ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΩΝ
Advertisements

Επιτυχής Διεπιχειρησιακή Συνεργασία. Μέτρηση Απόδοσης Δικτύου Συνεργασιών. Πανεπιστήμιο Αιγαίου Σχολή Επιστημών της Διοίκησης Μ. Ν. Γαρρή Παρουσίαση: Χ.Φ.
Το Πλάνο / Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
Παναγιώτης Θ. Καπόπουλος
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Το Σχέδιο Μάρκετινγκ – Marketing Plan
ΕΧ ΑΝΤΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ Ε.Υ.Σ.Σ.Α.Α.Π. Βόλος
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Πρόγραμμα LEONARDO DA VINCI Έργο PREMEQ «Εφαρμογή του PREMEQ στις τράπεζες» Η περίπτωση της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος Μαρία Τερλιξίδου.
Ανάλυση Δυνάμεων-Αδυναμιών Ευκαιριών-Απειλών (SWOT)
1 Περιφερειακή Διάσταση του σχεδιασμού για την Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη & καινοτομία - ΕΤΑΚ συνάντηση εργασίας 4 Σεπτεμβρίου 2012 Κύρια σημεία,
Εισαγωγή στην Αξιολόγηση Έργων Πληροφορικής Στρατηγική και Οικονομική των Π.Σ. Βέμου Κωνσταντίνα Τσάμα Ριγκέρς.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 1.Επιλεκτική ανταπόκριση του στις ανάγκες του κόσμου μέσα στην επιχείρηση και έξω από αυτήν με τρόπο που να βελτιστοποιεί.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan)
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΟΥ ΗΡΩ, Α.Ε.Μ 7322 ΣΕΡΡΕΣ, 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2010
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Χρηματοοικονομικής των επιχειρήσεων Χρηματοοικονομική ανάλυση
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 21 : ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
[Επωνυμία Εταιρίας] Επιχειρηματικό Σχέδιο. Δήλωση Αποστολής  Μια ξεκάθαρη δήλωση της μακροπρόθεσμης αποστολής της εταιρίας μας. Χρησιμοποιούμε λέξεις.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Εισαγωγικά.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Χρηματοοικονομική Ανάλυση …η διαδικασία άντλησης οικονομικών πληροφοριών από τα χρηματοοικονομικά στοιχεία μιας εταιρείας. Η χρηματοοικονομική ανάλυση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON 1-1.
Ανάλυση PEST και SWOT ΜΕΡΟΣ Γ’
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Τιμές Μεταφοράς.
Αξιολόγηση Εναλλακτικών Επιλογών.
Έννοια και τρόπος διαχείρισης του Επιχειρηματικού κινδύνου (ΕΚ)
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
Εταιρική Διακυβέρνηση
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Παράδειγμα 1 Μια ΚΑΕ παρουσίασε τα εξής αποτελέσματα για τα έτη 2006 και Κέρδη χρήσης
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
κεφαλαιο 9 Μεθοδοι στρατηγικησ και αξιολογηση
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 3
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
ΠαρουσΙαση επιχειρηματικοΥ σχεδΙου
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
Χρηματοδοτική Διοίκηση
Η επίδραση του Ευρωπαϊκού Μοντέλου Επιχειρηματικής Αριστείας στην χρηματοοικονομική επίδοσης της ζυθοποιίας -Η περίπτωση της Αθηναϊκής ζυθοποιίας ΣΙΩΛΟΥ.
Μήτρα Ανάλυσης SWOT Δυνάμεις Αδυναμίες Ευκαιρίες Απειλές.
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ -ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Επιχειρηματικό σχέδιο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΠΣ Διοίκηση Υπηρεσιών ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Γιώργος Παπαγιαννάκης, PhD Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Θεματική Ενότητα: Αξιολόγηση Στρατηγικής Θεματική Ενότητα: Αξιολόγηση Στρατηγικής Οι διαφάνειες ακολουθούν την δομή και το περιεχόμενο του συγγράμματος του κ.Παπαδάκη «Στρατηγική των Επιχειρήσεων: Ελληνική και Διεθνής εμπειρία», 2016, 7η Έκδοση, Εκδόσεις Μπένου. Υλικό για τις διαφάνειες έχει αντληθεί από τις παρουσιάσεις του αντίστοιχου μαθήματος των κάτωθι : Ελένη Σαλαβού (ΟΠΑ), Ειρήνη Βουδούρη (ΟΠΑ), Σπύρος Λιούκας (ΟΠΑ) Γιάννα Δεληγιάννη (ΟΠΑ).

