μαθησιακές δυσκολίες Κοινωνικοοικονομική κατάσταση οικογένειας Εκπαιδευτικό σύστημα Συνέπειες Ανεργία Κοινωνικός αποκλεισμός Φτώχια

Early school leaving – Σχολική διαρροή Σύμφωνα με στοιχεία της ευρωπαϊκής ένωσης η σχολική διαρροή εμφανίζεται με μεγαλύτερο ποσοστό στα αγόρια λόγω: Δυσκολίας προσαρμογής Συναισθηματικών προβλημάτων Μαθησιακών δυσκολιών Προβλημάτων συμπεριφοράς στις ημιαστικές περιοχές (π.χ. Δυτική Αττική) λόγω: Κοινωνικοοικονομικής κατάστασης και μορφωτικό επίπεδο οικογενειών Τοπικών συνθηκών (π.χ. βιομηχανική ζώνη) Εμφάνισης μειονοτήτων Δομής του εκπαιδευτικού συστήματος l leaving is 13,5%, while the aim of European Union until 2020 is the average to be less than 10 %.

Early school leaving – Σχολική διαρροή «Ταυτοποίηση» Οι μαθητές αυτοί: Καταβάλλουν μικρή προσπάθεια Διενεργούν λίγες εργασίες Δε συμμετέχουν σε σχολικές δραστηριότητες Έχουν παραβατική συμπεριφορά Τους υποβάλλονται ποινές Έχουν αρνητική εικόνα για το σχολείο Αρέσκονται να απουσιάζουν Δεν έχουν συνέπεια στις υποχρεώσεις τους l leaving is 13,5%, while the aim of European Union until 2020 is the average to be less than 10 %.

Στόχοι της επιμόρφωσης Να αναγνωρίζουμε τα άτομα που είναι επικίνδυνα για πρόωρη σχολική εγκατάλειψη Πρακτικές προσέγγισης αυτών των μαθητών Πώς να εντάξουμε τις συνεργατικές μεθόδους και τις ΤΠΕ στην διδακτική πράξη για την αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής Να δημιουργήσουμε μελλοντικές συνεργασίες με άλλα σχολεία-οργανισμούς

Δραστηριότητες σεμιναρίου

Δραστηριότητες σεμιναρίου « Πρακτικές προσέγγισης - Στρατηγικές» Στο “Whole school approach” εμπλέκονται: Δ/ντες σχολείων Δ/ντες διευθύνσεων Εκπαιδευτικοί Τοπικοί – κοινωνικοί φορείς Μαθητές Γονείς Οικογενειακός κύκλος

Δραστηριότητες σεμιναρίου « Πρακτικές προσέγγισης - Στρατηγικές» Ομάδες εργασίας μεταξύ σχολείου και κοινωνικών φορέων μέσω Μελέτης περιπτώσεων Χρήσης δεδομένων διεθνών ερευνών Συζήτησης με ειδικούς (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.λ.π.) Συνεργασία μεταξύ γονέων και κοινωνικών φορέων (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, ιατρούς, λογοθεραπευτές κ.λ.π.)

Δραστηριότητες σεμιναρίου « Πρακτικές προσέγγισης - Στρατηγικές» Εκπαιδευτική διαδικασία: Να γνωρίσουμε τους μαθητές μας

Δραστηριότητες σεμιναρίου « Πρακτικές προσέγγισης - Στρατηγικές»

Δραστηριότητες σεμιναρίου « Πρακτικές προσέγγισης - Στρατηγικές»

Δραστηριότητες σεμιναρίου « Πρακτικές προσέγγισης - Στρατηγικές» Μεθοδολογίες συνεργατικής μάθησης Μέθοδος I.N.S.E.R.T. (coding system,focus attention) Check (v) Ερωτηματικό(;) Θαυμαστικό(!) Θετικό σύμβολο (+)

Δραστηριότητες σεμιναρίου « Πρακτικές προσέγγισης - Στρατηγικές» Μεθοδολογίες συνεργατικής μάθησης Μέθοδος DICE (cognitive skills into practice) Περίγραψε (τι βλέπεις…) Σύγκρινε (διαφέρει από…, μοιάζει με…) Συσχέτισε (τι σου έρχεται στο μυαλό όταν…) Ανάλυσε ( τι στοιχεία...) Εφάρμοσε ( πώς μπορείς να...) Επιχειρηματολόγησε ( καλό/κακό, αρέσει/δεν αρέσει…)

Δραστηριότητες σεμιναρίου « Πρακτικές προσέγγισης - Στρατηγικές» Μεθοδολογίες συνεργατικής μάθησης ELABORATION GAME (peer cooperation) Βλέπω ένα μεγάλο μηχάνημα Μοιάζει με τρένο Είναι μια ατμομηχανή Βλέπω ένα μεγάλο μηχάνημα Μοιάζει με τρένο Βλέπω ένα μεγάλο μηχάνημα

Δραστηριότητες σεμιναρίου « Πρακτικές προσέγγισης - Στρατηγικές» Μεθοδολογίες συνεργατικής μάθησης PAIR READING (peer cooperation, communication) ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Κατά τη διάρκεια της σωματικής άσκησης οι μύες λειτουργούν έντονα, άρα απαιτούν περισσότερο οξυγόνοκαι παράγουν περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα.Οι αυξημένες ανάγκες σε οξυγόνο οδηγούν σε αύξηση του ρυθμού λειτουργίας του αναπνευστικού συστήματος (λαχάνιασμα) και της καρδιάς. Ταυτόχρονα, λόγω της έντονης λειτουργίας των μυών, παράγονται μεγάλα ποσά θερμότητας, τα οποία πρέπει να απομακρυνθούν για να μην αυξηθεί η θερμοκρασία του σώματος, άρα πρέπει να λειτουργήσουν οι μηχανισμοί θερμορύθμισης.

Δραστηριότητες σεμιναρίου « Πρακτικές προσέγγισης - Στρατηγικές» Νέες τεχνολογίες στο σχολείο. Kahoot.it Join.quizizz.com Plickers.com digitalstorytelling

Μελλοντικά σχέδια 1 Για το σχ. έτος 2017-2018 εφαρμογή μεθόδων συνεργατικής μάθησης εφαρμογή ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία αξιολόγηση με χρήση ερωτηματολογίων και ημιδομημένων συνεντεύξεων

Μελλοντικά σχέδια 2 Σχεδίαση προγράμματος σχολικής σύμπραξης ΚΑ2. Δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο

Πληροφορίες προγράμματος www.4gym-asprop.com

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας