Εφαρμογές Συστημάτων Πληροφορικής σε Επιχειρήσεις Φιλοξενίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ "ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ"
Advertisements

Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΙΔΕΑ
 Το σχέδιο ΜΚΤ απαντά σε μια σειρά από ερωτήσεις της στρατηγικής ΜΚΤ: 1) πως φτάσαμε ως εδώ; 2) που βρισκόμαστε τώρα; 3) που θέλουμε να πάμε στο μέλλον;
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟ. ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ • αναγκάζει τους επιχειρηματίες να σκεφτούν τα σημαντικά ζητήματα μιας επιχείρησης. • εξετάζει όλες.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Το Σχέδιο Μάρκετινγκ – Marketing Plan
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Εισαγωγή στην Αξιολόγηση Έργων Πληροφορικής Στρατηγική και Οικονομική των Π.Σ. Βέμου Κωνσταντίνα Τσάμα Ριγκέρς.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Ποσοτικές Μέθοδοι στα Οικονομικά & Διοίκηση
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan)
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕΡΡΕΣ 2013 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Επιχειρηματικο σχεδιο
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Ποσοτικές Μέθοδοι στα Οικονομικά & Διοίκηση
1. ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Ποσοτικές Μέθοδοι στα Οικονομικά & Διοίκηση Quantitative.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 30/04/2004.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΟΥ ΔΡ. Α. ΡΑΦΑΗΛΙΔΗΣ ΤΜ. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΕΙ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ.
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης 9/21/2016 Βιωσιμότητα Νέας Επιχείρησης 1.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
5 ο εξάμηνο Διδάσκων : Σπύρος Αβδημιώτης.  Η ύλη το μαθήματος αφορά τον επιχειρηματικό σχεδιασμό  Το μάθημα έχει θεωρητικό και εργαστηριακό σκέλος.
Αρχές Μάρκετινγκ Ενότητα # 4: Πρόγραμμα Μάρκετινγκ Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης Τμήμα: Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.
1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ Ορισμοί Χρησιμότητα και πλεονεκτήματα Δομή του Επιχειρηματικού Σχεδίου. Ερωτήσεις.
[Επωνυμία Εταιρίας] Επιχειρηματικό Σχέδιο. Δήλωση Αποστολής  Μια ξεκάθαρη δήλωση της μακροπρόθεσμης αποστολής της εταιρίας μας. Χρησιμοποιούμε λέξεις.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Εισαγωγικά.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧ/ΣΕΙΣ. Αποτελεί το πιο σημαντικό παράγοντα για την ύπαρξη και ευημερία μια τουριστικής- επισιτιστικής επιχ/σης.
9/27/2016 Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης 1.  Πολλοί επιτυχημένοι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων ξεκινούν μια καινούρια επιχείρηση επειδή επιδιώκουν οι άλλοι.
Οι θέσεις του Επιμελητηρίου Ρεθύμνης και του Βιοτεχνικού Πάρκου Ρεθύμνης Α.Ε για το Περιφερειακό Πόλο Καινοτομίας Κρήτης Αποτελέσματα ανοικτής διαβούλευσης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Επιχειρηματικότητα στην Πληροφορική Α΄
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Αξιολόγηση Εναλλακτικών Επιλογών.
Επιχειρησιακή Στρατηγική
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
ΠαρουσΙαση επιχειρηματικοΥ σχεδΙου
BUSINESS SUPPORT Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Έναρξη νέας επιχείρησης.
Βιωςιμοτητα μιας Νεας Επιχειρηςης
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
Εφαρμογές Συστημάτων Πληροφόρησης σε Επιχειρήσεις Φιλοξενίας
Ο ορισμός του επιχειρηματικού μοντέλου
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
Αρχές Χρηματοοικονομικής Διοίκησης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Σχεδιασμός Προγραμματισμός στις Υπηρεσίες Υγείας
ΜΕΛΕΤΗ ΕΦΙΚΤΟΤΗΤΑΣ περιγραφή και στοιχεία επενδυτικού σχεδίου
Επιχειρηματικό σχέδιο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εφαρμογές Συστημάτων Πληροφορικής σε Επιχειρήσεις Φιλοξενίας 5ο εξάμηνο Διδάσκων: Σπύρος Αβδημιώτης

Βασικές αρχές του μαθήματος Η ύλη το μαθήματος αφορά τον επιχειρηματικό σχεδιασμό Το μάθημα έχει θεωρητικό και εργαστηριακό σκέλος. Οι παρουσία είναι υποχρεωτική Ο βαθμός σας θα προκύψει από τις τελικές εξετάσεις, ξεχωριστά στη θεωρία και το εργαστήριο. Στο εργαστηριακό σκέλος του μαθήματος θα υπάρξει συνδιδασκαλία με τον κ. Δερμετζόπουλο

Τουριστικό γραφείο Ξενοδοχείο Θα πρέπει να αλλάξουν τα δεδομένα. Ο τουρισμός είναι πολύ περισσότερο από... Ξενοδοχείο Τουριστικό γραφείο

Τουρ/στικό Γραφείο- Μεταφορές Επιχειρ/κός Σεδιασμός Τοπικά Προϊόντα Ξενοδοχείο Τουρ/στικό Γραφείο- Μεταφορές Επιχειρ/κός Σεδιασμός Περιβ/λον και Οικολογία Τοπικά Προϊόντα Στρατηγικός Σχεδιασμος και Πολιτική

Στόχος του μαθήματος είναι να ετοιμάσει τους φοιτητές: Να αναγνωρίζουν το ρόλο του στρατηγικού σχεδιασμού σε μια επιχείρηση Να ενταχθούν στο περιβάλλον της συμβουλευτικής των επιχειρήσεων φιλοξενίας και τουρισμού Να αποκτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις στην αποτύπωση και τον έλεγχο της επιχείρησης, κυριως μέσα απο χρηματοοικονομικούς δείκτες Να γνωρίζουν πώς να αναλύουν το εξωτερικό περιβάλλον και την τυπολογία των τουριστών Να αναγνωρίζουν τους άξονες σύνταξης ενός επιχειρηματικού σχεδίου

Αντικείμενο του μαθήματος Είναι να μάθουμε να ελέγχουμε και να συμβάλλουμε στην επιτυχια των τουριστικών επιχειρήσεων (να μην κάνουν εύκολα «το λάθος») Η λογική του all inclusive είναι έναν τέτοιο λάθος; Να συμβάλλουμε στην καλύτερη στρατηγική οργάνωση- σχεδιασμό των επιχειρήσεων τουρισμού στην Ελλάδα Πηγή: http://www.targetbs.gr/1011_1/strategic-planning

Γιατί αποτυγχάνουν συνήθως οι επιχειρησεις; Διαχειριστική ανικανότητα Έλλειψη εμπειρίας Έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού Κακός προγραμματισμός Ακατάλληλη τοποθεσία- εξωτερικοί παράγοντες Απώλεια ελέγχου των αποθεμάτων Ανικανότητα υποκίνησης των εργαζομένων

Κανόνες για την επιβίωση των επιχειρήσεων Δημιουργία, καινοτομία, δράση Συνεχής αναζήτηση νέων ευκαιριών Επιδίωξη της απλής λύσης Προσπάθεια, εντοπισμός εκτέλεση Επιδίωξη της κορυφής Εξαγωγή συμπερασμάτων από την αποτυχία Επιμονή στην προσπάθεια, έστω και υπό αντίξοες συνθήκες

Σε παγκόσμιο επίπεδο το τουριστικό επιχειρηματικό τοπίο αλλάζει... Στο σύγχρονο διεθνοποιημένο και ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον οι επιχειρήσεις για να παραμείνουν σταθερά ανταγωνιστικές οφείλουν: Να οραματίζονται και να σχεδιάζουν μακροπρόθεσμα το μέλλον τους, να αναγνωρίζουν και να επενδύουν στα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα , να έχουν τη δυνατότητα προγραμματισμού, να είναι ευέλικτες και να προσαρμόζονται γρήγορα στις απαιτήσεις- προκλήσεις του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος.

