Ελισάβετ Βεντούρα Κυριακή Δημακάκου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Δρ. ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Σχολική Ψυχολόγος Αν. Προϊσταμένη.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Παρουσίαση Υπηρεσιών Υποστήριξης Φοιτητών Συμβουλευτικός Σταθμός Πανεπιστημίου Αιγαίου Παράρτημα Ρόδου.
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Καινοτομίες στη Μέση Εκπαίδευση Καινοτομίες στην Μουσική Εκπαίδευση ΑΧΛ2009.
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Γιώργος Νικολάου, Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
«Ο Θησαυρός της Εφηβείας» «Αντιμετωπίζοντας τα Παιδιά με Διαφορετικότητα (με Μαθησιακές Δυσκολίες)» Τζίνα Γ. Θανοπούλου, M.A., Ed.M. Harvard University.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Πρόταση για την αξιοποίηση της πολυγλωσσίας στη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών Βασίλης Συμεωνίδης
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Αθήνα, Νοέμβριος 2011 Το ηλεκτρο-δωμάτιο: ένα διαδραστικό παιχνίδι για τον ηλεκτρισμό Μαρίνα Τομαρά MEd, Εκπαιδευτικός, Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος,
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
 Παίζοντας οι ίδιοι παραδοσιακά παιχνίδια ( Μακριά γαϊδούρα, τυφλόμυγα, κυνηγητό) και διακινδυνεύοντας τα σχόλια των συμμαθητών μας!!!  Ρωτώντας.
Σωματοποίηση του άγχους σε παιδί πρώτης σχολικής ηλικία. Ο ρόλος της Γνωσιακής Συμπεριφοριστικής Θεραπείας στην Οικογένεια. Αβαγιανού Πηνελόπη-Αλεξία.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Βασιλική Βασιλοπούλου ΠΕΣΥΠ Β΄εξάμηνο
«ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΑΣΤΕΡ παστερΙΩνει το μικρΟβιο τηΣ ξενοφοβΙαΣ»
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Διαπολιτισμικότητα και Φυσική Αγωγή
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
«ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ»
Γερολυμάτου Σταυρούλα ΑΜ: ΣΧΨ
Παιχνίδια από το παρελθόν
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Εκπαίδευση και μειονότητες
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Φυσιολογικό και παθολογικό
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ελισάβετ Βεντούρα Κυριακή Δημακάκου Ελισάβετ Βεντούρα Κυριακή Δημακάκου Δραστηριότητα 2η Πολιτισμική Διαμεσολάβηση στο Σχολικό Πλαίσιο Εργασία στο μάθημα: Κοινωνική και Διαπολιτισμική Ψυχολογία στη Σχολική Κοινότητα ΠΜΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Σχεδιάγραμμα Παρουσίασης: Θεωρητικό υπόβαθρο Επιδιωκόμενοι στόχοι Άμεσα και έμμεσα ωφελούμενοι Συγκεκριμένες δράσεις Αξιολόγηση

Πραγματικότητα στα σχολεία… Διαρκώς αυξανόμενη παρουσία μεταναστών μαθητών στα ελληνικά σχολεία. Αλλαγή της σύνθεσης του μαθητικού πληθυσμού

Θεωρητικό υπόβαθρο (1) Οι έφηβοι μετανάστες και πρόσφυγες έρχονται αντιμέτωποι με διπλή πρόκληση που προκύπτει από: τις διεργασίες της διαπολιτισμικής επαφής και τους αναπτυξιακούς στόχους της ηλικίας που διανύουν. Παυλόπουλος & συν., 2009

Επιπολιτισμός (1) Η συνεχής διαδικασία μεταβολών σε ομαδικό και ατομικό επίπεδο ως αποτέλεσμα της διαπολιτισμικής επαφής. Αποτελεσματικός επιπολιτισμός: ψυχολογική και κοινωνικοπολιτισμική προσαρμογή (Ward & Kenndedy, 1993) Επιπολιτισμικό στρες: ψυχοκοινωνικές δυσκολίες από την επαφή με νέο πολιτισμικό περιβάλλον (Berry, 1997)

Στρατηγικές Επιπολιτισμού (1) Εναρμόνιση: Διατήρηση πολιτισμικής ταυτότητας με παράλληλο άνοιγμα προς τη χώρα υποδοχής. Διαχωρισμός: Διατήρηση πολιτισμικής ταυτότητας με ταυτόχρονη απομάκρυνση από τη χώρα υποδοχής. Αφομοίωση: Απόρριψη πολιτισμικής ταυτότητας και απορρόφηση από τη χώρα υποδοχής. Περιθωριοποίηση: Απώλεια πολιτισμικής ταυτότητας με ταυτόχρονη απομόνωση από τη χώρα υποδοχής. Berry,1997

Στρατηγικές Επιπολιτισμού (2) Επιδρούν διαφορετικά στην προσαρμογή των μεταναστών και προσφύγων: Εναρμόνιση  καλή ψυχολογική και κοινωνικοπολιτισμική προσαρμογή Αφομοίωση και Διαχωρισμός  χαμηλότερη λειτουργικότητα Περιθωριοποίηση  προβληματική προσαρμογή Berry et al., 2006

Ποιο είναι το πρόβλημα; Οι δυσκολίες προσαρμογής εφήβων μεταναστών και προσφύγων.

Γιατί είναι πρόβλημα; Μεγάλος ο αριθμός προσφύγων και μεταναστών στη χώρα μας. Διπλή πρόκληση για τους εφήβους. Σύνδεση με επιπολιτισμικό στρες, άνιση σχολική επιτυχία και χαμηλή ψυχοκοινωνική επάρκεια Σύνδεση με δυσλειτουργικές στρατηγικές επιπολιτισμού, υψηλή διαταρακτική συμπεριφορά και αυξημένο αριθμό ψυχολογικών προβλημάτων, επηρεάζοντας επακολούθως τη συνολικότερη λειτουργικότητα του σχολείου. Παυλόπουλος & συν., 2009

Ανάγκη Παρέμβασης Μελέτες στην Ελλάδα δείχνουν την ανάγκη παρέμβασης με στόχους: Την αποδοχή της ιδιαιτερότητας Τον σεβασμό και την συνεργασία στην τάξη, στο σχολείο και την κοινότητα Τη βελτίωση της διομαδικής επαφής Την προαγωγή της διαπολιτισμικής ενσυναίσθησης (Χατζηχρήστου & συν., 2001. Παυλόπουλος & συν., 2009)

Επιδιωκόμενοι Στόχοι Η αναγνώριση από τους μετανάστες και τους πρόσφυγες ότι υπάρχουν κοινά και διαφορετικά στοιχεία ανάμεσα στους δύο πολιτισμούς, τη χώρα προέλευσής τους και την Ελλάδα. Η αποδοχή της διαφορετικότητας μέσα από την εκτίμηση της προσφοράς των άλλων πολιτισμών από τους Έλληνες μαθητές.

Γενικός σκοπός Η ομαλή προσαρμογή των εφήβων προσφύγων και μεταναστών με γνώμονα τη στρατηγική της εναρμόνισης, καθώς αποτελεί έναν λειτουργικό και ισορροπημένο τρόπο προσαρμογής. (Παυλόπουλος & συν., 2009)

Ωφελούμενοι Άμεσα ωφελούμενοι Έφηβοι μετανάστες & πρόσφυγες Έφηβοι μετανάστες & πρόσφυγες Έμμεσα ωφελούμενοι Το σύνολο της σχολικής κοινότητας. Οι εκπαιδευτικοί. Οι γονείς.