Πλαίσιο Στρατηγικής Ανάλυσης Προσδοκίες ενδιαφερομένων ομάδων (stakeholders) Εξωτερικό Περιβάλλον Ευκαιρίες - Απειλές Εσωτερικό Πόροι και Ικανότητες Στρατηγική (MOST) Στρατηγικές Ανταγωνισμού Στρατηγικές Κατευθύνσεις Διεθνοποίηση Εναλλακτικές Στρατηγικές Εναλλακτικές Μέθοδοι Αξιολόγηση – Επιλογή Χαρτοφυλάκιο Επιχειρηματικό Σχέδιο Αξιολόγηση Έλεγχος Ανάδραση Υλοποίηση Οργανωτική Δομή - Αλλαγή Διαμόρφωση Στρατηγικής K10 Υλοποίηση Στρατηγικής 1

Εισαγωγή στην Αξιολόγηση Στρατηγικής Η αξιολόγηση της στρατηγικής αφορά στην καταλληλότητα: στόχων πλάνων πολιτικών αποτελεσμάτων Είναι δύσκολη γιατί: Κάθε επιχείρηση είναι μοναδική Η στρατηγική έχει άμεση σχέση με την επιλογή επιχειρηματικών στόχων Η στρατηγική μπορεί να επιφέρει συγκρούσεις μεταξύ των στελεχών Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας αλλάζει τις στρατηγικές απαιτήσεις Η διεθνοποίηση αλλάζει τα δεδομένα σε ευκαιρίες & απειλές 1

Εισαγωγή στην Αξιολόγηση Στρατηγικής Εμείς θα ασχοληθούμε με την αξιολόγηση ex ante Η αξιολόγηση μπορεί να γίνει: εκ των προτέρων (ex ante) - πριν την εφαρμογή της στρατηγικής εκ των υστέρων (ex post) - μετά την εφαρμογή τηςστρατηγικής: Μήπως η στρατηγική εφαρμόστηκε ατελώς; Ήταν έγκυρες/βάσιμες οι υποθέσεις που έγιναν; Έχουν οριστεί και εκτιμηθεί τα εναλλακτικά σενάρια; Έχει γίνει σωστή διάγνωση της υπάρχουσας κατάστασης και των τάσεων; Έχουν η στρατηγική και οι απαιτήσεις της επικοινωνηθεί αποτελεσματικά; Είναι η διοίκηση δεσμευμένη να εφαρμόσει τη στρατηγική; Είναι οι πόροι επαρκείς για την επιλεγμένη στρατηγική; 1

Μοντέλα Αξιολόγησης Στρατηγικής Μοντέλο Rumelt Συνέπεια Συμφωνία -Ταύτιση Αξιολόγηση Στρατηγικής Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα Εφικτότητα 1