Μερικές σύγχρονες προκλήσεις στις οποίες ο επιχειρηματίας οφείλει να ανταποκριθεί... Κατάταξη καταλυμάτων σε κατηγορίες Πιστοποίηση καταλυμάτων Υπάρχει ανάγκη στρατηγικού σχεδιασμού των επιχειρήσεων Δεκάδες χιλιάδων επιχειρήσεων αναζητά τη συμβουλή σε θέματα που προκύπτουν… ή αλλιώς, όποιος έχει το πλεονέκτημα του σχεδιασμού, αποκτά το επιθυμητό μερίδιο της αγοράς

Η επιτυχία Έτσι λοιπόν, η επιτυχία μιας επιχείρησης- ανεξάρτητα από το μέγεθός της- εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό, από το πόσο καλά έχει μελετήσει, σχεδιάσει και συντονίσει τις εμπορικές, χρηματοδοτικές και διοικητικές δράσεις που θα αναλάβει.

Για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω είναι απαραίτητο να εκπονηθεί Για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω είναι απαραίτητο να εκπονηθεί Μακροπρόθεσμος στρατηγικός σχεδιασμός (strategic plan), που θα εντάσσεται στο γενικότερο παραγωγικό μοντέλο της περιοχής και θα αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τα ανταγωνιστικά και συγκριτικά της πλεονεκτήματα.

Για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω είναι απαραίτητο να εκπονηθεί Για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω είναι απαραίτητο να εκπονηθεί Λεπτομερειακός επιχειρηματικός σχεδιασμός (business plan), που θα προσδιορίζει και θα επιλύει λειτουργικά και χρηματοοικονομικά θέματα της επιχείρησης, δημιουργώντας ένα οδικό χάρτη που θα κατευθύνει με ασφάλεια προς το επιθυμητό αποτέλεσμα, τις δράσεις που θα αναλάβει η επιχείρηση.

Για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω είναι απαραίτητο να εκπονηθεί Για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω είναι απαραίτητο να εκπονηθεί Ο επιχειρηματικός σχεδιασμός είναι ίσως η σημαντικότερη λειτουργία, που όλοι οι επιχειρηματίες οφείλουν να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν προκειμένου να αξιοποιήσουν το σύνολο των χρηματοδοτικών- επενδυτικών ευκαιριών, να προχωρήσουν σε ασφαλείς προβλέψεις και τέλος και να περιορίσουν δραστικά, τις πιθανότητες αποτυχίας της επιχείρησης

Ποιον αφορά ο επιχειρηματικός σχεδιασμός Τον ίδιο τον επιχειρηματία Τον διευθυντή και τα στελέχη της επιχείρησης Υποψήφιους επενδυτές Συνεργαζόμενες επιχειρήσεις Τα τραπεζικά ιδρύματα (χρηματοδότηση) Το δημόσιο Φορείς χρηματοδότησης ΕΣΠΑ Προσωπικό υψηλών απαιτήσεων

Ποιους αφορά ο επιχειρηματικός σχεδιασμός Σε όλες αυτές τις ομάδες στόχους, μεταφέρονται πληροφορίες οι οποίες είναι σημαντικές για την ακριβή αποτύπωση της παρούσας κατάστασης, το σχεδιασμό των στόχων και την αξιολόγηση των δυνατοτήτων της επιχείρησης στο παρόν και το μέλλον, θέτοντας βάσεις εμπιστοσύνης, κατανόησης και απρόσκοπτης συνεργασίας.

Τί θέλουμε να επιτύχουμε με το επιχειρηματικό σχέδιο Τί θέλουμε να επιτύχουμε με το επιχειρηματικό σχέδιο Να ενισχύσουμε τη θέση της επιχείρησης. Η εκπόνηση και η αποτύπωση του επιχειρηματικού σχεδίου αποτελεί σταθερό πυλώνα λήψης επιχειρηματικής απόφασης. Να διασφαλίσουμε την επιτυχία μελλοντικών επενδύσεων Να εξασφαλίσουμε επαρκή χρηματοδότηση Να δημιουργήσουμε κατάλληλο δίκτυο συνεργαζόμενων επιχειρήσεων

Ορισμός:Τί είναι επιχειρηματικός σχεδιασμός; Είναι το εργαλείο που βοηθά στον καθορισμό της «εφικτότητας» μιας επιχειρημαιτικής δράσης που θέτει για την επιχείρηση που εφαρμόζει τις αρχές του στρατηγικού σχεδιασμού. που βοηθά στη χρηματοδότηση που βοηθά στην ανάπτυξη δικτύου συνεργατών που βοηθά στη καθημερινή διαχείριση της επιχείρησης που μας βοηθά να φτάσουμε εκεί που θέλουμε

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ Το επιχειρηματικό σχέδιο αποτελεί μία συνήθη πρακτική που βοηθά τον επιχειρηματία-ιδιοκτήτη μιας επιχείρησης να αποκρυσταλλώσει τις ιδέες και να επικεντρώσει την προσοχή του στην εφαρμογή των κατάλληλων πολιτικών που θα οδηγήσουν στην υλοποίηση των ιδεών αυτών. Το επιχειρηματικό σχέδιο είναι σχετικά απλό στην εκπόνησή του. Κάθε επιχείρηση, είτε πρόκειται για μία μικρή βιοτεχνία, είτε για μία μεγάλη πολυεθνική εταιρεία, έχει την υποχρέωση να καταστρώνει και να εφαρμόζει ένα επιχειρηματικό σχέδιο.

Η απουσία σχεδιασμού επίτευξης των στόχων δημιουργεί προβλήματα όπως: Η μεγάλη πλειοψηφία των επιχειρήσεων τουρισμού δεν έχει αναπτύξει αυτό το εργαλείο Η απουσία σχεδιασμού επίτευξης των στόχων δημιουργεί προβλήματα όπως: Αστοχία προσδιορισμού αγοράς στόχου Αστοχία προσέλκυσης της αγοράς στόχου Υπερεξάρτηση από τους tour operators Επένδυση αποκλειστικά στο μοντέλο «Ήλιος Θάλασσα» Έντονη μαζικότητα Μειώση των τιμών- ημερομισθιων- ποιότητας Προϊόν ευάλωτο στον παγκόσμιο ανταγωνισμό.

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΕΝΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ Το επιχειρηματικό σχέδιο εμπεριέχει όλα τα βήματα που θα πρέπει να κάνει μία επιχείρηση, από την αρχή λειτουργίας της έως και μία μακροπρόθεσμη πρόβλεψη για την πορεία της επιχείρησης τα προσεχή έτη και τις μεταβολές του μακροοικονομικού περιβάλλοντός της. Ένα καλό επιχειρηματικό σχέδιο δίνει έμφαση στα πλεονεκτήματα της επιχείρησης και αναγνωρίζει τις όποιες αδυναμίες υλοποίησης ενός επενδυτικού σχεδίου. Πάνω από όλα όμως δείχνει το πώς θα επιτευχθεί ο επιδιωκόμενος στόχος και την ανάλυση της μεθόδου επίτευξής του.

Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Το Mission Statement μιας επιχείρησης αποτελεί μία σύντομη απεικόνιση που προσδιορίζει το είδος της δραστηριότητας την οποία αναλαμβάνει η επιχείρηση. Ουσιαστικά, καταδεικνύει τα όρια της επιχείρησης εντός των οποίων θα κινηθεί η επιχείρηση. Οι στόχοι της εταιρείας (mission statement) πρέπει να παρουσιάζουν κάτι το νέο κάτι το διαφορετικό σε σχέση με τους ανταγωνιστές της εταιρείας

Ο ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ Μία επιχείρηση εκτός από την κατάστρωση του επιχειρηματικού πλάνου για την οργάνωση της εσωτερικής της λειτουργίας, θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη της το ευρύτερο οικονομικό περιβάλλον στο οποίο πρόκειται να λειτουργήσει. Βασικό εργαλείο για να προσδιορίσει η εταιρεία τη θέση της μέσα στα ευρύτερα πλαίσια της οικονομικής αγοράς είναι η «Έρευνα Θέσεως της Εταιρείας», γνωστή ως SWOT Analysis (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats). Η SWOT Analysis μας προσδιορίζει τα Πλεονεκτήματα / Μειονεκτήματα και τις Ευκαιρίες / Απειλές που αντιμετωπίζει η επιχείρηση από το ευρύτερο χρηματοοικονομικό περιβάλλον και από τις άλλες επιχειρήσεις του κλάδου.

