“Early School Leaving – Σχολική Διαρροή” Επιμόρφωση εκπαιδευτικών του 4ου γυμνασίου Ασπροπύργου σε 5ήμερο σεμινάριο στην Πράγα της Τσεχίας με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+
Επιμόρφωση στην Τσεχία Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε από 20 Μαρτίου έως και 24 Μαρτίου 2017 στην Πράγα της Τσεχίας.
Early school leaving – Σχολική διαρροή Ο όρος Σχολική διαρροή αναφέρεται στους μαθητές εκείνους οι οποίοι είτε δεν ολοκληρώνουν την εκπαίδευση που ορίζεται ως υποχρεωτική (προαπαίτηση στην κοινωνία όπου ζουν), είτε απλά διακόπτουν την εκπαιδευτική διαδικασία που έχουν ξεκινήσει κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Early school leaving – Σχολική διαρροή Το 2012 το ποσοστό της σχολικής διαρροής στην Ευρώπη 12,7% , ενώ στην Ελλάδα 11,4% Στόχος της ευρωπαϊκής ένωσης είναι το 2020 η σχολική διαρροή στα κράτη μέλη της να μειωθεί στο 10%. l leaving is 13,5%, while the aim of European Union until 2020 is the average to be less than 10 %.
Early school leaving – Σχολική διαρροή Αίτια Προσωπικά προβλήματα Οικογενειακά προβλήματα Μαθησιακές δυσκολίες Κοινωνικοοικονομική κατάσταση οικογένειας Εκπαιδευτικό σύστημα Συνέπειες Ανεργία Κοινωνικός αποκλεισμός Φτώχια
Early school leaving – Σχολική διαρροή Σύμφωνα με στοιχεία της ευρωπαϊκής ένωσης η σχολική διαρροή εμφανίζεται με μεγαλύτερο ποσοστό στα αγόρια λόγω: Δυσκολίας προσαρμογής Συναισθηματικών προβλημάτων Μαθησιακών δυσκολιών Προβλημάτων συμπεριφοράς στις ημιαστικές περιοχές (π.χ. Δυτική Αττική) λόγω: Κοινωνικοοικονομικής κατάστασης και μορφωτικό επίπεδο οικογενειών Τοπικών συνθηκών (π.χ. βιομηχανική ζώνη) Εμφάνισης μειονοτήτων Δομής του εκπαιδευτικού συστήματος l leaving is 13,5%, while the aim of European Union until 2020 is the average to be less than 10 %.
Early school leaving – Σχολική διαρροή «Ταυτοποίηση» Οι μαθητές αυτοί: Καταβάλλουν μικρή προσπάθεια Διενεργούν λίγες εργασίες Δε συμμετέχουν σε σχολικές δραστηριότητες Έχουν παραβατική συμπεριφορά Τους υποβάλλονται ποινές Έχουν αρνητική εικόνα για το σχολείο Αρέσκονται να απουσιάζουν Δεν έχουν συνέπεια στις υποχρεώσεις τους l leaving is 13,5%, while the aim of European Union until 2020 is the average to be less than 10 %.
Στόχοι της επιμόρφωσης Να αναγνωρίζουμε τα άτομα που είναι επικίνδυνα για πρόωρη σχολική εγκατάλειψη Πρακτικές προσέγγισης αυτών των μαθητών Πώς να εντάξουμε τις συνεργατικές μεθόδους και τις ΤΠΕ στην διδακτική πράξη για την αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής Να δημιουργήσουμε μελλοντικές συνεργασίες με άλλα σχολεία-οργανισμούς
Δραστηριότητες σεμιναρίου
Δραστηριότητες σεμιναρίου « Πρακτικές προσέγγισης - Στρατηγικές» Στο “Whole school approach” εμπλέκονται: Δ/ντες σχολείων Δ/ντες διευθύνσεων Εκπαιδευτικοί Τοπικοί – κοινωνικοί φορείς Μαθητές Γονείς Οικογενειακός κύκλος
Δραστηριότητες σεμιναρίου « Πρακτικές προσέγγισης - Στρατηγικές» Ομάδες εργασίας μεταξύ σχολείου και κοινωνικών φορέων μέσω Μελέτης περιπτώσεων Χρήσης δεδομένων διεθνών ερευνών Συζήτησης με ειδικούς (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.λ.π.) Συνεργασία μεταξύ γονέων και κοινωνικών φορέων (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, ιατρούς, λογοθεραπευτές κ.λ.π.)