Μοντέλα Αξιολόγησης Στρατηγικής Μοντέλο Rumelt Συνέπεια (Consistency): με στόχους και πολιτικές της επιχείρησης Συμφωνία (Consonance): Προσαρμογή στις αλλαγές του περιβάλλοντος Ανταγωνισμός επιχειρήσεων στο ίδιο περιβάλλον Πλεονέκτημα (Advantage): Ανώτεροι πόροι σε σχέση με ανταγωνιστές Ανώτερες ικανότητες εκμετάλλευσης πόρων και ευκαιριών Ανώτερη θέση στην αγορά Εφικτότητα (Feasibility): Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων από στρατηγική Βαθμός συνεργασίας και ολοκλήρωσης δεξιοτήτων Συστήματα παρακίνησης εργαζομένων Συμφωνία και Πλεονέκτημα: ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συνέπεια και Εφικτότητα: ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 1

Μοντέλα Αξιολόγησης Στρατηγικής Μοντέλο Lynch (SFA) Καταλληλότητα (Suitability): Σε ποιο βαθμό η προτεινόμενη στρατηγική ταιριάζει στην κατάσταση που αντιμετωπίζει τώρα η επιχείρηση; Αποδεκτότητα (Acceptability): Θα είναι οι συνέπειες από την υλοποίηση της στρατηγική αποδεκτές; Εφικτότητα (Feasibility): Πώς θα λειτουργήσει η προτεινόμενη στρατηγική στην πράξη; 1

Εκτίμηση Καταλληλότητας Είναι η στρατηγική κατάλληλη; Ανάλυση Κύκλου Ζωής: 1

Εκτίμηση Καταλληλότητας Είναι η στρατηγική κατάλληλη; Τοποθέτηση (Positioning) Ανάλυση αλυσίδας αξίας Ανάλυση χαρτοφυλακίου προϊόντων επιχείρησης Εταιρικό Προφίλ 1

Εκτίμηση Αποδεκτότητας Ανάλυση Απόδοσης Εκτίμηση κερδοφορίας: Καθαρή Παρούσα Αξία, Περίοδος Επανείσπραξης Κεφαλαίου, Αποδοτικότητα Κεφαλαίου (Καθαρά Κέρδη/ Ίδια Κεφάλαια) Ανάλυση κόστους-οφέλους Ανάλυση Κινδύνου Οικονομική μελέτη κινδύνου: Δείκτες κεφαλαιακής διάρθρωσης: Ίδια/Ξένα Κεφάλαια, Ύψος και είδος δανειακής επιβάρυνσης, Δείκτες Μόχλευσης (Ενεργητικό/ Ίδια Κεφάλαια) Δείκτες ρευστότητας: Κυκλοφορούν Ενεργητικό/Βραχυπρόθεσμες Υποχρεώσεις Δείκτες κυκλοφοριακής ταχύτητας αποθεμάτων: Κόστος πωληθέντων/Μέσο Απόθεμα 1

Εκτίμηση Αποδεκτότητας Ανάλυση Κινδύνου Ανάλυση ευαισθησίας: Τι θα συμβεί αν …. Δημιουργία σεναρίων: Οικονομικά μεγέθη σε best και worse case scenaria Μοντέλο προσομοίωσης: Δημιουργία ποσοτικοποιημένου υποδείγματος όπου ενσωματώνονται όλοι οι παράγοντες που αφορούν τόσο την επιχείρηση όσο και το περιβάλλον της Ανάλυση Αντιδράσεων Ομάδων Ενδιαφερομένων Μερών Συχνά εξετάζονται με βάσει τη θεωρία παιγνίων 1

Εκτίμηση Εφικτότητας Ανάλυση Εσωτερικών Παραγόντων Είναι διαθέσιμα τα απαιτούμενα κεφάλαια; Διαθέτουμε όλες τις αναγκαίες ικανότητες; Χρειάζεται να προσλάβουμε εξειδικευμένο προσωπικό; Έχουμε το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων για να υποστηρίξουμε το εγχείρημα; Έχουμε διερευνήσει το ενδεχόμενο εξαγορών/συγχωνεύσεων ή συμμαχιών και τις συνέπειές τους; Πώς η κατάλληλη επικοινωνία θα μας βοηθήσει να πετύχουμε τη δέσμευση των ανθρώπων της εταιρείας στην προσπάθειά μας; 1

Εκτίμηση Εφικτότητας Ανάλυση Εξωτερικών Παραγόντων Πώς θα αντιδράσουν οι πελάτες στις προτεινόμενες στρατηγικές; Πώς θα αντιδράσουν οι ανταγωνιστές; Διαθέτουμε τους απαραίτητους πόρους να ανταποκριθούμε σε τυχόν επιθετικές κινήσεις τους; Μπορούμε να προσδοκούμε υποστήριξη από τους προμηθευτές μας; Χρειαζόμαστε την έγκριση ρυθμιστικών αρχών; Αν ναι, είναι εύκολο να τη διασφαλίσουμε; 1

Ποιοτική Αξιολόγηση Στρατηγικών Επιλογών 15/09/2018 Ποιοτική Αξιολόγηση Στρατηγικών Επιλογών Καταλληλότητα - Εναρμόνιση Αποδεκτότητα - Προσδοκίες Εφικτότητα -Επάρκεια SWOT Κουλτούρα Προσδοκίες Ομάδων Λειτουργικότητα Επάρκεια πόρων Δεξιότητες 1. Διείσδυση ** * Ανάπτυξη Προϊόντος *** Νέες Αγορές & Προϊόντα Συγχώνευση Συρρίκνωση Σταθεροποίηση 1 15

Εσωτερικές Διαδικασίες Balanced Scorecard (BSC) Χρηματοοικονομική Πελατειακή Εσωτερικές Διαδικασίες Μάθηση και Ανάπτυξη 1

Balanced Scorecard (BSC) Οι δείκτες κερδοφορίας, μεριδίων αγοράς, δανειακής επιβάρυνσης: Δείχνουν αποτελέσματα αλλά όχι αιτίες Είναι στατικοί Δεν αντιπροσωπεύουν πάντα την στρατηγική, τις ανάγκες των πελατών κτλ Οι σημερινές επιχειρήσεις πρέπει να δημιουργούν ικανοποιημένους πελάτες, να καινοτομούν, να υποκινούν υπαλλήλους κτλ Αυτές οι ικανότητες πρέπει να ενσωματωθούν στην επιχειρησιακή στρατηγική και συνεπώς να αποτελέσουν κριτήρια αξιολόγησης της πορείας μιας επιχείρησης και της στρατηγικής της Προς αυτή την κατεύθυνση βοηθάει το BSC 1

Balanced Scorecard (BSC) Χρηματοοικονομική συνιστώσα: Ποιες είναι οι προσδοκίες των μετόχων μας; Ποιες δράσεις συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση; Ποιοι είναι οι κατάλληλοι δείκτες (κερδοφορία, τζίρος, επιβάρυνση κ.λ.π.) Πελατειακή συνιστώσα: Πώς μας βλέπουν οι πελάτες μας; Πώς μπορούμε να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες των πελατών; Τι αντιλαμβάνονται ως ποιότητα οι πελάτες; 1

Balanced Scorecard (BSC) Συνιστώσα εσωτερικών διαδικασιών: Πώς εναρμονίζονται οι εσωτερικές διαδικασίες με τις απαιτήσεις των πελατών; Τι είδους οργανωτική και τεχνολογική υποδομή πρέπει να εξασφαλίσουμε; Πώς θα δημιουργήσουμε μια αλυσίδα αξίας εναρμονισμένη; Συνιστώσα μάθησης και ανάπτυξης: Ποια κουλτούρα χρειάζεται να αναπτύξουμε ώστε να ικανοποιήσουμε καλύτερα τους πελάτες μας; Πώς θα αναπτύξουμε καλύτερα τη συνεργασία, την καινοτομία και την ανταλλαγή γνώσης στην επιχείρηση; Ποιες ικανότητες των ανθρώπων μας θα θέλαμε να αναπτύξουμε και πώς; 1