Εθνικό Κέντρο Βιβλίου Λέσχες Ανάγνωσης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνδυασμος foaf - meNow  Η meNow: Status Περιγραφει την κατασταση ενος foaf: Agent σε μια συγκεκριμενη χρονικη στιγμη. Η foaf: Agent κλαση περιλαμβανει.
Advertisements

ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΈΝΑ CHAT ΔΙΚΟ ΜΑΣ ONLINE ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΌ ΌΛΑ ΔΩΡΕΑΝ.
2η ημέρα ώρα
19η ημέρα ώρα
ΕΡΕΥΝΑ Ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.
«Σύνδεση Αγροτικού Τομέα με Τουρισμό & Πολιτισμό» Τούντας Σ. Κανέλλος Εντεταλμένος Διδασκαλίας Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών τ. Υποδιοικητής.
Ή ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΒΑΣΙΛΟΥΔΗ, Δρ ΤΕΕΠΗ, ΔΠΘ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΕΜΨΥΧΩΣΕΙΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΠΑΒΕΤ) & ΠΑΒΕΤ ΝΕΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 1.
Μεθοδολογία Κοινωνικής Εργασίας με Κοινότητα Ενότητα 3: Β’ Φάση Εξέλιξης της Κοινότητας - Ριζοσπαστισμός Ελένη Κοντογιάννη Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά.
Τεκμηριωμένη Λήψη Κλινικής Απόφασης Ενότητα 11: Ποιοτική αξιολόγηση μελετών Κλαίρη Γουρουντή, PhD Τμήμα Μαιευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου. Επιχειρηματικός Σχεδιασμός Επιχειρηματικός σχεδιασμός σημαίνει ότι ο επιχειρηματίας αποφασίζει τι θα κάνει, πώς θα.
ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ – ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΝ.Α.Α ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΔΡΩΜΕΝΟ ART-THERAPY- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ-ΤΕΧΝΗ- ΜΟΥΣΕΙΟ.
BOHEMIA & GREECE VIP’S GROUP ... ΔΙΕΘΝΗΣ ΚΤΗΜΑΤΟΜΕΣΙΤΙΚΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΛΟΣ INTERNATIONAL REAL ESTATE & INVESTMENT GROUP.
1 FDL Group 1 ο Αγροτικό Συνέδριο Ναυτεμπορικής. 2 Τι είναι logistics ; Παγκόσμιος κύκλος εργασιών εταιρειών Logistics 2013 Ελληνικός Κ.Ε. εταιρειών Logistics.
Η ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ...ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ!! ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ: Καλλιόπη Κρασίδου Μπερναντέτ Χριστοφή.
Ερωτήματα αναφορικά με την Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική Γιατί προκύπτει μια τέτοια ανάγκη για την Ε.Ε.; Ποιοι είναι οι θεσμοί, οι μορφές και η μέθοδος.
Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων Δομή και Χαρακτηριστικά ΣΥΑ.
1 Αποτελέσματα κλάδου – ‘B τρίμηνο 2015 Η σταθεροποίηση που εμφανίστηκε κατά τη διάρκεια του 2014 φαίνεται να αντιστρέφεται από την αρχή του 2015 με μειώσεις.
1 Σχεδιασμός πολυμεσικών εφαρμογών για μουσεία. Ιστορικό Το 1992 συστάθηκε κατάλληλη επιτροπή από τον οργανισμό ICOM (International Council of Museums)
«Σχολείο ως χώρος Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης»
Επιφανειακή προσέγγιση ή προσέγγιση μάθησης σε βάθος
Τμημα θεατρικων σπουδων σχολη καλων τεχνων Πανεπιστημιο Πελοποννησου
Στατιστικές Υποθέσεις
Η συμβολή των αισθήσεων στη μάθηση
Αξία Μέσω Προϊόντων και Μαρκών
ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ
Η Ερμηνευτική Μέθοδος Η διαλεκτική του βέβαιου και του αβέβαιου
Διαφημιστική εκστρατεία
ΚΣΠΜ-Οικουμενικό Πρόγραμμα Προσφύγων Αθανασία Σταθοπούλου
Η πολύ λαίμαργη φάλαινα που έφαγε την θάλασσα (του Ευγένιου Τριβιζά)
ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ.
Κλαδική Ανάλυση – Μελέτη της ICAP Group «Οι Συνέπειες της Κρίσης στους διαφόρους Κλάδους της Ελληνικής Οικονομίας» Διεύθυνση.
Παρουσίαση και Ανάλυση της Χρήσης του forum
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΤΕΧΝΙΚΕΣ - ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού και Λογισμικού
Υπηρεσία Πολυτροπικής Ψηφιακής Βιβλιοθήκης με Προσβάσιμη Βιβλιογραφία για άτομα με Εντυπο-αναπηρία Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών - Πάντειο.
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No.2: Επιχειρηματικό Σχέδιο, Δεξιότητες Διαχείρισης και.
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No.2: Επιχειρηματικό Σχέδιο, Δεξιότητες Διαχείρισης και.
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No.2: Επιχειρηματικό Σχέδιο, Δεξιότητες Διαχείρισης και.
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No.5: Πρόσβαση των πολύ μικρών επιχειρήσεων αγροτικών.
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No.5: Πρόσβαση των πολύ μικρών επιχειρήσεων αγροτικών.
Κίνηση σχεδίου και εικόνας
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης
“Financing Growth” Thessaloniki Summit 2016
– ΛΥΚΕΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ερωτήματα Επιλογής σε ACCESS
DNA – Ανασυνδυασμός Μιχάλης Β. Καραμούζης MD, PhD Παθολόγος Ογκολόγος
Μορφές συστημάτων Υγείας των χωρών: Τα επιμέρους χαρακτηριστικά των συστημάτων υγείας των χωρών εξαρτώνται από: -Τα επιδημιολογικά χαρακτηριστικά της.
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Αποτελέσματα κλάδου – ‘α 6μηνο 2016
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No 10: Εργαλεία και πόροι της ΕΕ για την ανάπτυξη των.
ΜΕΤΑΛΛΟΚΑΡΒΟΝΥΛΙΑ.
ΕΝΑ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΓΕΝΙΕΣ
Διαχείρισης Πιστωτικού Ελέγχου
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No 8: Ευκαιρίες ενιαίας αγοράς της ΕΕ για τις μικρές.
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
3Ω 17 V A3 V3.
4η ΕΝΟΤΗΤΑ «Φορείς – Οργανισμοί – Χάρτα δικαιωμάτων»
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΕ SCRATCH “Reading without borders”
Συνεκπαίδευση μαθητών σε τάξεις μεικτής ικανότητας
სატრანსპორტო კატალიზური სარეზერვო საყრდენ-მამოძრავებელი სტრუქტურული დამცავი რეცეპტორული ჰორმონალური.
Σχεδιασμός - Προγραμματισμός Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Πρόγραμμα Σπουδών για την Ελληνική Γλώσσα Α΄& Β΄ Επίπεδο
Let’s create the biggest reading club in Europe
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΥΜΠΡΑΞΕΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εθνικό Κέντρο Βιβλίου Λέσχες Ανάγνωσης

Λέσχες Ανάγνωσης Ορισμός Λέσχη Aνάγνωσης (‘reading group’) είναι μια (άτυπα, κατά κανόνα) οργανωμένη ομάδα 5-15 περίπου ατόμων που συναντιούνται συστηματικά, με κάποιο προσυμφωνημένο πρόγραμμα, για να συζητούν βιβλία που διαβάζουν τα μέλη, ύστερα από κοινή συμφωνία.

Πώς λειτουργεί Στην αρχή κάθε χρονιάς (ή και ενδιάμεσα, αν χρειαστεί) συναντιούνται τα μέλη και επιλέγουν βιβλία ύστερα από προτάσεις και συζητήσεις. Ορίζονται τακτικές συναντήσεις, συνήθως μηνιαίες. Για κάθε βιβλίο (προαιρετικά) ορίζεται εισηγητής, ανάλογα το θέμα. Ενίοτε (αλλά διόλου υποχρεωτικά) προσκαλείται και ειδικός, συγγραφέας, κλπ. Κάθε μήνα τα μέλη διαβάζουν το βιβλίο που συμφωνήθηκε, ένα βιβλίο το μήνα. Στη μηνιαία συνάντηση γίνεται (ίσως) εισήγηση και συζητιέται βιβλίο. Συχνά ακολουθεί καφές ή τσάι (ποτό, ταβέρνα, κλπ.).

Λέσχες Aνάγνωσης οργανώνονται συνήθως σε: Πού γίνεται Λέσχες Aνάγνωσης οργανώνονται συνήθως σε: a Χώρους κοινής κατοικίας (χωριό, γειτονιά, κλπ.). a Χώρους δουλειάς (γραφείο, εργοστάσιο, κλπ.). a Σύλλογο ή φορέα (εκδρομικό σύλλογο, επαγγελματική λέσχη, σωματείο, κλπ.). a Φυσικούς χώρους βιβλίου (βιβλιοπωλείο, βιβλιοθήκη, κλπ.). a Οργανωμένους εκπαιδευτικούς φορείς (πανεπιστήμιο, σχολή, ξενόγλωσσο ίδρυμα, κλπ.). a Αλλά συνηθέστερα, σε σπίτια, από παρέες.

Θεματική a Γενική (διαβάζουμε ό,τι θέλουμε) a Λογοτεχνίας Μια Λέσχη Ανάγνωσης μπορεί να είναι, ανάλογα με τη σύνθεση και τα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων: a Γενική (διαβάζουμε ό,τι θέλουμε) a Λογοτεχνίας a Ειδική (αστυνομικού βιβλίου, ιστορικού, μαγειρικού, παιδικού, νεότερης ελληνικής ποίησης, κλπ.)

Τι πετυχαίνει a Ανθρώπινες, κοινωνικές μορφές συνάντησης. Πολιτισμένη, νοήμονα και ανέξοδη ψυχαγωγία. Κουβέντα με θεματική άλλη από ποδόσφαιρο, αυτοκίνητα, τηλεόραση, κλπ. a Κίνητρα για διάβασμα. a Καλλιέργεια κριτηρίων ανάγνωσης. a Διάδοση του βιβλίου.

Λέσχες ανάγνωσης: κανόνες (;) Η Λέσχη ανάγνωσης είναι θεσμός ελεύθερος και ανοιχτός. Η προσαρμοστικότητα είναι στη φύση τους. Άρα, δεν υπάρχουν γενικοί κανόνες, για το: Πόσοι και ποιοι συμμετέχουν. Πώς, πού, πόσο συχνά, κλπ. συναντιέται. Πώς και αν γίνονται εισηγήσεις, έρευνα, κλπ. Πόσα βιβλία διαβάζονται σε μια χρονιά. Πώς επιλέγονται. (Κάποιοι κανόνες χρειάζονται. Αλλά κάθε Λέσχη κάνει τους δικούς της κανόνες).

Παραδείγματα Οι Φίλες της Ελένης Κ. Οι Καθηγητές στο Κερατσίνι Οι παλιές συμμαθήτριες της κυρίας Ελένης Κ. Συμμετέχουν 12 φίλες, οι περισσότερες από το σχολείο, περίπου 55 ετών, αρκετές παντρεμένες, με παιδιά και κάποιες και εγγόνια. Προτιμούν μυθιστόρημα και ποίηση. Συναντιούνται κάθε πρώτη Τετάρτη του μήνα, σε καθεμιάς το σπίτι με σειρά. Δεν υπάρχει εισηγήτρια. Ακολουθεί τσιμπούσι, που ετοιμάζει η οικοδέσποινα. Οι Καθηγητές στο Κερατσίνι Καθηγητές του ν-οστού Λυκείου Κερατσινίου Συμμετέχουν 20 καθηγητές περίπου. Έρχονται περίπου 15 κάθε φορά. Τους ενδιαφέρει η νεότερη Ελλάδα, η ιστορία, ο πολιτισμός, η πολιτική και τα ανάλογα βιβλία. Συναντιούνται κάθε μήνα, στην αίθουσα καθηγητών του σχολείου. Γίνεται κάθε φορά μία δεκάλεπτη εισήγηση. Όποτε είναι δυνατόν καλούν και τον συγγραφέα. Πάνε μετά στο ίδιο πάντα ταβερνάκι.

Παραδείγματα Οι Βιβλιοφάγοι της Ιστιαίας (Ανώνυμη) Η λέσχη της Ιστιαίας, στη Βόρεια Εύβοια. Συμμετέχουν 12 κάτοικοι και των δύο φύλων, 25-70 ετών, με αγάπη στο βιβλίο γενικά. Συναντιούνται κάθε μήνα. Κυρίως διαβάζουν σύγχρονο ελληνικό μυθιστόρημα. Άλλοτε υπάρχει εισηγητής άλλοτε όχι. Συντονιστής είναι ο βιβλιοθηκονόμος, ο οποίος φροντίζει να προμηθεύει την ομάδα με βιβλία. Δεν ακολουθεί συνάντηση, αλλά κάποιος φέρνει κάθε φορά καφέ και κουλουράκια. (Ανώνυμη) Οι φίλοι της γειτονιάς του Δημήτρη Λ. Αποτελείται από περίπου 15 φίλους, ζευγάρια κυρίως. Είναι σχετικά νέοι, με παιδιά στην εφηβεία. Αν και ξεκίνησαν με βιβλία διαφόρων θεμάτων στη συνέχεια ασχολήθηκαν κυρίως με βιβλία με θέμα τα παιδιά και την εφηβεία ή που απευθύνονταν σε παιδιά και εφήβους. Κύριο κίνητρο: η επιθυμία να στρέψουν τα παιδιά στο διάβασμα και η αναζήτηση καλού υλικού. Γίνεται πολύ ζωντανή κουβέντα, συνήθως χωρίς εισηγητή. Ακολουθεί πάρτι, με ροκ μουσική και χορό.

Παραδείγματα Το Φιλοσοφικό Καφενείο Τα Αστέρια του 11ου Αποτελείται από το διδακτικό προσωπικό 3 σχολών και φοιτητών στο πολυτεχνείο. Έχει περίπου 30 μέλη, αλλά έρχονται γύρω στους 20 κάθε φορά. Επιλέγουν βιβλία επιστημολογίας, γνωσιολογίας, ιστορίας της επιστήμης. Υπάρχει εισηγητής κάθε φορά, με εκτενή εισήγηση. Συχνά, αν είναι πολλοί οι συμμετέχοντες, χωρίζονται σε 2 ή 3 ομάδες συζήτησης. Τα Αστέρια του 11ου Οργανώθηκε από τη Ρούλα Π., καθηγήτρια μαθηματικών, και συμμετέχουν 2 ακόμη καθηγητές, μία φιλόλογος και ένας χημικός. Συμμετέχουν 15 μαθητές. Συναντιούνται μια φορά τη βδομάδα. Διαβάζουν βιβλία ‘παραμαθηματικά’ (φέτος Τα Αστέρια της Βερενίκης του Ντενί Γκετζ). Δεν ακολουθεί πάρτι (ουδείς τέλειος).

Mία ειδική περίπτωση: Θ+Φ φ Λειτουργούν σε σχολεία και αποτελούνται κυρίως από μαθητές. φ Φτιάχνονται και συντονίζονται από καθηγητές, άρα... Δεν είναι απολύτως μη-ιεραρχικές. φ Συναντιούνται συνήθως κάθε βδομάδα. φ Διαβάζουν λιγότερα βιβλία μέσα στη χρονιά. φ Έχουν θεματική έμφαση στα μαθηματικά και τις επιστήμες, μέσω της «μαθηματικής λογοτεχνίας».

Μάθημα-Λέσχη Ανάγνωσης 0-1 Ιεραρχία: 1 + άλλοι Κυριαρχεί ο μονόλογος. «Φωτισμένη δικτατορία» Η γνώση προϋπάρχει. Το βιβλίο παίζει ρόλο αυθεντίας. Λέσχη Ανάγνωσης Όλοι ίσοι (ε, περίπου!) Κυριαρχεί ο διάλογος. Ευνομούμενη δημοκρατία Η γνώση εξ ίσου: Προϋπάρχει Αναζητείται Δημιουργείται Το βιβλίο είναι σκοπός και αφορμή και μέσο για συζήτηση.