ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αποφάσεις Τιμολόγησης
Advertisements

Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΩΝ
ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Ο ρόλος του επιχειρηματικού σχεδίου
ΑΝΟΙΚΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ "ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ"
Επιχειρηματικό σχέδιο
 Το σχέδιο ΜΚΤ απαντά σε μια σειρά από ερωτήσεις της στρατηγικής ΜΚΤ: 1) πως φτάσαμε ως εδώ; 2) που βρισκόμαστε τώρα; 3) που θέλουμε να πάμε στο μέλλον;
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το Σχέδιο Μάρκετινγκ – Marketing Plan
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Ανάλυση Δυνάμεων-Αδυναμιών Ευκαιριών-Απειλών (SWOT)
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
 Σμίκρυνση της αγοράς σε αξίες και όγκο  Προβλήματα Ρευστότητας  Μείωση Περιθωρίων  Μακροχρόνιες Συνθήκες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΠΟΡΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΑΜΙΓΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΕγγλΕζοΣ, ΕΛΕΝΗ ΑΡΧΟΝΤΗ, ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΕΥΤΕΡΑΙΟΥ. ομφάκινον.
Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan)
Leading for value. I. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η διαμόρφωση στρατηγικής δεν είναι ζήτημα κάποιων συγκεκριμένων βημάτων αλλά κυρίως τακτοποίησης και οργάνωσης γνώσεων.
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
3 Ο ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στο Στρατηγικό σχεδιασμό αναφέρονται:  Το όραμα  Η αποστολή  Οι αντικειμενικοί στόχοι  Το προσδοκώμενο.
ΕΡΓΑΣΙΑ Επιχειρηματικό Σχέδιο. Σκοπός Κατάρτιση συνοπτικού επιχειρηματικού σχεδίου για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
Η στρατηγική των επιχειρήσεων. Παρουσίαση Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης. Επιπλέον διάβασμα, Stalk, G (1998) Time-the next source of competitive advantage, Harvard.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 21 : ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Αρχές Μάρκετινγκ Ενότητα # 4: Πρόγραμμα Μάρκετινγκ Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης Τμήμα: Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.
[Επωνυμία Εταιρίας] Επιχειρηματικό Σχέδιο. Δήλωση Αποστολής  Μια ξεκάθαρη δήλωση της μακροπρόθεσμης αποστολής της εταιρίας μας. Χρησιμοποιούμε λέξεις.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ 2 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εξωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
MARKETING PLAN 1. Η διαδικασία σύμφωνα με την οποία οι επιχειρήσεις αναλύουν το περιβάλλον τους και τις ικανότητες τους, αποφασίζουν για θέματα μάρκετινγκ.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Εισαγωγικά.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
9/27/2016 Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης 1.  Πολλοί επιτυχημένοι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων ξεκινούν μια καινούρια επιχείρηση επειδή επιδιώκουν οι άλλοι.
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
Επωνυμία εταιρείας Επιχειρησιακό σχέδιο. Δήλωση αποστολής Δηλώστε ξεκάθαρα την μακροπρόθεσμη αποστολή της εταιρείας σας. –Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Επιχειρηματική / Εταιρική Στρατηγική (Corporate Strategy)
Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.
Επωνυμία εταιρείας Επιχειρησιακό σχέδιο.
Ο ρόλος του επιχειρηματικού σχεδίου
ΠαρουσΙαση επιχειρηματικοΥ σχεδΙου
BUSINESS SUPPORT Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Έναρξη νέας επιχείρησης.
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Μήτρα Ανάλυσης SWOT Δυνάμεις Αδυναμίες Ευκαιρίες Απειλές.
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Δένδρα αποφάσεων (Decision trees)
Επιχειρηματικό σχέδιο
Δένδρα αποφάσεων (Decision trees)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Διδάσκων: Κλειούσης Ε. Ελευθέριος

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Ο στρατηγικός σχεδιασμός είναι η πεμπτουσία του επιχειρηματικού σχεδίου. Κατά το στρατηγικό σχεδιασμό οι μάνατζερ είναι υποχρεωμένοι να αναφερθούν λεπτομερώς στην εκπόνηση μιας στρατηγικής που θα οδηγήσει την επιχείρηση σε κυρίαρχη θέση στην αγορά.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Οι στρατηγικοί αναλυτές πρέπει να είναι σε θέση: Να ορίσουν τους μακροχρόνιους αντικειμενικούς στόχους της επιχείρησης. Να προσδιορίσουν τον τρόπο σύνδεσης μεταξύ τεθέντων στόχων και επίτευξής τους. Να εφαρμόσουν μια ολιστική θεώρηση της επιχείρησης. Να θέσουν ασφαλιστικές δικλίδες για την προστασία της επιχείρησης από τυχόν εξωτερικούς κινδύνους. Να προσαρμόζουν τα στρατηγικά σχέδια στις μεταβολές του εξωτερικού περιβάλλοντος.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ (Strategic plan) Το στρατηγικό σχέδιο δίνει τια κατευθυντήριες οδηγίες για όλες τις μελλοντικές δραστηριότητες της επιχείρησης.

ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ Στρατηγικές σταθεροποίησης (stability strategies) Στρατηγικές μεγέθυνσης (growth strategies) Στρατηγικές αναστροφής (turnaround strategies)

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΣΗΣ Αν οι συντάκτες του επιχειρηματικού σχεδίου ακολουθήσουν στρατηγική σταθεροποίησης, επιλέγουν μεταξύ των εξής: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ: Αφορά συντηρητικές επιχειρήσεις οι οποίες είναι ικανοποιημένες από την έως τώρα πορεία τους ή δεν μπορούν να προβούν σε αλλαγές λόγω ελλιπούς υποδομής και πόρων. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΕΡΔΟΥΣ: Θυσιάζονται τα μακροχρόνια αποτελέσματα για βραχυχρόνια κέρδη. Είναι ευκαιριακή στρατηγική. «Κάλλιο πέντε και στο χέρι παρά δέκα και καρτέρι». ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ΠΑΥΣΗΣ: Υπάρχει ένα διάστημα περισυλλογής και ανασύνταξης μετά από μια εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία, ώστε να γίνει διαχείριση όσων ήδη επιτεύχθηκαν, καθώς και ανασύνταξη δυνάμεων. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ: Ενδελεχής μελέτη των μεταβολών του εξωτερικού περιβάλλοντος.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗΣ (1/2) Αν οι συντάκτες του επιχειρηματικού σχεδίου ακολουθήσουν στρατηγική μεγέθυνσης, επιλέγουν μεταξύ των εξής: ΚΑΘΕΤΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ: Η επιχείρηση θα στοχεύσει στην αγορά προς τα πίσω (δηλαδή θα εξαγοράσει τους προμηθευτές της και οι πρώτες ύλες θα περιοριστούν για τους ανταγωνιστές) ή στην αγορά προς τα εμπρός (δηλαδή θα εξαγοράσει τους διανομείς, μειώνοντας το κόστος διανομής). ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ: Εξαγορά ανταγωνιστικών εταιρειών και απόκτηση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς. ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΥΣΧΕΤΙΣΜΕΝΗ Ή ΑΣΥΣΧΕΤΙΣΤΗ: Η διαφοροποίηση δραστηριοτήτων με μορφή συσχετισμένης διαφοροποίησης σημαίνει απόφαση για παραγωγή σχετικών προϊόντων, ενώ η ασυσχέτιστη διαφοροποίηση σημαίνει παραγωγή μη συναφών μεταξύ τους προϊόντων.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗΣ (2/2) 4. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ: Θεωρείται η δυσκολότερη στρατηγική μεγέθυνσης. Αναφέρεται στην προσπάθεια προώθησης ενός ήδη υπάρχοντος προϊόντος σε μα ήδη υπάρχουσα αγορά. Μεγαλύτερο εμπόδιο ο κορεσμός των καταναλωτών από το προϊόν. 5. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΓΟΡΑΣ: Αφορά τη διείσδυση ενός ήδη υπάρχοντος προϊόντος σε μια νέα αγορά. 6. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ: Εισαγωγή ενός νέου προϊόντος σε μια ήδη υπάρχουσα αγορά.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΝΑΣΤΡΟΦΗΣ Αν οι συντάκτες του επιχειρηματικού σχεδίου ακολουθήσουν στρατηγική αναστροφής, επιλέγουν μεταξύ των εξής: ΑΝΟΡΘΩΣΗ: Συρρίκνωση (κτιριακών εγκαταστάσεων, ανθρώπινου δυναμικού κ.ά για περιορισμό του κόστους) ΑΠΟΕΠΕΝΔΥΣΗ: Πώληση τμήματος ή τμημάτων της επιχείρησης ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑ: Η επιχείρηση γίνεται εξαρτώμενη μιας άλλης, διαθέτοντας π.χ., όλες τις πρώτες ύλες της σε μια άλλη επιχείρηση. ΡΕΥΣΤΟΠΟΙΗΣΗ: Πώληση περιουσιακών στοιχείων ως αποτέλεσμα μιας ζημιογόνας πορείας που οδήγησε στο κλείσιμο και στην εκποίησή της.

ΠΡΟΣΟΧΗ!! Πολλές φορές τα στελέχη καταφεύγουν σε στρατηγικές αντιπερισπασμού για να εξαναγκάσουν τον ανταγωνιστή να στραφεί σε ένα ποιόν, με μια επένδυση, σε ένα χώρο όπου εκείνοι δεν έχουν καμία πρόθεση να αναμειχθούν!

ΤΕΛΟΣ