Μάθημα 14: Η Μεσόγειος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΩΝ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ Ε΄ ΤΑΞΗ
Advertisements

ΣΤΟΝ ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΦιλανδIα Μαρία Ιωσήφ.
Σύγκλιση λιθοσφαιρικών πλακών (Ωκεάνιος με ωκεάνιο φλοιό) 1. Σύγκλιση λιθοσφαιρικών πλακών (Ωκεάνιος με ωκεάνιο.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ
Βασίλης Σωτηρακόπουλος Χρήστος Τομαράς  Η Ελλάδα έχει πρωτεύουσα την Αθήνα που εκεί υπάρχει η ακρόπολη που είναι χτισμένος ο Παρθενώνας.  Η Ελλάδα.
ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΣΤΑ ΔΑΣΗ Project Α’ Λυκείου Α1-Α5.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Μαθητές: Στέλλα Γκούφα
“Οι έννοιες ισθμός, πορθμός, διώρυγα και δίολκος” Για το μάθημα Γεωλογία-Γεωγραφία της α' γυμνασίου ενημερωμένη έκδοση 19/3/2015 Ουζούνης Αθανάσιος.
H βλάστηση της Ευρώπης.
Το κλίμα της Ευρώπης.
Μεσόγειος θάλασσα μια κλειστή θάλασσα.
Αφρική.
Οι Δασολόγοι Οι Μαθητές της Τρίτης Τάξης: Αντώνης Ρούσσος
Παγκόσμιος Χάρτης.
Μεσογειακή Βλάστηση.
ΜΕΛΕΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ Β΄ Τάξη ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΠΑΡΤΗΣ
ΣΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΩ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΟΥ
Χάρης Αλεξίου Νικόλας Βουβάκης
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου Σχ
Η ελιά ή ελαιόδενδρο ή λιόδεντρο (επιστ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Σαβάνες Σαβάνες.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Κεφάλαιο 17ο : Το κλίμα της Ελλάδας Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθετε:
ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ:
Η ελιά.
ΡEΕΣ ΟΙ ΩΡΑΙΕΣ Εργασία από τις μαθήτριες: Ελένη Παπαγεωργίου Έλλη Παπακωνσταντίνου Σοφία Πέρρου Όρσα Στάικου Ανθή Τούμπα Ντανιέλα Φεράρου Ελίνα Χαρέμη.
ΛΥΚΕΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΝΤΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2012/2013
Η ελιά Βαρνάβας Φλωρίδης.
ΣΥΜΒΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΙΑ Χρίστος Τομάζος 10/2/2015.
Ελιά Γ1.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νικης Π.Τ.Δ.Ε.- Α.Π.Θ.
ΔΕΝΔΡΩΔΕΙΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
Η ΕΛΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ Πολιτιστικό πρόγραμμα των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του12 ου δημοτικού σχολείου Πατρών. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μπεντενίτη Ειρήνη.
ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΖΩΝΕΣ: ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΓΗΙΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Τι θα μελετήσουμε σ’ αυτή την ενότητα (Α) Βασικές έννοιες. Έννοιες που συνδέονται.
7ο Δημοτικό σχολείο Αρτέμιδος Δ2’ Αλέξανδρος, Δημήτρης, Μάρκος
Συναντούνται στη ζώνη που βρίσκεται μεταξύ του γεωγραφικού πλάτους των 10 μοιρών στο νότιο ημισφαίριο και του γεωγραφικού πλάτους των 25 μοιρών στο βόρειο.
Το κλίμα της Ευρώπης Παναγιώτης Αυγουστίδης 5 ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου
Μεσογειακή Βλάστηση ΝΙΚΟΛΑΣ ΔΑΓΑΛΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΧΑΚΗΣ Σχολικό Έτος , τάξη Α’, ΓΥΜΝΑΣΙΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΤΣΟΠΡΙΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΔΑΓΑΛΑΚΗΣ.
Οι άνθρωποι στη Μεσόγειο Τοιχογραφία από τη Σαντορίνη 17 αιώνες π.Χ. Απεικονίζεται εμπορική νηοπομπή.
Β΄Ενότητα Το φυσικό περιβάλλον. Κεφάλαιο 7: Η κατανομή των ηπείρων και των ωκεανών Γη – Ο «γαλάζιος» πλανήτης Οι θάλασσες καλύπτουν τα 7/10 της γήινης.
Κεφάλαιο 37 Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Αφρικής.
Κεφ. 11 Ζώνες βλάστησης..
Κεφάλαιο 11 Ζώνες βλάστησης. Βλάστηση Βλάστηση είναι ο τρόπος ανάπτυξης των φυτών μιας περιοχής. Σε κάθε περιοχή της Γης η βλάστηση δεν είναι η ίδια.
ΕΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ1. ΜΑΘΗΜΑ 9: Σεισμική και ηφαιστειακή δράση στην Ευρώπη και στην Ελλάδα Στόχοι μαθήματος 2ΕΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ:
Κεφάλαιο 39 Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Β. Αμερικής.
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΒΛΑΣΤΗΣΗ Μάριος Μηνάς Κανόνης Κωνσταντίνος Γιαννακάκης
Μεσογειακη βλαστηση Μάθημα Γεωγραφία Α΄ Γυμνασίου
Γεια σασ παιδια σημερα θα δειτε για τουσ ωκεανουσ και τισ θαλασσεσ
Έτσι έχουμε Ψυχρό κλίμα Εύκρατο κλίμα Τροπικό κλίμα Εύκρατο κλίμα
Το κλίμα.
ΚΛΙΜΑΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Τα νησιά του Ιονίου Πελάγους
Οι κλιματικές ζώνες της Γης
Παναγιώτης Αυγουστίδης Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου
ΜΑΘΗΜΑ 14 Η Μεσόγειος θάλασσα
Μεσόγειος θάλασσα μια κλειστή θάλασσα.
ΜΑΘΗΜΑΤΑ 19, 24 Το κλίμα και η βλάστηση της Ευρώπης
Ο ΦΥΣΙΚΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΜΑΣ!!
Επικρατεί εύκρατο κλίμα: βρέχει κυρίως το χειμώνα, η θερμοκρασία παρουσιάζει μεγάλες αλλαγές ανάλογα με τις εποχές και η ημέρα είναι μικρότερη το χειμώνα.
Παράγοντες που επηρεάζουν το ΚΛΙΜΑ της Ευρώπης
Δημοτικό Σχολείο Αγίων Τριμιθιάς Χρίστος Τομάζος Στ΄2
28. Οι Έλληνες: Ένας λαός με μεγάλη και συνεχή ιστορία
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Οι θάλασσες της Ελλάδας Τα μεγάλα νησιωτικά συμπλέγματα της Ελλάδας Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης 2014.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μάθημα 14: Η Μεσόγειος

Συνεργάζομαι στην τάξη

Υψηλή σεισμικότητα - Ηφαιστειότητα Στρόμπολι Βεζούβιος Σαντορίνη Αίτνα

Μεσογειακό κλίμα – βλάστηση Ήπιοι χειμώνες Θερμό και ξηρό καλοκαίρι Προσαρμοσμένα φυτά: Ελιά Αμπέλι Εσπεριδοειδή Θάμνοι (μυρτιές, σχοίνοι, πουρνάρια, θυμάρι, ρίγανη, λεβάντα κλπ)

σκυλοκρεμμύδα Σπάρτο ρίγανη λεβάντα ασφάκα ασπροθύμαρο

Αλατότητα Μεσογείου αυξημένη Η Μεσόγειος παρουσιάζει ________ αλατότητα γιατί: Τροπική ζώνη = έντονη εξάτμιση Πολλοί ποταμοί, αλλά με μικρή παροχή Λίγες βροχοπτώσεις αυξημένη

Τα νερά αναπληρώνονται από Ατλαντικό Ωκεανό και τη Μαύρη θάλασσα Τι θα συνέβαινε αν έκλεινε ο πορθμός του Γιβραλτάρ;

Κρίση αλμυρότητας Μεσσογείου

Κρίση αλμυρότητας Μεσσογείου

Επεκτείνω τις γνώσεις μου Η ελιά Η ελιά δεν ευδοκιμεί σε κανένα άλλο μέρος του πλανήτη παρά μόνο στην παραλιακή ζώνη της Μεσογείου. Ήταν γνωστή από τους αρχαιότατους χρόνους στους μεσογειακούς λαούς και είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στην αρχαία ελληνική τέχνη και στη μυθολογία, ενώ, σύμφωνα με την παράδοση, το πρώτο δέντρο ελιάς φυτεύτηκε από τη θεά Αθηνά στην Ακρόπολη. Σε αρκετά μέρη του τόπου μας αιωνόβιες ελιές έχουν κηρυχθεί διατηρητέα μνημεία της φύσης, όπως η ελιά της Καλαμάτας, η ελιά του Ναυπλίου, οι ελιές στη Δήμαινα Αργολίδας, οι ελιές στον Αλμυροπόταμο Εύβοιας κ.ά., ενώ έχουν ιδρυθεί και λειτουργούν μουσεία για την ελιά, όπως για παράδειγμα το Μουσείο της Ελιάς και του Ελληνικού Λαδιού στη Σπάρτη ή το Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου στην Αγία Παρασκευή Λέσβου. Το σχήμα του φύλλου της ελιάς αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τον σχεδιασμό της δάδας των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Αθήνα. Η ελιά, τέλος, αποτελεί σύμβολο ειρήνης παγκοσμίως, ενώ η διατροφική της αξία είναι ανεκτίμητη - γι' αυτόν τον λόγο άλλωστε θεωρείται και σύμβολο μακροβιότητας.

Τετράδιο εργασιών: ΦΕ14 α,β,γ (Διόρυγα Σουέζ/Φιλέας Φογκ) Αξιολογώ τι έμαθα 1. Διάβασε τις προτάσεις που ακολουθούν και γράψε, στο τέλος κάθε πρότασης, την απάντηση που πιστεύεις ότι είναι σωστή. α. Ο τύπος του κλίματος που επικρατεί στη Μεσόγειο. ……………… β. Είναι το μεγαλύτερο μεσογειακό νησί. ……………… γ. Περιοχή στη Μεσόγειο όπου το άνοιγμα προς άλλη θάλασσα αποτελεί ανθρώπινο έργο. ……………… δ. Σ' αυτό το πέλαγος συναντάται το μεγαλύτερο βάθος της Μεσογείου. ……………… 2. Η ακτή που εικονίζεται στη διπλανή φωτογραφία είναι πιθανότερο να ανήκει: α. στον μεσογειακό βορρά ( ) β. στον μεσογειακό νότο ( ) Αιτιολόγησε την επιλογή σου. Τετράδιο εργασιών: ΦΕ14 α,β,γ (Διόρυγα Σουέζ/Φιλέας Φογκ)