Δραστηριότητες σεμιναρίου « Πρακτικές προσέγγισης - Στρατηγικές» Εκπαιδευτική διαδικασία: Να γνωρίσουμε τους μαθητές μας
Δραστηριότητες σεμιναρίου « Πρακτικές προσέγγισης - Στρατηγικές»
Δραστηριότητες σεμιναρίου « Πρακτικές προσέγγισης - Στρατηγικές»
Δραστηριότητες σεμιναρίου « Πρακτικές προσέγγισης - Στρατηγικές» Μεθοδολογίες συνεργατικής μάθησης Μέθοδος I.N.S.E.R.T. (coding system,focus attention) Check (v) Ερωτηματικό(;) Θαυμαστικό(!) Θετικό σύμβολο (+)
Δραστηριότητες σεμιναρίου « Πρακτικές προσέγγισης - Στρατηγικές» Μεθοδολογίες συνεργατικής μάθησης Μέθοδος DICE (cognitive skills into practice) Περίγραψε (τι βλέπεις…) Σύγκρινε (διαφέρει από…, μοιάζει με…) Συσχέτισε (τι σου έρχεται στο μυαλό όταν…) Ανάλυσε ( τι στοιχεία...) Εφάρμοσε ( πώς μπορείς να...) Επιχειρηματολόγησε ( καλό/κακό, αρέσει/δεν αρέσει…)
Δραστηριότητες σεμιναρίου « Πρακτικές προσέγγισης - Στρατηγικές» Μεθοδολογίες συνεργατικής μάθησης ELABORATION GAME (peer cooperation) Βλέπω ένα μεγάλο μηχάνημα Μοιάζει με τρένο Είναι μια ατμομηχανή Βλέπω ένα μεγάλο μηχάνημα Μοιάζει με τρένο Βλέπω ένα μεγάλο μηχάνημα
Δραστηριότητες σεμιναρίου « Πρακτικές προσέγγισης - Στρατηγικές» Μεθοδολογίες συνεργατικής μάθησης PAIR READING (peer cooperation, communication) ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Κατά τη διάρκεια της σωματικής άσκησης οι μύες λειτουργούν έντονα, άρα απαιτούν περισσότερο οξυγόνοκαι παράγουν περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα.Οι αυξημένες ανάγκες σε οξυγόνο οδηγούν σε αύξηση του ρυθμού λειτουργίας του αναπνευστικού συστήματος (λαχάνιασμα) και της καρδιάς. Ταυτόχρονα, λόγω της έντονης λειτουργίας των μυών, παράγονται μεγάλα ποσά θερμότητας, τα οποία πρέπει να απομακρυνθούν για να μην αυξηθεί η θερμοκρασία του σώματος, άρα πρέπει να λειτουργήσουν οι μηχανισμοί θερμορύθμισης.
Δραστηριότητες σεμιναρίου « Πρακτικές προσέγγισης - Στρατηγικές» Νέες τεχνολογίες στο σχολείο. Kahoot.it Join.quizizz.com Plickers.com digitalstorytelling
Μελλοντικά σχέδια 1 Για το σχ. έτος 2017-2018 εφαρμογή μεθόδων συνεργατικής μάθησης εφαρμογή ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία αξιολόγηση με χρήση ερωτηματολογίων και ημιδομημένων συνεντεύξεων
Μελλοντικά σχέδια 2 Σχεδίαση προγράμματος σχολικής σύμπραξης ΚΑ2. Δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο
Πληροφορίες προγράμματος www.4gym-asprop.com
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας