Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού στο Διαδίκτυο Μιχαήλ Κλεισαρχάκης ΠΤΔΕ Πανεπιστήμιο Κρήτης)
Παραδοσιακό Μοντέλο Διδακτικής Σχεδίασης Παραδοσιακό Μοντέλο Διδακτικής Σχεδίασης Καθορισμός Διδακτικών Στόχων Επιλογή και Οργάνωση Διδακτικών Εμπειριών Υλοποίηση Αξιολόγηση Ανατροφοδότηση
Το παραδοσιακό μοντέλο διδακτικής σχεδίασης (Tyler, 1948) Αξιολόγηση αναγκών – ικανοτήτων – χαρακτηριστικών του μαθητή Καθορισμός διδακτικών στόχων Επιλογή διδακτικών στρατηγικών και οργάνωση διδακτικών εμπειριών Υλοποίηση Αξιολόγηση Ανατροφοδότηση (Βρασίδας & Ρετάλης, 2005)
Πρότυπα Ανάπτυξης Λογισμικού Πρότυπο Καταρράκτης Μια καθορισμένη σειρά αλληλοεξαρτώμενων φάσεων ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΝΑΓΚΩΝ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ
Μη γραμμικό μοντέλο ανάπτυξης διδακτικών συστημάτων Μη γραμμικό μοντέλο ανάπτυξης διδακτικών συστημάτων 1η φάση: ανάλυση 2η φάση: σχεδίαση 3η φάση: υλοποίηση 4η φάση: αξιολόγηση Αξιολόγηση προβλήματος Διδακτικών αναγκών Αξιολόγηση εκπαιδευομένων Προσδιορισμός λύσης Χρονοπρογραμματισμός Εκτίμηση προϋπολογισμού Προσδιορισμός περιπτώσεων χρήσης Προσδιορισμός δομής και οργάνωσης υλικού Σχεδιασμός συστήματος Διεξαγωγή διαμορφωτικής Αξιολόγησης Εξελικτική ανάπτυξη συστήματος Κατασκευή πολυμέσων Ενσωμάτωση Διεξαγωγή διαμορφωτικής αξιολόγησης Παράδοση και χρήση συστήματος Ολική Αξιολόγηση Επανεξέταση προδιαγραφών & σχεδίασης Συντήρηση
Πρότυπα Ανάπτυξης διδακτικού υλικού στο διαδίκτυο Πρότυπα Ανάπτυξης διδακτικού υλικού στο διαδίκτυο ΑΡΧΙΚΗ ΙΔΕΑ ΔΙΕΠΑΦΗ ΠΡΩΤΟ- ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΝΑΓΚΩΝ
Ελικοειδές µοντέλο (Spiral Model) Τοµείς Σπειροειδούς Μοντέλου Ορισµός αντικειµενικών στόχων Αξιολόγηση και περιορισµός κινδύνων Ανάπτυξη και επικύρωση Προγραµµατισµός
Αστεροειδές µοντέλο - Μοντέλο ADDIE Η αξιολόγηση του συστήματος ανάγεται σε κεντρική δραστηριότητα Κάθε φάση (π.χ. ανάλυση, σχεδιασμός, υλοποίηση) συνοδεύεται από µία φάση αξιολόγησης µε τη συµµετοχή είτε χρηστών είτε ειδικών Δεν υπάρχει αυστηρή ακολουθία φάσεων, ούτε ορίζεται µονοσήµαντο το σηµείο έναρξης Το μοντέλο ADDIE έχει στο επίκεντρο την αξιολόγηση, καθώς θεωρείται ότι αποτελεί βασική διαδικασία κάθε φάσης. Στον παρακάτω πίνακα εμφανίζονται κάποιες από τις ενέργειες, που γίνονται στις φάσεις του μοντέλου.