Δράση

Δράση (1) Διαδικασία Μαθητές Α΄Γυμνασίου Α’ Φάση δράσης Β’ Φάση δράσης Προβλεπόμενη διάρκεια Πόροι

Δράση (2) Α’ Φάση Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ομάδες: ομάδα μεταναστών-προσφύγων & ομάδα Ελλήνων μαθητών. Δίνεται στην 1η ομάδα ένα κομμάτι χαρτί με τεμνόμενους κύκλους. Ο κάθε μαθητής καλείται να καταγράψει στην τομή τις ομοιότητες που θα εντοπίσει μεταξύ των δύο ομάδων, ενώ στο υπόλοιπο σχήμα καταγράφει τις διαφορές. (Χατζηχρήστου, 2011)

Πακιστάν Ελλάδα Παράδειγμα Α’ φάσης για την ομάδα μεταναστών-προσφύγων Κοινά στοιχεία

Δράση (2) Α’ Φάση Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ομάδες: ομάδα μεταναστών-προσφύγων & ομάδα Ελλήνων μαθητών. Χωρίζουμε την 2η ομάδα σε ομάδες. Τους ζητάμε να συνεργασθούν και να καταγράψουν όσα περισσότερα πολιτισμικά στοιχεία προέρχονται από άλλες χώρες και πολιτισμούς και έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα επηρεάζοντας τον τρόπο ζωής τους. (Χατζηχρήστου, 2011)

Δράση (3) Β’ Φάση Παρουσίαση παιχνιδιών από τη χώρα προέλευσης των εφήβων και τη χώρα υποδοχής. π.χ. Πακιστάν και Ελλάδα

Παιχνίδι από το Πακιστάν Η καμήλα Παιχνίδι από το Πακιστάν Το παιχνίδι παίζεται από 2 ομάδες με 2-10 παίκτες. Οι μισοί ανεβαίνουν στην πλάτη του συμπαίκτη τους με ένα μαντήλι περασμένο στο πίσω μέρος του παντελονιού. Οι αντίπαλοι προσπαθούν να τραβήξουν το μαντήλι, ενώ το «άλογο» (ο παίκτης που είναι από κάτω) προσπαθεί να τους αποτρέψει. Κερδίζει η ομάδα που θα μαζέψει τα περισσότερα μαντήλια. Στον επόμενο γύρο ο αναβάτης γίνεται «άλογο» και το «άλογο» αναβάτης.

Παιχνίδι από την Ελλάδα Η Αμπάριζα Παιχνίδι από την Ελλάδα Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ομάδες. Η μία ομάδα στέκεται απέναντι από την άλλη. Η μια ομάδα φωνάζει στην άλλη: «Παίρνω αμπάριζα και βγαίνω». Τα παιδιά κάθε ομάδας πιάνονται από τα χέρια, τρέχουν και χτυπούν τα χέρια των παιδιών της άλλης ομάδας. Όποια ομάδα νικήσει, παίρνει ένα παιδί της άλλης. Αυτό συνεχίζεται μέχρι να τελειώσουν όλα τα παιδιά της μιας ομάδας, οπότε η άλλη θα είναι νικήτρια.

Δράση (4) Προβλεπόμενη διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες Πόροι/ Υλικά: Χαρτόνι, φωτοτυπίες

Αξιολόγηση (1) Ερωτήματα: Πόσο πετυχημένα εφαρμόστηκε η δράση; Σε ποιο βαθμό πέτυχε τους στόχους της;

Αξιολόγηση (2) Εσωτερική αξιολόγηση: Ερωτηματολόγια στους ίδιους τους συμμετέχοντες. Εξωτερική αξιολόγηση: Ερωτηματολόγια σε καθηγητές και γονείς σχετικά με την αλλαγή της συμπεριφοράς των παιδιών.

Πρακτικά ζητήματα Έγκριση της παρέμβασης Πρακτικά ζητήματα Έγκριση της παρέμβασης Τήρηση πρωτοκόλλου για τις προβλεπόμενες δράσεις Ποιοι θα κάνουν την παρέμβαση; Ανάγκη για εκπαίδευση ειδικοτήτων Ανάγκη για επανάληψη

Δεοντολογικά ζητήματα Δεοντολογικά ζητήματα Διασφάλιση απορρήτου Συγκατάθεση γονέων των παιδιών Ενημέρωση των συμμετεχόντων για τον σκοπό της παρέμβασης και μετά την ολοκλήρωσή της Επάρκεια των φορέων

Σας ευχαριστούμε πολύ!