ΟΙ ΦΑΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ Ιδιαίτερο ρόλο στην εκπόνηση ενός επιχειρηματικού σχεδίου παίζουν δύο παράμετροι: Τι θα παράγει η επιχείρηση Πόσο θα παράγει η επιχείρηση Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία της επιχειρηματικής δράσης ξεκινούν από αυτά τα δύο στοιχεία και προκύπτουν από τις προσωπικές εκτιμήσεις του επιχειρηματία. Ως εκ τούτου οφείλει κανείς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός στις εκτιμήσεις του

ΟΙ ΦΑΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ Εκτίμηση του κύκλου εργασιών: Κύκλος εργασιών είναι το σύνολο των πωλήσεων που πραγματοποιεί η επιχείρηση μέσα σε ένα έτος. Πόση ποσότητα θα αποφασίσει να παράγει μία επιχείρηση καθορίζει και την τιμή (ανά μονάδα προϊόντος) που θα χρεώσει στον καταναλωτή.

ΟΙ ΦΑΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ Ανάλυση του προϊόντος: απόφαση σχετικά με το τι προϊόν θα παράγει η εταιρεία, ποιες είναι οι αναγκαίες πρώτες ύλες παραγωγής του, ποια είναι η παραγωγική διαδικασία που ακολουθείται μέχρι να λάβει την τελική του μορφή

ΟΙ ΦΑΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ Ανάλυση των εργασιών εντός της επιχείρησης: Τι χρειάζεται προκειμένου να μπορέσει η εταιρεία να ξεκινήσει την παραγωγική της διαδικασία, τον απαραίτητο εξοπλισμό, τις αντίστοιχες θέσεις εργασίας, τις ηλεκτρομηχανικές εγκαταστάσεις κτλ.

ΟΙ ΦΑΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ Επιλογή- πρόκριση παραγωγικού εξοπλισμού: Η εταιρεία θα προμηθεύεται τον απαραίτητο εξοπλισμό με τα παρακάτω κριτήρια Αξιοπιστία Ύπαρξη service και ανταλλακτικών Τιμή και διακανονισμός

ΟΙ ΦΑΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ Εκτίμηση αναγκών σε οικόπεδα, κτίρια και μεταφορικά μέσα: Στην περίπτωση που η επιχείρηση αποφασίσει την ανέγερση δικών της κτιριακών εγκαταστάσεων, θα πρέπει να συνυπολογίσει την αγορά ενός οικοπέδου που να καλύπτει τις παρούσες ανάγκες της επιχείρησης, αλλά και για προβλεπόμενες ανάγκες μελλοντικής επεκτάσεως.

ΟΙ ΦΑΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ Ιδρυτικά κεφάλαια: ιδρυτικά κεφάλαια μιας επιχείρησης ορίζουμε το άθροισμα των παγίων κεφαλαίων(κεφάλαια που χρειάζονται για την αγορά οικοπέδων, κτιρίων και εξοπλισμού) και των κεφαλαίων κίνησης (οι χρηματικοί πόροι που χρειάζονται για την αγορά πρώτων υλών, πληρωμή μισθών, λογαριασμούς ΔΕΗ, ΟΤΕ), δηλαδή: ΙΔΡΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ = ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΠΑΓΙΩΝ + ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ

Υπάρχουν ωστόσο δύο κύριες περιπτωσεις σύνταξης ενός ΕΣ Για τη δημιουργία μιας νέας επιχείρησης Για την επέκταση της επιχείρησης σε νέο προϊόν ή σε νέα αγορά. Ανεξάρτητα όμως του αν πρόκειται για νέα επιχείρηση ή επέκταση αυτής, θα πρέπει να απαντηθούν τα παρακάτω ερωτήματα: η επιχείρηση αναπτύσσεται σωστά; Ποια είναι τα ανταγωνιστικά σηµεία της επιχείρησης; Ποιοί είναι οι κίνδυνοι από τον ανταγωνισµό; Χρειάζεται µια καινούργια στρατηγική ώστε να αντιµετωπισθούν οι ανταγωνιστικές πιέσεις;

Δομή του επιχειρηματικού σχεδίου 1ο Βήμα: Περίληψη για τους λήπτες αποφάσεων (executive summary) 2ο Βήμα: Ανάλυση εξωτερικού περιβάλλοντος 3ο Βήμα: Ανάλυση εσωτερικου περιβάλλοντος 4ο Βήμα: Marketing Plan 5ο Βήμα: Εκτίμηση κόστους επένδυσης

Περίληψη για τους λήπτες αποφάσεων (executive summary) Ιστορικό της επιχείρησης ‘Οραμα αποστολή της επιχείρησης Οι αντικειμενικοί στόχοι (πχ περιθώριο κέρδους) Παρούσα κατάσταση της επιχείρησης (διοικητική δομή) Αγαθά και υπηρεσίες Αποδοχή από τους καταναλωτές. (μερίδιο αγοράς) Στρατηγική απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Γενικά χρηματοοικονομικά δεδομένα (πορεία εσόδων, πηγές χρηματοδότησης)

Ανάλυση εξωτερικού περιβάλλοντος Η µελέτη της αγοράς πρέπει να γίνει µε την ανάλυση των παγκόσµιων τουριστικών ροών, τυπολογίας τουριστών των κύριων τουριστικών μοντέλων και δραστηριοτήτων Ένταξη στη φέρουσα ικανότητα της περιοχής (περιβάλλον) την προσβασιμότητα (μεταφορές) τις νέες τεχνολογίες (συστήματα κρατήσεων) του ανταγωνισμού και της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών Ανάλυση των πέντε δυνάμεων του Porter και εξωτερικό περιβάλλον Ανάλυση του ήδη υπάρχοντος ανταγωνισμού Καταταξη του ανταγωνισμούμε βάση τη μέθοδο Key Success Factors (KSF) Ανάλυση προμηθευτών

Τα στοιχεία θα αναζητηθούν: Στοιχεία για την ανάλυση των αγορών αυτών είναι µπορούν να βρεθούν από παγκόσµιους οργανισµούς όπως ο World Tourism Organization (WTO) ή Ελληνικούς όπως ο ΕΟΤ, και από δηµοσιευµένα επιστηµονικά ή δηµοσιογραφικά άρθρα.

Ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης Χρηματοοικονομικοί δείκτες Λειτουργικοί δείκτες Ενταξη στη φέρουσα ικανότητα του προορισμού (ένταξη στο περιβάλλον) Κύρια αγορά, εν δυνάμει αγορές Προσωπικό Ανάλυση νεκρού σημείου Ελαστικότητες ως προς την τιμή Ανάλυση συμβολαίων με tour operators

Εργαλεία για την ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης PEST Το Πολιτικό περιβάλλον Το Οικονομικό περιβάλλον Το Κοινωνικό περιβάλλον και τέλος το Τεχνολογικό περιβάλλον VRIO Valuable (αξία) Rare (σπανιότητα) Imitable (Μίμηση των πλεονεκτημάτων) Organization (δομή του οργανισμού) GAP Που είμαστε και που θέλουμε να πάμε SWOT Ανάλυση δυνατών σημείων, αδυνάτων, ευκαιριών και απειλών

Marketing Plan Ανάλυση του σχεδίου προώθησης. Αναδιατύπωση, στόχευση

Εκτιμήσεις κόστους επενδύσεων Τελική έκθεση κόστους επένδυσης Καθορισμός στρατηγικών στόχων Ανάπτυξη επιχειρηματικής στρατηγικής Καθορισμός της βέλτιστης πολιτικής διοίκησης Καθορισμός απαιτήσεων και αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού. Εκπαίδευση και πιστοποίηση προσωπικού στα καθήκοντά του. Ανάπτυξη εκτελεστικού σχεδίου για την επιχείρηση Ανάπτυξη εκτελεστικού σχεδίου για τα τμήματα Τεκμηρίωση στρατηγικής και εκτελεστικού σχεδίου

Υποδειγματα επιχειρηματικών σχεδίων

Στο επόμενο μάθημα: Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος Εξέταση κεντρικού στόχου, οράματος, αποστολής, ιδιαίτερων ικανοτήτων, ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων και SWOT Ανάλυση χαρτοφυλακίου εργασιών Ανάλυση χαρτοφυλακίου προϊόντων Ανάλυση χρηματοοικονομικών δεικτών Ανάλυση της διοικητικής πρακτικής (management policy). Αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού.